De Rik van den Boog-topic
Moderator: mods
Re: De Rik van den Boog-topic
Een eenmalige bate waar van Basten niets mee te maken had.
I think I lost my fucking headache
Een voorbeeld van slecht beleid, want het geld werd al uitgegeven voor het binnen was.
Van Basten heeft niet één speler binnengehaald die Ajax met winst kan doorverkopen. Zo moet het dus niet.
Van Basten heeft niet één speler binnengehaald die Ajax met winst kan doorverkopen. Zo moet het dus niet.
Het stinkt aan alle kanten!
Maar Van 't Schip zou een goed hoofd scouting zijn en Rob Witschge een veel beter hoofd jeugdopleiding dan Olde Riekerink?joey schreef:Een voorbeeld van slecht beleid, want het geld werd al uitgegeven voor het binnen was.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Inderdaad.LucaS schreef:Een eenmalige bate waar van Basten niets mee te maken had.
IK GELOOF!!!!!!
LucaS schreef:O, er is genoeg op de huidige directie aan te merken, maar de huidige campagne waarin er niets deugt van wat deze directie heeft gedaan is wat mij betreft overdreven en alleen maar bedoeld om de man te beschadigen. En de vraag of deze directie fouten heeft gemaakt doet natuurlijk niets af aan de walgelijke wijze waarop Cruijff een coup aan het plegen is. En eerlijk gezegd begin ik de directie steeds sympathieker te vinden, ze hadden ook gewoon op kunnen stappen en de club aan de wolven kunnen overlaten. Of blijven zitten en braaf een pootje geven als JC dat beveelt.

Vakkie 129
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Dat is niet helemaal hoe het is gegaan Le T. Cruijff stelt altijd dat je vanuit een tridente moet werken. Cruijff werd gevraagd om de boel te hervormen, maar de contracten van vBasten, Witschge en van 't Schip waren al zo goed als rond. Cruijff heeft altijd gesteld dat de trainer alleen verantwoordelijk moet zijn voor het eerste elftal en dat de assistenten meer moeten doen rondom scouting en opleidingen. Of Witschge en van 't Schip DE aangewezen personen waren om dit te realiseren is nooit bevestigd. Sterker nog, dat lijkt me sterk, want anders was het plan van Cruijff wel in 2008 gerealiseerd. Cruijff zat alleen duidelijk niet op één lijn met van Basten en zijn maatjes. Sterker no, in de tijd van van Basten werd ene Spijkerman nog hoofd scouting. Sowieso lijkt me dat een post die nogal wisselt. Je zou denken dat je daar wat meer vastigheid wil hebben, maar in de afgelopen jaren is dat een positie die wordt ingevuld door tal van mensen, waarbij een profielschets nogal aan verandering onderhevig was.
Ja, Van Basten wilde per se met zijn team werken. Anders was hij niet gekomen, stelde hij destijds.
Cruijff wil de scheiding tussen Ajax 1 en De Toekomst opheffen. Om dat te bereiken worden de assistenten van de hoofdtrainer bij de opleiding betrokken en vervullen mensen van De Toekomst bepaalde taken bij Ajax 1.
Cruijff wil de scheiding tussen Ajax 1 en De Toekomst opheffen. Om dat te bereiken worden de assistenten van de hoofdtrainer bij de opleiding betrokken en vervullen mensen van De Toekomst bepaalde taken bij Ajax 1.
Kijk nou eens naar al die miljoenen die Jol van Boog heeft mogen verbrassen. Geheel in strijd met het rapport-Coronel:LucaS schreef: Deze directie heeft fors gesaneerd, zonder dat dat ten koste is gegaan van de prestaties.
- mocht Cock wat bij Ajax gaan doen, waardoor Schip en Witschge dienden te wijken.
Terzijde: wanneer het kamp-JC meent dat deze of gene dient te wijken, is Amsterdam voor Boog te klein. Over het afdanken van Schip en Witschge heb ik hem nooit gehoord. Aan het lot van vd Dussen (kwam volgens Boog met vlag en wimpel 'door de test'!!) maakt Boog ook geen woord meer vuil. Fred Grim werd t.t.v. Jol ineens 'begeleider verhuurde spelers'. Kijk, daar sprak Boog dan weer géén schande van. Toen was Ajax onder zijn leiding nog géén 'warme club'. Selectief geheugen? Populistisch? Ronduit hufterig en 2 gezichten tonend? I'd say so.
- werden allerlei breedte-aankopen door Boog gefiatteerd. Verhoeven als 3e keeper, Graafland als stand-in van de 3e keeper. Met zulke onzinaankopen kun je De Toekomst wel sluiten.
- werden aankopen door Boog gefiatteerd die niets met scouting te maken hadden. Suk heeft Ajax als niet-EU'er een smak geld gekost. Kerlon en Ze Eduardo hebben niets gepresteerd. Tainio bleek versleten, Mido was 2 keer zo zwaar als Eriksen en Anita tesamen. Lodeiro kostte Ajax 4 miljoen, hij kwam op het moment dat Eriksen op het punt van doorbreken stond. Atouba heeft Ajax aan salarissen en tekengelden miljoenen gekost. Dat zijn dus allemaal onzinaankopen. Naar het bedrag dat in de pockets van Jol en Raiola is verdwenen, kunnen we slechts gissen. Een AD die - volgens de hem opgelegde richtlijnen - het accent op de opleiding dient te leggen, maakt zich zodoende dus schuldig aan wanbeleid en geldverkwisting.
Boog liet zich door Jol chanteren, waardoor Ajax een vette afkoopsom van Fulham door de neus geboord werd. Nog geen half jaar later wordt Jol door Boog ontslagen. Hoewel Boog plechtig had beloofd dat dat onder zijn leiding niet zou gebeuren. Zoveelste leugentje uit eigen belang. Jol, Cock, Lindeman weg, worden gewoon doorbetaald tot einde seizoen... Jol drukte de komst van EH als vervanger van Suarez er door (€ 5 miljoen), hoewel Ajax een vervanger van Pantelic nodig had.
Van al die door Boog gefiatteerde aankopen hebben slechts Pantelic en in geringe mate EH, De Zeeuw en Ooijer gerendeerd. Dus ga mij nou niet vertellen dat deze directie gesaneerd heeft. Ze hebben er financieel en sportief een puinhoop van gemaakt.
Jij jouw kijk, ik de mijne. Je verkoopt onzin.
Leg me dan eens uit wat onzin is aan wat ik schrijf.LucaS schreef:Jij jouw kijk, ik de mijne. Je verkoopt onzin.
Onzin. Op basis van de erfenis (-23) naar de cijfers van het huidige seizoen (excl transferopbrengsten ongeveer breakeven), kun je stellen dat er succesvol is gesaneerd. En nogmaals, saneren is niet hetzelfde als contracten niet verlengen en spelers verkopen, sommige gaten moet je opvullen. Dat is gebeurd in veel gevallen met transfervrije spelers die kwamen op basis van betaling per gespeelde wedstrijd, die een 1-jarig contract kregen.wimpey schreef:Kijk nou eens naar al die miljoenen die Jol van Boog heeft mogen verbrassen.
Zeker. Soms moet je water bij de wijn doen. Als je gewenste kandidaat dingen wil, moet je daar soms in meegaan. Anders verwordt een rapport van leidraad tot dogmatische molensteen. De positie van trainer is een bijzondere, de meeste trainers onderschrijven volledig dat juist die positie er een is waar je er rekening mee houdt dat je het einde van het contract niet haalt. Logisch dat dat ook geldt voor meegenomen assistenten.Geheel in strijd met het rapport-Coronel:
- mocht Cock wat bij Ajax gaan doen, waardoor Schip en Witschge dienden te wijken.
Onzin. Natuurlijk neemt een organisatie af en toe afscheid van mensen. Je voorbeeld van Grim is juist een voorbeeld van die zogenaamde warmte. Een medewerker die om wat voor reden dan ook niet meer op zijn functie kan blijven krijgt een passende andere functie. Niets mis mee. Over trainers en hulptrainers heb ik het al eerder gehad. Overigens is bij mijn weten voor van het Schip en Witschge iets anders gezocht.Terzijde: wanneer het kamp-JC meent dat deze of gene dient te wijken, is Amsterdam voor Boog te klein. Over het afdanken van Schip en Witschge heb ik hem nooit gehoord. Aan het lot van vd Dussen (kwam volgens Boog met vlag en wimpel 'door de test'!!) maakt Boog ook geen woord meer vuil. Fred Grim werd t.t.v. Jol ineens 'begeleider verhuurde spelers'. Kijk, daar sprak Boog dan weer géén schande van. Toen was Ajax onder zijn leiding nog géén 'warme club'. Selectief geheugen? Populistisch? Ronduit hufterig en 2 gezichten tonend? I'd say so.
- werden allerlei breedte-aankopen door Boog gefiatteerd. Verhoeven als 3e keeper, Graafland als stand-in van de 3e keeper. Met zulke onzinaankopen kun je De Toekomst wel sluiten.
Onzin. Er hebben nog nooit zoveel spelers van de toekomst in het eerste gestaan als nu.
Je kan van Suk niet beweren dat de scouting/technische mensen er niets mee te maken hebben gehad. Hij heeft geruime tijd meegetraind en oefenpotjes gespeeld voordat hij een contract kreeg. Onzin dus.- werden aankopen door Boog gefiatteerd die niets met scouting te maken hadden. Suk heeft Ajax als niet-EU'er een smak geld gekost.
Kerlon en Ze Eduardo hebben niets gepresteerd.
Daar is een goedkoop gokje mee genomen. De spelers hebben Ajax weinig tot niets gekost.
Tainio bleek versleten, Mido was 2 keer zo zwaar als Eriksen en Anita tesamen.
Transfervrije spelers met een een jarig prestatie contract. Past perfect in de sanering.
Lodeiro is jong en heeft zeker potentie. Het is veel te vroeg om hem af te schrijven. Eriksen is over twee jaar weg.Lodeiro kostte Ajax 4 miljoen, hij kwam op het moment dat Eriksen op het punt van doorbreken stond.
Atouba heeft Ajax aan salarissen en tekengelden miljoenen gekost.
Eens, slechte aankoop. Overigens meer aan Jol toe te schrijven dan aan vd Boog.
Onzin dus.Dat zijn dus allemaal onzinaankopen.
Niveau van door Ajax ingehuurd PR bureau. Ongefundeerde beschuldiging.Naar het bedrag dat in de pockets van Jol en Raiola is verdwenen, kunnen we slechts gissen.
Dubbel onzin zoals hierboven al aangehaald. Resume:Een AD die - volgens de hem opgelegde richtlijnen - het accent op de opleiding dient te leggen, maakt zich zodoende dus schuldig aan wanbeleid en geldverkwisting.
- Geldverkwisting is niet aan de orde, er is hard gesaneerd waarbij middelen zijn gezocht dat niet in de resultaten door te laten werken.
- Opgeleide spelers in het eerste gaat prima, niet zelden speelt het eerste met een speler of 8 van de Toekomst. Je kunt natuurlijk eisen dat alle 24 selectiespelers van de Toekomst komen, maar dat is pas een paar jaar na invoering plan Cruijff mogelijk natuurlijk.
Dit verhaal is niet bevestigd. Er is net zoveel aanleiding om te veronderstellen dat Jol is opgestapt vanwege de smerige campagnes van Cruijff tegen trainers die zijn koninklijke goedkeuring niet kunnen wegdragen. Onzin dus.Boog liet zich door Jol chanteren, waardoor Ajax een vette afkoopsom van Fulham door de neus geboord werd. Nog geen half jaar later wordt Jol door Boog ontslagen. Hoewel Boog plechtig had beloofd dat dat onder zijn leiding niet zou gebeuren. Zoveelste leugentje uit eigen belang. Jol, Cock, Lindeman weg, worden gewoon doorbetaald tot einde seizoen...
EH is dan ook centrumspits. Een aankoop waarover bijna iedereen enthousiast was, zeker voor deze transfersom. Eens, een andere speler dan Pantelic, maar een prima voetballer die vele Ajacieden deed watertanden naar de combinatie met Suarez.Jol drukte de komst van EH als vervanger van Suarez er door (€ 5 miljoen), hoewel Ajax een vervanger van Pantelic nodig had.
Onzin, zoals uitgebreid aangetoond. Overigens vergeet je voor het gemak Eriksen en Boilesen te vermelden bij de gehaalde spelers.Van al die door Boog gefiatteerde aankopen hebben slechts Pantelic en in geringe mate EH, De Zeeuw en Ooijer gerendeerd. Dus ga mij nou niet vertellen dat deze directie gesaneerd heeft. Ze hebben er financieel en sportief een puinhoop van gemaakt.
Lachwekkend hoor Lucas. Meer kan ik er niet van maken.
Ik haal er maar ff 2 dingen uit:
1: De aankoop van Atouba is niet meer aan Jol toe te schrijven dan aan Ricky. Als directeur had hij deze aankoop moeten tegenhouden.
2: Dat er veel jongens in het 1e spelen komt alleen omdat de aankopen van Jol BAGGER waren.
Ik haal er maar ff 2 dingen uit:
1: De aankoop van Atouba is niet meer aan Jol toe te schrijven dan aan Ricky. Als directeur had hij deze aankoop moeten tegenhouden.
2: Dat er veel jongens in het 1e spelen komt alleen omdat de aankopen van Jol BAGGER waren.
IK GELOOF!!!!!!
Tja, je moet het heel goedkoop met weinig financieel risico doen als je wil saneren. Dan kan het natuurlijk zijn dat het toch net Messi niet is die je binnenhaalt.
Dat had gekund met een Kerlon of een Ze Eduardo.
Niet met Mido, Tainio en Atouba.
Niet met Mido, Tainio en Atouba.
IK GELOOF!!!!!!
Bovendien kosten al die mislukte spelers wel degelijk wat. EH vijf miljoen, Lodeiro vier, De Zeeuw zes... En al die transfervrije spelers streken tekengeld op, reken maar.
De aankoop van Lodeiro vind ik kenmerkend voor het beleid van Ajax. Een aankoop gedaan om opportunistische redenen, terwijl er een toptalent voor dezelfde positie op het punt van doorbreken stond. Zo moet het dus niet.
De aankoop van Lodeiro vind ik kenmerkend voor het beleid van Ajax. Een aankoop gedaan om opportunistische redenen, terwijl er een toptalent voor dezelfde positie op het punt van doorbreken stond. Zo moet het dus niet.
Laatst gewijzigd door joey op di apr 12, 2011 2:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Mido is weggegaan op het moment dat hij weer behoorlijk fit begon te raken. De keren dat hij meespeelde was hij zelfs redelijk belangrijk. Ajax nu had Mido prima kunnen gebruiken. De Boer gaf ook aan teleurgesteld te zijn dat Mido weg ging.
Tja, waar blijft nu het Trainer weg en zijn aangetrokken assistenten moeten dan ook weg principe .. Overgens stond men hier niet te springen om Rob en Johnny.Geen meerwaarde, geen weerwoord t.o.v. MVB ...
Laatst gewijzigd door 999 op di apr 12, 2011 2:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
Hij was vooral van waarde omdat Ajax anti-voetbal speelde.LucaS schreef:Mido is weggegaan op het moment dat hij weer behoorlijk fit begon te raken. De keren dat hij meespeelde was hij zelfs redelijk belangrijk. Ajax nu had Mido prima kunnen gebruiken. De Boer gaf ook aan teleurgesteld te zijn dat Mido weg ging.
IK GELOOF!!!!!!
Je haalt me de woorden uit de mond. Een onzinverhaal. Boog heeft zich om de vinger laten winden door Jol. Die wist van gekkigheid niet wat ie moest doen en Rikkie vond alles best.Rishi schreef:Lachwekkend hoor Lucas. Meer kan ik er niet van maken.
Ik vond de 'passende functie' voor Grim een mooie. Eerst 'begeleider verhuurde spelers', daarna trainer van Ajax-1. Van het ene - in het andere uiterste. Allemaal mogelijk bij het Ajax van Boog.Ik haal er maar ff 2 dingen uit:
Voor de rest ga ik niet op Lucas' posting in. Zinloos.
Dat zei ik al, maar jij wilde graag toch nog horen hoe het zit.
Tja, maar het is nu het tijdperk van de opportunistische argumenten999 schreef:Tja, waar blijft nu het Trainer weg en zijn aangetrokken assistenten moeten dan ook weg principe .. Overgens stond men hier niet te springen om Rob en Johnny.Geen meerwaarde, geen weerwoord t.o.v. MVB ...
JC is god, Lucas.En je weet toch wat voor een zooitje God er op de wereld van maakt ..LucaS schreef:Tja, maar het is nu het tijdperk van de opportunistische argumenten999 schreef:Tja, waar blijft nu het Trainer weg en zijn aangetrokken assistenten moeten dan ook weg principe .. Overgens stond men hier niet te springen om Rob en Johnny.Geen meerwaarde, geen weerwoord t.o.v. MVB ...
Blij met de punten ...
Jij wilt iemand onder wiens leiding Ajax een megaverlies heeft geleden credits geven. Dat spreekt me niet zo aan. De feiten liegen nl., i.t.t. onze AD, niet.LucaS schreef:Dat zei ik al, maar jij wilde graag toch nog horen hoe het zit.
Je hebt 1.5 jaar op Jol ingehakt. Nu krijg ik ineens de indruk dat die man een ziener was en dat zijn beleid om kundige wijze is geregisseerd door maestro Boog. Curieus.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Was dat een principe dan? Ik maar denken dat er in het rapport Coronel stond dat Ajax de assistenten moest benoemen, maar wellicht dat ik helemaal mis zit.LucaS schreef:Tja, maar het is nu het tijdperk van de opportunistische argumenten999 schreef:Tja, waar blijft nu het Trainer weg en zijn aangetrokken assistenten moeten dan ook weg principe .. Overgens stond men hier niet te springen om Rob en Johnny.Geen meerwaarde, geen weerwoord t.o.v. MVB ...

Overigens zal het je niet verbazen als ik wel graag dit principe wil volgen, hoor. Als het aan mij ligt dan zetten we Danny Blind vandaag nog op de keien.