Scouting, financiele zaken en toekomst

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

joey
Erelid

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door joey »

LucaS schreef:Waar zijn de tijden van Jaap van Praag gebleven? :hypocrite.gif:

De man die nooit op een waarheid betrapt is? :hypocrite.gif:

@Ajaciedjuh: wij supporters moeten onszelf niet wijsmaken dat voetbalclubs idealistische instellingen zijn. Het zijn bikkelharde bedrijven. Van Basten zegt het terecht: bij Ajax (maar natuurlijk ook bij andere clubs) zitten heel veel mensen er voor zichzelf. Al die strijdige belangen, wat kun je anders verwachten dan dat het van tijd tot tijd flink stormt? Of je zou een zeer sterk management moeten hebben, maar dat heeft Ajax nu eenmaal niet. Nooit gehad ook.

Als het VDB uitkomt, gebruikt hij net zo goed de media. Dan 'zie' je hem opeens overal. Vorige week sloeg hij nog stoere taal uit, nu houdt hij zich gedeisd. Zal wel een reden vor zijn.

Het zal een fraaie vertoning worden, morgenavond.
Het stinkt aan alle kanten!
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Dat Hiddink en Jol zich achter Van der Zee scharen is niet zo vreemd. Van Van Basten verbaast me dat wel, hij lijkt me niet iemand die zich met politieke spelletjes bezig houdt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
joey
Erelid

Bericht door joey »

Van Basten is kwaad op de directie van Ajax, hij voelt zich in zijn hemd gezet.
999

Bericht door 999 »

En ik dacht nog wel dat MVB niet aan zichzelf denkt ..
Blij met de punten ...
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

joey schreef:Van Basten is kwaad op de directie van Ajax, hij voelt zich in zijn hemd gezet.
Dat denk jij. Zou hij daarom liegen?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
joey
Erelid

Bericht door joey »

999 schreef:En ik dacht nog wel dat MVB niet aan zichzelf denkt ..
Geintje zeker? :biggthumpup.gif:
999

Bericht door 999 »

Oeps .. :hypocrite.gif: .. vergeten :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...
joey
Erelid

Bericht door joey »

Duke schreef:
joey schreef:Van Basten is kwaad op de directie van Ajax, hij voelt zich in zijn hemd gezet.
Nee, het verklaart eerder waarom hij bereid is geweest hier zijn mening over te geven. Want hij neemt zo stelling tegen de directie.

Kan best dat hij goed met VDZ gewerkt heeft. Wie weet.
999

Bericht door 999 »

joey schreef:
Duke schreef:
Nee, het verklaart eerder waarom hij bereid is geweest hier zijn mening over te geven. Want hij neemt zo stelling tegen de directie.

Kan best dat hij goed met VDZ gewerkt heeft. Wie weet.
En dan krijgt MVB zodadelijk via JC een baantje bij AJAX en is de cirkel weer rond .. oh wacht effe .. dat was van Gaal ..
Blij met de punten ...
LucaS

Bericht door LucaS »

joey schreef:
LucaS schreef:Waar zijn de tijden van Jaap van Praag gebleven? :hypocrite.gif:

De man die nooit op een waarheid betrapt is? :hypocrite.gif:

@Ajaciedjuh: wij supporters moeten onszelf niet wijsmaken dat voetbalclubs idealistische instellingen zijn. Het zijn bikkelharde bedrijven. Van Basten zegt het terecht: bij Ajax (maar natuurlijk ook bij andere clubs) zitten heel veel mensen er voor zichzelf. Al die strijdige belangen, wat kun je anders verwachten dan dat het van tijd tot tijd flink stormt? Of je zou een zeer sterk management moeten hebben, maar dat heeft Ajax nu eenmaal niet. Nooit gehad ook.

Als het VDB uitkomt, gebruikt hij net zo goed de media. Dan 'zie' je hem opeens overal. Vorige week sloeg hij nog stoere taal uit, nu houdt hij zich gedeisd. Zal wel een reden vor zijn.

Het zal een fraaie vertoning worden, morgenavond.
Het gaat niet om voetbalclubs, het gaat om personen. Cruijff is gewoon via zijn vriendjes met machtspelletjes bezig. Walgelijk.
VdB gelogen voor de ledenraad over de Boer? Waarom zou hij? Iedereen binnen de club was voor het aanstellen van de Boer.
I think I lost my fucking headache
gaizka

Bericht door gaizka »

Feest schreef:
gaizka schreef:Bij VI kwam naar voren dat Ajax, tot voor kort, heel tevreden was met van der Zee. Ik vraag me dan echter af waarom ze zo tevreden waren, welke spelers zijn dankzij van der Zee bij Ajax terecht gekomen? :confused.gif:
SCOUTS KOPEN GEEN SPELERS!!!
Ik zeg ook 'welke spelers zijn dankzij van der Zee bij Ajax terecht gekomen?', ofwel wie heeft hij aangeraden van de aankopen van de laatste jaren, zitten namelijk niet veel voltreffers tussen de aankopen.
joey
Erelid

Bericht door joey »

LucaS schreef:Het gaat niet om voetbalclubs, het gaat om personen. Cruijff is gewoon via zijn vriendjes met machtspelletjes bezig. Walgelijk.
In de ledenraad om opheldering vragen, dat noem ik geen machtsspelletjes.

Verder geloof ik er niets van dat Van Basten dat interview aan de AD geeft om Cruijff te helpen. Hij doet dat om zichzelf schoon te pleiten.
VdB gelogen voor de ledenraad over de Boer? Waarom zou hij? Iedereen binnen de club was voor het aanstellen van de Boer.
Áls, zeg ik toch? :confused.gif:
Ik vind 3,5 jaar erg lang. Laat De Boer eerst de helft maar eens volmaken, zou ik zeggen.
Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh »

joey schreef: Áls, zeg ik toch? :confused.gif:
Ik vind 3,5 jaar erg lang. Laat De Boer eerst de helft maar eens volmaken, zou ik zeggen.
Ik heb ook ergens gelezen dat ze op elk moment voor een bepaald bedrag uit elkaar kunnen gaan, dus afhankelijk van het bedrag komt die 3,5 jaar ook in een ander daglicht staan.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Ronald!

Bericht door Ronald! »

Ajaciedjuh schreef:
joey schreef: Áls, zeg ik toch? :confused.gif:
Ik heb ook ergens gelezen dat ze op elk moment voor een bepaald bedrag uit elkaar kunnen gaan, dus afhankelijk van het bedrag komt die 3,5 jaar ook in een ander daglicht staan.
Dat is altijd zo. Heet een ontslagvergoeding, danwel gouden handdruk :hypocrite.gif:
joey
Erelid

Bericht door joey »

Exact.

Blijkbaar beweerde VDB eerst dat er na anderhalf jaar een evaluatiemoment zou komen. Toen de ledenraad wilde weten hoe dat precies zat, was geen evaluatiemoment maar had De Boer een vaste afkoopsom in zijn bedrag.

Je weet dan natuurlijk nog niets. Wie weet is die afkoopsom wel heel hoog. Voor een paar centen zal De Boer niet afzien van zijn rechten. Daar is Rob Jansen te gehaaid voor. :confused.gif:
Ajaciedjuh

joey schreef:Exact.

Blijkbaar beweerde VDB eerst dat er na anderhalf jaar een evaluatiemoment zou komen. Toen de ledenraad wilde weten hoe dat precies zat, was geen evaluatiemoment maar had De Boer een vaste afkoopsom in zijn bedrag.

Je weet dan natuurlijk nog niets. Wie weet is die afkoopsom wel heel hoog. Voor een paar centen zal De Boer niet afzien van zijn rechten. Daar is Rob Jansen te gehaaid voor. :confused.gif:
Misschien ook niet. Allemaal speculatief (zoals zoveel in de media momenteel rond Ajax). Sommige zijn geneigd alles negatief te belichten en sommige positief. :666.gif:

Zonder feiten krijgen mensen bij mij het voordeel van de twijfel, maar dat zal jou/jullie niet verbazen. :ajaxsmiley.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Feest

Bericht door Feest »

gaizka schreef:
Feest schreef:
gaizka schreef:Bij VI kwam naar voren dat Ajax, tot voor kort, heel tevreden was met van der Zee. Ik vraag me dan echter af waarom ze zo tevreden waren, welke spelers zijn dankzij van der Zee bij Ajax terecht gekomen? :confused.gif:
SCOUTS KOPEN GEEN SPELERS!!!
Ik zeg ook 'welke spelers zijn dankzij van der Zee bij Ajax terecht gekomen?', ofwel wie heeft hij aangeraden van de aankopen van de laatste jaren, zitten namelijk niet veel voltreffers tussen de aankopen.
De meeste spelers waar de scouts mee komen worden juist niet gekocht. Daar zit nou net de crux.

Al gediend te worden gezegd dat er ook spelers zijn waar de scouts mee komen die het bij andere clubs na een transfer niet laten zien. Dat kan aan de speler liggen, aan de club waarh ij heen is gegaan, aan de omstandigheden. Aan vanalles eigenlijk. Het is geen exact science.

En dus is het ook heel moeilijk aan te geven of een scout wel/niet funcioneert.
Feest

Bericht door Feest »

VVV-Venlo vs AZ Alkmaar (Senior) 20 February 2010
Z'n tempo, handelingssnelheid en inzicht/werkluist zonder bal is te laag. Schuldig (in)direct aan de 3 AZ-goals vanwege balverlies en/of niet omschakelen/mensen overnemen. Ziet situaties aan de bal ook niet snel, gaat draaien, lopen en leidt enorm veel balverlies. Trachtte bij balbezit VVV wel enige dynamiek te brengen, maar nooit een echt krachtige loopactie, maar meer een beetje doorlopen zonder enige functionaliteit en eerder spelvetragend dan echt iets met intellect. Ziet situaties niet in, zowel in balbezit als zonder bal. Technisch niet enorm fijn, trap links niet vast, deed zowaar wat dingen met rechts vandaag (waaronder een prachtige goal toen hij wel goed bijsloot) en leek soms sneller dan hij 99% van de tijd laat zien. Alleen hangend links in een breed middenveld enige inbreng. Kan dan hangend spelen en z'n centrale middenveld helpen. Puur zelf op een driemansmiddenveld vind ik hem een gevaar voor de ploeg.
NAC Breda vs VVV-Venlo (Senior) 30 January 2010
Lang, rank, wat zwaar in de loop, technisch vrij fijn voor lange jongen, traag, geen dynamiek, niet dwingend, wil de bal niet, dekt niet door, verdedigt niet vooruit, speelt in een vak van 10 bij 10, loopt vooral achteruit, wel taakbewust, geen loopvermogen, linkspoot, laag spelritme, niet wendbaar, traag en in 1 laag tempo in alles, wel door z'n lengte soms lastig van de bal te krijgen. Veel mindere Engelaar. Ongeschikt.

Negatief rapport, toch gehaald...
joey
Erelid

Bericht door joey »

Huh? Engelaar?

Jouw werk, Steef?
jabu

Bericht door jabu »

Honda?
D_skilled

Bericht door D_skilled »

Gaat om Auassar natuurlijk.
jabu

Bericht door jabu »

Gehaald in de zin van aagekocht en niet gehaald in de zin van doorgebroken bij een andere club.... :blush.gif:
joey
Erelid

Bericht door joey »

Ja, maar een veel mindere Engelaar, dat is dodelijk. :666.gif:

Ik heb begrepen dat ze bij de AC de scoutingsrapporten vertrouwelijk gaan behandelen. Jammer, want ik had die wel eens willen lezen, hehe.
Ajaciedjuh

Onze toekomstige technische man is in ieder geval aanwezig ..... :666.gif:

Afbeelding
Alexander

Bericht door Alexander »

Danny is blij met z'n drankje!
Plaats reactie