Dat moet je zeker niet uitsluiten.
Moderator: mods
Ajaciedjuh schreef:Om het toch maar even voor VDB op te nemen: Genee is niet serieus te nemen. Die heb ik al heel veel leugens horen noemen als het maar negatief t.a.v. Ajax is. Hij is altijd tendentieus bezig t.a.v. Ajax.
Wat ik hier nog niet lees, maar vanochtend wel op BNR hoorde, is dat in de notulen van de Ledenraad de uitspraken van VDB niet staan!
Los daarvan, als blijkt dat VDB leugens heeft verkocht aan essentiële organisatieonderdelen binnen Ajax, dan houdt het gewoon op.
Juist wel, zeker als Genee beweert in V.I. tv dat er WEL notulen worden gemaakt ..joey schreef:Ach, er waren zoveel mensen bij, daar heb je geen notulen voor nodig.
Wat vind jij van de vertoning van gisteravond, Ajaciedjuh?
Die verhalen over de leugenachtigheid van VDB komen van alle kanten. Niet alleen van Genee.
Kijk als je zo met modder gaat gooien, als je zo doelbewust bezig bent om V.d. Boog vanalles en nog wat in zijn schoenen te schuiven, of dat het nu waar is of niet, dan moet je niet met halve waarheden komen lijkt me ..Genee schreef:Je weet zeker want er wordt genotuleerd
Duidelijk is er dat er zat is te verbeteren. Er zijn ook voldoende zaken die wel goed gaan.joey schreef:Ach, er waren zoveel mensen bij, daar heb je geen notulen voor nodig.
Wat vind jij van de vertoning van gisteravond, Ajaciedjuh?
Die verhalen over de leugenachtigheid van VDB komen van alle kanten. Niet alleen van Genee.
Als je 100% zeker bent van je zaak dan ga je niet schikkenDuke schreef:Ajax heeft overigens vlak voor de start van de zitting nog geprobeerd te schikken met Van der Zee, € 110.000 naar verluidt.
O.a. positie Coronel.joey schreef:Beraad van wie dan?
Benji schreef:Van het adviesorgaan natuurlijk
Maar wie gaan zich daarover beraden? De ledenraad neem ik aan?Zlatan Son of God schreef:O.a. positie Coronel.joey schreef:Beraad van wie dan?
Wat heeft Jeroen Slop gedaan om het bij jou zo te verbuien. Slop is toch gewoon de cfo/boekhouder? Ik zie hem dan ook maar zelden in de media wat bij mij prima is voor een financiele man.Peter schreef:Ik vind dat RvdB veel te verwijten valt, maar als hij 'valt', dan hoop ik toch echt dat hij de financieel directeur meeneemt in zijn val. Jeroen Slop is namelijk voor mij het exponent van het falende beleid van de afgelopen jaren. Ik hoor zijn naam bijna nergens op duiken, want volgens mij is duiken een kerncompetentie van deze man, maar zijn rol is in mijn ogen vele malen kwalijker dan die van vdBoog. Kijk, vdBoog heeft er in ieder geval voor gezorgd dat hij Ajax niet nog dieper in de put heeft geloodsd. Nu is dat op zich nog geen prestatie van jewelste, maar met Slop als souffleur is toch een lichtpuntje. Als we het namelijk over windvanen hebben, dan is Slop er daar eentje van. Van den Boog is nu de schietschijf en in mijn ogen valt hem veel te verwijten, maar ik vind hem van de zittende mensen misschien nog wel het beste functioneren. Slop, maar ook vdAat en Coronel hebben namelijk nog veel meer boter op hun hoofd.
Neefkens schreef:Ik voel me of we gisteren een belangrijke wedstrijd verloren hebben. Ik ben dus ook niet in de stemming voor Anderlecht.![]()
Wat we hopelijk geleerd hebben is dat passanten zullen moeten werken binnen de kaders die we zelf hebben opgesteld. En niet anders. Vervolgens zal de organisatiestructuur sterk vereenvoudigd moeten worden, leuke taak voor dat platform. En zou dan Leo van Wijk weer de nieuwe voorzitter worden, net als Coronel een paar jaar geleden met zijn rapport?
Het zijn belangrijke weken voor onze club. The sense of urgency is nu groot, het momentum is er, financieel is het straks weer op orde.
Dus:
This is the moment for change
AMSTERDAM - Ajax en Hans van der Zee staan lijnrecht tegenover elkaar, zo bleek woensdag in Zeist. De hoofdscout staat op non-actief en wil smartengeld, liefst een kwart miljoen euro. In de confrontatie is Rik van den Boog, directeur van Ajax, al dagen aan een stuk de gebeten hond.
Al snel ging het mis met Van der Zee. Typisch een geval van iemand die likt naar boven en trapt naar beneden. Vrijwel alle mensen die met hem werkten bij Ajax, willen hem onder geen beding terug. Ook de staf van het eerste elftal is klaar met hem. Dan houdt het toch op?
In het arbitragegevecht met werknemer Hans van der Zee was Rik van den Boog woensdag in Zeist de grote afwezige. Op de dag dat hij zag hoe zijn dochter 'besmeurd' werd op internet, besloot hij niet naar de KNVB af te reizen en voelde het goed dat Johan Cruijff hem een hart onder de riem stak.
Waarom loopt zo'n simpel arbeidsconflict zo uit de hand?
,,Tja, in zo'n zaak heb je perceptie en waarheid, om te beginnen, bij het eerste speelt emotie een grote rol. Er is een arbeidsconflict en ik ben als algemeen directeur eindverantwoordelijk. Toen we onze overeenkomst wilden beëindigden, hadden we een gesprek met een jurist erbij. Van der Zee drong er op aan om discreet te zijn, er mocht niets naar buiten. Dat vond ik een goed idee. Binnen vier dagen lag alle shit via hem en zijn advocaat op straat. Toen was ik er wel klaar mee.''
Hoe kan het dat u op 1 juli Hans van der Zee nog bevorderd hebt? Dat komt raar over.
,,Dat snap ik. We raakten in januari in gesprek om hem te promoveren en dat hebben we in juli 2010 nog gedaan ook. De trainer-coach (Martin Jol, red.) wilde het erg graag, die trein liep al.
Ik heb Van der Zee gezegd dat we de verhalen over zijn functioneren op de werkvloer kenden. Daarom heb ik benadrukt dat als de verhalen feiten werden, dus als ik het zelf zou zien, dat het dan afgelopen zou zijn. Hij kreeg gewoon een kans omdat ik niet op roddels af wilde gaan, alleen op feiten.''
Wanneer kreeg u spijt?
,,Al snel ging het mis. Typisch een geval van iemand die likt naar boven en trapt naar beneden. Vrijwel alle mensen die met hem werkten bij Ajax, willen hem onder geen beding terug. Ook de staf van het eerste elftal is klaar met hem. Dan houdt het toch op? Ik ben echt geschrokken van wat zijn collega's over hem allemaal op papier hebben gezet. Het is écht alleen maar negatief. Ik had dat liever niet allemaal verteld, maar hij heeft de bagger naar buiten gegooid, niet ik.
In zijn verweer dinsdagavond ging het ineens over zijn werkgebied. Of zijn functie nog blijft bestaan. Het gáát er helemaal niet om of hij goed scout of een goed scoutingsbeleid ontwikkelt. Over die afdeling is Ajax in gesprek met de klankbordgroep waarin Johan Cruijff zit. We weten nog niet waar we uit komen. Bij Van der Zee gaat het alleen maar om houding en gedrag. Dat deugt allebei niet bij hem en daarom willen we een streep onder onze verbintenis met hem.''
Wij hoorden dat Van der Zee voor twee jaarsalarissen, in totaal 250.000 euro, de zaak had willen schikken, klopt dat?
,,Ik noem geen bedragen, maar hij vroeg een heel groot bedrag en wilde ook nog een tijdje op de loonlijst blijven staan. Dat kan Ajax zich niet permitteren, we moeten op onze centen passen. Ik liet me ook daarom niet onder druk zetten. Ik snap hem overigens wel. Als je op 56-jarige leeftijd je baan verliest, heeft dat een enorme impact. De boel is alleen veel te scherp komen te staan omdat hij geen respect heeft getoond voor Ajax, voor de mensen van Ajax en voor de Ajax-directie.
De tegenpartij heeft u als een leugenaar neergezet; iemand die bijvoorbeeld zegt met topmensen in het voetbal te hebben gepraat over het aanstellen van Frank de Boer terwijl dat niet waar bleek. Hoe kan dat?
,,Dat weet ik. Kijk er de notulen van de verenigingsraad op na. Ik heb aangegeven dat ik altijd met veel mensen uit het voetbal praat over uiteenlopende onderwerpen. Zo heb ik tijdens een diner eens met Guus Hiddink zijdelings over Frank de Boer gepraat. En van Bert van Marwijk kreeg ik op de tribune bij FC Utrecht eens de bevestiging van hoe goed Frank zich ontwikkelde. Ik heb die mensen nooit expliciet om raad gevraagd en heb dat ook nooit beweerd. Ik oriënteer me constant, elk dag, bij veel mensen. Ik heb de wijsheid namelijk niet in pacht.''
We begrepen dat u begin deze week contact had met Johan Cruijff over de hele kwestie?
,,Dat klopt, al ging het niet per se hierom. Met Johan Cruijff heb ik een goed en normaal contact. Ik ben daar erg blij mee en merkte dat dat gevoel wederzijds is. Het voelde als een steun in de rug en dat voelt goed als iemand als hij dat geeft. We proberen samen Ajax sterker te maken en willen ons niet van de wijs laten brengen. Het helpt als bij Cruijff dat gevoel hetzelfde is.''
Wat nu?
,,Ik ga gewoon door met mijn werk. Daarbij kan ik vervelend zijn, dat weet ik. Ik 'call' mensen op hun houding en gedrag. Dat blijf ik doen. Dat mag er af en toe uitzien alsof ik een Don Quichotte ben, maar ik wijk niet en zeker niet voor een anonieme vijfde colonne. Ik vecht voor een gezonde topclub die elk jaar om de prijzen meedoet. Hoe harder men, wie het ook is, me daarvan probeert te houden, des te harder vecht ik terug. Leuk is anders, op dit moment, maar ik stop dus niet.'' (CHRIS VAN NIJNATTEN)
Dit geloof ik in ieder geval niet. Als echt iedereen negatief is over vd Zee, dan zet je dat op papier en je hebt een zaak. Maar Ajax had geen zaak.Ook de staf van het eerste elftal is klaar met hem. Dan houdt het toch op? Ik ben echt geschrokken van wat zijn collega's over hem allemaal op papier hebben gezet. Het is écht alleen maar negatief. Ik had dat liever niet allemaal verteld, maar hij heeft de bagger naar buiten gegooid, niet ik.