AFC AJAX - RSC Anderlecht 24-02-2011

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Re: AFC AJAX - RSC Anderlecht 24-02-2011

Bericht door Ramona » vr feb 25, 2011 12:59 am

Tuurlijk! :ajaxscarf.gif:

Ondanks een m.n. zaad 2e helft, genoten!
De vlaggetjes zijn weer binnen, evenals mijn 3 broodnodige totopunten... :tifoajax.gif: :smallgrin.gif:

Zuidema

Bericht door Zuidema » vr feb 25, 2011 7:29 am

Ajax Rules schreef: Als die wissel zou worden doorgevoerd, dan speelt El H. op links en Siem in de spits...

Gisteravond dus niet. Ebecilio eruit, Zeeuw erin, Eriksen naar de linksvoor, El Ham bleef in de spits.
Ramona schreef: ...evenals mijn 3 broodnodige totopunten...
Wat nou? Geven ze bij de Arena nou ook al spaarzegeltjes? :666.gif:
Zeker voor dat geweldige rood-witte serviesgoed met Ajax-logo?
Hoeveel zegeltjes moet oe noe nog hebben? :drecul.gif:
Laatst gewijzigd door Zuidema op vr feb 25, 2011 7:34 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Zuidema

Bericht door Zuidema » vr feb 25, 2011 8:00 am

De Boer: Het was een fijne avond

AMSTERDAM - Trainer Frank de Boer was donderdag na de tweede zege van Ajax op Anderlecht (2-0) een tevreden trainer. ,,Ik moet mijn ploeg een groot compliment maken.

,,Mickey'' Sulejmani maakt in zeventien minuten twee fantastische doelpunten en we zijn daarna helemaal niet meer in de problemen gekomen. We zijn druk blijven zetten en hebben heel weinig kansen weg gegeven. Deze wedstrijd verliep precies zoals we wilden. Dat geeft een heel lekker gevoel. Ik ben echt heel tevreden.''

De Boer wisselde Eyong Enoh (arm) en Maarten Stekelenburg (lies). ,,Maar het zal me verbazen als zij zondag niet beschikbaar zijn voor de uitwedstrijd bij PSV'', zei hij. ,,Ik vond Lindgren trouwens goed invallen. Hij was steeds aanspeelbaar en dankzij hem konden we op het middenveld goed combineren. Het was een fijne avond.'' (ANP/BVDL)
Natuurlijk speelde Ajax het gisteravond efficient en effectief uit, zelfs met een aan alle kanten falende midvoor. Een mooie opsteker, goed voor het zelfvertrouwen op weg naar Eindhoven. Maar laten we ons alsjeblieft niet rijk rekenen. Dit was weer zo'n tegenstander die Ajax alle ruimte en tijd gaf om te combineren. Pas als Ajax onder druk wordt gezet, zie je hoe kwetsbaar de ploeg is. Zou Psv dat ook aandurven?

Bovendien wist Anderlecht ondanks erg armoedig spel toch nog een paar vervelende situaties in Ajax' 16 te creeren. Waarbij onze verdediging er zeker niet goed uitzag en waarbij spitsen in goede doen wel raad hadden geweten met de mogelijkheden. Zeker zo'n sluipmoordenaar als Dzsudzsak.
Laatst gewijzigd door Zuidema op vr feb 25, 2011 8:27 am, 1 keer totaal gewijzigd.

999

Bericht door 999 » vr feb 25, 2011 8:21 am

Zuidema schreef:
De Boer: Het was een fijne avond

AMSTERDAM - Trainer Frank de Boer was donderdag na de tweede zege van Ajax op Anderlecht (2-0) een tevreden trainer. ,,Ik moet mijn ploeg een groot compliment maken.

,,Mickey'' Sulejmani maakt in zeventien minuten twee fantastische doelpunten en we zijn daarna helemaal niet meer in de problemen gekomen. We zijn druk blijven zetten en hebben heel weinig kansen weg gegeven. Deze wedstrijd verliep precies zoals we wilden. Dat geeft een heel lekker gevoel. Ik ben echt heel tevreden.''

De Boer wisselde Eyong Enoh (arm) en Maarten Stekelenburg (lies). ,,Maar het zal me verbazen als zij zondag niet beschikbaar zijn voor de uitwedstrijd bij PSV'', zei hij. ,,Ik vond Lindgren trouwens goed invallen. Hij was steeds aanspeelbaar en dankzij hem konden we op het middenveld goed combineren. Het was een fijne avond.'' (ANP/BVDL)
Natuurlijk speelde Ajax het gisteravond efficient en effectief uit, zelfs met een aan alle kanten falende midvoor. Een mooie opsteker, goed voor het zelfvertrouwen op weg naar Eindhoven. Maar laten we ons alsjeblieft niet rijk rekenen. Dit was weer zo'n tegenstander die Ajax alle ruimte en vrijheid gaf om te combineren. Pas als Ajax onder druk wordt gezet, zie je hoe kwetsbaar de ploeg is. Zou Psv dat ook aandurven?

Bovendien wist Anderlecht ondanks erg armoedig spel toch nog een paar vervelende situaties in Ajax' 16 te creeren. Waarbij onze verdediging er zeker niet goed uitzag en waarbij spitsen in goede doen wel raad hadden geweten met de mogelijkheden. Zeker zo'n sluipmoordenaar als Dzsudzsak.
Ja, eens kijken tegen Psv of dat de ruimte die AJAX kreeg in beide wedstrijden nu de verdienste was van de Boer en AJAX, of dat de trainer van Anderlecht heeft liggen pitten toen hij AJAX uit tegen Roda Jc zag spelen ..
Blij met de punten ...

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » vr feb 25, 2011 8:31 am

Sulejmani ontneemt Anderlecht laatste hoop

donderdag 24 februari 2011 | 23:15

Afbeelding
Sulejmani (midden) wordt gefeliciteerd door zijn teamgenoten.
Foto: ANP

AMSTERDAM - Aan de hand van Miralem Sulejmani ontnam Ajax donderdagavond tegenstander Anderlecht binnen zeventien minuten het laatste sprankje hoop op een langer verblijf in de Europa League. De Serviër snelde tot twee keer toe succesvol door de Belgische defensie en stelde met beide treffers een ontmoeting met Spartak Moskou in de achtste finales veilig: 2-0.

Ajax nam vervolgens zonder het thuispubliek te vervelen een klein voorschot op de competitietopper van zondag bij koploper PSV, dat ongetwijfeld veel meer weerstand zal bieden dan de regerend kampioen van België. Want Anderlecht kon zich net als vorige week voor eigen publiek in Brussel op cruciale momenten niet echt meten met de huidige nummer drie van de eredivisie.

In het voetbal gaat het uiteindelijk om kansen benutten en dat deed Ajax opnieuw een stuk beter dan de 30-voudig kampioen van België. Waar Kanu en Romelu Lukaku in de openingsfase misten, schoot de duurste aankoop uit de geschiedenis van Ajax wel meteen met scherp. De Serviër reageerde uitstekend op steekballetjes van Siem de Jong en Mounir El Hamdaoui en beloonde zichzelf met twee doelpunten voor het vele werk dat hij de laatste maanden verzet.

Sulejmani oogt met de week scherper en doet zijn directe tegenstanders met zijn snelheid en sterke linkerbeen steeds vaker pijn. De Serviër, in de zomer van 2008 voor ruim 16 miljoen euro overgekomen van sc Heerenveen, vierde nog geen drie maanden geleden zijn 22e verjaardag. „Dus we kunnen nog heel veel plezier van hem beleven”, luidde het nuchtere commentaar van trainer Frank de Boer.

El Hamdaoui had Ajax na ruim een half uur op 3-0 gebracht als scheidsrechter Martin Hansson uit Zweden niet ten onrechte voor buitenspel had gefloten. Op dat moment stond de aan zijn bovenarm geblesseerde Eyong Enoh al niet meer op het veld. Doelman Maarten Stekelenburg bleef in de rust met liesklachten achter in de kleedkamer. Beide spelers kunnen zondag vermoedelijk wel tegen PSV uitkomen.

Ajax domineerde de tweede helft en kreeg voldoende kansen op een grotere voorsprong. De thuisploeg nam na zeventig minuten pas echt gas terug, maar was toen al lang zeker van een dubbele ontmoeting met Spartak Moskou in de achtste finales van de Europa League. De Amsterdammers beginnen op 10 maart met een thuiswedstrijd tegen de huidige nummer vier van Rusland.

© Gelderlander 2011, op dit artikel rust copyright.

T82

Bericht door T82 » vr feb 25, 2011 8:37 am

wimpey schreef:Die Kanu is écht slecht. Nr. 10 van paars-wit nog wel. :excited.gif:
Was vorige week al met afstand de slechtste man van het veld. Paradodie op een voetballer.

Toppie

Bericht door Toppie » vr feb 25, 2011 8:49 am

El Ham en Sulejmani zullen zondag helemaal niets laten zien tegen een tergend Pisvee

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr feb 25, 2011 8:51 am

Lindgren was vooral goed omdat de wedstrijd zich in wandeltempo voltrok.

Vond het ook weer zeer jammer dat El-Ham uit werd gefloten. De Jong, Van der Wiel en nog een paar andere spelen zaadwedstrijd na zaadwedstrijd maar dan hoor je ze niet fluiten. Zowiezo kansloos om je assets uit te fluiten. El-Ham hebben we keihard nodig in de resterende wedstrijden.
Whitey on the moon.

999

Bericht door 999 » vr feb 25, 2011 8:55 am

Toppie schreef:El Ham en Sulejmani zullen zondag helemaal niets laten zien tegen een tergend Pisvee
Dat is wel heel stellig.Zo goed zijn de backs van Psv nu ook weer niet.Het zal wel weer op het middenveld uitdraaien ..
Blij met de punten ...

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » vr feb 25, 2011 9:59 am

999 schreef:
Toppie schreef:El Ham en Sulejmani zullen zondag helemaal niets laten zien tegen een tergend Pisvee
Dat is wel heel stellig.Zo goed zijn de backs van Psv nu ook weer niet.Het zal wel weer op het middenveld uitdraaien ..
Klopt wie de strijd op het middenveld wint.. pakt de 3 punten!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr feb 25, 2011 10:16 am

Had het vooral heel koud. Brrr, die tweede helft. :excited.gif:

Thom

Bericht door Thom » vr feb 25, 2011 10:22 am

tergend slecht?
:ajaxsmiley.gif:
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Lionel

Bericht door Lionel » vr feb 25, 2011 10:42 am

GangstaRiB schreef:Lindgren was vooral goed omdat de wedstrijd zich in wandeltempo voltrok.

Vond het ook weer zeer jammer dat El-Ham uit werd gefloten. De Jong, Van der Wiel en nog een paar andere spelen zaadwedstrijd na zaadwedstrijd maar dan hoor je ze niet fluiten. Zowiezo kansloos om je assets uit te fluiten. El-Ham hebben we keihard nodig in de resterende wedstrijden.
En zo slecht was hij niet. Ebe, De Zeeuw, Siem hadden hem zo vaak vrij kunnen spelen. Ze moeten die gast eerder aanspelen.

Mooie situatie aan het einde van de wedstrijd. Ingooi voor Ajax bij de cornervlag van Anderlecht. El Ham loopt zich snel sneaky vrij. Staat helemaal vrij. Miralem ziet het niet en laat Greg rustig ingooien. Op dat moment vraagt El Ham de bal niet meer omdat er 2 man in zijn nek staan. Krijgt hij toch de bal aangespeeld en verliest hij het duel knullig. Dat dan weer wel. Wordt hij uitgefloten :confused.gif:
IK GELOOF!!!!!!

WitteKaas

Bericht door WitteKaas » vr feb 25, 2011 10:42 am

GangstaRiB schreef:Lindgren was vooral goed omdat de wedstrijd zich in wandeltempo voltrok.

Belachelijk inderdaad!!
:confused.gif:
"The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men"

Feest

Bericht door Feest » vr feb 25, 2011 11:33 am

Ik had het wel willen zien als topper Biglia beide wedstrijden mee had gedaan...

Lionel

Bericht door Lionel » vr feb 25, 2011 11:50 am

:excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr feb 25, 2011 5:17 pm

1e helft prima, lekker fel, 2e helft een kloon van Ajax-VVV. Zat overigens paar rijen achter mij een gozer te kotsen, maar zo slecht speelde Ajax ook weer niet.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr feb 25, 2011 5:19 pm

Feest schreef:Ik had het wel willen zien als topper Biglia beide wedstrijden mee had gedaan...
Ja, en als Juhasz en Mazuch mee hadden gedaan. Dat duo is toch wel een klasse beter dan Vertonghen-Alderweireld.

wimpey

Bericht door wimpey » vr feb 25, 2011 7:06 pm

Feest schreef:Ik had het wel willen zien als topper Biglia beide wedstrijden mee had gedaan...
:smallgrin.gif: Totaal anoniem die gast. Niet meer dan een meeloper.
Arthur schreef:
wimpey schreef:Je zult zien dat De Zeeuw a.s. zondag speelt en Ebecilio niet.
Pff, het zal toch niet?
Denk het wel. Zou het ook logisch vinden, indien De Zeeuw fit is.

Lionel

Bericht door Lionel » vr feb 25, 2011 7:12 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:1e helft prima, lekker fel, 2e helft een kloon van Ajax-VVV. Zat overigens paar rijen achter mij een gozer te kotsen, maar zo slecht speelde Ajax ook weer niet.
Vak 428?
IK GELOOF!!!!!!

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr feb 25, 2011 9:47 pm

Rishi schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:1e helft prima, lekker fel, 2e helft een kloon van Ajax-VVV. Zat overigens paar rijen achter mij een gozer te kotsen, maar zo slecht speelde Ajax ook weer niet.
Vak 428?
115. Had jij iets identieks in 428? :smallgrin.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » za feb 26, 2011 2:46 am

Yup. Smerig..
IK GELOOF!!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za feb 26, 2011 11:09 am

Vond het nogal opmerkelijk dat er in mijn vak bijkans meer Anderlecht supps zaten dan Ajacieden. Vriendelijke mensen, maar toch.

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za feb 26, 2011 12:54 pm

Die zaten er bij mij ook, trouwens. Maar geen last van gehad hoor. Leek haast wel Utopia; bij een Europacupwedstrijd fans van beide clubs dwars door elkaar in één stadion.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za feb 26, 2011 1:19 pm

alleen in anderlecht werd je in mekaar gemept als ajacied in een thuisvak maar hier konden ze blijkbaar ongestoord de belg uithangen omdat er zogenaamd een vriendschapsrelatie bestaat tussen de twee groepen.

Plaats reactie