Coronel voorspelt positief resultaat en steunt Van den Boog door dik en dun
„Vrolijke reacties op halfjaarcijfers”
Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM – Als Ajax op 28 februari de halfjaarcijfers presenteert, zal dat de belegger vrolijk stemmen. „Ik mag hierover eigenlijk niets zeggen”, aldus voorzitter Uri Coronel van de Amsterdamse club bij Studio Ajax op AT5, „maar het zal vrolijke reacties opleveren. Door de Champions League en de verkoop van Luis Suarez zal er sprake zijn van een aanzienlijk verbeterde financiële situatie."
Voor de toekomst is het lek ook al boven volgens Coronel. Omdat de club een aantal dure jongens definitief afstoot. „Vanaf volgend seizoen zijn we financieel structureel gezond en hebben daarvoor zelfs geen inkomsten uit de Champions League nodig. Alleen de Europa League."
Volgens Coronel speelt directeur Rik van den Boog, die zwaar onder vuur ligt, hierbij een belangrijke rol. „Dankzij Rik zijn we zo goed op weg naar een gezonde situatie bij Ajax. Hij heeft een grote bijdrage aan het herstel van Ajax geleverd en Ajax op weg geholpen naar de positie waar het volgens ons naartoe moet met de club."
Van den Boog, die door Coronel zelf is gescout en benoemd, kan op alle steun van zijn voorzitter rekenen. „Alles wat we zochten in een Ajax-directeur is bij Rik aanwezig." Over het voorliegen van de ledenraad inzake het ontslag van hoofdscout Hans van der Zee stapte Coronel heen. „Misschien een vergissing, een onhandige vervelende situatie. Ik vind trouwens niet dat zoiets vanuit de ledenraad op straat hoort te liggen. Rik heeft mijn vertrouwen verdiend en hij krijgt dat volledig. Er kan een moment komen dat de feiten anders liggen, maar ik hoop niet dat zoiets gebeurt. Hij is een goede algemeen directeur."
De Rik van den Boog-topic
Moderator: mods
- Ajaciedjuh
Re: De Rik van den Boog-topic
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Niets door VD Boog, leugenaars! Ajax heeft de gezonde cijfers te wijten aan Suarez en in mindere mate Steek die ons op de been hield in de voorronde CL. Hij schoot ons een ronde verder en leverde ons 25 miljoen euries op. VD Boog (aka VD Loog) heeft daar niets aan bijgedragen. Als VD Boog nou zijn huiswerk in de winterstop had gedaan m.b.t. het aankoopbeleid, dan speelde we op zeker wéér CL dit seizoen. Zoete lulkoek van Cornonel dus!
Quote uit de Telegraaf:
Tuurlijk Coronel, blijf je beste vriend maar steunen, die leugens als zoete broodjes verkoopt. Het is wachten totdat merendeel van de fans zich tegen het bestuur keert. Het proces is al ingezet!
Quote uit de Telegraaf:
''Over het voorliegen van de ledenraad inzake het ontslag van hoofdscout Hans van der Zee stapte Coronel heen. „Misschien een vergissing, een onhandige vervelende situatie.
Tuurlijk Coronel, blijf je beste vriend maar steunen, die leugens als zoete broodjes verkoopt. Het is wachten totdat merendeel van de fans zich tegen het bestuur keert. Het proces is al ingezet!
AFCA!
Zei ik toch al? Ze lijken wel getrouwd.
VDB liegt erop los, maar dat vindt Coronel niet zo'n probleem.
VDB voert belangrijke aanbevelingen uit het rapport niet uit, maar dat vindt hij niet zo'n probleem.
Helaas blijven we nog een tijdje opgescheept zitten met de leugenaar VDB. Eens kijken of ze Cruijff eruit gaan werken.
VDB liegt erop los, maar dat vindt Coronel niet zo'n probleem.
VDB voert belangrijke aanbevelingen uit het rapport niet uit, maar dat vindt hij niet zo'n probleem.
Helaas blijven we nog een tijdje opgescheept zitten met de leugenaar VDB. Eens kijken of ze Cruijff eruit gaan werken.
Het stinkt aan alle kanten!
-
En als Ajax nou de CL had gemist en rode cijfers had geschreven, had Van den Boog dan wel de schuld gekregen? Zoals eerder gesteld: Hij krijgt geen credits voor z'n werk en wordt tevens al voor leugenaar uitgemaakt terwijl dat NERGENS op gebaseerd is.
Het niveau in de media en op diverse Ajax fora valt me echt heel zwaar tegen.
Het niveau in de media en op diverse Ajax fora valt me echt heel zwaar tegen.
Whitey on the moon.
Natuurlijk is het wel ergens op gebaseerd. Die man spreekt zichzelf continu tegen. Heb je het niet gevolgd, de afgelopen tijd?
Ik vind het zeer opvallend dat Coronel niet zo zwaar tilt aan dat gelieg.
Genee slaat in zijn column de spijker op zijn kop. VDB kan zo overtuigend liegen dat mensen hem nog geloven ook.
De cijfers zullen goed uitvallen, want er is geen vervanger gehaald voor Suarez. Allemaal dankzij dat happie chinees.
Genee slaat in zijn column de spijker op zijn kop. VDB kan zo overtuigend liegen dat mensen hem nog geloven ook.
De cijfers zullen goed uitvallen, want er is geen vervanger gehaald voor Suarez. Allemaal dankzij dat happie chinees.
-
Genee weet niet hoe het zit, dit haalt z'n informatie uit stukken waarin Van den Boog steevast verkeerd geciteerd is.joey schreef:Natuurlijk is het wel ergens op gebaseerd. Die man spreekt zichzelf continu tegen. Heb je het niet gevolgd, de afgelopen tijd?
De reden waarom Coronel zo mild is, is omdat het waarschijnlijk allemaal wel zal meevallen met het gelieg en gedraai van Van den Boog. En laat Coronel nou net degene zijn die de zaak het beste van commentaar kan voorzien omdat hij voorzitter is en geen rancuneuze Telegraaf journalist.
Het zogenaamde gedraai van Van den Boog komt alleen maar tot uiting in stukjes van de Telegraaf die een smeercampagne aan het bezigen is. Tot nu toe is er nog niks zwart-wit tegen Van den Boog beslist. Lijkt me verstandig om tot die tijd objectief te blijven en hem niet overal de schuld van te geven. Hij krijgt de schuld van miskopen, niet gedane aankopen, slechte jaarcijfers en als Ajax goede cijfers laat zien krijgt Van den Boog óók weer de wind van voren.
Whitey on the moon.
De enorme stroom aan speculaties bedoel je?joey schreef:Natuurlijk is het wel ergens op gebaseerd. Die man spreekt zichzelf continu tegen. Heb je het niet gevolgd, de afgelopen tijd?
Ik vind het knap dat jij nog zo goed kan bepalen wat gelieg is en wat niet. Wie vertrouw je eigenlijk in deze soap?joey schreef:Ik vind het zeer opvallend dat Coronel niet zo zwaar tilt aan dat gelieg.
Genee dus?joey schreef:Genee slaat in zijn column de spijker op zijn kop. VDB kan zo overtuigend liegen dat mensen hem nog geloven ook.
Ik denk dat de cijfers zo goed uitpakken dat zelfs die vervanger niet had uitgemaakt voor het goede resultaat.joey schreef:De cijfers zullen goed uitvallen, want er is geen vervanger gehaald voor Suarez. Allemaal dankzij dat happie chinees.
Natuurlijk, joh.
VDB zegt wat hem uitkomt. Niet alleen over Ajax, hoor. Zo beweerde hij ooit dat hij bij TEG alleen aandeelhouder was, maar naderhand bleek dat hij bij alle vergaderingen was en het beleid mede bepaalde.
Het is misschien niet strafbaar wat hij doet, maar hij is wel onbetrouwbaar.
@Ronald: nee, niet alleen Genee. Er zijn genoeg aanwijzingen dat Genee gelijk heeft. Neem de zaak VDZ. Zelfs de advocaat van Ajax ontkent niet dat VDB de zaak verkeerd heeft voorgesteld in de ledenraad, hij zegt 'dat je dat moet relativeren'. En: na een gesprek met VDB komt de advocaat van Ajax met de mededeling dat de functie van hoofdscout komt te vervallen. Wat dan vooralsnog niet het geval blijkt te zijn. En: de advocaat van VDB maakt bekend dat VDB is bedreigd. Blijkt ook niet zo te zijn, hij is alleen 'besmeurd'. Heeft De T. allemaal niets mee te maken.
Ik zit ook niet te wachten op een AD die 'elke dag fouten maakt.' Ik heb liever iemand die ervoor zorgt dat de organisatie écht staat als een huis. Tijdens zaak van afgelopen woensdag voor de AC bleek dat VDB zijn zaakjes niet op orde heeft.
VDB zegt wat hem uitkomt. Niet alleen over Ajax, hoor. Zo beweerde hij ooit dat hij bij TEG alleen aandeelhouder was, maar naderhand bleek dat hij bij alle vergaderingen was en het beleid mede bepaalde.
@Ronald: nee, niet alleen Genee. Er zijn genoeg aanwijzingen dat Genee gelijk heeft. Neem de zaak VDZ. Zelfs de advocaat van Ajax ontkent niet dat VDB de zaak verkeerd heeft voorgesteld in de ledenraad, hij zegt 'dat je dat moet relativeren'. En: na een gesprek met VDB komt de advocaat van Ajax met de mededeling dat de functie van hoofdscout komt te vervallen. Wat dan vooralsnog niet het geval blijkt te zijn. En: de advocaat van VDB maakt bekend dat VDB is bedreigd. Blijkt ook niet zo te zijn, hij is alleen 'besmeurd'. Heeft De T. allemaal niets mee te maken.
Ik zit ook niet te wachten op een AD die 'elke dag fouten maakt.' Ik heb liever iemand die ervoor zorgt dat de organisatie écht staat als een huis. Tijdens zaak van afgelopen woensdag voor de AC bleek dat VDB zijn zaakjes niet op orde heeft.
-
Aanwijzingen.... maar Van den Boog wordt hier door sommigen al veroordeeld en in de Telegraaf is hij al dood en begraven. Misselijkmakend.joey schreef:Natuurlijk, joh.
Whitey on the moon.
- Ajaciedjuh
Inderdaad walgelijk.
Een stukje uit de kolom van Van Hanegem:
Een stukje uit de kolom van Van Hanegem:
Heel verdrietig werd ik van de juridische strijd en het moddergooien tussen de scout Hans van der Zee en Ajax. Die Van der Zee heb ik bij AZ ooit leren kennen als een jokkebrok, daarom ben ik niet objectief over hem.
Ik vind hem gewoon niet fideel naar de mensen met wie hij werkt. Ik denk dat directeur Van den Boog dat uiteindelijk gemerkt heeft, misschien een beetje laat, en hem daarom buiten heeft gegooid. Op Van den Boog kun je misschien van alles aanmerken, maar ik houd wel van types die zeggen wat ze denken.
Hij lijkt me er wel zo een. Ik merkte dat hij en Johan Cruijff samen Ajax naar een hoger en beter technisch plan willen tillen. Als het zo is dat die twee elkaar gevonden hebben, dan hoop ik dat ze samen de tijd nemen om hun ambitie waar te maken.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Toch heb ik een vraagje : Waar komt jou rotsvaste overtuiging en geloof in de T. vandaan terwijl je dat bij alle andere zaken die in de T. worden gepubliceerd niet hebt, integendeel die verwijs je steevast naar het rijk der fabelen ?.Of worden door jou afgezwakt omdat we dat dan toch anders moeten zien ..joey schreef:Natuurlijk, joh.
Heeft De T. allemaal niets mee te maken.
Blij met de punten ...
Wat grappig, ik verwijs naar de advocaat van Ajax en jullie komen met De T.
Alsof alléén De T. heeft gewezen op de leugens van VDB.
Maar we houden hem in de gaten.
Je bent meer dan genoeg achter de verhalen van de T. gaan staan Joey, niet dat het me iets uitmaakt, maar het verschil is dan zo groot.Nu is het allemaal koek en ei wat de T. schrijft ( waarvan andere kranten overgens ook nog eens een heleboel tekst overnemen ) maar alle andere zaken die in de T. verschijnen neem je altijd met een grote korrel zout.joey schreef:Wat grappig, ik verwijs naar de advocaat van Ajax en jullie komen met De T.
Ik ga niet zeggen dat V.d. Boog super functioneert, ook niet dat ie niet wat " kromme " uitspraken heeft gedaan.Waarvan wij van sommige het ook alleen maar van horen zeggen weten.Maar het wordt wel van alle kanten flink aangedikt, schreeuwend gebracht, en soms ook nog eens op een manier waar je toch op zijn minst wat vraagtekens bij mag zetten.
Al met al wordt het mijn inziens ook nog eens flink opgeblazen, op de man gespeeld.De T, heeft het steevast over een conflict tussen v.d. Boog en VdZ, terwijl het een conflict is tussen AJAX en VdZ ...
Blij met de punten ...
Wat dat laatste betreft, dat klopt niet. Niet voor niets wilde de AC VDB horen. Slop gaat er gewoon niet over.
Alsof ik niet weet dat De T. chargeert. Maar zoals gezegd, het komt niet alleen van De T. Het komt van alle kanten.
Alsof ik niet weet dat De T. chargeert. Maar zoals gezegd, het komt niet alleen van De T. Het komt van alle kanten.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Dat afschieten van Van de Boog door sommigen hier vind ik abject. Keihard kwalificaties zonder van alle details op de hoogte te zijn; de nuance is soms wel erg ver te zoeken. Stick to the facts, mensen. En ik hoef hopelijk niet uit te leggen dat wat media opmerken geen synoniem is voor "vaststaande feiten"?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
- 666
- Site Admin
- Contacteer:
WeekendCees schreef:(kort samengevat: geen kwaad woord over Slick Rick)
Dino S. is dood maar je hebt alweer een nieuwe klant gevonden?

Sign your name on
the dotted line:
.............................
the dotted line:
.............................
Stanley H. bedoel je...
- Daily Blind
Cees ik kan je verzekeren dat de media het dit keer wel bij het juiste eind heeft. Diverse bronnen uit de club die dit bevestigen.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Dat afschieten van Van de Boog door sommigen hier vind ik abject. Keihard kwalificaties zonder van alle details op de hoogte te zijn; de nuance is soms wel erg ver te zoeken. Stick to the facts, mensen. En ik hoef hopelijk niet uit te leggen dat wat media opmerken geen synoniem is voor "vaststaande feiten"?
vd Boog schuift alles af op anderen terwijl meneer gewoon eind verantwoordelijk is. Hij zet de handtekening of geeft het akkoord voor een deal. Helaas heeft het beraad afgelopen zondag opgeleverd dat Coronel blijft zitten en daarmee is van den Boog wer een jaar gered. Want Coronel is zijn dekmantel.
Ajax roept ledenraad bijeen
De ledenraad van Ajax geeft gehoor aan het bestuur van de club voor extra vergadering maandag op De Toekomst. Hoewel voorzitter Uri Coronel zegt veel steun te ondervinden vanuit de ledenraad voelt hij samen met zijn Ajax-medebestuursleden Joop Krant en Cor van Eijden de behoefte het draagvlak van hun beleid te peilen bij de leden.
De timing van de bespreking is goed, want de Ajax NV zal maandag overdag prima halfjaarcijfers presenteren. Het is de vraag of de arbitragecommissie van de KNVB tegen die tijd al uitspraak heeft gedaan in de lopende zaak tegen hoofdscout Hans van der Zee. Ongeacht de uitspraak zal de arbitragezaak niet tot een motie van wantrouwen vanuit de ledenraad leiden.
De volgende officiële ledenvergadering staat begin mei op de agenda. Een maand nadat Johan Cruijff met de technische commissie zijn aanbevelingen heeft gedaan. Overigens liet Coronel in een brief aan de ledenraad weten dat hij het onbegrijpelijk vindt dat Ajax-leden in de zaak Van der Zee bij de ’tegenpartij’ zijn gaan verifiëren of ze goed waren voorgelicht door het Ajax-bestuur en directeur Rik van den Boog. Door voorzitter Coronel werd dit als een impliciete motie van wantrouwen aan het adres van Van den Boog beschouwd. Hij vindt dat de ledenraad zich afzijdig moet houden, omdat het belang van Ajax ermee wordt geschaad.
’Zo kunnen we in ieder geval niet doorgaan’, eindigt Coronel het schrijven aan de ledenraad dreigend.
Telegraaf
De ledenraad moet dus zonder meer geloven wat de directie beweert?
Hoe betrouwbaar is de info die je krijgt van je tegenstander in de rechtzaal?joey schreef:De ledenraad moet dus zonder meer geloven wat de directie beweert?
Zij hebben er een direct belang bij om VdB te ondermijnen met verkeerde info.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Het is absoluut een motie van wantrouwen, maar de ledenraad zal dat dan ook niet voor niets doen. Kijk, het verhaal rondom het aantrekken van de Boer (en de zogenaamde aanbevelingen) zal hier ook een rol hebben gespeeld. Op een gegeven moment trek je de verklaringen in twijfel en wil je de boel verifiëren. Even los van het feit of het terecht is, maar de media zorgt ervoor dat er een sluier hangt rondom de integriteit en de objectiviteit van vdBoog. Logisch dat de mensen in de ledenraad hier gevoelig voor zijn en het daarom ook niet zo goed meer weten.
Het hangt er vanaf welke informatie ze natrekken en hoe ze dat doen. Als ze feiten checken en ze doen dat op een zakelijke manier, lijkt me er niets mis mee.
- peter
Precies. Ik zou het ook niet meer dan logisch vinden als een Winter gewoon eens belt met Hiddink en hem dan om een nadere toelichting vraagt over zijn advies rondom Frank de Boer. Als Hiddink vervolgens zegt dat hij nooit is gevraagd voor een referentie, dan heb je daar al je antwoord.
-
Logische aanpak.Peter schreef:Precies. Ik zou het ook niet meer dan logisch vinden als een Winter gewoon eens belt met Hiddink en hem dan om een nadere toelichting vraagt over zijn advies rondom Frank de Boer. Als Hiddink vervolgens zegt dat hij nooit is gevraagd voor een referentie, dan heb je daar al je antwoord.

Whitey on the moon.
- peter
Ach, het wereldje is toch hartstikke klein. Ik sluit niet uit dat er iemand van de ledenraad wel eens contact heeft met een Guus Hiddink of een Bert van Marwijk. Als je dan even aan het praten bent dan kan een dergelijk onderwerp op tafel komen, natuurlijk. Zo werkt het toch overal?