Christian D. Eriksen
Moderator: mods
Re: Christian D. Eriksen
Dat zijn wat mij betreft niet de potjes waarin hij moet uitblinken. Voor je het weet staat er op basis van die ene wedstrijd een Engelse club op de stoep en zijn we hem kwijt voor hij goed en wel is doorgebroken.
Nil volentibus arduum
Heb wel het idee dat Eriksen het nog wel even prima vindt in Amsterdam.
Hij moet naar een B-club maar gelijk naar Barca, Madrid of Manchester.
IK GELOOF!!!!!!
Werkt Ajax eigenlijk met vaste afkoopsommen in contracten? Zou in dit geval niet onverstandig zijn, alhoewel Eriksen er natuurlijk wel mee in moet stemmen. Gelimiteerde afkoopsom van 15 a 20 miljoen bijvoorbeeld.Marillion schreef:Dat zijn wat mij betreft niet de potjes waarin hij moet uitblinken. Voor je het weet staat er op basis van die ene wedstrijd een Engelse club op de stoep en zijn we hem kwijt voor hij goed en wel is doorgebroken.
Is Eriksen nog lang niet aan toe.Zit hem flink op zijn nek en je ziet hem niet meer.
Het stinkt aan alle kanten!
De onderhandelingen duurden vorig jaar anders erg lang. El Hamdaoui kreeg voor hetzelfde de zwarte piet.Justin schreef:Heb wel het idee dat Eriksen het nog wel even prima vindt in Amsterdam.
Laatst gewijzigd door Bert op do feb 10, 2011 4:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Liverpool's assistant manager, Sammy Lee, attended Denmark's defeat to England in Copenhagen to watch Agger's international team-mate Christian Eriksen. The impressive 18-year-old midfielder is attracting interest from several leading clubs, including Arsenal and Milan, but believes his apprenticeship is best served by staying with Ajax and that he may not suit a move to the Premier League.
"I think I'm going to play in Ajax until my contract expires," said Eriksen. "There are a lot of young players who are busy looking at other clubs but that's not the way I think. There are still lots for me to learn and improve, and I can do that in Ajax, which is one of the best clubs in the world to develop talents.
"Every time Ajax are playing there are clubs watching me. So, yes, Liverpool have probably seen me, but I am not spending time wondering about it. No matter what, the Premier League is not the most obvious place for me to go. I'm not sure that I've got the physical ability to play there. Serie A or La Liga would suit me better, but it [a transfer] is not going to happen now."
Bron: The Guardian
I think I lost my fucking headache
Zullen ze bij Ajax blij mee zijn"I think I'm going to play in Ajax until my contract expires," said Eriksen.

Op het moment dat inkomsten gelijk zijn aan structurele uitgaven, en ik heb begrepen dat daar volgend seizoen waarschijnlijk al sprake van is, zijn transferopbrengsten niet meer noodzakelijk om quitte te spelen. In die situatie is het inderdaad beter dat talenten 4 jaar blijven dan dat ze na 1 of 2 jaar goed presteren al worden weggekocht.
Transferinkomsten zijn misschien niet noodzakelijk om quitte te spelen, maar jij weet natuurlijk ook wel dat Nederlandse clubs hun spelers niet transfervrij willen laten gaan. Helemaal als ze veel geld waard zijn.
Ach, als je de noodzaak niet hebt om te verkopen, heb je er wellicht meer aan om de spelers 2 a 3 jaar langer bij je te houden.
Ajax moet minder afhankelijk worden van transferinkomsten. Zodat transferinkomsten extra zijn en geen noodzaak. Dan kun je inderdaad een keertje zeggen: laat die jongen zijn contract maar uitdienen, want daar worden we sportief beter van.
Moet zo'n jongen dat wel willen, natuurlijk. Eriksen bijvoorbeeld kan nu wel roepen dat hij nog járen bij Ajax wil spelen, maar hij kan daar over twee jaar heel anders over denken en dan is er geen houden meer aan.
Moet zo'n jongen dat wel willen, natuurlijk. Eriksen bijvoorbeeld kan nu wel roepen dat hij nog járen bij Ajax wil spelen, maar hij kan daar over twee jaar heel anders over denken en dan is er geen houden meer aan.
- Ajaciedjuh
Het ideale pad voor Ajax met dit soort talenten is een binding aangaan als met Suarez. Als de speler in kwestie stappen maakt, dan moet je dat ook belonen en kun je het contract steeds openbreken. Eriksen (in dit geval) houden tot 23/24 jaar is maximaal.
Ik denk overigens niet dat we hem zo lang binnen Ajax houden. Hij heeft een duidelijk groeipad voor ogen. Ik ben daarom niet zo bang dat hij volgend seizoen al weg is, maar daarna zal het al moeilijk worden als hij zich zo doorontwikkeld.
Positieve ontwikkeling is wel dat Ajax zijn zaakjes financieel op orde heeft en dus het moeten verkopen geen feit meer is. Daarnaast ligt de transfermarkt nog steeds op zijn gat. De komende tijd moeten de clubs ook nog een sluitende begroting hebben (internationaal). Allemaal ingrediënten die positief zijn voor het behoud van talenten.
Ik denk overigens niet dat we hem zo lang binnen Ajax houden. Hij heeft een duidelijk groeipad voor ogen. Ik ben daarom niet zo bang dat hij volgend seizoen al weg is, maar daarna zal het al moeilijk worden als hij zich zo doorontwikkeld.
Positieve ontwikkeling is wel dat Ajax zijn zaakjes financieel op orde heeft en dus het moeten verkopen geen feit meer is. Daarnaast ligt de transfermarkt nog steeds op zijn gat. De komende tijd moeten de clubs ook nog een sluitende begroting hebben (internationaal). Allemaal ingrediënten die positief zijn voor het behoud van talenten.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Zal wel of dat ie "I think I'm going to play in Ajax until my contract expires," dat ook precies bedoeld zoals hij het zegt.En anders mogen we dan toch in ieder geval tot eind Juni 2014 van hem genieten ..
Blij met de punten ...
Belangrijkste is dat het niveau van Ajax 1 omhoog gaat. Zodat spelers hier iets kunnen winnen en ook kunnen leren.
In de ideale wereld neemt Ajax voor een jongen met het talent dat Eriksen heeft z'n verantwoordelijkheid. En dan zegt je als club bijv.: teken een jaar bij. Wij, Ajax, zorgen voor 2 fatsoenlijke middenvelders achter je.joey schreef: Eriksen bijvoorbeeld kan nu wel roepen dat hij nog járen bij Ajax wil spelen, maar hij kan daar over twee jaar heel anders over denken en dan is er geen houden meer aan.
Eriksen hoeft het Ajax niet naar de zin te maken. Andersom wel. Anders loopt er na VDV, Sneyder, Zlatan, Luis etc. wéér een enorm talent de deur uit, zonder dat Ajax daarvan sportief echt heeft geprofiteerd.
Eriksen is dus net zo oud als Wilshere van Arsenal, die laatste laakt me toch al een stuk verder in zijn ontwikkeling, of niet? Zal ook te maken hebben met wekelijks in de PL spelen.
Zet Eriksen bij Barca en hij maakt het veel verdedigers moeilijk hoor.
IK GELOOF!!!!!!
Hij denkt snel en ziet waar de ruimte ontstaat. Een witte raaf in ons team. Hij mag nog mooi effe blijven. Hoop ik.999 schreef:Nu bij Barcelona ?.Dan zakt ie voor zijn examen ...
- Giacomo Puccini
Heerlijke speler, gelukkig dat hij nu ook eens in een duel de doorslag geeft (Anderlecht uit) want ondanks zijn kwaliteiten heeft hij nog weinig karakter laten zijn. Hopelijk trekt hij de goede lijn door.
Ajax!
Ik kan er nog steeds niet enthousiast van worden. Natuurlijk, hij heeft veel puur talent, maar wat hij niet doet is het spel maken, en dat is lastig voor een spelmaker. Veel zelf schieten, met weinig rendement, veel met de bal lopen, met weinig rendement, beslissende passes proberen te geven, met weinig rendement. Hij zal toch echt moeten leren denken om de derde man, want op deze manier wordt het allemaal wel erg simpel verdedigen.
Wollt ihr den totalen Mensch?