Scouting, financiele zaken en toekomst

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Ronald!

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Ronald! » vr feb 11, 2011 12:12 pm

Ajaciedjuh schreef:De Arbitragezaak is door Ajax aangespannen, dus zullen ze heus wel een zaak hebben.
Dat lijkt me ook. Als ze een arbitragezaak aangespannen hebben terwijl de feiten liggen zoals ze nu voorgesteld worden verdienen ze zelf direct ontslag. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.

Michael_B

Bericht door Michael_B » vr feb 11, 2011 12:15 pm

Hans zal wel geld hebben verdiend aan transfers, althans dat proef ik uit de woorden van VDB. 'zeer ernstige zaken' etc.

Ach, we zien het wel.
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid

Bericht door joey » vr feb 11, 2011 12:22 pm

De Dominee schreef:Hans zal wel geld hebben verdiend aan transfers, althans dat proef ik uit de woorden van VDB. 'zeer ernstige zaken' etc.

Ach, we zien het wel.

Aan welke transfers dan? Ze hebben toch andere spelers gehaald dan de scouts wilden? :confused.gif:

VDB is een ouwehoer. Ik zou geen woord geloven van wat die man zegt.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel

Bericht door Lionel » vr feb 11, 2011 12:27 pm

Ik ga mee met Joey. Geloof die Boog ook niet.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr feb 11, 2011 12:31 pm

joey schreef:Aan welke transfers dan? Ze hebben toch andere spelers gehaald dan de scouts wilden? :confused.gif:
Is dat zo? Daar gaan we altijd wel vanuit, maar staat dit vast?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » vr feb 11, 2011 12:40 pm

Bertje schreef:Is dat zo? Daar gaan we altijd wel vanuit, maar staat dit vast?

Dat voert de advocaat van VDZ aan (zie boven) en Ajax lijkt er niet op uit om dit te weerleggen, want het weigert inzage in spelersrapporten.

Ik denk eerder dat Jol aan transfers verdiend heeft.

Misschien gaan ze aanvoeren dat VDZ een vervelende man is. Dat hij elke morgen binnenliep zonder groeten en dat al zijn collega's een hekel aan hem hadden. Maar dat lijkt me niet genoeg. Want dan kun je je afvragen waarom ze hem promotie hebben gegeven.

@Ajaciedjuh: in combinatie met promotie dus

Ajax zal met iets 'groots' moeten komen. Maar ik betwijfel of ze zoiets achter de hand hebben. Anders had VDZ wel willen schikken.

Oscarito

Bericht door Oscarito » vr feb 11, 2011 12:49 pm

Heb het al honderd keer gezegd maar Boog waait met alle winden mee, dat moet nu toch wel duidelijk zijn voor iedereen?

Ik heb hier een quote van Urbain Haesaert uit VM nadat Jol er binnenkwam:
"Ik maakte iedere week mijn verslag, maar kreeg niet de minste respons van de nieuwste mensen. Ik was nog steeds gelukkig met alles wat ik kon doen, maar er gebeurde niks meer mee. De broer van Jol werd de nieuwe secretaris van de scouting. Stond er plots in de notulen: 'Hebben wij wel een scout in België?' Ik heb in twee mails zwaar mijn ongenoegen geuit bij de algemeen directeur. Een antwoord heb ik nooit gekregen."

Hij heeft uiteindelijk de eer aan zichzelf gehouden en is naar RSCA vertrokken.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr feb 11, 2011 1:05 pm

joey schreef:Ik denk eerder dat Jol aan transfers verdiend heeft.
Dat sluit niet uit dat dit ook voor vdZee gold natuurlijk.

En met niemand anders!

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr feb 11, 2011 1:36 pm

Bertje schreef:
joey schreef:Ik denk eerder dat Jol aan transfers verdiend heeft.
Dat sluit niet uit dat dit ook voor vdZee gold natuurlijk.
Aan wie zou die verdiend kunnen hebben, dan?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr feb 11, 2011 1:38 pm

Is natuurlijk allemaal volledig uit de lucht gegrepen, maar VdZee kan Jol toch geholpen hebben spelers te halen?

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » vr feb 11, 2011 1:47 pm

De Zeeuw en El Hamdaoui waren (blijkbaar) de enige twee spelers die als directe versterking zijn aangemerkt door de scouting. De Zeeuw stond onder MvB al op de lijst en El Hamdaoui was een bekende van Jol.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma feb 14, 2011 9:27 pm

Hiddink, Van Basten en Jol steunen Ajax-hoofdscout Van der Zee
Maandag, 14 februari 2011 om 21:15

Rik van den Boog staat voor hete vuren. De algemeen directeur zou door Guus Hiddink zijn geadviseerd om Frank de Boer een drieënhalfjarig contract te geven, maar dit is door de bondscoach van Turkije ontkracht. Eerder werd hij al beschuldigd door Harry Knijff, advocaat van hoofdscout Hans van der Zee, die van mening is dat Van den Boog vaker niet de waarheid heeft verteld.

“Ik heb geen enkel contact gehad omtrent een advies over de contractperiode van Frank de Boer”, aldus Hiddink tegenover Voetbal International. Bovendien schaart de gelouterde oefenmeester zich achter Van der Zee, waar Van den Boog vanaf wil bij de Amsterdammers, omdat Van der Zee ‘niet goed communiceerde’.

Eerder werkten Hiddink en Van der Zee al samen bij onder meer PSV en de Achterhoeker heeft middels een brief verklaard dat Van der Zee in die periode prima communiceerde. Ook Marco van Basten en Martin Jol, ex-trainers van de Ajacieden, staan achter Van der Zee en hebben dit volgens Knijff schriftelijk bevestigd. Tijdens de arbitragezaak van woensdag in Zeist zullen de brieven boven tafel gehaald worden.

VZ

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma feb 14, 2011 9:30 pm

VZ is neem ik aan VI, Peter?

Ik ben heel benieuwd naar het verslag van de arbitragezaak, woensdag. VdB's standpunt is nog niet door zijn advocaat verwoord in de pers, he? Of heb ik dat gemist?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

peter

Bericht door peter » ma feb 14, 2011 9:32 pm

Het werd gezegd bij VI, maar de bron is echt VZ.

Verder is het standpunt van vdBoog (uuh Ajax) nog niet in de media verschenen. Dat moet nogal wat zijn, hoor.

peter

Bericht door peter » ma feb 14, 2011 10:38 pm

Hiddink en vdZee zijn natuurlijk wel maatjes, volgens mij. Hiddink en Cruijff kunnen mekaar ook prima vinden en zo kun je wel een cirkeltje maken.

Neemt niet weg dat ik toch mag aannemen dat vdBoog een zaak heeft, want anders gaat hij echt nat. Serieus, dan is het donderdag hommeles.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 14, 2011 10:57 pm

Hiddink zal zichzelf niet te kakken zetten door zomaar iets te beweren.

Tja, VDB heeft een probleem als VDZ niet een greep in de kas heeft gedaan of iets anders heeft uitgehaald wat ontslag op staande voet rechtvaardigt.

En een nog groter probleem als hij de ledenraad heeft voorgelogen. In dat geval is hij niet te handhaven.

gaizka

Bericht door gaizka » di feb 15, 2011 11:28 am

Bij VI kwam naar voren dat Ajax, tot voor kort, heel tevreden was met van der Zee. Ik vraag me dan echter af waarom ze zo tevreden waren, welke spelers zijn dankzij van der Zee bij Ajax terecht gekomen? :confused.gif:

999

Bericht door 999 » di feb 15, 2011 11:32 am

V.d. Boog kan dan wel eens de zaken verdraaien, en dat is natuurlijk niet goed te praten ( al weet je natuurlijk nooit zeker of dat het de T. is ) .. Maar wat de J.C. kliek met hun spreekpoppen in de media doen is natuurlijk ver beneden peil.En J.C. kan zich natuurlijk zodadelijk weer achter een paar ruggen gaan verschuilen ..
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 15, 2011 12:00 pm

Onder voorbehoud (want misschien kennen we niet alle feiten) : als het klopt dat VDB de ledenraad heeft voorgelogen, mág de ledenraad dat niet accepteren. De ledenraad moet de RVC en indirect dus ook de directie controleren en dient daarom correcte informatie te krijgen. Mocht het allemaal waar zijn, dan heeft VDB het volledig aan zichzelf te wijten dat hij in de problemen geraakt is.

Wat je 'de andere partij' zou kunnen verwijten, is dat alles op straat ligt. Dat is natuurlijk niet goed voor de club. Zulke dingen moet je intern oplossen. Maar wij weten niet waar het lek zet en of degene die heeft gelekt ook behoort tot 'de kliek van Cruijff'. Misschien heeft VDB meer vijanden dan wij denken.

Feest

Bericht door Feest » di feb 15, 2011 12:02 pm

gaizka schreef:Bij VI kwam naar voren dat Ajax, tot voor kort, heel tevreden was met van der Zee. Ik vraag me dan echter af waarom ze zo tevreden waren, welke spelers zijn dankzij van der Zee bij Ajax terecht gekomen? :confused.gif:
SCOUTS KOPEN GEEN SPELERS!!!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di feb 15, 2011 12:05 pm

joey schreef:Onder voorbehoud (want misschien kennen we niet alle feiten) : als het klopt dat VDB de ledenraad heeft voorgelogen, mág de ledenraad dat niet accepteren. De ledenraad moet de RVC en indirect dus ook de directie controleren en dient daarom correcte informatie te krijgen. Mocht het allemaal waar zijn, dan heeft VDB het volledig aan zichzelf te wijten dat hij in de problemen geraakt is.

Wat je 'de andere partij' zou kunnen verwijten, is dat alles op straat ligt. Dat is natuurlijk niet goed voor de club. Zulke dingen moet je intern oplossen. Maar wij weten niet waar het lek zet en of degene die heeft gelekt ook behoort tot 'de kliek van Cruijff'. Misschien heeft VDB meer vijanden dan wij denken.
Joey, los van jouw eerste statement (ben ik het helemaal mee eens), moet je wel erg blind zijn wil je het smerige spel dat nu en al lange tijd aan de gang is niet zien. Het zegt ook genoeg over de personen die zich van deze 'praktijken' bezighouden. Die hoef ik ook niet bij Ajax te zien.

Een walgelijk wereldje is het. :furious3.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 15, 2011 12:17 pm

Je bedoelt het laten lekken van informatie? Want verder doen die mensen in de ledenraad wat ze moeten doen. Namelijk dóórvragen. Hadden ze dat in het verleden ook maar gedaan.

Verder heeft VDB er zélf voor gekozen om VDZ te ontslaan, en dat op basis van (naar het zich laat aanzien) zwak dossier. En hij is zélf naar de arbitragecommissie gestapt. En dat VDZ steun zoekt bij trainers met wie hij gewerkt heeft, is ook niet zo vreemd. Van dat verhaal weet je ook van tevoren dat het naar buiten komt.

Wat hebben we dan nog? Het happie Chinees? Van wie komt dat verhaal? In elk geval niet van Cruijff. Ik neem tenminste aan dat hij die maandagavond om negen uur niet met VDB uit eten is geweest. Het komt van direct betrokkenen, van mensen die met die onderhandelingen te maken hadden. Mag je zelf bedenken wie dat zijn.

De timing van het verhaal van MVB is natuurlijk opmerkelijk. Maar dan moet je bij hem zijn. Hij is geen insider meer. Van Basten had nog een rekening openstaan. Die vertelt dat verhaal om zijn eigen straatje schoon te vegen, want hij wil weer aan de slag als trainer.

Even in het algemeen: ik begrijp je teleurstelling niet. Je weet toch dat Ajax een 'slangentuin' is? Want je loopt al een tijdje mee.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di feb 15, 2011 12:29 pm

Dat het bekend is dat Ajax een slangenkuil is (ook bij mij :wink.gif: ), wil niet zeggen dat ik het niet kan/mag verafschuwen. Het blijft walgelijk en dat zal ik dus ook blijven verkondigen. Anders ga je immuun worden voor dit soort praktijken worden of het zelfs als normaal beschouwen.

Tot dusver zijn de verhalen ook allemaal eenrichtingsverkeer. VD Boog kan zichzelf daar niet tegen verdedigen. En dat gaat hij ook verliezen, ook als de verhalen niet waar zijn.

Het bovenstaande staat los van hetgeen hij (mogelijkerwijs) gedaan heeft tegenover de Ledenraad. Als hij ze willens en wetens heeft voorgelogen, dan is er maar 1 sanctie mogelijk: op staande voet ontslag.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

LucaS

Bericht door LucaS » di feb 15, 2011 12:30 pm

Waar zijn de tijden van Jaap van Praag gebleven? :hypocrite.gif:
I think I lost my fucking headache

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di feb 15, 2011 12:37 pm

LucaS schreef:Waar zijn de tijden van Jaap van Praag gebleven? :hypocrite.gif:
Een leugentje voor de club mag :666.gif:

Plaats reactie