Ajax wil dus echt robots opleiden.

Moderator: mods
Duke schreef:Sorry hoor, ik had het in ieder geval nog niet gelezen. Maar weet je wat, jij mag het gewoon overslaan.999 schreef:Goh, volgens mij is dit alweer de derde keer dat iets in deze strekking hier gepost wordt ..
Dat is ook het grote probleem. Rik vd Boog (en de directie) heeft geen visie. Ze hebben een overlevingstrategie en voeren deze ieder jaar met succes uit. Jol was de gedroomde trainer en Blind de gedroomde opvolger en Cruijff een stem uit het verleden 'die je moeilijk serieus kan nemen'. Enfin, toen was de Boer de gedroomde trainer, Blind niet meer dan een assistent en Cruijff een fantastisch klankbord. De huidige status is bij een ieder bekend. Naja, het wisselt dus nog al.joey schreef:Ajax niet, Jol wilde dat.
Bij Bayern zit toch ook zo'n gek? Zo iemand die Schweinsteiger en Müller en Robben wil vertellen welke wetenschappelijk verantwoorde keuzes ze moeten maken in het veld?![]()
Ik heb laatst de eerste goal van Barcelona tegen Arsenal wel zes keer bekeken. Hoe snel dat gaat! Hakje Fabregas, bal wordt opgepikt en op hetzelfde moment is Messi weg. De ruimtes zijn zo klein en de spelers moeten zo snel handelen dat ze er niet eens over kúnnen nadenken, dan gaat het mis. Alles moet op intuïtie.
Maar het pijnlijke is natuurlijk dat VDB eerst met Jol robotjes wilde kweken en nu opeens de plannen van Cruijff helemaal top zegt te vinden. Maar zoals Cruijff zei: het een staat haaks op het ander.
In de top draait het om details. De basis waar Ajax aan wilt werken, is daar al gelegd (Arsenal en Barca). Jij wilt een aantal stappen in het proces overslaan, terwijl Van den Boog (terecht) denkt dat de basis aangepakt moet worden.joey schreef:Ajax niet, Jol wilde dat.
Bij Bayern zit toch ook zo'n gek? Zo iemand die Schweinsteiger en Müller en Robben wil vertellen welke wetenschappelijk verantwoorde keuzes ze moeten maken in het veld?![]()
Ik heb laatst de eerste goal van Barcelona tegen Arsenal wel zes keer bekeken. Hoe snel dat gaat! Hakje Fabregas, bal wordt opgepikt en op hetzelfde moment is Messi weg. De ruimtes zijn zo klein en de spelers moeten zo snel handelen dat ze er niet eens over kúnnen nadenken, dan gaat het mis. Alles moet op intuïtie.
Maar het pijnlijke is natuurlijk dat VDB eerst met Jol robotjes wilde kweken en nu opeens de plannen van Cruijff helemaal top zegt te vinden. Maar zoals Cruijff zei: het een staat haaks op het ander.
Ik denk dat AR meer bedoelt dat de voetballerij toch echt wat innovatiever mag zijn. De voetballerij is eigenlijk een conservatief gedrocht. Wat dat betreft kan men heel wat leren van andere sporten die in trainingsmethodieken veel verder zijn, of in ieder geval durven vooruit te kijken. De wetenschap kan daarbij echt helpen denk ik, zeker wanneer men spelers individueel beter wil maken.Jöhnk schreef:Zouden die chips één van AR's 'strikt noodzakelijke' innovaties zijn die Cruijff gaat terugdraaien?
Ik heb al keer op keer op keer gezegd dat mijn JC-kritiek niet betekent dat ik VOOR Rik vd Boog ben. Wat mij betreft komt er een nieuwe directie.Peter schreef:@AR Nu je het ene kamp hebt bekeken ben ik wel heel benieuwd naar het CV van Rik vd Boog en kornuiten. Kun je ons inzicht geven in de voetbalsuccessen van RvdB? Op voetbaltechnisch gebied dus he.
Columbus schreef:Ik denk dat AR meer bedoelt dat de voetballerij toch echt wat innovatiever mag zijn. De voetballerij is eigenlijk een conservatief gedrocht. Wat dat betreft kan men heel wat leren van andere sporten die in trainingsmethodieken veel verder zijn, of in ieder geval durven vooruit te kijken. De wetenschap kan daarbij echt helpen denk ik, zeker wanneer men spelers individueel beter wil maken.Jöhnk schreef:Zouden die chips één van AR's 'strikt noodzakelijke' innovaties zijn die Cruijff gaat terugdraaien?
Ik vind dit echt zo 'narrow minded'.... Ik overzie niet meteen hoe waardevol dit is, maar ik sluit zeker niet uit dat je zo nuttige informatie kunt krijgen. Het verbaast me dat jij dat wel meteen kunt uitsluiten.Jöhnk schreef:Zouden die chips één van AR's 'strikt noodzakelijke' innovaties zijn die Cruijff gaat terugdraaien?
Omdat:joey schreef:Cruijff heeft keer op keer gezegd dat het hem alleen gaat om het voetbaltechnische beleid. Dat is ook het enige waar hij zich over heeft uitgelaten. VDB vond het geen probleem die bevoegdheden over te dragen aan Van Basten of Jol. Waarom doet hij nu dan zo moeilijk?
Ajax Rules schreef:Columbus schreef:Ik denk dat AR meer bedoelt dat de voetballerij toch echt wat innovatiever mag zijn. De voetballerij is eigenlijk een conservatief gedrocht. Wat dat betreft kan men heel wat leren van andere sporten die in trainingsmethodieken veel verder zijn, of in ieder geval durven vooruit te kijken. De wetenschap kan daarbij echt helpen denk ik, zeker wanneer men spelers individueel beter wil maken.Jöhnk schreef:Zouden die chips één van AR's 'strikt noodzakelijke' innovaties zijn die Cruijff gaat terugdraaien?
Ajax wil dus echt robots opleiden.![]()
Inderdaad. En die mening ben ik toegedaan zonder dat ik (als leek) precies kan zeggen welke innovaties ik wel en welke innovaties ik niet voor ogen heb.
Vraag ik me ook af. Zoveel kwaad kan Blind toch niet meer doen op die plek? En heeft Cruijff voor die vacature soms een alternatief achter de hand, die in alle bagger van de afgelopen dagen nog niet aan de orde is geweest?Trab schreef:Ik vind het toch wel verassend dat Cruijff helemaal geen rol meer ziet weggelegd voor Blind. Daar maakt hij geen vrienden mee denk ik want Blind is nog erg populair onder de fans. Ik zou wel willen weten waarom hij niet gewoon assistent kan blijven of een jeugdelftal kan leiden (als ie daar genoegen mee neemt natuurlijk). Op zich voldoet hij aan de criteria die Cruijff stelt. Oud speler, jarenlang in top gespeeld etc. Wat zou de reden kunnen zijn? Heeft ie aanvaringen gehad met Piet Keizer ofzo in het verleden? Is ie teveel pro Van Gaal? Het lijkt me in ieder geval bijzonder lastig voor Frank de Boer op dit moment.
Volgens mij is Cruijff enkele maanden geleden begonnen met zijn media-offensief. En was hij de eerste (met Jonk en BErgkamp) die uit de school klapte na het gesprek met de directie, vorige week.joey schreef:Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Hoe aardig me het lijkt om een Cruijff een kans te geven; zijn werkwijze bevalt me niet. Een polemiek starten in je spreekbuis, zodat werkelijk iedereen leuk kan meelezen wat de waarheid (nee: Cruijff's waarheid) is; ik zie werkelijk niet in welk belang voor Ajax hiermee gediend is.
Mwah, VDB speelt zelf de Blind-kaart. Dan mag Cruijff zich toch verdedigen?
Ik mag hopen dat VDB dat PR-bureau zelf betaalt? Anders komt het er dus op neer dat Ajax betaalt voor het zwartmaken van Bergkamp in de pers.
Het valt mij op dat we dit jaar nauwelijks (spier)blessures hebben. Zelden zijn er basisispelers geblesseerd. Is dat toeval, of te danken aan de nieuwe trainingsmethoden? Een paar jaar geleden klaagden we nog over de hoeveelheid blessures die onze selectie teisterden.Ajax Rules schreef:Columbus schreef:Ik denk dat AR meer bedoelt dat de voetballerij toch echt wat innovatiever mag zijn. De voetballerij is eigenlijk een conservatief gedrocht. Wat dat betreft kan men heel wat leren van andere sporten die in trainingsmethodieken veel verder zijn, of in ieder geval durven vooruit te kijken. De wetenschap kan daarbij echt helpen denk ik, zeker wanneer men spelers individueel beter wil maken.Jöhnk schreef:Zouden die chips één van AR's 'strikt noodzakelijke' innovaties zijn die Cruijff gaat terugdraaien?
Ajax wil dus echt robots opleiden.![]()
Inderdaad. En die mening ben ik toegedaan zonder dat ik (als leek) precies kan zeggen welke innovaties ik wel en welke innovaties ik niet voor ogen heb.
Van den Boog heeft lopen lekken (over Blind)? Dat weet je zeker? Verder is Bergkamp begonnen met modder gooien richting de directie. Bergkamp die nota bene werknemer van Ajax is!joey schreef:Nee, dat klopt niet. De T. had het al op VDB voorzien lang voor Cruijff zich bij Ajax meldde. Eigenlijk sinds de TEG failliet ging. Cruijff is hier nu een half jaar mee bezig, maar in de T. stonden een jaar geleden ook al verhalen over het (dubieuze) verleden van VDB. De T. heeft duidelijk een bron buiten de voetbalwereld, Borsato of zo. Ik weet wel dat de T. Cruijff helpt, maar in dit geval was het al langer aan de gang. De T. heeft duidelijk nóg een reden om VDB aan te pakken.
De eerste reactie van Cruijff, donderdag na dat gesprek, was duidelijk genoeg, maar hij sprak in algemene termen. Hij heeft wel gezegd dat hij het onbestaanbaar vond dat de directie en de RVC.... en dat 'die mensen' geen verstand van voetbal hadden.... maar hij heeft niet eens namen genoemd. Verder kondigde hij aan de ledenraad of desnoods alle leden bij elkaar te laten komen, maar dat mag gewoon, daar is niets onbehoorlijks aan.
Het is VDB geweest die concreet werd, die begon over Blind en ontslagen en warme club, blablabla. Bovendien werd de goede naam van Bergkamp door het slijk gehaald, al dan niet met medeweten van VDB. De reactie kan dan niet uitblijven, Cruijff komt dan met zijn verhaal. Hij kan dat moeilijk laten lopen.