MLB

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

InnerHarbour

Re: MLB

Bericht door InnerHarbour » di feb 01, 2011 7:28 am

Heb toch steeds maar dat gevoel dat we gebruikt worden om ergen anders een beter contract te krijgen zou niet de eerste keer zijn dat hij dat flikt
YNWA

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di feb 01, 2011 8:00 am

Hoe zit de Orioles financieel? Vorig jaar (of alweer 2?) hadden jullie een reusachtig bedrag over voor vriend Teixeira. Angels zijn een mid market team, ik geloof 5e in de AL kwa omzet. En wat vind je van de AL East? Is het niet bijna om moedeloos van te worden dat je elk jaar weer bij die twee in de poule zit?

zeux

Bericht door zeux » wo feb 02, 2011 6:24 pm

According to Joel Sherman of the New York Post, the Mets talked with the Angels about a possible trade for Carlos Beltran, “But the Angels ultimately saw [Vernon Wells] as the better choice despite the much larger financial investment.”

Sherman says the Angels felt Wells could play centerfield despite the sense his defensive game has deteriorated, and Beltran could not.

Beltran is due to earn $18.5 million in the final year of his contract this season, whereas Wells will earn $23 million in 2011 and is under contract through 2014, with $86 million still guaranteed to him.
Nou Dubbel, hadden jullie bijna Beltran gehad. :ajaxsmiley.gif:

Hoe brak de knieën van Beltran misschien ook zijn, ik heb 'm toch wel liever op de slaglijst. Anders verhuizen ze hem maar naar rechts.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo feb 02, 2011 6:30 pm

Dubbel schreef:Hoe zit de Orioles financieel? Vorig jaar (of alweer 2?) hadden jullie een reusachtig bedrag over voor vriend Teixeira. Angels zijn een mid market team, ik geloof 5e in de AL kwa omzet. En wat vind je van de AL East? Is het niet bijna om moedeloos van te worden dat je elk jaar weer bij die twee in de poule zit?

Ach moedeloos, je went eraan. Tot 97 deden de O’s gewoon mee om de prijzen. Frank Wren was in die tijd de GM, een goede maar Angelos dacht het beter te weten, Wren werd GM van het jaar en Angelos ontsloeg hem. :confused.gif: Huurde sprekende pop Sid Thrift in en de ellende begon. NY en Boston groeide mede door NESN en YES en Angelos draaide de kraan dicht.

Dit jaar ga ik voor 82 wins en een hoop goede wedstrijden van Matuz en vrienden.

BTW, vorig jaar was de Payroll 73 miljoen, ergens in de onderste helft.
YNWA

zeux

Bericht door zeux » vr feb 04, 2011 2:50 pm

Deze wil ik wel op een t-shirt. :)

Afbeelding
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr feb 04, 2011 9:14 pm

Dit lijkt me echt weer zo'n jarenlange voorslepende zaak worden waar eigenlijk alleen de advocaten wijzer van worden.
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za feb 05, 2011 1:42 am

Het gaat nog leuk worden in de Yard dit jaar! :blub.gif:
Vladimir Guerrero, Orioles agree

By Enrique Rojas
ESPNdeportes.com
Archive
MAYAGUEZ, Puerto Rico -- Veteran slugger Vladimir Guerrero agreed to a one-year, $8 million contract with the Baltimore Orioles on Friday, a source told ESPNdeportes.com.

Guerrero
The agreement includes incentives and is pending a physical, the source said.

A nine-time All-Star, Guerrero is the latest addition by the Orioles, who have also signed free agents Derrek Lee and Kevin Gregg this offseason, re-signed shortstop Cesar Izturis and acquired third baseman Mark Reynolds.

Guerrero, 35, hit .300 with 29 home runs and 115 RBIs last season with the Texas Rangers. He has a .320 career batting average with 436 home runs and 1,433 RBIs and received the 2004 AL MVP Award.
YNWA

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » za feb 05, 2011 6:06 am

Leuk! En hij is weg uit Texas... $8 miljoen is best een mooi bedrag voor Vlad om te ontvangen. Vorig jaar verdiende hij 6. Ik hoop dat hij het goed gaat doen in Baltimore. Het ballpark zal hem wel liggen.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za feb 05, 2011 10:40 am

Ja daar kan ik me iets bij voorstellen dat je blij bent dat hij bij de Rangers weg is. :ajaxsmiley.gif:

Vlad heeft altijd goed geslagen in de Yard maar om eerlijk te zijn, waar niet.
YNWA

zeux

Bericht door zeux » za feb 05, 2011 12:10 pm

Hey flapstaart IH!

De Yanks hebben een buitengewoon matige rotatie nu Lee niet is gekomen en Pettite vertrokken is (gaat zijn post season record hem een HOF-plaats opleveren?).
Die moet te raken zijn! :ajaxsmiley.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo feb 06, 2011 8:51 am

Ja dat Vlad erbij gekomen is kan ik niet over klagen om maar eens een understatement te gebruiken. Ik denk dat de line up er ongeveer zo uit gaat zien.

Brian Roberts (2B)
Nick Markakis (LF)
Derek Lee (1B)
Vladimir Guerrero (DH)
Luke Scott (LF)
Mark Reynolds (3B)
Matt Wieters (C)
JJ Hardy (SS)
Adam Jones (CF)

Ik heb Jones als laatste staan omdat ik hem graag on base zie met Roberts aan slag en verder zij Scott en Reynolds inwisselbaar. Als alles heel blijft gaan we voor het eerst in 13 jaar een winnend seizoen zien.

BTW, vlak de MFY nooit, ik zeg nooit, uit. Het zijn net Duitsers, op papier lijken ze minder dit jaar maar als het seizoen eenmaal op stoom is zo rond juni zijn zij op de een of andere manier ook op stoom en gaan ze winnen, heb dat al zo vaak gezien. Kijk AJ en Vazquez waren vorig jaar kloten maar als AJ een Pettitte seizoen gaat draaien, iets wat hij zeker kan, en ze toveren een goede picher uit hun farm scheelt het echt niet zoveel. Hun line up blijft geweldig al zou ik Jeter nooit 3 jaar hebben gegeven. Nee tenzij er iets vreemds gebeurd zie ik ze samen met de Red Sox strijden voor de ALE titel.

De Rays hebben een jasje uitgedaan en het wordt afwachten hoe ze daar mee omgaan. Ze hebben nog voldoende pitching al zullen ze hun closer missen. Verder hebben ze net als de O’s twee veteranen toegevoegd al wil ik ze niet ruilen.

Toronto heeft goed getraded. Al vind ik het altijd moeilijk in te schatten hoe ze ervoor staan. Een ding weet ik zeker Bautista gaat niet weer 54 HR slaan.
YNWA

zeux

Bericht door zeux » zo feb 06, 2011 10:50 am

InnerHarbour schreef:Ja dat Vlad erbij gekomen is kan ik niet over klagen om maar eens een understatement te gebruiken. Ik denk dat de line up er ongeveer zo uit gaat zien.

Brian Roberts (2B)
Nick Markakis (LF)
Derek Lee (1B)
Vladimir Guerrero (DH)
Luke Scott (LF)
Mark Reynolds (3B)
Matt Wieters (C)
JJ Hardy (SS)
Adam Jones (CF)

Ik heb Jones als laatste staan omdat ik hem graag on base zie met Roberts aan slag en verder zij Scott en Reynolds inwisselbaar. Als alles heel blijft gaan we voor het eerst in 13 jaar een winnend seizoen zien.

BTW, vlak de MFY nooit, ik zeg nooit, uit. Het zijn net Duitsers, op papier lijken ze minder dit jaar maar als het seizoen eenmaal op stoom is zo rond juni zijn zij op de een of andere manier ook op stoom en gaan ze winnen, heb dat al zo vaak gezien. Kijk AJ en Vazquez waren vorig jaar kloten maar als AJ een Pettitte seizoen gaat draaien, iets wat hij zeker kan, en ze toveren een goede picher uit hun farm scheelt het echt niet zoveel. Hun line up blijft geweldig al zou ik Jeter nooit 3 jaar hebben gegeven. Nee tenzij er iets vreemds gebeurd zie ik ze samen met de Red Sox strijden voor de ALE titel.

De Rays hebben een jasje uitgedaan en het wordt afwachten hoe ze daar mee omgaan. Ze hebben nog voldoende pitching al zullen ze hun closer missen. Verder hebben ze net als de O’s twee veteranen toegevoegd al wil ik ze niet ruilen.

Toronto heeft goed getraded. Al vind ik het altijd moeilijk in te schatten hoe ze ervoor staan. Een ding weet ik zeker Bautista gaat niet weer 54 HR slaan.
Zou er voor de Yanks nog een last minute trade in zitten?

Mijn lineup voor de Mets:

1. Reyes
2. Pagan
3. Wright
4. Beltran
5. Bay
6. Davis
7. 2nd base
8. Thole
9. pitcher

Rotatie (tot Johan terug is):

1. Pelfrey
2. Niese
3. Dickey
4. Young?
5. Capuano?/Gee?

Ik zeg derde plaats, met een outside chance op de wildcard.
Aan slagkracht geen gebrek, maar ik vrees dat de pitching te kort gaat schieten. Zitten we in juni nog in de buurt, dan kunnen er met een gezonde Santana erbij nog mooie dingen gebeuren.
Eerst maar eens met zijn allen heel blijven en dat is bij Young en Capuano natuurlijk al meteen een groot vraagteken...

De NL East win lijkt me voor de Phillies, maar kijk uit voor de Braves.
Marlins zijn altijd een stil gevaar. Nationals hebben wel wat versterking, maar zijn ook Dunn kwijtgeraakt. En Strasburg komt pas in '12 terug. Ben benieuwd wat zij volgende winter gaan doen en of ze Strasburg als anker zien voor een echte push richting de top in de komende jaren.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo feb 06, 2011 5:10 pm

Today is more than just Super Sunday. It's the start of the last week without baseball till November! . . . Anybody feeling warmer now? :ajaxsmiley.gif:

Jason Stark
BTW, yep derde plaats is die van jullie.
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma feb 07, 2011 7:58 pm

The Madoff/Wilpon Mess: A Simple Guide

By Howard Megdal [February 7, 2011 at 10:22am CST]
Maybe you're wondering: why do I need to follow the lawsuit by Irving Picard, trustee for Bernie Madoff victims, against Fred Wilpon and his business partners, who own the New York Mets? Regardless of the outcome, will Luis Castillo hit any better? Will Oliver Perez pitch any better? Will Johan Santana heal any better?

The answer to all three questions is, sadly, no. But the ramifications of the suit, unsealed last Friday, will impact the way the Mets are run for years to come, whether Fred Wilpon is forced to take on a minority owner, sell the entire team, or spend the upcoming months (and possibly years) in litigation.

The Mets' ownership group is being sued for $300MM in fictitious profits, along with another $700MM in damages, for their connection to the Ponzi scheme operated by Bernie Madoff. The impact on the franchise is likely to be immense. Here's what you need to know about the current circumstances:

Fred and Jeff Wilpon said late last month that they would sell 20-25% of the team to guard against any potential Madoff settlement. Since then, settlement talks have broken down, leading to the unsealing of the lawsuit last week.
Picard is seeking $300MM in fictitious profits from Wilpon and his business partners. In addition, Picard seeks an unspecificied amount beyond that (the New York Times reports it "could reach beyond $1 billion") alleging that Wilpon should have known or suspected Madoff's scheme.
The standard by which Picard arrived at the $300MM is pretty common in these cases- fictitious profits are distributed to those who lost money in Ponzi schemes, scams where new backers are consistently recruited to pay off old investors. For the Wilpons to incur losses above $300MM, Picard's standard will be to prove that a "reasonable man" would have suspected something was amiss regarding Madoff's scheme, and alleges numerous instances of the Fred Wilpon and his partner/brother-in-law Saul Katz receiving warnings from both business partners and Katz's own son.

It isn't clear how Wilpon would raise anything approaching even the initial $300MM from a minority sale of the Mets. Forbes valued the team at $845MM in April 2010, but Wilpon has borrowed heavily against the team. Forbes reported this week that the combined book value of the Mets and Citi Field, including debt, is negative $225MM, though Adam Rubin of ESPN New York has cast doubt on that figure. That was before the Mets were named specifically in Picard's suit, giving the team even more potential liability.
Even if someone would pay a premium to own the Mets outright, it is far less clear that someone will pay that same premium for a minority stake and no authority. In other words, a 25 percent stake in the Mets is worth $211.25MM as per April 2010, absent any of the debt or other mitigating factors, and assuming that a 25 percent stake (minority) is actually worth one quarter of 100 percent stake (majority). (It isn't.) Obviously, with all the mitigating factors, 25 percent of the Mets isn't worth close to $211.25MM - which is, itself, far less than the $300MM Picard is likeliest to recover.

SNY is enormously profitable, and would earn a decent amount in a straight sale. However, Wilpon and his partners have borrowed against SNY as well, diluting the value. And far more ominously, the New York Post reported this week that any proceeds from a sale of SNY would be distributed to those lenders. In other words, when Jeff Wilpon described SNY as wholly separate from any sale of the Mets last Friday, he may not have been making a choice.
At the end of the day, no one knows what the maximum amount of money Fred Wilpon and his partners can raise without selling a majority stake in the New York Mets. But there is a number, X, and as long as Picard's settlement would be higher than X, Wilpon will face the choice between fighting in court and losing his team.

It may well be that there is a certain amount of money Wilpon needs to raise to avoid bankruptcy, even including a full sale of the team. If we call that Y, and Picard's settlement would be higher than Y, Wilpon has even greater reason to fight this in court, hoping a judge sees things his way.
Either way, the longer Wilpon doesn't settle, the likelier it is that one of these two scenarios has come to pass. The results would be disastrous for the New York Mets. With cases such as these often taking a year or more, Mets ownership could be in the midst of this battle next November, just as Albert Pujols and Jose Reyes are scheduled to hit free agency.
Mmmmmmm, ziet er niet goed uit.
YNWA

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di feb 08, 2011 4:55 am

The Mets' ownership group is being sued for $300MM in fictitious profits, along with another $700MM in damages.
Zijn nogal bedragen zeg... dit is toch krankzinnig, of niet soms? En de waarde van de Mets is momenteel $225MM negatief? Lijkt me einde verhaal voor de Mets eigenaars als dit ook maar voor een deel wordt toegekent.

Eigen schuld neem ik maar even aan. Vond het altijd al verdacht dat het B-team uit NY zo veel meer kon bieden op onze closer dan wij als rechtgeaarde mid-marketers zelf. Hopelijk kan Francisco Rodriguez <K-Rod> straks weer naar een play-off contender toe. :smile-ajax.gif:

zeux

Bericht door zeux » di feb 08, 2011 7:21 am

Ben wel heeeeel benieuwd hoe dit af gaat lopen. Mark Cuban is ook al weer op de radar. Die wil heeeeel graag een team...

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di feb 08, 2011 7:57 pm

Wright ziet de bui al hangen.
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za feb 12, 2011 10:23 am

Leuke Jason Stark lijstjes.
YNWA

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » zo feb 13, 2011 3:59 am

Pitchers and catchers ready? Morgen is het alweer zover dacht ik?

http://www.springtrainingonline.com/

Afbeelding

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo feb 13, 2011 8:14 am

Jep, Orioles pitchers en catchers melden zich vandaag in het prachtige gerenoveerde Ed Smit stadion.

Before

After
YNWA

zeux

Bericht door zeux » zo feb 13, 2011 10:48 am

Ons 'hope and pray'-seizoen begint morgen. :headbang.gif:

zeux

Bericht door zeux » zo feb 13, 2011 2:50 pm

Ik ben eigenlijk wel optimistisch over de mets-lineup. Alles hangt dan wel af van beltran, reyes, bay, als die gewoon naar vermogen presteren is het een powerful slagteam. Pitching blijft de week spot. Met pelfrey en Dickey heb je solide starters, niese leert ieder seizoen bij en kan het best goed gaan doen dit jaar. Veel hangt af van het gezond blijven van young en capueno. Al hebben ze gee achter de hand. En in juni komt Johan waarschijnljk terug.

Ik zeg: strijd om tweede plaats met braves en een outside chance op de wild card.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma feb 14, 2011 8:11 pm

Happy New Year. :ajaxsmiley.gif:
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do feb 17, 2011 9:08 pm

Main naar de Rockies, zitten jullie niet om pitching verlegen?
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za feb 19, 2011 9:28 am

Afbeelding
YNWA

Plaats reactie