Die jongen staat al 3 seizoenen stil in de ontwikkeling.Jöhnk schreef:Dat ben ik met je eens. Op het middenveld kunnen we wel een goede voetballer gebruiken.
Maar ik heb liever Schaars.
FC Twente 2010-2011
- Daily Blind
Re: FC Twente 2010-2011
Ajax moet er niet aan beginnen? Daar zijn we toch wel overheen, die gedachte dat Ajax Twente spelers zomaar kan oppikken dacht ik. Als Janssen weggaat bij Twente doet hij dat omdat hij ergens anders een klap meer geld kan verdienen (dus niet Ajax), of omdat hij dermate op zijn retour is dat Vitesse wel weer een optie wordt.Marillion schreef:Er had als je puur naar zijn voetbaltechnische capaciteiten kijkt meer in gezeten. Maar daarmee ben je er nog niet. Zo van buitenaf bekeken had Theo Janssen niet de juiste mentaliteit om zover te komen. Hij is notabene mislukt bij Genk! Ik denk niet dat Ajax er aan moet beginnen. Uitstekende speler hoor. Maar er zijn posities waar we meer behoefte hebben aan versterking.
Een speler moet passen in je team en bij je club. Ik denk persoonlijk niet dat Janssen bij Ajax past. Hij is geslaagd bij Twente omdat je als speler bij Twente redelijk de vrijheid krijgt. Hij weigert bijvoorbeeld op te warmen in de rust als hij op de bank begint. Hij mag een peuk roken na de wedstrijd hier. Geeft eerlijk toe dat hij nauwelijks luistert naar wedstrijdbesprekingen. Dat soort dingen. Ik heb het vermoeden dat hem dat bij Ajax niet zou lukken. En ik heb ook het vermoeden dat Janssen zelf ook begrijpt dat Twente bij hem past.
-
Op bestuurlijk niveau heb je wel gelijk, maar voor bijna alle spelers blijft Ajax wel een interessante optie denk ik. De grootste historie en het beste loonstrookje. Toch wordt steeds vaker gelijk de stap naar het buitenland gezet., dat ben ik met je eens.Epi Drost schreef:Ajax moet er niet aan beginnen? Daar zijn we toch wel overheen, die gedachte dat Ajax Twente spelers zomaar kan oppikken dacht ik. Als Janssen weggaat bij Twente doet hij dat omdat hij ergens anders een klap meer geld kan verdienen (dus niet Ajax), of omdat hij dermate op zijn retour is dat Vitesse wel weer een optie wordt.Marillion schreef:Er had als je puur naar zijn voetbaltechnische capaciteiten kijkt meer in gezeten. Maar daarmee ben je er nog niet. Zo van buitenaf bekeken had Theo Janssen niet de juiste mentaliteit om zover te komen. Hij is notabene mislukt bij Genk! Ik denk niet dat Ajax er aan moet beginnen. Uitstekende speler hoor. Maar er zijn posities waar we meer behoefte hebben aan versterking.
Een speler moet passen in je team en bij je club. Ik denk persoonlijk niet dat Janssen bij Ajax past. Hij is geslaagd bij Twente omdat je als speler bij Twente redelijk de vrijheid krijgt. Hij weigert bijvoorbeeld op te warmen in de rust als hij op de bank begint. Hij mag een peuk roken na de wedstrijd hier. Geeft eerlijk toe dat hij nauwelijks luistert naar wedstrijdbesprekingen. Dat soort dingen. Ik heb het vermoeden dat hem dat bij Ajax niet zou lukken. En ik heb ook het vermoeden dat Janssen zelf ook begrijpt dat Twente bij hem past.
Ajax heeft de laatste jaren helaas enkele spelers van Twente gekocht.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Janssen zou bij Ajax een klap meer geld verdienen, trouwens. Zeker als Jol er nu nog had gezeten.
De laatste was Robbie Wielaert en er is sindsdien nogal het een en ander veranderd in de Nederlandse voetbalverhoudingen.Jöhnk schreef:Ajax heeft de laatste jaren helaas enkele spelers van Twente gekocht.
Dat ben ik met je eens maar hij zou nog meer kunnen verdienen bij iedere willekeurige voetbalclub in Duitsland of nog meer in het Midden Oosten. En hij zit al bij Oranje dus ik kan geen reden bedenken waarom Ajax dan een interessante optie voor hem is. Want een sportieve verbetering is het ook al niet, vooral niet voor iemand met zijn leeftijd.Peter schreef:Janssen zou bij Ajax een klap meer geld verdienen, trouwens. Zeker als Jol er nu nog had gezeten.
Waarom zou je niet eerder de stap naar het buitenland maken als je daar meer kunt verdienen dan in Nederland in het algemeen. Daarom snap ik ook niet dat Ajax in de Nederlandse eredivisie blijft scouten. Winst maken doe je alleen met enige zekerheid op spelers die geen drol kosten. Gevestigde spelers in de eredivisie kosten altijd meer dan een drol.FCT-Bantje schreef: Op bestuurlijk niveau heb je wel gelijk, maar voor bijna alle spelers blijft Ajax wel een interessante optie denk ik. De grootste historie en het beste loonstrookje. Toch wordt steeds vaker gelijk de stap naar het buitenland gezet., dat ben ik met je eens.
Wat heeft zijn leeftijd ermee te maken?Epi Drost schreef:Dat ben ik met je eens maar hij zou nog meer kunnen verdienen bij iedere willekeurige voetbalclub in Duitsland of nog meer in het Midden Oosten. En hij zit al bij Oranje dus ik kan geen reden bedenken waarom Ajax dan een interessante optie voor hem is. Want een sportieve verbetering is het ook al niet, vooral niet voor iemand met zijn leeftijd.Peter schreef:Janssen zou bij Ajax een klap meer geld verdienen, trouwens. Zeker als Jol er nu nog had gezeten.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Ik kan me voorstellen dat Ajax voor een jonge speler interessant is omdat Ajax vaak als springplank naar grote Europese clubs fungeert voor jong talent. Voor Janssen is dat een illusie op zijn leeftijd.Duke schreef: Wat heeft zijn leeftijd ermee te maken?
Dat is zo, maar die illusie zal Jansen niet meer hebben. Het zal eerder een kwestie van cashen zijn, als hij nog overstapt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
.Duke schreef:Dat is zo, maar die illusie zal Jansen niet meer hebben. Het zal eerder een kwestie van cashen zijn, als hij nog overstapt.
Dat bedoel ik. Als hij al weggaat deze zomer dan zal het naar een Bundesliga club zijn. Of een Italiaanse club. Het is helaas de realiteit van het Europese voetbal dat heel veel clubs meer betalen dan Ajax zelfs. En dan hebben we het niet over transfers maar dood ordinair over salarissen.
-
Als we het specifiek over Janssen hebben dan geef ik je gelijk, maar er zijn een boel andere spelers en clubs die Ajax nog wel interessant vinden. Op dit moment zullen weinig of geen (basis)spelers de overstap maken van FC Twente naar Ajax. Mertens, El Hamdoui en Dost waren echter voor voorbeelden die dolgraag "de stap" naar Ajax wilden maken. Op Dost na allemaal basisspelers. Maw Ajax kan nog voldoende goede spelers halen in de Eredivisie. Deze spelers zijn alleen wel relatief duur. De vraag is of Ajax dit kan en wil betalen.Epi Drost schreef:Waarom zou je niet eerder de stap naar het buitenland maken als je daar meer kunt verdienen dan in Nederland in het algemeen. Daarom snap ik ook niet dat Ajax in de Nederlandse eredivisie blijft scouten. Winst maken doe je alleen met enige zekerheid op spelers die geen drol kosten. Gevestigde spelers in de eredivisie kosten altijd meer dan een drol.FCT-Bantje schreef: Op bestuurlijk niveau heb je wel gelijk, maar voor bijna alle spelers blijft Ajax wel een interessante optie denk ik. De grootste historie en het beste loonstrookje. Toch wordt steeds vaker gelijk de stap naar het buitenland gezet., dat ben ik met je eens.
Munsterman modus aan
Andere vraag: Hoeveel spelers van Ajax zouden de overstap naar FC Twente willen maken. Is sportief toch een stapje hoger tegenwoordig.

Munsterman modus uit
FCT-Bantje schreef: Munsterman modus aan
Andere vraag: Hoeveel spelers van Ajax zouden de overstap naar FC Twente willen maken. Is sportief toch een stapje hoger tegenwoordig.![]()
![]()
Munsterman modus uit
Financieel gezien niet...

Vakkie 129
-
Als voetballer/sportman telt toch alleen het sportieveRide schreef:FCT-Bantje schreef: Munsterman modus aan
Andere vraag: Hoeveel spelers van Ajax zouden de overstap naar FC Twente willen maken. Is sportief toch een stapje hoger tegenwoordig.![]()
![]()
Munsterman modus uit
Financieel gezien niet...

Ik kan me niet herinneren dat Twente geinteresseerd was in Dost, Mertens en El Hamdaoui dus ik snap je argument niet zo. Twente koopt geen dure eredivisiespelers. De eredivisiespelers die Twente aantrekt zijn of afdankertjes, spelers die helemaal aan het begin (of eind) van hun carriere staan, spelers die het elders nooit echt waar hebben gemaakt, of transfervrije spelers in het algemeen. Als Ajax in de eredivisie shopt kijkt het voornamelijk naar spelers die zich bij een subtopper al bewezen hebben. En die dus duur zijn. Ajax en Twente vissen wat dat betreft niet bepaald in dezelfde vijver.FCT-Bantje schreef:
Als we het specifiek over Janssen hebben dan geef ik je gelijk, maar er zijn een boel andere spelers en clubs die Ajax nog wel interessant vinden. Op dit moment zullen weinig of geen (basis)spelers de overstap maken van FC Twente naar Ajax. Mertens, El Hamdoui en Dost waren echter voor voorbeelden die dolgraag "de stap" naar Ajax wilden maken. Op Dost na allemaal basisspelers. Maw Ajax kan nog voldoende goede spelers halen in de Eredivisie. Deze spelers zijn alleen wel relatief duur. De vraag is of Ajax dit kan en wil betalen.
Munsterman modus aan
![]()
Munsterman modus uit
Willem Janssen is transfervrij maar die gaf vorig jaar al aan dat hij het liefst naar Twente wilde. Ruiz kon destijds van Belgie naar Rusland voor een hoop roebels maar koost Twente. Het is maar net hoe een voetballer zijn carriere plant. Natuurlijk zal Ajax op de meeste spelers wel meer aantrekkingskracht uitoefenen dan Twente dat doet. Maar ook Twente heeeft onderhand een reputatie.
Ajax betaalt nog altijd hogere salarissen. En daar gaat het toch om.Epi Drost schreef:De laatste was Robbie Wielaert en er is sindsdien nogal het een en ander veranderd in de Nederlandse voetbalverhoudingen.
Maar ik hoop dat de spelers van Twente voor Ajax onhaalbaar zijn. Want zoals FC Bantje terecht zegt: Ajax kan beter geen gevestigde spelers uit de eredivisie halen. Te duur.
Het stinkt aan alle kanten!
- peter
Absoluut. Ajax moet meer kijken naar jeugdspelers (intern/extern) en weer gaan functioneren als opleidingsinstituut. Kijk, je kan je selectie altijd aanvullen met gevestigde spelers van een subtopper, maar dan moeten zij ook echt van toegevoegde waarde zijn. Wat dat betreft moet Ajax helemaal niet in de vijver van Twente vissen, want die halen ongeveer 10-15 spelers per jaar. De hele bank en de hele tribune wordt daar volgezet met goedkope ofwel transfervrije prutsers. Het zegt genoeg dat Epi al klaagt over het feit dat een A-junior wel eens de kans zou kunnen krijgen als de eerste vier opties op de linksbackpositie geblesseerd zijn.
Natuurlijk betaalt Ajax meer, veel meer zelfs. Maar clubs in de Bundesliga en in Engeland betalen weer meer dan Ajax.joey schreef:Ajax betaalt nog altijd hogere salarissen. En daar gaat het toch om.
Maar ik hoop dat de spelers van Twente voor Ajax onhaalbaar zijn. Want zoals FC Bantje terecht zegt: Ajax kan beter geen gevestigde spelers uit de eredivisie halen. Te duur.
Dit is er veranderd sinds Wielaert: Clubs in Engeland en Duitsland hebben door dat er koopjes te halen zijn in de Nederlandse competitie, buiten Ajax en PSV om, en spelers in de eredivisie hebben in de gaten dat ze bij Bremen, HSV en Newcastle veel meer kunnen verdienen dan bij Ajax, en dat je om de stap naar het buitenland te maken niet perse eerst die stap naar Ajax of PSV hoeft te maken.
De enige speler die tot nu toe geslaagd is in het buitenland is Tioté. En die is eigenlijk pas een half jaar bezig.
Elia mislukt bij HSV, Arnautovic bij Inter én Bremen, Berg bij HSV, Braafheid bij Bayern, Pranjic maakt ook nog geen geweldige indruk bij Bayern.
Denk eigenlijk dat ze wel twee keer na zullen denken voordat ze weer aankloppen bij een subtopper die miljoenen rekent.
Elia mislukt bij HSV, Arnautovic bij Inter én Bremen, Berg bij HSV, Braafheid bij Bayern, Pranjic maakt ook nog geen geweldige indruk bij Bayern.
Denk eigenlijk dat ze wel twee keer na zullen denken voordat ze weer aankloppen bij een subtopper die miljoenen rekent.
Het is je wellicht opgevallen dat we al vier jaar iedere zomer leeggeplunderd worden en/of op een andere manier spelers kwijt raken. Vorige zomer NKufo, Perez, Tiote, Stoch. Die spelers moeten vervangen worden.Peter schreef:Absoluut. Ajax moet meer kijken naar jeugdspelers (intern/extern) en weer gaan functioneren als opleidingsinstituut. Kijk, je kan je selectie altijd aanvullen met gevestigde spelers van een subtopper, maar dan moeten zij ook echt van toegevoegde waarde zijn. Wat dat betreft moet Ajax helemaal niet in de vijver van Twente vissen, want die halen ongeveer 10-15 spelers per jaar. De hele bank en de hele tribune wordt daar volgezet met goedkope ofwel transfervrije prutsers. Het zegt genoeg dat Epi al klaagt over het feit dat een A-junior wel eens de kans zou kunnen krijgen als de eerste vier opties op de linksbackpositie geblesseerd zijn.
Ik ben het met je eens dat McClaren een stel waardeloze spelers heeft gekocht. Daar zijn we inmiddels allemaal vanaf. McClaren gaf daarnaast de jeugd geen kans, wat erg jammer was, maar ja, de trainer die het kampioenschap wint heeft altijd gelijk. Trouwens, vorige zomer was Twente de enige club, samen met Groningen, met een positief transfersaldo in de eredivisie.
Preudhomme is een heel ander verhaal. Iedere speler die hij gehaald heeft heeft zijn waarde al bewezen dit seizoen: Janko, Bajrami, Chadli, Rosales, Buysse zelfs nu ook. Ondertussen hebben dit seizoen al vijf jeugdspelers hun debuut gemaakt, en start Ola John (die twee maanden geleden naar ManU kon overigens) regelmatig in de basis.
Twente is de laaste tijd spectaculair aan het groeien. Dat de jeugd daarbij niet even snel aanhaakt is nou niet echt vreemd.
Elia en Arnautovic mislukt? Kom zeg. Die zijn allebei van uitzonderlijke klasse, die komen echt wel op hun pootjes terecht. En wat hebben wij met Pranjic en Berg te maken?Justin schreef:De enige speler die tot nu toe geslaagd is in het buitenland is Tioté. En die is eigenlijk pas een half jaar bezig.
Maar ik hoop van harte dat je gelijk hebt en dat ze niet meer bij ons aankloppen. Anderhalf seizoen met hetzelfde elftal spelen zou al een welkome afwisseling betekenen voor Twente.
Wimpey zal het kunnen beamen: die Elia heeft het nog niet laten zien. Zit niet voor niks op de bank. En Arnautovic komt nochtans vooral in het nieuws omdat het een vervelend mannetje is en niet vanwege zijn voetbalkwaliteiten (die hij wel heeft trouwens).Epi Drost schreef:Elia en Arnautovic mislukt? Kom zeg. Die zijn allebei van uitzonderlijke klasse, die komen echt wel op hun pootjes terecht. En wat hebben wij met Pranjic en Berg te maken?Justin schreef:De enige speler die tot nu toe geslaagd is in het buitenland is Tioté. En die is eigenlijk pas een half jaar bezig.
Maar ik hoop van harte dat je gelijk hebt en dat ze niet meer bij ons aankloppen. Anderhalf seizoen met hetzelfde elftal spelen zou al een welkome afwisseling betekenen voor Twente.
En je zegt dat buitenlandse clubs door hebben dat er koopjes te vinden zijn in de Nederlandse competitie (naast Ajax en PSV), dus heeft Groningen en Heerenveen er ook mee te maken. Dat heeft automatisch ook invloed op FC Twente. In het buitenland worden jullie tenslotte nog steeds gezien als onderdeel van de subtop van Nederland.
Zou zeker goed voor de Nederlandse competitie zijn als FC Twente het team eens bij elkaar kan houden. Ben ik het helemaal mee eens.
- peter
Je doet de waarheid onrecht aan, hoor. Over de kwaliteiten van veel van die spelers kun je twijfelen, want ik vind Bajrami, Rosales, Buysse helemaal niets bijzonders, maar dat zijn in ieder geval nog toevoegingen ja.
Diba, Bruggink en in mindere mate Bengtsson zijn dat natuurlijk niet. Vorig jaar werden er spelers als Parker, Osei, Javadov, Carney, Wellington en Akram gehaald. Nou dat heeft niets te maken met het feit dat Twente leeggekocht is, hoor. Dat zijn stuk voor stuk prutsers gebleken en dergelijke spelers blokkeren gewoon de jeugd. Daarom zeg ik dus ook dat we ons qua transferbeleid heus niet aan Twente hoeven te spiegelen. Doen het top met Chadli, de Jong en Ruiz, maar de rest is ook gewoon brandhout.
Diba, Bruggink en in mindere mate Bengtsson zijn dat natuurlijk niet. Vorig jaar werden er spelers als Parker, Osei, Javadov, Carney, Wellington en Akram gehaald. Nou dat heeft niets te maken met het feit dat Twente leeggekocht is, hoor. Dat zijn stuk voor stuk prutsers gebleken en dergelijke spelers blokkeren gewoon de jeugd. Daarom zeg ik dus ook dat we ons qua transferbeleid heus niet aan Twente hoeven te spiegelen. Doen het top met Chadli, de Jong en Ruiz, maar de rest is ook gewoon brandhout.
Diba is al weg! Was inderdaad miskoop. Bruggink ook maar die komt hier als Tukker gewoon in de trainersstaf terecht waarschijnlijk, is wel te begrijpen. Bengtsson heeft nog niet echt een kans gehad. Met alle respect, wat jij van Bajrami, Rosales en Buysse vindt is niet zo relevant. Feit is dat ze alle drie hun waarde al bewezen hebben voor het team. Daar gaat het om, of ze waarde toevoegen aan Twente, niet of ze goed genoeg zijn voor Barcelona. Als ze dat namelijk wel waren hadden ze niet in Nederland gespeeld en had Twente ze niet kunnen betalen.Peter schreef:Je doet de waarheid onrecht aan, hoor. Over de kwaliteiten van veel van die spelers kun je twijfelen, want ik vind Bajrami, Rosales, Buysse helemaal niets bijzonders, maar dat zijn in ieder geval nog toevoegingen ja.
De andere spelers die je noemt waren door McClaren aangeschaft en zijn er inmiddels allemaal uitgebonjourd, zoals ik ook al in mijn vorige post zei. Ook waren het geen van allen basisspelers. Feit is dat we ieder seizoen gemiddeld vier basisspelers verliezen. Dat zal komende zomer ook wel weer gebeuren.