Wielrennen
Moderator: mods
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Re: Wielrennen

Komende zaterdag het Vlaamse openingsweekend. Zaterdag de Omloop en zondag Kuurne-Brussel-Kuurne. Ik heb er weer zin in. Rabobank start zaterdag met Boom en Langeveld als belangrijkste mannen voor een mooie klassering. Eens kijken of ze de goede lijn kunnen doortrekken.
De Omloop is vaak een mooie koers. Renners zijn gretig en het parcours is niet te zwaar waardoor je als renner ook sneller iets durft te proberen. Het parcours bevat dit jaar iets minder heuvels in vergelijking met de vorige jaren. Zo is de Muur van Geraardsbergen uit het parcours gelaten. Daar tegenover wel iets meer kasseien met bijvoorbeeld drie keer een passage over de Haaghoek.
Nil volentibus arduum
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Gaat de Omloop wel door? Oortjes, en zo...
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Regen, wind, heuvels en kasseien. Het voorjaar is weer begonnen!
Zelf net een paar uurtjes getraind en nu lekker op de bank naar de Omloop kijken. Eens kijken of Rabobank wat kan vandaag.

Zelf net een paar uurtjes getraind en nu lekker op de bank naar de Omloop kijken. Eens kijken of Rabobank wat kan vandaag.
Nil volentibus arduum
Nederlandse renners laten zich goed zien. Langeveld alleen vooruit, Maaskant in het achtervolgende groepje en Terpstra daar weer achter aan het werk voor Boonen. Leuk om te zien.
Nil volentibus arduum
Ziet er zeer goed uit voor Langeveld. Hij heeft een aardig gaatje en zit nog altijd goed op de fiets. Daarachter twijfel. Ik weet niet of dat nu aan het ontbreken van de oortjes ligt maar het komt daar niet meer op gang.
Langeveld gaat dit zonder materiaalpech winnen!
Langeveld gaat dit zonder materiaalpech winnen!
Nil volentibus arduum
Voorsprong loopt hard terug nu. Spannend zeg!
Zeker spannend. Als Flecha echt in de buurt komt zou hij er op kunnen speculeren dat hij een betere sprint heeft. Dus Flecha terug laten komen met een maximale inspanning en zelf proberen om wat krachten te verzamelen zodat je in de sprint kunt winnen.
Nil volentibus arduum
Al met al moet hij dit kunnen pakken. Flecha is echt een strijkijzer.
In de sprint zeker. Maar als hij er echt doorheen zit kan Flecha nog wel wegrijden. Die zit nu even bij te komen maar zal straks nog wel wat gaan proberen. Maar ja, wat zit er nog bij Flecha in de benen? Die heeft een serieuze inspanning gedaan om er naartoe te rijden en het weer maakt het ook zwaar. Wel een hele gave finale.
Die laatste kasseistrook (Steenakker) stelt overigens niet zoveel voor. Al kunnen de omstandigheden dat natuurlijk wel heel anders maken.
Die laatste kasseistrook (Steenakker) stelt overigens niet zoveel voor. Al kunnen de omstandigheden dat natuurlijk wel heel anders maken.
Nil volentibus arduum
Ging veel te vroeg aan maar hij heeft 'm wel! Gaaf, zijn eerste grote overwinning. Het is natuurlijk geen grote klassieker maar deze telt wel echt hoor. Erg leuk.
Nil volentibus arduum
Nou, dat was nog verrassend close. Toch netjes. Rabobank ploeg is flink op stoom dit seizoen.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Gave overwinning inderdaad. Had niet verwacht dat 'ie Flecha nog zou kloppen.
Ik heb het vandaag gemist maar dit is toch een heel plezierig resultaat.
Langeveld was voor mij altijd een beetje typerend voor Rabobank in z'n geheel, een team van net-niet. Dat hij nu wint verrast me, sowieso heel de Rabobank-equipe doet het dit seizoen meer dan uitstekend tot dusver.
Morgen ga ik het in ieder geval opnemen dat was ik namelijk vergeten vandaag...
Gelukkig is het voorjaar nu officieel echt begonnen, alleen maar dat voetbal begint me ook een beetje beu te worden.
Langeveld was voor mij altijd een beetje typerend voor Rabobank in z'n geheel, een team van net-niet. Dat hij nu wint verrast me, sowieso heel de Rabobank-equipe doet het dit seizoen meer dan uitstekend tot dusver.
Morgen ga ik het in ieder geval opnemen dat was ik namelijk vergeten vandaag...
Gelukkig is het voorjaar nu officieel echt begonnen, alleen maar dat voetbal begint me ook een beetje beu te worden.

Vandaag één van de mooiste koersen uit het voorjaar. De Montepaschi Strade Bianche in Toscane. Een koers van 190km door heuvelachtig terrein waarvan 57km over onverharde grindwegen, de zogenaamde strade bianche.
Helaas niet op tv maar met een beetje geluk wel te volgen via deze link. Echt de moeite waard voor wielerliefhebbers die vanmiddag tijd over hebben. Let vooral op de passage van de loodzware Monte Sante Marie (met stukken van 20% onverhard) en de mooie slotkilometers naar het centrum van Siena met finish op het beroemde Piazza del Campo.
Winaars van deze nog jonge koers:
2007 - Kolobnev
2008 - Cancellara
2009 - Lövkvist
2010 - Iglinsky
Helaas niet op tv maar met een beetje geluk wel te volgen via deze link. Echt de moeite waard voor wielerliefhebbers die vanmiddag tijd over hebben. Let vooral op de passage van de loodzware Monte Sante Marie (met stukken van 20% onverhard) en de mooie slotkilometers naar het centrum van Siena met finish op het beroemde Piazza del Campo.
Winaars van deze nog jonge koers:
2007 - Kolobnev
2008 - Cancellara
2009 - Lövkvist
2010 - Iglinsky
Nil volentibus arduum
Weer een mooie winnaar:
1. Gilbert
2. Ballan
3. Cunego

En nog een zeer uitgebreide samenvatting voor de liefhebber.
1. Gilbert
2. Ballan
3. Cunego

En nog een zeer uitgebreide samenvatting voor de liefhebber.
Nil volentibus arduum
Zaterdag de eerste grote klassieker van het jaar. La Classisima, La Primavera: Milaan San Remo!
Hoewel de Nederlandse renners zich dit jaar uitstekend laten zien verwacht ik ze hier niet op het podium. We hebben geen renners die hier het verschil kunnen maken. Rabobank zal volledig in dienst rijden van drievoudig winnaar Freire. Hij heeft zich tot op heden weer vakkundig weggestoken dus kijk niet raar op als hij zijn vierde zege pakt.
Zelf hoop ik op een ontsnapping. Solo aankomen is toch het mooiste wat er is. Kijken iemand als Gilbert, Cancellara of Ballan in staat is om een gaatje te slaan op de Poggio.
Hoewel de Nederlandse renners zich dit jaar uitstekend laten zien verwacht ik ze hier niet op het podium. We hebben geen renners die hier het verschil kunnen maken. Rabobank zal volledig in dienst rijden van drievoudig winnaar Freire. Hij heeft zich tot op heden weer vakkundig weggestoken dus kijk niet raar op als hij zijn vierde zege pakt.
Zelf hoop ik op een ontsnapping. Solo aankomen is toch het mooiste wat er is. Kijken iemand als Gilbert, Cancellara of Ballan in staat is om een gaatje te slaan op de Poggio.
Nil volentibus arduum
- peter
Het wordt wisselvallig weer, dus ik verwacht niet dat het aan komt op een ontsnapping op de Poggio. Ik verwacht een massaspurt met Hushovd als winnaar. Ik verwacht veel van Haussler, maar die zal wel in dienst van rijden.
Garmin Cervelo heeft drie troeven. Hushhovd, Hausler en Farrar. Ze zullen denk ik pas op het laatste moment bepalen voor wie ze gaan. Wel een heel sterk blok in ieder geval.
Nil volentibus arduum
- peter
Farrar was verdomd goed in de Tirreno, maar op de een of andere manier zie ik het niet gebeuren.
- peter
Wisselvallig my ass. Het is hartstikke mooi weer haha.
- peter
Dit wordt geen sprint. 

- peter
En Goss wint dus. Zag je al aankomen in die laatste kilometer, maar ik kan er goed mee leven. Jammer voor Gilbert.
Huzarenstukje van Scarponi, trouwens. Wat een actie.
Huzarenstukje van Scarponi, trouwens. Wat een actie.
Genieten. Heerlijke koers.
- peter
Dit weekend de 95e Ronde van Vlaanderen. Voor mij is er één topfavoriet en dat is Cancellara. Het zou mij echt verbazen als hij niet wint. Boonen, Gilbert en Pozzato zullen zich vast en zeker laten zien, maar voor mij staat de winnaar al vast.