Voetbalwet
Moderator: mods
-
- AT Toto winner 05/06
Voetbalwet
Vergeef het me als er al een topic over bestaat - in dat geval zie ik een verwijzing daarnaar graag tegemoet.
Ik vraag me af wat de AT'ers denken van de Voetbalwet. Een summiere uitleg: het komt er op neer dat voetbalsupporters die gezorgd hebben voor overlast in het verleden en waarvan gegronde vrees bestaat dat zij dit in de toekomst weer zullen doen een gebiedsverbod (tussen X en Y uur bent u niet welkom in de Arena en binnen een straal van 5 kilometer daar vandaan); groepsverbod (je mag je tussen X en Y uur niet met meer dan 2 andere personen (familieleden vallen hierbuiten) ophouden) of meldingsplicht (Ajax speelt -> meld u maarrrrr op het bureau zodat wij weten dat u niet op de plek bent waarvan wij niet willen dat u er overlast bezorgt) opleggen.
Aan de ene kant is natuurlijk veiligheidsbevordering beoogt. Aan de andere kant best een grote aantasting. Ik ben benieuwd wat AT er van denkt!
Ik vraag me af wat de AT'ers denken van de Voetbalwet. Een summiere uitleg: het komt er op neer dat voetbalsupporters die gezorgd hebben voor overlast in het verleden en waarvan gegronde vrees bestaat dat zij dit in de toekomst weer zullen doen een gebiedsverbod (tussen X en Y uur bent u niet welkom in de Arena en binnen een straal van 5 kilometer daar vandaan); groepsverbod (je mag je tussen X en Y uur niet met meer dan 2 andere personen (familieleden vallen hierbuiten) ophouden) of meldingsplicht (Ajax speelt -> meld u maarrrrr op het bureau zodat wij weten dat u niet op de plek bent waarvan wij niet willen dat u er overlast bezorgt) opleggen.
Aan de ene kant is natuurlijk veiligheidsbevordering beoogt. Aan de andere kant best een grote aantasting. Ik ben benieuwd wat AT er van denkt!
- Daily Blind
Re: Voetbalwet
Prima regel! Kan je weer met gerusthard een kaartje kopen voor welke wedstrijd je ook maar wil zien.
Er zal niets veranderen.
Dat is een paar maanden geleden al gebeurd...Rishi schreef:Invoeren die handel!
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
En dat kan nu niet?Zlatan Son of God schreef:Prima regel! Kan je weer met gerusthard een kaartje kopen voor welke wedstrijd je ook maar wil zien.
Eens met GF, er zal niets veranderen. Wat gebeurt er tegenwoordig nou nog bij een stadion?
- Daily Blind
El Clavo schreef:En dat kan nu niet?Zlatan Son of God schreef:Prima regel! Kan je weer met gerusthard een kaartje kopen voor welke wedstrijd je ook maar wil zien.
Eens met GF, er zal niets veranderen. Wat gebeurt er tegenwoordig nou nog bij een stadion?
Nee want nu heb je clubcards nodig om een willekeurig kaartje te kopen.
Dat zal nu niet anders worden, zsog.
Prima toch?Zlatan Son of God schreef:El Clavo schreef:En dat kan nu niet?Zlatan Son of God schreef:Prima regel! Kan je weer met gerusthard een kaartje kopen voor welke wedstrijd je ook maar wil zien.
Nee want nu heb je clubcards nodig om een willekeurig kaartje te kopen.
- Daily Blind
Nog niet, maar ik denk dat dat het op langer termijn wel mogelijk wordt.Jeroennaarbeneden schreef:Dat zal nu niet anders worden, zsog.
Clubcard blijft gewoon hoor.
Zo naief zijn ze niet.

Zo naief zijn ze niet.

- Monkey Tonk
Ken de wet niet, maar het noemen van een meldingsplicht alleen al.... Hoe wordt dat zo gemakkelijk geaccepteerd? Als iemand geen wedstrijden meer mag bezoeken, prima. Maar daar moet het wel stoppen. Tenzij er een misdaad is begaan, maar daar zijn andere wetten voor.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Voetbalwet
Dat heet preventie. Wat is daar mis aan?Monkey Tonk schreef:Ken de wet niet, maar het noemen van een meldingsplicht alleen al.... Hoe wordt dat zo gemakkelijk geaccepteerd? Als iemand geen wedstrijden meer mag bezoeken, prima. Maar daar moet het wel stoppen. Tenzij er een misdaad is begaan, maar daar zijn andere wetten voor.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
- Monkey Tonk
Preventie van wat? Gaan we de toekomst voorspellen? En alleen voor voormalige voetbalvandalen of ook voor anderen? En wie bepaalt die grens dan?Raymon schreef:Dat heet preventie. Wat is daar mis aan?Monkey Tonk schreef:Ken de wet niet, maar het noemen van een meldingsplicht alleen al.... Hoe wordt dat zo gemakkelijk geaccepteerd? Als iemand geen wedstrijden meer mag bezoeken, prima. Maar daar moet het wel stoppen. Tenzij er een misdaad is begaan, maar daar zijn andere wetten voor.
Met preventie, als middel van de overheid om de orde te handhaven, moet je ontzettend uitkijken. Zie de Amerikaanse Patriot Act (na 9/11), die zogenaamd de vrijheid beschermt, maar in werkelijkheid de rechten van de bevolking zwaar aantast. Preventie kan de deur openen naar een politiestaat. En als de bevolking het accepteert, zoals bij de voetbalwet, waarom zou de overheid het preventieve beleid dan niet uitbreiden?
Zie ook de film Minority Report.
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
Tegen. Er verandert inderdaad niets.
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Moet je eens voorstellen om lastige Marokkanen preventief thuis te houden, dan is het land te klein.Raymon schreef:Dat heet preventie. Wat is daar mis aan?Monkey Tonk schreef:Ken de wet niet, maar het noemen van een meldingsplicht alleen al.... Hoe wordt dat zo gemakkelijk geaccepteerd? Als iemand geen wedstrijden meer mag bezoeken, prima. Maar daar moet het wel stoppen. Tenzij er een misdaad is begaan, maar daar zijn andere wetten voor.