De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

LucaS

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » do mar 31, 2011 6:42 pm

Jöhnk schreef:
LucaS schreef:Waarom hoor ik dat nou net weer niet over derksen, die op campagnetour is?
Omdat dat Derksen zijn werk is.

Ik begrijp dat deze man een partner in crime van Rik van den Boog is. Mogen ze er wel even bij zeggen.
Het is Derkens's werk om bij Pauw & Witteman, moraalridders en dergelijke op te draven? Bijzonder. Heb je de column in de T gelezen? Echt te walgelijk voor woorden
I think I lost my fucking headache

wimpey

Bericht door wimpey » do mar 31, 2011 6:44 pm

CdE schreef:Één ding is me gisteren wel duidelijk geworden; Van den Boog en Coronel denken 0,0 in het belang van Ajax. Mag Coronel dat nog zo vaak in z'n persconferentie zeggen, daar is dus absoluut geen sprake van. Dat hele toneelstukje gisteren, ranzig. Van den Boog die Coronel op een zelfmoordmissie stuurt met als doel het het zwart maken van Cruijff. Het inhuren van dat PR-bureau. Mag hopen dat Rik's plannetje niet slaagt. :excited.gif:

En begrijp me goed; ik ben géén Cruijff adept. Dat hij sommige dingen niet zo netjes heeft aangepakt geloof ik best. Maar dat geldt voor beide partijen. Het is al een tijdje hard tegen hard.

En D. Blind gaan we dus ook niet missen. Wat mij betreft krijgt die man een mooi erebaantje, hoor. Zolang hij maar ver wegblijft van een belangrijke technische functie.
Helemaal mee eens. Er kleven bezwaren aan JC, maar die zijn niet van technische aard. Alternatief is Boog: aan hem kleven louter bezwaren van technische aard. Dan is de keuze dus niet zo moeilijk.

Ook v.w.b. DB ben ik het met je eens. Die moet je een representatieve functie geven. Poepel zuipen en lintjes doorknippen. Het gezicht van de Ajax roadshow ofzo. :smallgrin.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do mar 31, 2011 6:46 pm

LucaS schreef:Het is Derkens's werk om bij Pauw & Witteman, moraalridders en dergelijke op te draven? Bijzonder. Heb je de column in de T gelezen? Echt te walgelijk voor woorden
Waarom niet? Hij is voetbaljournalist.

Welke column?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do mar 31, 2011 6:46 pm

Yves Gijrath doet het slecht als pionnetje. Riiiik je moet 'em helpen!!!

wimpey

Bericht door wimpey » do mar 31, 2011 6:47 pm

Blind aangeslagen Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Danny Blind is aangeslagen door de ontwikkelingen bij Ajax. In de plannen van het technisch platform onder leiding van Johan Cruijff is er geen plaats meer voor hem als assistent-coach bij het eerste elftal. "Maar ik ben vooral teleurgesteld en gekrenkt als het gaat om twijfels over mijn betrouwbaarheid. Het valt me zwaar als er vooral op het menselijk vlak vraagtekens bij mij worden gesteld. Vooral omdat ik dat voor mezelf helemaal niet kan plaatsen”," aldus de Ajacied.

Blind: "MIjn vrouw heeft gisteravond met betraande ogen zitten kijken wat er over mij werd verteld. En dat doet je dan wel wat, ja."

Blind denkt dat Cruijff de kritiek op zijn persoon niet zelf heeft bedacht. „Hij zal ingefluisterd zijn. Ik kan het ook moeilijk geloven omdat ik altijd diep respect voor hem had. Cruijff heeft mijn carrière gemaakt, hij haalde mij naar Ajax. Ik heb nooit enig probleem met hem gehad en bewaar eigenlijk alleen maar goede herinneringen.”

Cruijff liet woensdagavond na de bijeenkomst van de ledenraad weten dat hij nooit verkeerde taal gebruikt. Blind heeft zelf geen contact gehad met zijn oud-trainer: „Ik heb het wel geprobeerd, maar dat is niet gelukt. Nu ga ik weer verder met de club. Ik blijf gewoon mijn werk doen voor Ajax en zal me blijven inzetten voor de club, totdat er anders wordt beslist.”

LucaS

Bericht door LucaS » do mar 31, 2011 6:49 pm

Sterker nog, Blind heeft drie dagen geprobeerd contact met Cruijff te krijgen, maar de altijd eerlijke en oprechte Cruijff kan even geen tijd voor hem maken.

peter

Bericht door peter » do mar 31, 2011 6:50 pm

Dat zei Danny Blind niet, maar jij bent ook al in de hoek gaan staan. Jeetje wat blijkt het toch allemaal lastig om er boven te staan.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do mar 31, 2011 6:50 pm

Zelfs Blind kan Coronel maar moeilijk geloven.

LucaS

Bericht door LucaS » do mar 31, 2011 6:54 pm

Peter schreef:Dat zei Danny Blind niet, maar jij bent ook al in de hoek gaan staan. Jeetje wat blijkt het toch allemaal lastig om er boven te staan.
Zeg jij :excited.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » do mar 31, 2011 6:57 pm

Peter schreef:Dat zei Danny Blind niet, maar jij bent ook al in de hoek gaan staan. Jeetje wat blijkt het toch allemaal lastig om er boven te staan.
Lucas was de eerste die in de hoek stond. Wij progressieven kiezen de kant van het volk, Lucas die van het establishment. :hypocrite.gif:

Blind wordt door Coronel en Boog gebruikt als schild. Misselijkmakend. Die mensen staan nergens voor. Legendarische spelers van onze club, zoals Blind, Bergkamp en Cruijff zijn voor hen slechts pionnen in het schaakspel. Het gaat echt enkel om het ego, profileren en beperken van imageschade.

Laat dit een wijze les zijn voor Ajax: zó nooit meer! Statutair vastleggen dat Ajax gerund wordt door voetbalmensen. Niet door managers zonder enige scrupules.

peter

Bericht door peter » do mar 31, 2011 7:03 pm

Ik kies helemaal niet. Ik wil het plan weten en ben benieuwd wat Cruijff voor ideetjes heeft over hoe het voetbaltechnisch bij Ajax beter kan. Hoe gaan wij terug naar de basis en pakken we die derde ster en hebben we op langere termijn succes. Nogmaals, die visie van Cruijff acht ik iig een stuk beter dan die van vdBoog. Van den Boog heeft namelijk bewezen geen visie te hebben. Of in ieder geval zwabbert met een hoofdletter Z.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » do mar 31, 2011 7:05 pm

The good and the bad guys, is dat nu verder de methode? Lekker zwart/wit? Erg vermoeiend hoor.
Het feit dat nu ook Frank de Boer in de shit zit door deze actie van JC maakt ook niets uit? Want als je voetbalkennis hebt, komt alles goed? En managers zijn per definitie op eigen gewin uit ten koste van alles en iedereen? Niet mijn wereldbeeld, maar voor de simpelen van geest erg rustgevend. :1evil.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » do mar 31, 2011 7:07 pm

Zo zie je maar, Cruyff heeft iedereen binnen Ajax, van trainers, via medewerkers tot supporters tegen elkaar opgezet. Hier gaat Ajax nog veeeeel jaren heel veel 'plezier' van hebben

peter

Bericht door peter » do mar 31, 2011 7:08 pm

Neefkens schreef:The good and the bad guys, is dat nu verder de methode? Lekker zwart/wit? Erg vermoeiend hoor.
Het feit dat nu ook Frank de Boer in de shit zit door deze actie van JC maakt ook niets uit? Want als je voetbalkennis hebt, komt alles goed? En managers zijn per definitie op eigen gewin uit ten koste van alles en iedereen? Niet mijn wereldbeeld, maar voor de simpelen van geest erg rustgevend. :1evil.gif:
Precies. Nogmaals, het is zaak dat we een mengeling krijgen. Een voetbaltechnische man in de RvC (Cruijff dan wel vDuijvenbode) en een voetbalman in de directie (Overmars?). Alles daaronder moet voetbal ademen. Financieel wil ik competente mensen (en dus geen Slop) en op het gebied van commercie idem dito.

wimpey

Bericht door wimpey » do mar 31, 2011 7:09 pm

Neefkens schreef: Niet mijn wereldbeeld, maar voor de simpelen van geest erg rustgevend. :1evil.gif:
Ik vind mezelf niet simpel. Het is oorzaak en gevolg. Toen Boog het nodig vond om Bergkamp openlijk te schofferen, is het klimaat verhard.

wimpey

Bericht door wimpey » do mar 31, 2011 7:12 pm

LucaS schreef:Zo zie je maar, Cruyff heeft iedereen binnen Ajax, van trainers, via medewerkers tot supporters tegen elkaar opgezet. Hier gaat Ajax nog veeeeel jaren heel veel 'plezier' van hebben
Welnee. Is over een paar weken overgewaaid. Nu is het moddergooien. Is zo weer afgelopen.

Volgens Boog gaat het crecendo met Ajax. Volgens JC e.c. niet. De keuze is dus vrij simpel: wil je het Ajax van Boog of wil je een ander Ajax. Ik kies voor een ander Ajax.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » do mar 31, 2011 7:15 pm

@wimpey: trok jij de schoen aan? :ajaxsmiley.gif:

Daar heeft het geen zak mee te maken, ik veroordeel ook Coronel om wat hij gedaan heeft.

LucaS

Bericht door LucaS » do mar 31, 2011 7:22 pm

wimpey schreef:
Neefkens schreef: Niet mijn wereldbeeld, maar voor de simpelen van geest erg rustgevend. :1evil.gif:
Ik vind mezelf niet simpel. Het is oorzaak en gevolg. Toen Boog het nodig vond om Bergkamp openlijk te schofferen, is het klimaat verhard.
Niet waar, het klimaat is verhard toen Cruyff en paladijnen zijn weggelopen toen de directie zei achter de tecnische aspecten van de voorstellen te staan, maar geen stroman voor Bergkamp en Jonk te gaan worden en hun eigen verantwoordelijkheid fatsoenlijk in te vullen. Cruyff meldde vervolgens aan de NOS dat dan de directie maar weg moest. De hierboven genoemde voetbalman in het bestuur en een gedegen fnanciele man heeft dan ook geen zin, want als de directie niet doet wat Bergkamp en Jonk willen, is het weer oorlog

peter

Bericht door peter » do mar 31, 2011 7:31 pm

Het rapport Cruijff moet dan als leidraad gelden. Dat zal nagestreefd moeten worden en doe je dat niet, dan ben je ongeschikt. Eigenlijk creëer je hetzelfde scenario als met het rapport Coronel, maar nu is het dus wel van belang dat we een rapport gaan naleven. Niet langer de waan van de dag volgen, maar een duidelijke Ajaxvisie en lange termijn nastreven. Echt, het is allemaal niet zo lastig, hoor.

wimpey

Bericht door wimpey » do mar 31, 2011 7:34 pm

Peter schreef:Het rapport Cruijff moet dan als leidraad gelden. Dat zal nagestreefd moeten worden en doe je dat niet, dan ben je ongeschikt. Eigenlijk creëer je hetzelfde scenario als met het rapport Coronel, maar nu is het dus wel van belang dat we een rapport gaan naleven. Niet langer de waan van de dag volgen, maar een duidelijke Ajaxvisie en lange termijn nastreven. Echt, het is allemaal niet zo lastig, hoor.
Zo is het. En dan een AD aanstellen die dan niet iemand als Jol inhuurt en carte blanche geeft.

Commitment van de directie tot aan de F-jes. De rode draad trouw vasthouden en niet bij ieder wissewasje in de stress schieten.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » do mar 31, 2011 7:39 pm

Daar kan ik helemaal in mee gaan, maar heeft iemand nu gezien wat het plan inhoudt? Meer techniek en persoonlijke benadering? Is dat alles, want dat werd al beperkt gedaan.

peter

Bericht door peter » do mar 31, 2011 7:42 pm

Neefkens schreef:Daar kan ik helemaal in mee gaan, maar heeft iemand nu gezien wat het plan inhoudt? Meer techniek en persoonlijke benadering? Is dat alles, want dat werd al beperkt gedaan.
Nope. Daarom baal ik er ook zo van dat het niet over voetbal gaat. Ik heb al in tig posts aangegeven dat ik graag hoor hoe en wat. Zeker als Jonk roept dat ze een goed gesprek hebben gehad met de Ledenraad over de inhoud. Dat verwatert allemaal compleet nu.

Hopelijk gaat het snel weer over voetbal, want daar hoort het over te gaan bij een club als Ajax.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » do mar 31, 2011 7:46 pm

Waarom vertellen ze dan niet gewoon wat het plan allemaal voetbaltechnisch inhoudt? Dan krijgt iedereen beeld van de eventuele voordelen en is er weer een toekomstbeeld. Nu is het zoals ik al eerder zei puur wishfull thinking, omdat het JC is. Maar als er geen goede organisatie omheen gebouwd wordt, wordt het ook niets.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do mar 31, 2011 7:52 pm

Ik vind het trouwens zeer jammer dat Marc Overmars niet wordt betrokken bij de nieuwe plannen, vind hem op basis van zijn werk bij de Eagles zeer capabel. Ajax is natuurlijk andere koek, maar toch. Hij heeft in ieder geval al meer laten zien dan Jonk en Bergkamp. Maar hij zal eerder tot de kamp Van Gaal behoren.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Rednose

Bericht door Rednose » do mar 31, 2011 7:58 pm

Nou, na een dag werken me weer eens door het forum heen geworsteld.
Kan iemand me nou eens uitleggen waarom de supporters van JC de "tegenstanders" van JC voortdurend afschilderen als een soort oorlogsmisdadigers?
Het conflict is tamelijk simpel. JC wil dat zijn plan precies wordt uitgevoerd zoals hij het zegt, de tegenpartij wil deels mee gaan, maar niet alles uit handen geven. Voor zover ik heb kunnen waarnemen heeft JC het toen op scherp gezet. De logica is dat de ander dan ook reageert. Zo werken dit soort processen.

Mijn persoonlijke inschatting is dat JC een stel foute adviseurs om zich heen heeft en onderschat wat hij losmaakt. En als de helft waar is van wat wordt beweerd over zijn manier van opereren dan moet je toch niet willen dat zo iemand de baas wordt. Dat is heel eng hoor.
Dat zijn tegenstanders lieverdjes zijn geloof ik ook nix van, maar om ze neer te zetten zoals door een aantal mensen hier gebeurd is gewoon heel raar.

Om even helder te zijn en meteen maar namen te noemen. Op dit forum Zie ik vooral Joey en Wimpey haast in blinde volgzaamheid de grote verlosser volgen en andere mensen die zich hebben ingezet voor Ajax op een haast stuitende manier bij het oud vuil zetten.
Nou snap ik ook wel dat een forum deels een speeltuin is waarbij je het af en toe even lekker mag aanzetten (zoals je ziet doe ik daar soms ook een beetje aan mee), maar af en toe bekruipt me het gevoel dat jullie het menen.
Toe, stel me gerust en vertel dat je buiten de virtuele wereld best een beetje kan relativeren.
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Plaats reactie