WTF. Lijkt me geweldig, satelietclub worden. Het wordt tijd dat dat rapport eens op tafel komtAjaciedjuh schreef:http://nos.nl/video/229840-ajax-moet-we ... inter.html
Opmerkelijk dat Cruijff wil dat er samengewerkt moet worden met Inter, Arsenal (contacten Wim/Dennis) en Barcelona (Johan). Ervan uitgaande dat deze info klopt.
Worden we een satteliet club?
De toekomst: post-Cruijff
Moderator: mods
Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.
I think I lost my fucking headache
Keje Molenaar ontkent dat hij in de markt is om bij Ajax AD te worden of iets anders.(AN/Nieuwsuur)
Het stinkt aan alle kanten!
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Cruijff ontkent harde woorden over Blind
Uitgegeven: 1 april 2011 07:48
Laatst gewijzigd: 1 april 2011 07:58
AMSTERDAM - Johan Cruijff spreekt tegen dat hij assistent-trainer Danny Blind 'onbetrouwbaar' heeft genoemd bij de besprekingen tussen de door hem aangevoerde technische klankbordgroep en de directie van Ajax.
“Tijdens de samenstelling van het technische plan, is naar de mening gevraagd van diverse mensen die met Danny hebben samengewerkt”, laat Cruijff weten in De Telegraaf.
“Daar zijn verschillende reacties op gekomen. Nu wordt net gedaan of dit mijn reacties zijn, terwijl ik helemaal niet over zijn functioneren kan oordelen. Dat heb ik ook aangegeven, dus snap ik niet dat ze dit uit mijn mond laten komen.”
In de hervormingsplannen van Cruijff is geen rol meer weggelegd voor Blind. Volgens voorzitter Uri Coronel, die woensdag bekendmaakte af te treden, heeft Cruijff gezegd dat Blind niet recht door zee is, onbetrouwbaar is en in alle functies bij Ajax gefaald heeft.
Patstelling
Overigens is Cruijff allerminst blij met het vertrek van het bestuur en de raad van commissarissen.
“Het is Coronel gelukt om de uitwerking van het technisch plan stil te leggen. Door het op deze manier te doen is een patstelling ontstaan. Zonder bestuur kunnen wij niet verder, ook omdat de directeur onze plannen niet wil uitvoeren.”
"Intussen staat de boel stil en wordt veel tijd verloren, met het risico dat je straks overal te laat bij bent."
© NUsport
Wellus-nietus-nietus-wellus...
Wie oh wie spreekt de waarheid? Of zoveel mogelijk de waarheid...

- Ajaciedjuh
Toch opmerkelijk wat een emotie dit allemaal losmaakt (ook bij mij).
Ervan uitgaande dat primair het iedereen goed met Ajax voorheeft. Laat ik me beperken tot 2 kanten: Cruijff en Coronel. Bij beide zit de liefde voor Ajax diep in hun hart, daar ben ik van overtuigd. Alleen is de clubliefde en wat ze vanuit hun optiek moet gebeuren, totaal doorgeslagen.
Dan is natuurlijk de vraag 'kun je zo'n clubliefde hem verwijten'. Ik vind van wel. Het gaat de fatsoensnormen voorbij. En dan spreek ik over 2 kanten:
Coronel:
- Ervan uitgaande dat hetgeen Cornonel heeft opgesomd (grotendeels) op waarheid berust. Al ben je nog zo geschoffeerd (zie hieronder bij Cruijff), dan nog moet het belang van Ajax voorop staan. Ik kan me het echter wel voorstellen dat je 'de waarheid' naar buiten wilt brengen. Ik had het niet anders gedaan. Dit heeft meer met het niet kunnen tegen onrecht. Emotioneel gezien, begrijp ik het maar rationeel is het niet verstandig. Niet in het belang van Ajax.
Cruijff:
- De taal en manier waarop Cruijff alles wil 'doorduwen' op zijn manier, vind ik ook niet juist. De reactie in zijn column op de zaak Blind, 1 dag later dat hij naar Almere of Zuid-Afrika kon, zegt genoeg.
Gisteren zal ik in DWDD dat Barend (grote aanhanger en verdediger van Cruijff) ook een 'mooie' uitspraak tussen de regels deed. Als je 1/2 dagen met Cruijff optrekt, dan zegt hij ook wel eens in een discussie met andere 'krijg de klere', maar dat schrijf je dan als journalist niet op.
Dat was voor mij (wederom) een bevestiging, dat dit wel degelijk de manier van Cruijff is, als hij zijn zin niet krijgt.
Cruijff schat ik in als een echte straatvechter. Hij moet zijn gelijk halen en iedereen moet mee. Wil je niet mee, dan moet je inderdaad 'oprotten'.
Ondanks het niet mijn manier is om je gelijk te krijgen, en dan heb ik het voornamelijk over het feit van propaganda (aan beide kanten), hoop ik dat er snel doorgepakt kan worden. En dan alleen in het belang van Ajax. We zijn al veel te lang zonder succes en dat is Ajax onwaardig.
Of dit de oplossing gaat worden (kernpunten, vul maar aan ....):
- rookies die het moeten gaan trekken
- samenwerking met Arsenal, Inter, Barcelona
- meer individuele training
- vervangen directie / bestuurders door ja-knikkers?
- geen verantwoordelijkheid nemende
- individu ontwikkeling voorop
moet ik nog zien. Ook daar heb ik mijn vraagtekens bij, maar het verleden (geen garantie) geeft aan dat Cruijff wel iets kan neerzetten.
Het huidige beleid (bestuur, directie en organisatie) is kansloos tegen de huidige bewegingen. Hoe langer het duurt, hoe groter de schade voor Ajax. Daarom hoop ik dat de directie nog vandaag zijn taken neerlegt, in het belang van Ajax. En dat hoop ik niet om dat ik pro-Cruijff ben. In tegendeel, het staat ontzettend ver af van de manier waarop ik in het leven sta. Maar ook mijn liefde voor Ajax, zit diep in het hart. Het doet ontzettend veel pijn om ons Ajax zo te zien lijden.
Ervan uitgaande dat primair het iedereen goed met Ajax voorheeft. Laat ik me beperken tot 2 kanten: Cruijff en Coronel. Bij beide zit de liefde voor Ajax diep in hun hart, daar ben ik van overtuigd. Alleen is de clubliefde en wat ze vanuit hun optiek moet gebeuren, totaal doorgeslagen.
Dan is natuurlijk de vraag 'kun je zo'n clubliefde hem verwijten'. Ik vind van wel. Het gaat de fatsoensnormen voorbij. En dan spreek ik over 2 kanten:
Coronel:
- Ervan uitgaande dat hetgeen Cornonel heeft opgesomd (grotendeels) op waarheid berust. Al ben je nog zo geschoffeerd (zie hieronder bij Cruijff), dan nog moet het belang van Ajax voorop staan. Ik kan me het echter wel voorstellen dat je 'de waarheid' naar buiten wilt brengen. Ik had het niet anders gedaan. Dit heeft meer met het niet kunnen tegen onrecht. Emotioneel gezien, begrijp ik het maar rationeel is het niet verstandig. Niet in het belang van Ajax.
Cruijff:
- De taal en manier waarop Cruijff alles wil 'doorduwen' op zijn manier, vind ik ook niet juist. De reactie in zijn column op de zaak Blind, 1 dag later dat hij naar Almere of Zuid-Afrika kon, zegt genoeg.
Gisteren zal ik in DWDD dat Barend (grote aanhanger en verdediger van Cruijff) ook een 'mooie' uitspraak tussen de regels deed. Als je 1/2 dagen met Cruijff optrekt, dan zegt hij ook wel eens in een discussie met andere 'krijg de klere', maar dat schrijf je dan als journalist niet op.
Dat was voor mij (wederom) een bevestiging, dat dit wel degelijk de manier van Cruijff is, als hij zijn zin niet krijgt.
Cruijff schat ik in als een echte straatvechter. Hij moet zijn gelijk halen en iedereen moet mee. Wil je niet mee, dan moet je inderdaad 'oprotten'.
Ondanks het niet mijn manier is om je gelijk te krijgen, en dan heb ik het voornamelijk over het feit van propaganda (aan beide kanten), hoop ik dat er snel doorgepakt kan worden. En dan alleen in het belang van Ajax. We zijn al veel te lang zonder succes en dat is Ajax onwaardig.
Of dit de oplossing gaat worden (kernpunten, vul maar aan ....):
- rookies die het moeten gaan trekken
- samenwerking met Arsenal, Inter, Barcelona
- meer individuele training
- vervangen directie / bestuurders door ja-knikkers?
- geen verantwoordelijkheid nemende
- individu ontwikkeling voorop
moet ik nog zien. Ook daar heb ik mijn vraagtekens bij, maar het verleden (geen garantie) geeft aan dat Cruijff wel iets kan neerzetten.
Het huidige beleid (bestuur, directie en organisatie) is kansloos tegen de huidige bewegingen. Hoe langer het duurt, hoe groter de schade voor Ajax. Daarom hoop ik dat de directie nog vandaag zijn taken neerlegt, in het belang van Ajax. En dat hoop ik niet om dat ik pro-Cruijff ben. In tegendeel, het staat ontzettend ver af van de manier waarop ik in het leven sta. Maar ook mijn liefde voor Ajax, zit diep in het hart. Het doet ontzettend veel pijn om ons Ajax zo te zien lijden.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Zijn jullie inmiddels ook "Wellus-Nietus"-moe.
Stop met zeuren en moddergooien en ga aan de slag. Presenteer je plannen aub, Op deze manier ben je geen haar beter dan het reeds opgestapte bestuur.
Johan, aub. Stop met zeuren en ga aan de slag. Wij, supporters, wachten al 10 jaar dus die 2 weken maken geen fuck uit. Je hebt zelf deze revolutie opgezet en wordt tijd dat je met een goed verhaal naar buiten komt."Intussen staat de boel stil en wordt veel tijd verloren, met het risico dat je straks overal te laat bij bent."
Stop met zeuren en moddergooien en ga aan de slag. Presenteer je plannen aub, Op deze manier ben je geen haar beter dan het reeds opgestapte bestuur.
- Ajaciedjuh
Top nieuws, maar ik zou er geen vergif op innemen.joey schreef:Keje Molenaar ontkent dat hij in de markt is om bij Ajax AD te worden of iets anders.(AN/Nieuwsuur)
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.
Dat is inderdaad een standaardreactie om gezichtsverlies te voorkomen als je het niet wordt.Ajaciedjuh schreef:Top nieuws, maar ik zou er geen vergif op innemen.joey schreef:Keje Molenaar ontkent dat hij in de markt is om bij Ajax AD te worden of iets anders.(AN/Nieuwsuur)
Nou hij blijft "Molenaar werd in 1990 beëdigd als advocaat en trad in oktober 2008 toe als partner bij Korvinus Abeln Advocaten. " dit liever doen zei ie 1 dag eerder.Maar niks is zo veranderlijk als de mens.
Nu heb ik weinig rapportjes hoeven te schrijven in mijn leven, maar ik vraag me toch af ( indien de berichtgeving juist is ) of dat je in 10 kantjes werkelijk een dichtgetimmerd geheel neer kan pennen w.b. het hoe en hoe het verder moet bij AJAX waar volgens de akteurs zoveel mis is.
Nu heb ik weinig rapportjes hoeven te schrijven in mijn leven, maar ik vraag me toch af ( indien de berichtgeving juist is ) of dat je in 10 kantjes werkelijk een dichtgetimmerd geheel neer kan pennen w.b. het hoe en hoe het verder moet bij AJAX waar volgens de akteurs zoveel mis is.
Laatst gewijzigd door 999 op vr apr 01, 2011 7:32 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
Of er is nooit sprake van geweest maar zijn naam wordt genoemd omdat degene die dat doet weet dat Molenaar impopulair is bij de supporters.
Wat Danny Blind betreft: het kan niet zo zijn dat een verdienstelijk speler recht heeft op een baan. Ook Blind moet op zijn functioneren beoordeeld worden.En zijn staat van dienst na zijn voetbalcarrière allesbehalve indrukwekkend. Verder kan het voor hem geen verrassing zijn dat mensen hem onbetrouwbaar vinden. Dat heeft zelfs in de krant gestaan.
Waarom niet gewacht op de uitkomst van de ledenraad????? Kan iemand die vraag beantwoorden? Misschien hadden de daar aanwezige leden en ereleden een brug kunnen slaan tussen de ene en de andere partij?
Wat Danny Blind betreft: het kan niet zo zijn dat een verdienstelijk speler recht heeft op een baan. Ook Blind moet op zijn functioneren beoordeeld worden.En zijn staat van dienst na zijn voetbalcarrière allesbehalve indrukwekkend. Verder kan het voor hem geen verrassing zijn dat mensen hem onbetrouwbaar vinden. Dat heeft zelfs in de krant gestaan.
Telegraaf"Concurrentie lacht zich rot"
AMSTERDAM - Net nadat hij de ledenraad van Ajax samen met Johan Cruijjf en Dennis Bergkamp een toelichting had gegeven op het technisch advies, werd Wim Jonk geconfronteerd met de frontale aanval van Uri Coronel op de ’groep Cruijff’. „Als dit – zoals Rik van den Boog zei – een warme club moet zijn, is die razendsnel afgegleden. Het is onzin dat er zulke harde woorden zijn gevallen en dus zijn de uitspraken van Uri zeer ongepast.
De Volendammer maakte zich op het ArenA-dek boos. „Ik denk dat de concurrentie van Ajax zich rot lacht. Dit is bizar, Ajax-onwaardig en nooit ónze insteek geweest. Wij zijn met een goed plan gekomen en hoopten dat het zou worden geïmplementeerd. De directie vindt het een prima plan, maar weigert het uit het voeren."
Dat er in de plannen van Cruijff mensen moeten vertrekken, vindt Jonk logisch. „Onze visie staat haaks op het huidige beleid. Dat betekent niet dat alles wat nu gebeurt slecht is. Maar om een ommekeer te bewerkstelligen heb je soms andere mensen nodig.” Wat er nu gaat gebeuren, weet Jonk niet. „De bijeenkomst met de ledenraad was zinvol. Er werden veel goede vragen gesteld. We wachten wel af.”Bergkamp was verbijsterd. „Ik ben geschokt door wat er is gebeurd. Dat je als klankbordgroep met iets heel positiefs komt, maar dat het niet positief wordt ontvangen.” De trainer van de A1 zei te zijn geschrokken van hetgeen hij bij dat elftal aantrof. „Dat was de aanleiding om erover te denken een andere richting op te gaan.”
Waarom niet gewacht op de uitkomst van de ledenraad????? Kan iemand die vraag beantwoorden? Misschien hadden de daar aanwezige leden en ereleden een brug kunnen slaan tussen de ene en de andere partij?
Molenaar heeft die vraag al tig keer gekregen in elk TV programma waar hij in verscheen.
Ook jij trekt je van sommige kranten/mensen niks aan tot het moment dat een bepaald persoon ( of krant ) waarvan je het niet verwacht zoiets ook gaat roepen .. Al is het op zijn minst vreemd de je nu alles wat er in de Telegraaf staat, de krant waarvan de regelmatig hebt gezegd dat het het grootste pulp blad van Nederland is, voor zoete koek aanneemt ..
Ook jij trekt je van sommige kranten/mensen niks aan tot het moment dat een bepaald persoon ( of krant ) waarvan je het niet verwacht zoiets ook gaat roepen .. Al is het op zijn minst vreemd de je nu alles wat er in de Telegraaf staat, de krant waarvan de regelmatig hebt gezegd dat het het grootste pulp blad van Nederland is, voor zoete koek aanneemt ..
Blij met de punten ...
- InnerHarbour
Johan Cruijff wil de jeugdopleiding reorganiseren, diezelfde jeugdopleiding die Sneijder als laatste topper heeft voortgebracht, oke misschien een goede keeper maar daar kom ik niet voor naar het stadion. Het lijkt mij duidelijk dat de jeugdopleiding grondig gereorganiseerd moet worden.
BTW, wie was de laatste centrumspits die uit de jeugdopleiding doorkwam?
Go Johan, Go Johan, Go Johan!

YNWA
Ik vind het een grote rotzooi, Voetske. Niet alleen de T. is bij de zaak betrokken maar al die andere media ook. Als je ziet wie er allemaal aan het woord komen... Wim Jonk heeft gelijk, de concurrentie lacht zich rot.
Het is een schande dat alles op straat ligt.

Je hebt gelijk. Dat artikel is nergens in de krant te lezen (vreemd), en vandaag staat een heel mailverkeer in de krant (hoe zouden ze daar nu aan komen?).Jöhnk schreef:Zeker een ongehoorzame stagiair. Maar ook het AD kan draaien. Op het moment dat Blind vertrokken is, is hij niet interessant meer.Duke schreef:Mwah, het AD lijkt me nog niet echt positie gekozen te hebben, gezien bovenstaande analyse.

http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Ajax/articl ... Ajax.dhtml
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
De concurrentie lacht zich rot ?.Mwah zal wel meevallen, daarbij zal dat me een worst wat de concurrentie doet of denkt.joey schreef:Ik vind het een grote rotzooi, Voetske. Niet alleen de T. is bij de zaak betrokken maar al die andere media ook. Als je ziet wie er allemaal aan het woord komen... Wim Jonk heeft gelijk, de concurrentie lacht zich rot.
Maar wat had je nu verwacht na al die aanvallen op AJAX, v.d. Boog en Coronel door de spreekpoppen van JC ?.
Blij met de punten ...
Tja, hoe komen ze daaraan?
Het valt nogal tegen, vind je niet? Ik kan me niet voorstellen dat iemand ondersteboven is van de inhoud van die emails. Die overigens niet van Cruijff zijn, in tegenstelling tot wat is gesuggereerd.
Kán dat trouwens wel, zomaar andermans emails in de krant zetten?
Het valt nogal tegen, vind je niet? Ik kan me niet voorstellen dat iemand ondersteboven is van de inhoud van die emails. Die overigens niet van Cruijff zijn, in tegenstelling tot wat is gesuggereerd.
Kán dat trouwens wel, zomaar andermans emails in de krant zetten?

- SylvievdVaart
Nogal. Godzijdank begint het voetbal weer dit weekend. Gewoon bek dicht houden en voetballen. Winnen met 5-0Columbus schreef:Zijn jullie inmiddels ook "Wellus-Nietus"-moe.

so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy
Ook weer wakker ?. 

Blij met de punten ...
joey schreef: Kán dat trouwens wel, zomaar andermans emails in de krant zetten?
"... De inhoud van een e-mail is auteursrechtelijk beschermd. De enige eis die de wet stelt voor auteursrecht is dat het werk origineel is (zelfgemaakt en niet ontleend dus) en bovendien het resultaat is van creatieve arbeid. Wie er dus “eens goed voor gaat zitten” en een mail schrijft, heeft auteursrecht op die tekst.
De ontvanger van de e-mail heeft het recht om de tekst te lezen, af te drukken en te bewaren. Of hij de e-mail door mag sturen dan wel mag publiceren, hangt helemaal af van de omstandigheden. Een beschermde tekst publiceren mag niet zonder licentie. Dat geldt voor e-mail net zo goed als voor een boek. Omdat bij e-mail er zelden een expliciete licentie bij zal zitten, is het is de vraag of de verzender impliciet toestond dat het werk mocht worden gepubliceerd. Staat er bij dat de mail vertrouwelijk is, dan mag het natuurlijk niet. Stuurde hij de mail naar een mailinglijst, dan mag deze best in het archief van de lijst worden opgenomen. ... "
(volledige tekst, zie bron)
Bronnen:
blog.iusmentis.com/2007/08/07/juridische-status-va...
iusmentis.com/technologie/email/briefgeheim
tweedekamer.nl/applicaties/disclaimer_e_mail/index...
iusmentis.com/auteursrecht
iusmentis.com/auteursrecht/nl/vvv/werken/#email
- SylvievdVaart
Ja Voets, van dat geouwehoer op herhaling val ik in slaap ;)
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy
Dank, Zuidema!
Dat dacht ik dus al. Ik vind het beneden alle peil.
De Boer is niet gek. Zijn kans om te slagen bij Ajax neemt aanmerkelijk toe als Cruijff het mede voor het zeggen krijgt. Zie Barcelona.

Dat dacht ik dus al. Ik vind het beneden alle peil.

VIDe Boer: 'Feitelijk ben ik als hoofdtrainer een passant'
Het rommelt behoorlijk bij Ajax. Trainer Frank de Boer, in de ogen van Johan Cruijff een belangrijke spil in diens plannen, probeert nuchter te blijven.
Als het aan De Boer ligt, gaat de voormalig nummer veertien een concrete rol binnen de club vervullen. 'Ik zou dat persoonlijk toejuichen', aldus De Boer tegen het AD. 'Want op dat moment raakt Cruijff zodanig betrokken dat hij ook echt zelf ziet wat er hier gebeurt.'
Wel is het volgens de trainer zaak dat Cruijff regelmatig zijn gezicht laat zien. 'Het is zijn goed recht om op mensen als Dennis Bergkamp en Wim Jonk te koersen, maar ik denk nog steeds dat je het best kan oordelen als je er zelf bent. Zeker de eerste tijd is dat belangrijk.'
Volgens De Boer is zijn eigen rol niet al te groot. 'Ik word afgerekend op prestaties van het eerste elftal. Als ik zes wedstrijden achter elkaar verlies, staat mijn positie ter discussie. Ik heb absoluut een Ajax-hart en maak deel uit van het driemanschap dat Cruijff naar voren wil schuiven, maar feitelijk ben ik een passant nu ik ervoor heb gekozen om bij Ajax hoofdtrainer te zijn.'
De Boer is niet gek. Zijn kans om te slagen bij Ajax neemt aanmerkelijk toe als Cruijff het mede voor het zeggen krijgt. Zie Barcelona.
Ik ben inmiddesl zo depressief dat ik denk dat het eerste Cruijff-talentje, met alle opvolgers, op hun vijftiende met pap en mam naar Londen, Manchester oid vertrekken omdat papa een baan aangeboden heeft gekregen als schoonmaker bij de gemeentelijke reinigingsdienst. If you catch my drift. Maw : het zal allemaal voor niks zijn.InnerHarbour schreef:Johan Cruijff wil de jeugdopleiding reorganiseren, diezelfde jeugdopleiding die Sneijder als laatste topper heeft voortgebracht, oke misschien een goede keeper maar daar kom ik niet voor naar het stadion. Het lijkt mij duidelijk dat de jeugdopleiding grondig gereorganiseerd moet worden.

De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Dit mag dus helemaal niet he. Moet zeggen dat de directie ook compleet nat gaan, want ik zie weinig verheffends.
Even klein puntje:
Even klein puntje:
Wel interessant.Tenslotte wilde Cruijff nog kwijt dat: 'Door hem aangedragen spelers nooit binnengehaald worden. En halfjaar geleden had hij nog een linkshalf aanbevolen, die is er nu nog niet.
Hoe kom je daar naar weer bij? Ik weet niet wat jij voor ogen hebt, maar laat me je een vraag stellen:joey schreef: De Boer is niet gek. Zijn kans om te slagen bij Ajax neemt aanmerkelijk toe als Cruijff het mede voor het zeggen krijgt. Zie Barcelona.
Als het waar is dat van de opleiding niets deugt en het door de adviezen van Cruijff weer geweldig gaat worden, wanneer zal het eerste talent daarvan de vruchten plukken? Maw, hoe lang gaat het duren voordat een naar nieuw inzicht ontwikkeld talent het eerste bereikt? Zou de Boer dan nog hoofdtrainer zijn?
I think I lost my fucking headache
Graag gedaan, Joey.joey schreef:Dank, Zuidema!![]()
Over het verspreiden van de letterlijke teksten in e-mails, maar ook het verstrekken van kopieen van brieven, rapporten ed:
bron: http://blog.iusmentis.com/2007/08/07/ju ... an-e-mail/"Bij papieren brieven is het zo dat de ontvanger eigenaar wordt van het stuk papier en de letters die er op staan. Hij is dan vrij om dat stuk papier aan een ander te geven of te verkopen. De schrijver kan daar niets tegen doen, ook niet met zijn auteursrecht. Dat is uitgeput zoals dat heet. De schrijver kan alleen nog optreden tegen kopieën van de papieren brief die zonder zijn toestemming worden gemaakt.Deze regel over uitputting geldt niet voor e-mail. Een e-mail bestaat niet als een fysiek ding zoals een stuk papier. Er is dus geen ‘ding’ om weg te geven of te verkopen.
Geheel los daarvan is er ook nog zoiets als briefgeheim op e-mail. Briefgeheim wil zeggen dat mensen geen kennis mogen nemen van de inhoud van andermans communicatie. Formeel geldt het briefgeheim niet voor e-mail. Om andermans e-mail te lezen, is het in veel gevallen wel nodig in te breken op diens mailbox of server. En dat is computervredebreuk, een misdrijf.
Wie echter zonder ‘hacken’ een mail van een ander onder ogen krijgt, is in principe vrij de inhoud daarvan verder te vertellen. Maar dat moet hij dan wel in zijn eigen woorden doen. Want op de tekst van de e-mail zelf zit dus auteursrecht."
Mijn conclusie daaruit: wat eruit het kamp Cruijff ook aan hufterigheid gemeld is, e-mails hadden dus niet letterlijk, in citaten, in de openbaarheid gebracht mogen worden. En van het "rapport" van het kamp Cruijff mogen geen kopieen verspreid worden. Terwijl die dus kennelijk wel bij Gijrath op tafel lag.
Laatst gewijzigd door Zuidema op vr apr 01, 2011 8:40 am, 1 keer totaal gewijzigd.