Duitsland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Re: Duitsland

Bericht door Jöhnk » zo mar 20, 2011 10:27 pm

Wat denken jullie, gaat Leverkusen nog voor een verrassing zorgen?

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 21, 2011 10:10 am

Best mogelijk. Dortmund wint haast niets meer.
Het stinkt aan alle kanten!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma mar 21, 2011 4:33 pm

Dat is dan ook echt geen wonderploeg, maar dat gaan we volgend jaar wel zien in de CL.

jabu

Bericht door jabu » ma mar 21, 2011 5:21 pm

Wat zijn in jouw ogen momenteel de Italiaanse wonderploegen?

peter

Bericht door peter » ma mar 21, 2011 5:40 pm

Wat zijn in jouw ogen momenteel de Canadese wonderploegen?

jabu

Bericht door jabu » ma mar 21, 2011 5:44 pm

FC Toronto en FC Montreal.

Ik neem aan dat je het doel van de vraag wel begrijpt. Je claimt, al dan niet terecht, dat de Italiaanse ploegen sterker zijn dan de Duitse ploegen, en meent dat de Duitste lijstaanvoerder geen wonderploeg is. Mijn vraag aan jou is dus of er wel Italiaanse wonderploegen zijn? Inter doet het natuurlijk de laatste jaren goed, maar Milan, Roma en zeker Juventus hebben wel eens betere tijden gekend.

peter

Bericht door peter » ma mar 21, 2011 5:49 pm

Oh nee. Ik denk dat Leverkusen nog wel kampioen wordt, want dat Dortmund van de laatste weken is niet veel bijzonders. Als je punten laat liggen tegen een ploeg met Babel en Braafheid, dan is het niet veel. Volgens mij is het schokeffect bij Dortmund uitgewerkt en heeft men kampioenskoorts. Ik denk niet dat zo'n club volgend jaar hoge ogen gaat gooien in de CL.

Offtopic: Napoli heeft een leuk ploeggie. Jammer dat Villarreal net te sterk bleek.

Feest

Bericht door Feest » ma mar 21, 2011 6:04 pm

Jabu schreef:Wat zijn in jouw ogen momenteel de Italiaanse wonderploegen?
Italiaans vrouwen volleybalteam natuurlijk! :biggthumpup.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » ma mar 21, 2011 8:05 pm

Jabu schreef:Wat zijn in jouw ogen momenteel de Italiaanse wonderploegen?
:smallgrin.gif:

Dutt van Freiburg wordt de opvolger van Heynckes. Rangnick is vandaag bij Schalke begonnen.

En Dortmund wordt gewoon kampioen hoor. Leuk ploeggie, met grotendeels piepjonge ventjes. Die ploeg heeft toekomst.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di mar 22, 2011 1:05 pm

Skibbe ontslagen bij Frankfurt. Nummer 9 dit seizoen? :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey

Bericht door wimpey » di mar 22, 2011 8:24 pm

Duke schreef:Skibbe ontslagen bij Frankfurt. Nummer 9 dit seizoen? :excited.gif:
Cocaine Daum is z'n opvolger.

wimpey

Bericht door wimpey » vr mar 25, 2011 3:14 pm

Don Jupp tekent voor 2 jaar bij Bayern. Verrassend. :excited.gif:

Die gaat daar gewoon een paar verdedigers halen. Had de huidige trainer ook kunnen doen... Heynckes gaat gewoon weer prijzen winnen met Bayern.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr mar 25, 2011 3:43 pm

Zo moeilijk is het allemaal niet. Gewoon achterin niet teveel doorlaten, en voorin de bal aan R+R geven. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey

Bericht door wimpey » vr mar 25, 2011 4:13 pm

Duke schreef:Zo moeilijk is het allemaal niet. Gewoon achterin niet teveel doorlaten, en voorin de bal aan R+R geven. :smallgrin.gif:
Dat eerste bleek nogal moeilijk dit seizoen. Ludwig heeft z'n hand overspeeld, hij had z'n broze defensie moeten versterken.

Typisch, na Ajax en Barca laat hij ook Bayern in een staat van meltdown achter. Bayern zal 3 of 4 verdedigers moeten kopen plus een defensieve middenvelder van topklasse.

Heynckes wil Van Bommel terug halen. Diens gezin schijnt nog in München te toeven. Tot voor kort althans.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr mar 25, 2011 6:42 pm

wimpey schreef:
Duke schreef:Zo moeilijk is het allemaal niet. Gewoon achterin niet teveel doorlaten, en voorin de bal aan R+R geven. :smallgrin.gif:
Dat eerste bleek nogal moeilijk dit seizoen. Ludwig heeft z'n hand overspeeld, hij had z'n broze defensie moeten versterken.

Typisch, na Ajax en Barca laat hij ook Bayern in een staat van meltdown achter. Bayern zal 3 of 4 verdedigers moeten kopen plus een defensieve middenvelder van topklasse.

Heynckes wil Van Bommel terug halen. Diens gezin schijnt nog in München te toeven. Tot voor kort althans.
Bommel komt wel terug hoor. Als je hem bij AC Milan ziet rondlopen zie je dat dat niet lang gaat duren. Die ziet alleen maar een idioot als Gatusso 500x per wedstrijd langsrennen, er is geen eer voor Mark te behalen in Milaan.

Ik ben het niet met je eens dat Van Gaal Bayern rokend achterlaat. De voorhoede is van wereldklasse en het middenveld kan ook aardig mee. De verdediging is inderdaad CRAP en ik vind het ongelofelijk dat Van Gaal dat niet aangepakt heeft. Heynckes hoeft maar een paar aankopen te doen en Bayern strijdt overal voor mee.
Whitey on the moon.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mar 25, 2011 6:46 pm

Tja, Van Gaal zal zich zwaar miskend voelen. Hij is meer een man voor een kleine club, denk ik.
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey

Bericht door wimpey » za mar 26, 2011 8:30 am

joey schreef:Tja, Van Gaal zal zich zwaar miskend voelen. Hij is meer een man voor een kleine club, denk ik.
Bij Bayern is men, naar verluid, gillend gek geworden van 's mans mood-swings en onuitstaanbare gedrag. Zijn vazallen uit NL hoeven ook niet op een langer verblijf bij de club te rekenen.

Lionel

Bericht door Lionel » za mar 26, 2011 9:59 am

Vorig jaar hadden ze in de CL gewoon veel geluk. In Duitsland is het geen kunst om met die spelers kampioen te worden.
IK GELOOF!!!!!!

Zuidema

Bericht door Zuidema » za mar 26, 2011 10:06 am

Ik zat me bij die titels van Bayern altijd wat te verbazen over die 4 sterren op hun shirt. Volgens mij hadden ze tot dusver ergens tussen de 20-25 titels behaald. Na wat gegoogel las ik laatst, dat je om de een of andere reden in Duitsland 1 ster per 5 titels krijgt. Misschien een idee voor NL? Heeft Ajax ook eindelijk zijn 3e ster. Wat zeg ik? We krijgen er direct 3 sterren bij. :666.gif: :headbang.gif:

Rooie

Bericht door Rooie » za mar 26, 2011 11:00 am

Dan krijgen we weer die eeuwige 6e ster...

wimpey

Bericht door wimpey » za mar 26, 2011 2:04 pm

Rishi schreef:Vorig jaar hadden ze in de CL gewoon veel geluk. In Duitsland is het geen kunst om met die spelers kampioen te worden.
Kijk eens naar de ranglijst. :smallgrin.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » za mar 26, 2011 8:33 pm

Precies. Van Gaal kan niet werken met topspelers.
IK GELOOF!!!!!!

peter

Bericht door peter » vr apr 08, 2011 8:09 pm

Afscheid van een clubicoon
Geplaatst op donderdag 7 april 2011

In het moderne voetbal zijn er nog maar weinig echte clubiconen te vinden. Slechts enkele spelers kunnen de laatste jaren nog als zodanig bestempeld worden. In Italië rept men natuurlijk van Del Piero en Totti, en in Engeland denkt men onder meer aan Giggs en Scholes bij het horen van het woord clubliefde. Maar ook in Duitsland heeft men nog zo’n clublegende. En het meest opvallende aan deze speler is nog wel dat het geen Duitser is, maar een Braziliaan. Brazilianen staan normaliter niet erg bekend om hun trouw aan hun werkgever. Leonardo de Deus Santos, beter bekend onder de naam “Dedê”, is een positieve uitzondering.

Dertien jaar speelt hij inmiddels voor Borussia Dortmund. Op dit moment is hij bezig aan zijn afscheidstournee. Nog zeven wedstrijden te gaan en Dedê zal nooit meer het gele tricot van BVB aantrekken. Dertien jaar vol hoogte- en dieptepunten. Dedê heeft het allemaal mee gemaakt: het landskampioenschap in 2001/2002 en de verloren UEFA Cup finale tegen Feyenoord. Het bijna failliet gaan van de club, de slechte seizoenen en zijn langdurige blessures de laatste jaren. Het is een speler die heeft bewezen ook in de moeilijke tijden vol voor de club te blijven gaan. Hij heeft meer dan 300 keer het shirt van Borussia Dortmund gedragen.

Afgelopen zaterdag werd bij de wedstrijd tegen Hannover al veel aandacht besteed aan het naderende afscheid van dit icoon. De 14 jaar jongere Mario Götze liet na zijn doelpunt als blijk van waardering een shirt zien met de naam en het rugnummer van Dedê. Ook de Südtribüne riep Dedê speciaal nog even terug het veld op om hem te eren. Dedê mag de laatste seizoenen dan niet meer veel gespeeld hebben, toch is hij nog steeds van grote waarde voor de club, ondermeer door een grote rol te spelen in de begeleiding van de jongere spelers.

Inmiddels is hij zijn basisplaats reeds twee seizoenen kwijt aan Marcel Schmelzer, maar Dedê veroorzaakt geen problemen in zijn rol als reserve. Altijd zet hij zich voor 100 procent in wanneer hij weer een keer mag opdraven. Hij staat dan ook bekend als een Braziliaan met een Duitse mentaliteit. Ooit heeft hij tegenover een krant verklaard: “Wanneer ik stop met voetballen wil ik een groot gezin stichten. Mijn kinderen zullen wel in Duitsland moeten gaan wonen en leren, want ze moeten leren dat als iets om 9 uur moet gebeuren dat niet om 11 of 12 uur is”.

Op zaterdag 14 mei kan hij afscheid nemen met mogelijk een nieuw hoogtepunt in zijn carrière. Op deze dag kan Borussia Dortmund voor het eerst sinds het seizoen 2001/2002 weer kampioen worden. Ondanks dat Dedê op het veld geen grote bijdrage heeft kunnen leveren gedurende dit seizoen, zal iedereen hem deze titel gunnen. Een speciaal afscheid zal het in ieder geval worden. Bij zijn vaarwel zal hij een boek aangeboden krijgen waarin alle supporters een stukje hebben kunnen schrijven om hem te bedanken voor zijn dertien jaar trouwe dienst. Terugkeren op het veld in Dortmund zal hij echter nooit meer doen. Dedê heeft al aangegeven in een contract met een nieuwe club op te laten nemen dat hij nooit in het Westfalen Stadion tegen Borussia Dortmund zal spelen.

wijzijnvoetbal.nl

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo apr 10, 2011 9:13 am

Van Gaal per direct weg bij FCB.

Kom maar lekker naar Ajax!!
Whitey on the moon.

Lionel

Bericht door Lionel » zo apr 10, 2011 9:18 am

Laat hem aub zo ver mogelijk hier vandaan blijven.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie