De toekomst: post-Cruijff
Moderator: mods
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.
Maar wie zegt dat we de jeugdopleiding van Barcelona als het absolute walhalla, het Mekka onder de jeugdopleidingen zien? Met alle respect, maar ik vind dat wij de zaakjes beter voor mekaar moeten hebben. Cruijff heeft toen hij Barcelona coach was die jeugdopleiding geprofessionaliseerd met alle mooie gevolgen van dien, maar waarom zou hij het nu niet nog beter kunnen doen? Het komt bij mij zo over van 'bij Barcelona doen ze geen individuele training en dus hoeft het hier ook niet'. Nee, ik geloof daar niet in. Ik geloof wel in de adviezen die Cruijff geeft voor de jeugdopleiding.
Tja, much to do about nothing. Het zal wellicht iets helpen, maar ik heb niets revolutionairs gezien in de plannen van Cruijff. Sterker nog, zoals Ko veel beter dan ik kan heeft verwoord, als allerlei moderne zaken dadelijk worden teruggedraaid, zou het zo maar kunnen dat we er per saldo eerder op achter- dan vooruit gaan.
I think I lost my fucking headache
Zo nieuws van De Snor over Ajax. Coronel die Johan gaat aanpakken.
IK GELOOF!!!!!!
Wat een walgelijke vertoning weer bij VI. Nu vd Aat belachelijk maken, dapper hoor. 

Vertel!
Ik begrijp dat Derksen de lezing van de T. mbt die vergadering onderschrijft?
Van der Aat lijkt mij een griezel.
Ik begrijp dat Derksen de lezing van de T. mbt die vergadering onderschrijft?
Van der Aat lijkt mij een griezel.

Het stinkt aan alle kanten!
Daar is het helemaal niet over gegaan. Maar uiteraard onderschrijft Derksen alle Cruijff propaganda, de man heeft een Cruijff promo tour door het land gehouden alwaar hij met het schuim op de mond iedereen die ook maar een punt van twijfel over Cruijff heeft uitgesproken compleet heeft afgebrand
De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.
Coronel schijnt vdb te hebben aangesproken op het op non-actief zetten van J&B. Vervolgens gaf die er maar weer eens een draai aan door het te gooien op het niet verlengen van contracten.
Je vraagt je af of hij uberhaupt ooit wel eens de waarheid vertelt.
Je vraagt je af of hij uberhaupt ooit wel eens de waarheid vertelt.
Door al dat schelden op AJAX bestuurdersdoor sommige posters zijn de normen en waarden hier ook steeds verder aan het zakken ..
Laatst gewijzigd door 999 op ma apr 11, 2011 8:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
Het is blijkbaar erg lastig om een middenpositie in te nemen, je vindt het of een gore klootzak of een toppertje. In beide gevallen heb je ongelijk.
Er zijn fouten gemaakt aan beide kanten. Laat nu AJAX eens de boventoon voeren en niet de eigen spelletjes.

Er zijn fouten gemaakt aan beide kanten. Laat nu AJAX eens de boventoon voeren en niet de eigen spelletjes.

Neefkens schreef:Het is blijkbaar erg lastig om een middenpositie in te nemen, je vindt het of een gore klootzak of een toppertje. In beide gevallen heb je ongelijk.![]()

Helemaal mee eens!
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Neefkens schreef:Het is blijkbaar erg lastig om een middenpositie in te nemen, je vindt het of een gore klootzak of een toppertje. In beide gevallen heb je ongelijk.![]()
Tja, zo werkt het dus niet. Je kunt niet altijd een middenpositie innemen. In dit geval zul je toch moeten kiezen wat je het beste voor de toekomst van Ajax vindt, het een of het ander.
Het gaat er hier soms stevig aan toe, maar eerlijk gezegd maak ik me er niet druk over.

Ik zou niet weten of het een klootzak is, ik ken hem niet persoonlijk.Neefkens schreef:Het is blijkbaar erg lastig om een middenpositie in te nemen, je vindt het of een gore klootzak of een toppertje. In beide gevallen heb je ongelijk.![]()
Het is helaas wel een directeur die het beleidsplan niet uitvoert, en een directeur die een fout PR-bureau inhuurt, en een directeur die koersgevoelige informatie lekt. Cruijff? Die houdt zich al weken op de vlakte. Ik heb die man geen onvertogen woord horen zeggen. Van begin tot eind niet. Kijk, wij moeten geloven dat hij dit of dat gezegd heeft, maar was jij erbij?
De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.
Je begint zelf op Wilders te lijken met je 'walgelijk' de hele tijd, haha.LucaS schreef:Wat een walgelijke vertoning weer bij VI. Nu vd Aat belachelijk maken, dapper hoor.
Lekker simpel he, voor of tegen. Zo werkt het dus ook niet, dat is een simplificatie van de werkelijkheid. Voor sommige groepen goed te vatten, hier hebben we een ander niveau.joey schreef:Neefkens schreef:Het is blijkbaar erg lastig om een middenpositie in te nemen, je vindt het of een gore klootzak of een toppertje. In beide gevallen heb je ongelijk.![]()
Tja, zo werkt het dus niet. Je kunt niet altijd een middenpositie innemen. In dit geval zul je toch moeten kiezen wat je het beste voor de toekomst van Ajax vindt, het een of het ander.
Het gaat er hier soms stevig aan toe, maar eerlijk gezegd maak ik me er niet druk over.
Lachwekkend of humor?
Eigenlijk was ik gewoon serieus.
Eigenlijk was ik gewoon serieus.

Humor.
Maar serieus, er is niets mis met duidelijk stelling nemen als de situatie daarom vraagt.

Maar serieus, er is niets mis met duidelijk stelling nemen als de situatie daarom vraagt.
Teken van de tijd, nuance is alleen maar vervelend
@joey:Klinkt weer erg stoer, maar of je daar je doelen mee bereikt, vraag ik me af.
Ach, het is weer teringzooi en ruzie, zoals heel erg vaak als Cruijff zich ergens mee bemoeit.
- Cluijffert

Stellingnemen... Joey hij is wel het ultimate voorbeeld van een 'arm chair' revolutionair.
Anoniem de heel dag achter een PC op een Ajax forum posten is geen 'stellingnemen', dat is van 0 waarde voor Ajax.
"duidelijk stelling nemen als de situatie daarom vraagt"
"Je kunt niet altijd een middenpositie innemen. In dit geval zul je toch moeten kiezen wat je het beste voor de toekomst van Ajax vindt, het een of het ander"

I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Maar het standpunt 'het ligt voor 50 procent aan allebei' is intrinsiek niets anders dan het standpunt 'het ligt voor 100 procent aan de een'. Nuance zit 'm in de onderbouwing.LucaS schreef:Teken van de tijd, nuance is alleen maar vervelend
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Is een logisch gevolg van de oorlog die nu woedt. Er zal een kamp winnen, want een middenvariant is niet voor handen. De nieuwe RvC zal de winnaars aanwijzen en dat zal dan Cruijff wel zijn. Je gaat mij niet vertellen dat een nieuwe RvC deze oorlog nog een keer wil voeren.
Mwah, ik vrees het ergste. VDB en Coronel zijn niet voor niets tijd aan het rekken.
Kijk eens aan. Het AD kiest nog het achterwiel van Coronel, maar citeert wel Derksen:
Coronel is van zijn paard gevallen, haha.
Kijk eens aan. Het AD kiest nog het achterwiel van Coronel, maar citeert wel Derksen:
Noemt het dat volledige openheid? Met al die ononderbouwde beschuldigingen?Coronel fluit Van den Boog terug
De 'B' in de naam van Rik van den Boog wordt door de Amsterdamse fans vaak geschreven met een 'L'. Zijn bijnaam maakte hij dit weekend volgens Johan Derksen weer waar. De algemeen directeur van Ajax zou dit weekend de boel 'weer bij elkaar gelogen hebben'.
Van den Boog meldde zaterdag tegenover de werknemers op jeugdcomplex De Toekomst dat Dennis Bergkamp, Bryan Roy, Wim Jonk en Ruben Jongkind - mannen die achter de plannen van Johan Cruijff staan - aan het einde van dit seizoen moeten vertrekken bij Ajax.
Teruggefloten
Voorzitter Uri Coronel zou vervolgens Van den Boog hebben teruggefloten, omdat de directeur voor zijn beurt zou hebben gesproken.
Van den Boog meldde dezelfde dag nog op de Ajax-site dat de toekomst van de betrokkennen nog onduidelijk is. Hun contracten zouden slechts voorlopig niet verlengd worden in verband met de onduidelijkheid over wie er op bestuurlijk niveau binnenkort de macht heeft.
Geschrokken
Coronel verklaarde eerder al tegen het weekblad geschrokken te zijn van de uitwerkingen van het door de directie ingschakelde pr-bureau, dat de Ajax-leiding helpt in de strijd om Johan Cruijff buiten de deur te houden. De Ajax-top ging enkele weken geleden niet akkoord met de plannen van de clublegende, wat de start van een media-oorlog bleek.
Coronel bood zijn vertrek aan als voorzitter van de Raad van Commissarissen, maar maakte daarbij gelijk het kamp-Cruijff zwart. 'Ik had geen andere keuze', zegt hij in Voetbal International. 'Het was voor mij geen optie om de mensen die mij benoemd hebben, de ledenraad dus, onwetend te laten over de reden van mijn aanstaande vertrek.'
'De consequentie was volledige openheid, dus ook richting het publiek. Dat was niet goed voor Ajax, niet goed voor mij en ook niet voor Johan. Maar het was de enige manier.'
'Johan moet uit zijn hok komen'
Inmiddels lijkt de huidige bestuurders van de hoofdstedelingen die strijd te hebben opgegeven. Coronel wil per 1 juni vertrokken zijn uit de Amsterdam Arena, om de weg vrij te maken voor de opvolgers. Van den Boog gaf gisteren aan op een snel vertrek te rekenen.
Hoe nu verder met Ajax? Coronel: 'Als Johan in dezelfde rol als nu blijft zitten, wordt het een lastig verhaal. Dan zal het nieuwe bestuur tegen hetzelfde soort dictaten aanlopen en zo werkt het gewoon niet. Het is mij ook niet duidelijk wat hij nu precies wil. Johan moet uit zijn hok komen en vertellen hoe hij een toekomst met de bestaande organisatie ziet.'
Coronel is van zijn paard gevallen, haha.