Jong Ajax
Moderator: mods
Re: Jong Ajax
En Lukoki heeft zaterdag met de A1 ook gespeeld.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Hoe zit het met die Davy Klaassen? Speelt ie nog steeds in de A-jeugd?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
- Ajaciedjuh
Meestal wel. Soms doet hij met Jong Ajax mee. Volgens mij is hij (wederom) geblesseerd.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Hoe zit het met die Davy Klaassen? Speelt ie nog steeds in de A-jeugd?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
0-1 achter tegen Feyenoord. Niet best, al ben ik wel benieuwd naar de verhalen van de aanwezigen. Moet toch potentie inzitten!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Afgelopen. Cabral maakt de winnende en het bleef bij 0-1.
Jong Ajax verliest 3 keer dit seizoen van Feyenoord. Tegelijkertijd krijgt zo'n beetje half dat elftal een contract of contract verlenging. Ik snap dat niet goed want het lijkt alsof die jongens (J.A. en A1) geen bijzonder sterke lichting zijn, anders ga je niet drie keer onderuit tegen die lui. Mijn vraag; waarom krijgen die jongens toch een nieuw contract aangeboden?
Feyenoord speelde met o.a.: André Bahia, Soren Larsen, Luigi Bruins, Krisztian Simon, Ricky van Haaren, Jerson Cabral, Bruno Martins Indi, Leroy Fer en Kamohelo Mokotjo
Ajax speelde met o.a: Castillion, Rodney Sneijder, Florian Jozefzoon, Tom Overtoom, Roly Bonevacia, Aras Ozbiliz en Dico Koppers en wissels Jody Lukoki en Hyun Jun Suk.
Ajax speelde met o.a: Castillion, Rodney Sneijder, Florian Jozefzoon, Tom Overtoom, Roly Bonevacia, Aras Ozbiliz en Dico Koppers en wissels Jody Lukoki en Hyun Jun Suk.
Ondanks de nederlaag ben ik heel tevreden over het vertoonde spel vandaag. Het is jammer van de uitslag, zeker als je het over de gehele wedstrijd bekijkt. We hadden zeker voor rust moeten scoren, maar dat hebben we niet gedaan, aldus Vink
- Daily Blind
Dubbel schreef:Jong Ajax verliest 3 keer dit seizoen van Feyenoord. Tegelijkertijd krijgt zo'n beetje half dat elftal een contract of contract verlenging. Ik snap dat niet goed want het lijkt alsof die jongens (J.A. en A1) geen bijzonder sterke lichting zijn, anders ga je niet drie keer onderuit tegen die lui. Mijn vraag; waarom krijgen die jongens toch een nieuw contract aangeboden?
Misschien moet je je eens in de jeugd verdiepen alvorens je uit te spreken.
Jeugdelftallen van Ajax bestaan om talenten op te leiden. Talenten doorschuiven om ze tegen oudere tegenstanders te laten spelen, ontwikkelen. Niet om kampioen te worden. Dat is een prettige bijkomstigheid.Dubbel schreef:Jong Ajax verliest 3 keer dit seizoen van Feyenoord. Tegelijkertijd krijgt zo'n beetje half dat elftal een contract of contract verlenging. Ik snap dat niet goed want het lijkt alsof die jongens (J.A. en A1) geen bijzonder sterke lichting zijn, anders ga je niet drie keer onderuit tegen die lui. Mijn vraag; waarom krijgen die jongens toch een nieuw contract aangeboden?
Vrijwel alle contracten die worden uitgedeeld zijn terecht, als ik jeugdvolgers moet geloven. Stuk voor stuk goede, grote talenten.
Face your fears and live your dreams, No Fear
@Zlatan: Hij stelt een vraag, volgens mij kun jij hem prima beantwoorden.
- Daily Blind
Vraag met een conclusie op basis van 3 potjes tegen feyenoord/excelsior!Neefkens schreef:@Zlatan: Hij stelt een vraag, volgens mij kun jij hem prima beantwoorden.
De huidige lichting jong Ajax / Ajax A1 zit erg veel kwaliteit in maar is ook nog een erg jonge lichting! Ja dan loop je wel eens tegen een nederlaag aan. Prima leermoment.
Kijk aan, dat lees ik graag. Zal pogen het wat beter te volgen.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Jong FC Groningen - Jong Ajax
0-1 (0-0)
print lees
28 februari 2011
Jong Ajax heeft maandagavond met 0-1 gewonnen van Jong FC Groningen. Op Sportpark Corpus den Hoorn maakte Hyun Jun Suk drie minuten voor tijd de enige treffer.
Jong Ajax won maandagavond voor de tweede keer dit seizoen van Jong FC Groningen. Tijdens de eerste ontmoeting eerder in dit voetbaljaargang trokken de Amsterdammers aan het langste eind dankzij een late treffer van Florian Jozefzoon (2-1). In de uitwedstrijd won het team van Gery Vink dankzij een doelpunt van Hyun Jun Suk.
Jong Ajax startte met dezelfde tien veldspelers als tegen Jong Feyenoord vorige week maandag. In het doel maakte Jeroen Verhoeven plaats voor Marco Bizot. De Groningse formatie startte, vergeleken met de Amsterdammers, met een volwaardig A-elftal. Alleen Danny Post, Danny Menting en Norair Mamedov zijn spelers van het Groningse Beloftenteam.
Hyun Jun Suk (op archiefbeeld) maakte de enige treffer. Hyun Jun Suk (op archiefbeeld) maakte de enige treffer.
Ondanks de grote verschillen op papier was het jonge elftal van Gery Vink in de eerste helft gelijkwaardig aan Groningen. Beide teams speelden redelijk compact en zeer gedisciplineerd. Jong Ajax en Jong Groningen namen niet veel risico in hun spel, waardoor het aantal kansen beperkt was. De enige echte dreiging van de Amsterdamse Beloften kwam van Rodney Sneijder. Hij liep alleen af op de keeper, maar zag bij een uitwijkmanoeuvre zijn kans wegglippen. Namens Groningen loste aanvaller Jeffrey Rijswijk het vuur op het doel van Bizot. Zijn schot ging voorlangs. Op enkele afstandsschoten na was er weinig gevaar. Echte uitgespeelde kansen kreeg Ajax noch Groningen.
In het tweede bedrijf bleef Jong Ajax gedisciplineerd spelen en gaf weinig ruimtes weg. Groningen kreeg slechts een kans via Mamedov, die alleen op Bizot afliep. De doelman van de Beloften maakte twee keer een fraaie redding. In de slotfase van de wedstrijd kreeg Florian Jozefzoon een mooie kans. Hij schoot net voorlangs het Groningen-doel. Uiteindelijk was het invaller Hyun Jun Suk, die Geoffrey Castillion verving in de zeventigste minuut, de aangewezen persoon om de wedstrijd op slot te gooien. Vanuit een subliem genomen vrije trap van Aras Özbiliz kopte de boomlange spits drie minuten voor het eindsignaal de 0-1 achter Van Loo. ,,De blijdschap in de groep was enorm’’, sprak trainer Gery Vink na afloop over het doelpunt.
Vink noemt het een ‘zeer aangename overwinning’. ,,Op basis van de wedstrijd is het een verdiende overwinning. De treffer viel vrij laat. Eigenlijk hadden we het eerder open kunnen breken. Maar ik ben zeer tevreden. We bleven met discipline spelen tegen een bijna eredivisiewaardige ploeg.’’
Ajax.nl
Dit is de B1 lichting van 2007/2008 die toen enorm bewierookt werd, zelfs zuurpruimen als Hugo Borst waren lyrisch over deze B1 (en zeer kritisch over de toenmalige Ajax A1). De B1 werd toen fluitend kampioen, maar verloor de bekerfinale met 5-0 van de Feyenoord B1. Castaignos scoorde 2 keer.Dubbel schreef:Jong Ajax verliest 3 keer dit seizoen van Feyenoord. Tegelijkertijd krijgt zo'n beetje half dat elftal een contract of contract verlenging. Ik snap dat niet goed want het lijkt alsof die jongens (J.A. en A1) geen bijzonder sterke lichting zijn, anders ga je niet drie keer onderuit tegen die lui. Mijn vraag; waarom krijgen die jongens toch een nieuw contract aangeboden?
En van die B1 spelen er nu toch wel een paar in het eerste of zitten die er dicht tegenaan?
IK GELOOF!!!!!!
Alleen Ebecilio denk ik? Castillion, Burnet, Van Rhijn en Bonevacia zijn nog niet zo ver, maar worden soms wel genoemd voor bij de selectie.
Sneijder zou toegezegd zijn dat hij vanaf komende zomer deel uitmaakt van de selectie. Jozefzoon, Lukoki en Bonevacia hebben hun debuut gemaakt.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Van die B1 zijn inderdaad alleen Jozefzoon Ebecilio, Bonevacia, Rodney Sneijder en Castillion bij de selectie. In de tussentijd trok Ajax Suk aan voor Jong Ajax en ging de oudste zoon van Wamberto weg bij Ajax (wat is er met zijn twee jongere broertjes gebeurd?)
Van Rhijn heeft verder ook wel potentie. Een jongen als Jan Arie van der Eijden had toen bovengenoemde jongens nog in de B1 speelden trouwens al zijn debuut gemaakt in Ajax 1.
Van Rhijn heeft verder ook wel potentie. Een jongen als Jan Arie van der Eijden had toen bovengenoemde jongens nog in de B1 speelden trouwens al zijn debuut gemaakt in Ajax 1.
Dan heb je toch aardig wat spelers. In de tussentijd is ook Eriksen aangetrokken en die hoort ook bij die lichting.Bertje schreef:Sneijder zou toegezegd zijn dat hij vanaf komende zomer deel uitmaakt van de selectie. Jozefzoon, Lukoki en Bonevacia hebben hun debuut gemaakt.
IK GELOOF!!!!!!
Lukoki is toch van een jongere lichting?
Klopt, Lukoki zat toen nog niet bij Rodney Sneijder & co in de B1.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Alhoewel Jozefzoon en Bonevacia even zo snel als ze in het eerste gekomen zijn, weer zijn verdwenen.Bertje schreef:Sneijder zou toegezegd zijn dat hij vanaf komende zomer deel uitmaakt van de selectie. Jozefzoon, Lukoki en Bonevacia hebben hun debuut gemaakt.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Daarbij moet wel gezegd dat één van de twee, Jozefzoon, langdurig geblesseerd is geweest en pas recentelijk weer speelminuten kan maken. Bonevacia heeft inderdaad te maken (gehad) met een flinke vormcrisis.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Jozefzoon door pure pech / blessures. Hij maakte op mij van alle jonge buitenspelers de beste indruk. Zelfs de behoudende Martin Jol durfde hem op te stellen.
Bonevacia was idd niet super overtuigend.
Bonevacia was idd niet super overtuigend.