Mounir El Hamdaoui

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog »

Neefkens schreef:Ik vind Mounir ook geen goede speler, individueel in aanleg misschien wel, maar het is nu eenmaal een teamsport.
Ik vraag me ook wel eens af waarom hij hier op AT als goed wordt gekwalificeerd. Hij vertraagt het spel vaak door na ontvangst van de bal eerst stil te staan, dan met buitenkantje rechts oplopend, soms naar links, moet ie hem eerst voor zijn rechterbeen kappen, want met links doet ie nagenoeg niks, en dan zien we wel. Zo goed vind ik hem niet, ook technisch niet. Denk eens aan zijn goal thuis tegen Kiev; hij presteerde het bijna die nog te missen.

Tuurlijk. Hij heeft een paar mooie goals gemaakt. Tegen Nac en Heerenveen. Maar dat leken me korte oplevingen. Ik er veel te weinig gezien om te zeggen dat hij een klasbak is. Een klasbak schiet in de laatste minuut bij Roda die penalty erin. Makkelijk scoren van Weekend Cees? Misschien. Maar het was toch bepaald niet structureel goed wat hij heeft laten zien, sinds hij bij Ajax speelt. Ik ben niet gecharmeerd van zijn spel.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

In mijn optiek zou hij prima vanaf links kunnen spelen. Als je mij vraagt of Ebecilio op dit moment beter is en beter in het systeem past, dan antwoord ik daar gewoon nee op. Ik vind El Hamdaoui, ondanks zijn gebreken, een betere voetballer dan Ebecilio en ik zou hem dan ook gewoon in de basis zetten ten koste van zo'n jongen. Als ik makkelijk wil scoren, dan kan ik roepen dat we tegen Spartak juist behoefte hadden aan een El Hamdaoui. Dan had je Ebecilio die geen overzicht heeft en geen scorend vermogen heeft uit zijn lijden kunnen verlossen.

Klasbak? Ja, in dit Ajax zeker. Het scheelt alleen al een slok op een borrel als je hem kan brengen tegen WillemII in plaats van Cvitanich. Om maar eens wat te noemen.
jabu

Bericht door jabu »

brigade zuid schreef:
joey schreef:Die journalisten rollen over elkaar om EH af te maken. Beetje zielig eigenlijk. :aai.gif:
Vind je het zielig omdat het een Marrokaan is?
Ik heb het vermoeden dat joey niet zo simpel denkt...
Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens »

Peter schreef:In mijn optiek zou hij prima vanaf links kunnen spelen. Als je mij vraagt of Ebecilio op dit moment beter is en beter in het systeem past, dan antwoord ik daar gewoon nee op. Ik vind El Hamdaoui, ondanks zijn gebreken, een betere voetballer dan Ebecilio en ik zou hem dan ook gewoon in de basis zetten ten koste van zo'n jongen. Als ik makkelijk wil scoren, dan kan ik roepen dat we tegen Spartak juist behoefte hadden aan een El Hamdaoui. Dan had je Ebecilio die geen overzicht heeft en geen scorend vermogen heeft uit zijn lijden kunnen verlossen.

Klasbak? Ja, in dit Ajax zeker. Het scheelt alleen al een slok op een borrel als je hem kan brengen tegen WillemII in plaats van Cvitanich. Om maar eens wat te noemen.
Vind jij El H. een betere teamspeler dan Ebicilio? :confused.gif:
peter

Bericht door peter »

Naast het feit dat ik El Hamdaoui een betere voetballer vind, vind ik hem ook een betere teamspeler dan EbEcilio.
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Hij is in ieder geval minder egoïstisch dan Ebecilio.
Lionel

Bericht door Lionel »

Peter schreef:In mijn optiek zou hij prima vanaf links kunnen spelen. Als je mij vraagt of Ebecilio op dit moment beter is en beter in het systeem past, dan antwoord ik daar gewoon nee op. Ik vind El Hamdaoui, ondanks zijn gebreken, een betere voetballer dan Ebecilio en ik zou hem dan ook gewoon in de basis zetten ten koste van zo'n jongen. Als ik makkelijk wil scoren, dan kan ik roepen dat we tegen Spartak juist behoefte hadden aan een El Hamdaoui. Dan had je Ebecilio die geen overzicht heeft en geen scorend vermogen heeft uit zijn lijden kunnen verlossen.

Want El Ham gaat rustig op de bank plaatsnemen :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!
Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens »

Goh, ik heb EbEcilio nog nooit zijn kont tegen de krib zien gooien, nog nooit zien lekken naar de pers, nog nooit wegwerpgebaren zien maken tegen collega's in het veld. Voor mij erg belangrijke zaken als het gaat om TEAMspeler.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Maar wel alle ballen de tweede ring in zien schieten.

Als EH zo slecht is en bovendien geen teamspeler, waarom heeft Ajax hem dan gekocht? :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!
Arthur

Bericht door Arthur »

Dat moet je aan Jol vragen.
Lionel

Bericht door Lionel »

joey schreef:Maar wel alle ballen de tweede ring in zien schieten.

Als EH zo slecht is en bovendien geen teamspeler, waarom heeft Ajax hem dan gekocht? :confused.gif:
Hij is een goede speler maar hij moet gewoon normaal gaan doen. Werken voor de ploeg, doen wat Frankie hem vraagt. Dan zou hij nog steeds de beste spits zijn.
IK GELOOF!!!!!!
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog »

Ebi is zich in mijn ogen prima aan het ontwikkelen; begint te scoren, met zowel rechts als links, en werkt zich een slag in de rondte. Die gozer pendelt wat af op de linkerflank en doet dan heel wat verdedigende werkzaamheden; zie ik El H nog niet zo snel doen.

En Ebi egoïstischer dan El H. zoals Junk denkt? Da's een gotspe. Opzichtiger egoïstisch gedrag dan El H tegen RKC tentoonspreidde, heb ik zelden gezien (die kans in de eerste helft; in plaats van (overigens toevallig) de bal voor Ebi te laten lopen pikt ie de bal op in het strafschopgebied terwijl hij met zijn rug naar de goal staat en moet ie natuurlijk eerst weer kappen en draaien naar rechts, omdat hij niet met links wil/kan schieten, weg kans.

En Joey vraagt zich af waarom El H is gekocht? Dat vraag ik me ook af. Net als ik me dat afvraag van bijvoorbeeld Luque, Kufour, Taino, Kerlon, Cvitanich, Aissati, enz, enz...
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
peter

Bericht door peter »

Neefkens schreef:Goh, ik heb EbEcilio nog nooit zijn kont tegen de krib zien gooien, nog nooit zien lekken naar de pers, nog nooit wegwerpgebaren zien maken tegen collega's in het veld. Voor mij erg belangrijke zaken als het gaat om TEAMspeler.
Ah zo. Ik ga louter in op het voetballende aspect.

Ik vind Ebecilio echt een egoïst, trouwens. Die jongen geeft echt amper een bal af. Neemt niet weg dat ik hem wel talentvol vind, maar nog niet goed genoeg voor een basisplek bij Ajax-1. Maar ja, nood breekt wet.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Arthur schreef:Dat moet je aan Jol vragen.
Ik wil jullie er even op wijzen dat ik vooraf mijn twijfels had. Lees maar:
joey schreef:Ja, het is zeker een risico. Kost toch tien miljoen aan transfergeld en salaris en je moet maar afwachten of het gaat lukken met die jongen. Het is een vreemd figuur.

Komt uit deze topic. Elders wijs ik er nog op dat ik niet zo goed zie hoe EH is in te passen in het systeem. Zeg dus niet dat ik niet gewaarschuwd heb. :666.gif:

Kijk, die jongen is zoals hij is. We wisten van tevoren dat hij de gemakkelijkste niet was.

Sommige aanwezigen hier (we noemen geen namen) waren destijds dolblij met de komst van EH maar kraken hem nu af. Hoe zit dat dan? :confused.gif:
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Dat was onder Jol, die kan daar mee omgaan. :hypocrite.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
joey
Erelid

Bericht door joey »

Ha, dat zal het zijn. :biggthumpup.gif: :smallgrin.gif:

Maar serieus, dat is dus het probleem. Er is geen continuïiteit. Een speler die in augustus wordt gezien als droomaankoop, wordt een half jaar later afgeschreven omdat hij mentaal en technisch ongeschikt zou zijn voor Ajax. Terwijl die speler nog steeds dezelfde is.

Het is, gezien de veranderde situatie, niet geheel onbegrijpelijk dat die jongen zich onprettig voelt. De manier waarop hij dat uit is een ander verhaal.
Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens »

Het is toch niet zo gek dat je zijn psyche nog niet kent als hij bij een andere club speelt? Nu zie je veel meer en krijg je een beter beeld.
wimpey

Bericht door wimpey »

Peter schreef: Ik vind Ebecilio echt een egoïst, trouwens. Die jongen geeft echt amper een bal af.
Hij zette tegen AZ en Spartak met een perfecte voorzet De Zeeuw vrij voor de keeper. Zie je EH, in jouw optiek een prima optie voor de plek van Ebecilio, al een voorzet op snelheid met links geven? :excited.gif:

EH past niet in 4-3-3. Bij AZ kwam hij enkel uit de verf nadat LvG ging metselen. In een vrije rol in een 4-4-1-1 systeem speelde hij prima. Ajax is AZ gelukkig niet. Onder FdB geen metselwerk.

We hebben dit seizoen kunnen constateren dat EH pas meedoet op het moment dat hij in balbezit is of kan komen. Da's lastig werken voor een trainer die aan het team wil werken. Bovendien mist EH de kwaliteit om een uitzondringspositie binnen het elftal te rechtvaardigen. Ik bedoel, tegen psv, ADO, NEC en Roda zag je 'm niet. Ja, toen ie die pingel miste...

Komt nog eens bovenop dat hij wat de trainer betreft de fatsoensnormen heeft overschreden. Dus lijkt het me einde verhaal. So be it.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Dit komt inderdaad niet meer goed. Daar ben ik van overtuigd. Jammer want we missen wel degelijk iemand die makkelijk scoort. Maar er ligt al te veel op straat en dit is vanaf dag één gewoon geen gelukkig huwelijk geweest. Nog maar een keertje ons verlies nemen denk ik....
Nil volentibus arduum
Lionel

Bericht door Lionel »

wimpey schreef:
Peter schreef: Ik vind Ebecilio echt een egoïst, trouwens. Die jongen geeft echt amper een bal af.
Hij zette tegen AZ en Spartak met een perfecte voorzet De Zeeuw vrij voor de keeper. Zie je EH, in jouw optiek een prima optie voor de plek van Ebecilio, al een voorzet op snelheid met links geven? :excited.gif:

EH past niet in 4-3-3. Bij AZ kwam hij enkel uit de verf nadat LvG ging metselen. In een vrije rol in een 4-4-1-1 systeem speelde hij prima. Ajax is AZ gelukkig niet. Onder FdB geen metselwerk.

We hebben dit seizoen kunnen constateren dat EH pas meedoet op het moment dat hij in balbezit is of kan komen. Da's lastig werken voor een trainer die aan het team wil werken. Bovendien mist EH de kwaliteit om een uitzondringspositie binnen het elftal te rechtvaardigen. Ik bedoel, tegen psv, ADO, NEC en Roda zag je 'm niet. Ja, toen ie die pingel miste...

Komt nog eens bovenop dat hij wat de trainer betreft de fatsoensnormen heeft overschreden. Dus lijkt het me einde verhaal. So be it.
:biggthumpup.gif:
IK GELOOF!!!!!!
joey
Erelid

Bericht door joey »

'De hand van El Hamdaoui op mijn keel is een fabeltje'

Luis Suárez spreekt met klem tegen dat hij in zijn periode bij Ajax problemen had met Mounir El Hamdaoui. Volgens De Telegraaf was het op de eerste dag van de Marokkaans international bij de Amsterdammers al raak. El Hamdaoui vroeg waar zijn plek in de kleedkamer was, waarop Suárez bij wijze van grap naar de wc zou hebben gewezen. Zijn nieuwe collega pikte dit niet en greep de Uruguayaan bij de keel. "Wát?! Wie heeft dat gezegd? Wat een onzin", zegt Suárez.

"Ik heb nooit ruzie met Mounir gehad", benadrukt Suárez in Sp!ts. "Iedereen zei dat wij niet samen in een elftal konden spelen, maar zowel binnen als buiten het veld kon ik het prima met hem vinden. Ja, natuurlijk haalde ik wel eens grapjes uit, maar dat deed ik bij alle spelers, niet alleen met Mounir. Maar die wc-grap is echt grote onzin. En dat hij zijn hand op mijn keel heeft gezet is net zo'n fabeltje."

De aanvaller van Liverpool geeft een voorbeeld waarmee hij wil bewijzen dat zijn relatie met El Hamdaoui verre van slecht was. Tijdens het competitiedebuut van El Hamdaoui bij FC Groningen was Suárez geschorst. "Maar ik heb hem toen wel een sms gestuurd om hem succes te wensen. Dat zou ik toch niet doen als we ruzie hadden gehad? En vlak voordat ik naar Liverpool ging hadden we het nog over transfers gehad. Hij vond het goed voor mijn ontwikkeling als ik naar een grotere club zou gaan."

Dat El Hamdaoui door Frank de Boer uit de selectie is gezet, betreurt Suárez. "Het is jammer voor Mounir, want het is een goede jongen", benadrukt de Uruguayaans international tot slot. "Maar het is ook jammer voor Ajax, want ik denk dat ze hem goed kunnen gebruiken."
VZ
Toppie

Bericht door Toppie »

Ik ben voor een terugkeer dit weekend voor El Ham, voorin hebben we te weinig dreiging en scoren is ook een probleem.En Imbecillio is te licht
Philippe
Contacteer:

Bericht door Philippe »

Agree. Stop the nonsense : bring El Hamdaoui back !
Appie, stay strong !
WP_Legend

Bericht door WP_Legend »

Toppie schreef:Ik ben voor een terugkeer dit weekend voor El Ham, voorin hebben we te weinig dreiging en scoren is ook een probleem.En Imbecillio is te licht

laat ham maar lekker op de tribune, tijd voor castillion!
Lionel

Bericht door Lionel »

Fuck El Ham

Is het type dat stond te juichen gisteren om tien voor negen gisteravond.
IK GELOOF!!!!!!
Plaats reactie