Nicolai Boilesen
Moderator: mods
Re: Nicolai Boilesen
Dat is al heel wat voor een linksback van Ajax tegenwoordig. Mooi.D_skilled schreef:Degelijk.
inspeelpasses waren nog al wisselvallig trouwens.....
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Ik vond de opmerkingen over Boilesen in Studio Ajax wel interessant. De aanwezigen daar waren van mening dat Boilesen hetzelfde overkomt als eerdere debutanten. De eerste wedstrijd spelen ze vrij, onbevangen en met lef. De 2e wedstrijd begint een debutant echter al meer na te denken en daardoor ingehoudener te spelen. Ze vonden dit ook opgaan voor Boilesen, met als voorbeeld de twijfel bij hem of ie soms wel of niet zou opkomen. Tegen Heracles dacht ie daar niet bij na, deed hij het gewoon. Vandaag was dat toch een stukkie verkrampter allemaal.
Vond hem weer sterk. Hij had nu Miralem voor zich. Die speelt aan de zijlijn. Toen Ebecilio in het veld kwam, kwam hij al vaker op.
IK GELOOF!!!!!!
Zuidema schreef:Ik vond de opmerkingen over Boilesen in Studio Ajax wel interessant. De aanwezigen daar waren van mening dat Boilesen hetzelfde overkomt als eerdere debutanten. De eerste wedstrijd spelen ze vrij, onbevangen en met lef. De 2e wedstrijd begint een debutant echter al meer na te denken en daardoor ingehoudener te spelen. Ze vonden dit ook opgaan voor Boilesen, met als voorbeeld de twijfel bij hem of ie soms wel of niet zou opkomen. Tegen Heracles dacht ie daar niet bij na, deed hij het gewoon. Vandaag was dat toch een stukkie verkrampter allemaal.
Tja, en tegenstanders hebben ook geen zand in hun ogen lijkt me.
Blij met de punten ...
- Pride of Amsterdam
- AT Toto Admin
Bron: nusport.nlRuiz: Geen idee wie Boilesen is
AMSTERDAM - Of Bryan Ruiz volgend seizoen nog bij FC Twente speelt is maar de vraag. De gewilde Costa Ricaan is zelf deze weken echter allerminst met een transfer bezig.
''Daar denk ik nog niet aan'', zegt hij in gesprek met Spits over een mogelijk vertrek. ''Ik richt me puur op de laatste twee wedstrijden van het seizoen.''
''Mijn zaakwaarnemer is er wel mee bezig, maar ik heb gezegd dat hij pas na het seizoen met berichten over geïnteresseerde clubs bij me mag aankloppen.''
''Natuurlijk lees ik op internet dat clubs als Villarreal en Sevilla belangstelling hebben, maar wat op al die websites staat, zijn meestal alleen maar geruchten.''
Blij
De aanvaller kijkt uit naar de twee krakers tegen Ajax, te beginnen met de bekerfinale van zondag. ''Ik ben blij dat ik na het eerste jaar of afgelopen winter niet ben vertrokken. Anders had ik deze ontknoping moeten missen.''
Zowel Ajax als Twente lijkt de landstitel de belangrijkste van de twee te winnen prijzen te vinden. Ruiz kan zich daar in vinden. ''We willen beide prijzen echt héél graag winnen. Maar als ik zou moeten kiezen, ga ik voor het kampioenschap.''
Boilesen
In het veld komt Ruiz vermoedelijk Nicolai Boilesen tegen als linksback bij Ajax. Toch zegt die naam hem niets.
''Ik ken hem niet. Nicolai Boilesen? De afgelopen weken heb ik niet naar de wedstrijden van Ajax gekeken, geen tijd voor gehad. Maar van de trainer krijg ik vandaag of morgen vast nog wel te horen wie hij is en wat zijn kwaliteiten zijn.''
Op naar de vierde ster!
Ze worden arrogant.
Mwah, Boilesen staat er nog maar pas in.
Wel iets anders dan toen Van der Meijde riep dat hij niet wist wie Philip Lahm was.
Wel iets anders dan toen Van der Meijde riep dat hij niet wist wie Philip Lahm was.

Het stinkt aan alle kanten!
- Pride of Amsterdam
- AT Toto Admin
Dan nog. Minder dan een week voor een tweestrijd tegen een club en je dan (waarschijnlijke) directe tegenstander niet eens van naam kennen.......
Op naar de vierde ster!
Hopelijk weet Ruiz na morgen beter. Maar ik ben bang dat hij iets te goed is voor Boilesen.
na overmorgen, toch?!
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus
Je kan dergelijke confrontaties tussen Boilesen en Ruiz niet vermijden, maar de Ajax-filosofie van "eigen jeugd eerst" blijft risicovol. Zeker in zulke finales. Boilesen oogt talentvol, maar moet als jeugdspeler natuurlijk nog veel leren. Prima dus dat hij voor de zeer leerzame confrontatie met Ruiz wordt geplaatst.
Aan de andere kant hou ik mijn hart vast, omdat Boilesen nog vaak basic fouten maakt (zie oa Nec en H'veen uit). Ruiz gaat hem zeker strakkies uittesten. En dan zal je het net treffen dat de onervarenheid van Boilesen je de kop gaat kosten in zulke cruciale potjes.
De kans daarop is zelfs groter, omdat er bij hem in de buurt een aantal jongens het te druk hebben met pseudo-verdedigen. Laat staan dat ze zo'n jonge gast kunnen coachen en kunnen corrigeren. Ik hoop van harte dat hij de vuurproef doorstaat, maar wat neemt Ajax soms grote risico's met zulke jeugdspelers. Vooral als er geen ervaren, coachende en corrigerende as staat.
Aan de andere kant hou ik mijn hart vast, omdat Boilesen nog vaak basic fouten maakt (zie oa Nec en H'veen uit). Ruiz gaat hem zeker strakkies uittesten. En dan zal je het net treffen dat de onervarenheid van Boilesen je de kop gaat kosten in zulke cruciale potjes.
De kans daarop is zelfs groter, omdat er bij hem in de buurt een aantal jongens het te druk hebben met pseudo-verdedigen. Laat staan dat ze zo'n jonge gast kunnen coachen en kunnen corrigeren. Ik hoop van harte dat hij de vuurproef doorstaat, maar wat neemt Ajax soms grote risico's met zulke jeugdspelers. Vooral als er geen ervaren, coachende en corrigerende as staat.
Klopt. Maar we hebben ook niet echt een alternatief.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Nu niet, helaas. We moeten de gok wel wagen en het beste er maar van hopen. Maar als bv Vertonghen na dit seizoen inderdaad vertrekt, hoop ik dat FdB de balans van het elftal en vooral de kwaliteit van de as wel in de gaten houdt bij nieuwe aankopen. Het ideaal wat mij betreft: in de as 1 of 2 door de wol geverfde profs, die naast de basic taken ook kunnen coachen en corrigeren. Eigenlijk een must in combinatie met al die jeugdspelers.
Zet dat maar uit uw hoofd. Spelers die dat kunnen komen niet naar Ajax.
Het enige realistische alternatief is de jeugdopleiding verbeteren, om de beginnersfouten tot een minimum te beperken.
Het enige realistische alternatief is de jeugdopleiding verbeteren, om de beginnersfouten tot een minimum te beperken.
Mathijsen zou zo'n speler kunnen zijn. Seedorf ook, maar die wil niet.Zuidema schreef:Nu niet, helaas. We moeten de gok wel wagen en het beste er maar van hopen. Maar als bv Vertonghen na dit seizoen inderdaad vertrekt, hoop ik dat FdB de balans van het elftal en vooral de kwaliteit van de as wel in de gaten houdt bij nieuwe aankopen. Het ideaal wat mij betreft: in de as 1 of 2 door de wol geverfde profs, die naast de basic taken ook kunnen coachen en corrigeren. Eigenlijk een must in combinatie met al die jeugdspelers.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Nee, ik weet dat die spelers niet in rijen van 10 in de uitverkoop van de supermarkt staan. En een jeugdopleiding kan daarin zeker wat voorzien, maar deze zal de keiharde praktijk op het vlaggenschip nooit kunnen compenseren. Pas in die praktijk doe je echt de beklijvende ervaring op, zoals Boilesen straks tegen Ruiz. En om te voorkomen dat dat ervaring opdoen Ajax punten, titels en veel geld kost, zie ik dat graag gebeuren in een raamwerk van coaches en correctors in het veld. Voor de broodnodige continuiteit. Dat hoef je van ons Vlaamse koningskoppel en twit Vd Wiel niet of amper te verwachten. Die blijken verdedigend geregeld meer dan genoeg aan zichzelf te hebben. Wat mij betreft een belangrijk aandachtspunt voor het personeelsbeleid deze zomer, hoe lastig ook. Je kan het niet met jeugdspelers en de jeugdopleiding alleen oplossen.Jöhnk schreef:Zet dat maar uit uw hoofd. Spelers die dat kunnen komen niet naar Ajax.
Schaars?
Ik vind ons middenveld onder de maat. Daar kom je niet ver mee.
Ik vind ons middenveld onder de maat. Daar kom je niet ver mee.
Het huidige Ajax-middenveld is de zwakste linie van Ajax, terwijl dat altijd de kracht van Ajax was, het heersende middenveld. Zo kom je nooit tot gedegen positiespel en zou Frank de Boer daar eerst z'n schop in moeten zetten.
Wie zouden er precies vervangen moeten worden? Anita functioneert de laatste tijd best goed en Eriksen zou ik ook nog niet weg doen. Het gaat dus om die derde persoon? De Jong en de Zeeuw out?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Anita doet het prima, maar z'n lengte blijft een minpunt. Europees kun je niet met Anita aankomen, wordt weggeblazen. Ook in de grote wedstrijden in Nederland, vind ik. Ajax heeft meer body nodig, lengte, middenvelders die het spel kunnen verleggen, tactisch goed zijn en zelf af en toe een doelpunt maken. De Strootmans, Roorda's en Toornstra's zeg maar van deze wereld.
Noem je echt drie totaal verschillende middenvelders.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Roorda valt eigenlijk af, want die is te aanvallend ingesteld. Met Strootman en Toornstra heb je een combinatie van controlerend en penetrerend vermogen. Bovendien een links- en een rechtspoot.
Roorda valt af omdat ie er weinig van kan. Strootman en Schaars zijn te traag, te kwetsbaar in de omschakeling en zijn te weinig beslissend.
Ik zou inzetten op Toornstra. Zal de hoofdsprijs niet kosten. Interessante speler, ben benieuwd waar zijn plafond ligt.
Ik zou inzetten op Toornstra. Zal de hoofdsprijs niet kosten. Interessante speler, ben benieuwd waar zijn plafond ligt.