De Rik van den Boog-topic
Moderator: mods
Re: De Rik van den Boog-topic
Wat heeft Cruijff dan gedaan?
De T. heeft het op VDB voorzien vanwege de TEG-zaak.
De T. heeft het op VDB voorzien vanwege de TEG-zaak.
Het stinkt aan alle kanten!
Och, 'voorzien' vind ik zo'n groot woord.
Dit is toch nieuws, of niet? VDB blijkt een leugenaar te zijn.
Dit is toch nieuws, of niet? VDB blijkt een leugenaar te zijn.
Mwah, het was toch al heel lang duidelijk dat die man niet deugde?
Van Basten heeft gelijk, de directie is verantwoordelijk voor het beleid. Neemt niet weg dat hij waardeloze spelers heeft gehaald.
Van Basten heeft gelijk, de directie is verantwoordelijk voor het beleid. Neemt niet weg dat hij waardeloze spelers heeft gehaald.
Ik vertrouw Boog voor geen meter. Hij leeft bij de waan van de dag.
Ik heb hier wel eens de vraag gesteld wie van de aanwezigen zijn zaken zou laten behartigen door VDB. Niemand heeft toen (figuurlijk gesproken) zijn vinger opgestoken.
Iedereen weet denk ik (diep in zijn hart) wel dat VDB een linkmichel is. Dat merk je aan alles.
Iedereen weet denk ik (diep in zijn hart) wel dat VDB een linkmichel is. Dat merk je aan alles.
- Ajaciedjuh
Figuren die op deze manier aan de macht willen komen, zijn geen steek beter. Ajax gaat van de ene elende naar de andere.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Om ook de andere kaart maar eens te belichten:
Er loopt, zoals eenieder weet, een flink lijntje Jaap de Groot - Cruyff, maar ook Jaap de Groot - Van der Zee.
Er loopt, zoals eenieder weet, een flink lijntje Jaap de Groot - Cruyff, maar ook Jaap de Groot - Van der Zee.
En het lijntje van het AD, Steef? Naar Blind? VDB?
@Ajaciedjuh: als je onder die figuren ook Cruijff rekent, dan vergis je je. Cruijff wil geen AD worden of TD of trainer. In de T. staat beschreven wat Cruijff het liefst zou willen:
@Ajaciedjuh: als je onder die figuren ook Cruijff rekent, dan vergis je je. Cruijff wil geen AD worden of TD of trainer. In de T. staat beschreven wat Cruijff het liefst zou willen:
Zal best zo zijn dat anderen Cruijff als voertuig zien. Maar Cruijff gaat echt niet verhuizen naar Amsterdam en zestigurige werkweken maken in dienst van Ajax. En dat zou hij wel moeten doen, zou hij 'de macht' willen, want bij Ajax moet je ogen in je rug hebben.Cruijff moest deze stap wel nemen, omdat de huidige leiding hem als extern adviseur niet serieus nam. Dus werd hij gedwongen om zich intern te laten gelden.
Daarmee openbaart zich een wezenlijk verschil met zijn rol bij Barcelona onder ex-voorzitter Joan Laporta. Daar bleef Cruijff buiten beeld, omdat Frank Rijkaard, Pep Guardiola en Txiki Beguiristain het liefst met de benen op tafel met hem over voetbal spraken. Daarbij fungeerde de legendarische nummer 14 volgens Rijkaard ’als klankbord en niet als klakkeloos bord’.
Nee, Cruijff wil zijn vriendjes op die posities. Het zou me niets verbazen als Cruijff zorgt dat Wim Jansen hoofd opleidingen wordt ofzo
I think I lost my fucking headache
Tja wat moet je hier toch mee.JC heeft een spreekpop zitten bij de grootste kwekkrant van Nederland, en bij de grootste kwekker van de TV, Derksen ..
Jammer dat zo'n JC niet tegen zijn spreekpoppen zegt dat ze nu eens een tijdje hunne kwek dicht moeten houden ...
Jammer dat zo'n JC niet tegen zijn spreekpoppen zegt dat ze nu eens een tijdje hunne kwek dicht moeten houden ...
Blij met de punten ...
-
Dat vind ik nogal een conclusie die je hier trekt.Alle beslissingen van Van den Boog zijn tot nu toe te rechtvaardigen. En in zijn harde werken (sportief en financieel moet het op orde gesteld worden), moet hij ook nog eens dealen met de almachtige Cruijff die voornamelijk vanuit de media dingen roept. Vervolgens probeert Van den Boog Cruijff erbij te betrekken op de manier die Cruijff wil: veel inspraak geen verantwoordelijkheid. Noem mij eens een directeur die een dergelijke constructie met open armen ontvangt.... inderdaad, geen een. Het is moeilijk werken met een Cruijff die alles anders ziet, dat vervolgens via de media roept en een hoop onrust veroorzaakt terwijl Ajax eindelijk uit een diep financieel dal (met dank aan Van Basten, geparachuteerd door Cruijf nota bene) kruipt.joey schreef:Ik heb hier wel eens de vraag gesteld wie van de aanwezigen zijn zaken zou laten behartigen door VDB. Niemand heeft toen (figuurlijk gesproken) zijn vinger opgestoken.
Iets meer krediet voor Van den Boog lijkt me op de plaats.
Whitey on the moon.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Alle beslissingen die vdBoog heeft genomen zijn te rechtvaardigen? Uh, dat meen je toch niet serieus? Hij heeft z'n oren laten hangen naar de trainer Jol en dat is een grote misser geweest.
-
Daar verschil ik in mening over.Peter schreef:Alle beslissingen die vdBoog heeft genomen zijn te rechtvaardigen? Uh, dat meen je toch niet serieus? Hij heeft z'n oren laten hangen naar de trainer Jol en dat is een grote misser geweest.
Maar goed, met wat voor oplossingen komt Cruijff eigenlijk? De mensen die hij aantrekt zijn natuurlijk een farce. Dat zijn ja-knikkers die Cruijff omringen en hem geen kritiek geven. Ik weet eerlijk gezegd niet wat gevaarlijker is....
Allemaal namen (Boeve, Van Basten, Hiddink) die niks toevoegen óf absoluut geen Ajax achtergrond hebben.
Whitey on the moon.
Hoe eerder we van die vent af zijn hoe beter.GangstaRiB schreef:joey schreef:Ik heb hier wel eens de vraag gesteld wie van de aanwezigen zijn zaken zou laten behartigen door VDB. Niemand heeft toen (figuurlijk gesproken) zijn vinger opgestoken.
Iedereen weet denk ik (diep in zijn hart) wel dat VDB een linkmichel is. Dat merk je aan alles.Zo, dus jij zou VDB je portemonnee toevertrouwen?Dat vind ik nogal een conclusie die je hier trekt.![]()
Huh?Alle beslissingen van Van den Boog zijn tot nu toe te rechtvaardigen.
Allemaal? Ook als hij zijn reet afveegt met het rapport-Coronel?
Ach gut...En in zijn harde werken (sportief en financieel moet het op orde gesteld worden), moet hij ook nog eens dealen met de almachtige Cruijff die voornamelijk vanuit de media dingen roept.
Dat hij hard werkt lijkt me logisch, voor die drie ton plus bonussen. Dat doet me helemaal niets. Vind het ook geen aanbeveling of zo. Het gaat erom wát hij doet.
Cruijff mag roepen wat hij wil, dit is een vrij land. Mij lijkt het heel simpel: Cruijff krijgt alleen bijval omdat wat hij zegt hout snijdt. Als VDB zijn zaakjes op orde had, hoefde hij Cruijff niet te vrezen.
Misschien niet, maar hoe serieus is VDB? Tot op heden is hij vooral bezig zichzelf op de borst te kloppen en van de daken te schreeuwen dat hij de baas is.Vervolgens probeert Van den Boog Cruijff erbij te betrekken op de manier die Cruijff wil: veel inspraak geen verantwoordelijkheid. Noem mij eens een directeur die een dergelijke constructie met open armen ontvangt.... inderdaad, geen een.
Nee, met dank aan Jeroen Slop, want die gaf Van Basten een zak geld.Het is moeilijk werken met een Cruijff die alles anders ziet, dat vervolgens via de media roept en een hoop onrust veroorzaakt terwijl Ajax eindelijk uit een diep financieel dal (met dank aan Van Basten, geparachuteerd door Cruijf nota bene) kruipt.
Iets meer krediet voor Van den Boog lijkt me op de plaats.
De dikbetaalde directeuren van AJax zijn een stel lafaards die de verantwoordelijkheid voor hun falen op anderen willen afschuiven. Als VDB een kerel was geweest, was hij samen met 'Martin' opgestapt. Dit was namelijk al de tweede keer dat we volgens hem de allerbeste trainer hadden, en voor de tweede keer is het mis gegaan.
-
Ja hoor... We gaan van Van den Boog naar Slop en weer terug... het gaat om Van den Boog. Ik heb geen zin om het tijdperk Van Basten weer op te rakelen, maar de hoofdschuldigen van dat financiele en sportieve echec waren Van Basten en Cruijff.
Verder heb je het over afschuiven. Als iemand een 'afschuiver' is, is het Cruijff wel.
Wat willen we nu: Een bewezen wegloper als hem een scheet dwarszit? Zijn voetbalcarriere staat buiten kijf, zijn managementcarriere is een stuk minder florisant, zeg maar rampzalig.
De roep om Cruijff is een roep om vervlogen tijden weer terug te krijgen. Helaas is de voetbalwereld veranderd.
Verder heb je het over afschuiven. Als iemand een 'afschuiver' is, is het Cruijff wel.
Wat willen we nu: Een bewezen wegloper als hem een scheet dwarszit? Zijn voetbalcarriere staat buiten kijf, zijn managementcarriere is een stuk minder florisant, zeg maar rampzalig.
De roep om Cruijff is een roep om vervlogen tijden weer terug te krijgen. Helaas is de voetbalwereld veranderd.
Whitey on the moon.
- peter
Ik snap niet dat je het zo opneemt voor vdBoog. Die kerel is niet te vertrouwen en dat is gewoon bewezen. We deden geen breedte-aankopen meer, we hadden een lijst met vervangers voor Suarez, we hebben altijd de beste trainer onder vdBoog en zo waait hij ieder jaar weer mee. Nu is Cruijff weer iemand me wie je moet kaatsen. Een halfjaar geleden was dat nog een oude zeur. Nee, vdBoog is een overlever en vooral ook iemand die er geen kijk op heeft.
-
Welke breedte aankopen hebben we gedaan? We hadden een lijst met vervangers, maar niet tegen elke prijs. Tuurlijk hebben we de beste trainer als we em aanstellen... wat moet je dan zeggen?Peter schreef:Ik snap niet dat je het zo opneemt voor vdBoog. Die kerel is niet te vertrouwen en dat is gewoon bewezen. We deden geen breedte-aankopen meer, we hadden een lijst met vervangers voor Suarez, we hebben altijd de beste trainer onder vdBoog en zo waait hij ieder jaar weer mee. Nu is Cruijff weer iemand me wie je moet kaatsen. Een halfjaar geleden was dat nog een oude zeur. Nee, vdBoog is een overlever en vooral ook iemand die er geen kijk op heeft.
Als Cruijff nou zoiets zou zeggen over een trainer... dan is het ineens wél goed?
Dat is mijn probleem een beetje in deze discussie. Van den Boog deugt totaal NIET. En Cruijff komt overal mee weg als hij iets zegt.
Waarom op ik het opneem voor Van den Boog is omdat hij Ajax financieel en sportief weer aardig op de rit heeft gekregen. Zeurkousen wijzen op het feit dat Jol teveel spelers meenam. Maar het grotere plaatje is dat Van den Boog Jol heeft aangesteld na een rampzalige tijd onder Van Basten. Jol heeft Ajax binnen een jaar titelkandidaat gemaakt en spelers beter gemaakt. Financieel heeft VDB orde op zaken gesteld door dure contracten niet te verlengen etc etc.
Laatst gewijzigd door GangstaRiB op za feb 12, 2011 3:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Whitey on the moon.
Wat een onzin. Cruijff was al weg voor Van Basten één aankoop had gedaan.GangstaRiB schreef:Ja hoor... We gaan van Van den Boog naar Slop en weer terug... het gaat om Van den Boog. Ik heb geen zin om het tijdperk Van Basten weer op te rakelen, maar de hoofdschuldigen van dat financiele en sportieve echec waren Van Basten en Cruijff.
De directie is eindverantwoordelijk. Je hoort het VDB steeds zeggen. 'Ik ben de baas.'
Grote onzin. Ga ik verder niet op in. Cruijff heeft ook als trainer het nodige gewonnen. Heel wat meer dan laten we zeggen Martin Jol.Verder heb je het over afschuiven. Als iemand een 'afschuiver' is, is het Cruijff wel.
Nee hoor. Dat beweren cynische mensen, maar dat klopt niet. Barcelona speelt Ajax-voetbal en verovert de wereld. Mede dankzij Cruijff.De roep om Cruijff is een roep om vervlogen tijden weer terug te krijgen. Helaas is de voetbalwereld veranderd.
- peter
Dit was ook zo'n gave quote:

Jeugdspelers van Ajax kunnen een poging bij Ajax besparen om een contract te vergaren. Algemeen directeur Rik Van den Boog is hard in De Volkskrant: '1 of 2 contracten dit jaar'. De grootste talenten uit de A1 en B1 hebben al een contract bij Ajax.
'We zullen dit jaar in de jeugdopleiding 1 contract weggeven, misschien twee. En dan blijven die andere jongens zonder contract hier echt wel. Maar als zij denken dat ze ergens anders beter af zijn dan bij Ajax, dan wens ik ze veel succes', zegt de algemeen directeur.

-
Ga vooral niet in op m'n argumenten en doe het af als onzin. Ik lig er niet wakker van, maar als mijn vrees bewaarheid wordt, is het weer een paar jaar kommer en kwel bij Ajax...joey schreef:Wat een onzin. Cruijff was al weg voor Van Basten één aankoop had gedaan.GangstaRiB schreef:Ja hoor... We gaan van Van den Boog naar Slop en weer terug... het gaat om Van den Boog. Ik heb geen zin om het tijdperk Van Basten weer op te rakelen, maar de hoofdschuldigen van dat financiele en sportieve echec waren Van Basten en Cruijff.
De directie is eindverantwoordelijk. Je hoort het VDB steeds zeggen. 'Ik ben de baas.'
Grote onzin. Ga ik verder niet op in. Cruijff heeft ook als trainer het nodige gewonnen. Heel wat meer dan laten we zeggen Martin Jol.Verder heb je het over afschuiven. Als iemand een 'afschuiver' is, is het Cruijff wel.
Nee hoor. Dat beweren cynische mensen, maar dat klopt niet. Barcelona speelt Ajax-voetbal en verovert de wereld. Mede dankzij Cruijff.De roep om Cruijff is een roep om vervlogen tijden weer terug te krijgen. Helaas is de voetbalwereld veranderd.
En fijn dat iedereen vind dat Barcalona zogenaamd Cruijff voetbal speelt. Volgens mij bekleed Cruijff geen functie bij Barca, dus ik zie niet op welke manier dat succes op zijn conto geschreven kan worden.
Whitey on the moon.
- peter
Is het nu dan geen kommer en kwel? We verkopen onze beste speler en halen er niets voor terug. Van den Boog is een windvaan en daar kan ik zo 10 voorbeelden van geven. Met die man kun je geen beleid maken, want hij weet het niet.
-
Wat is er mis mee? Uit de A1 halen 1 of 2 spelers het eerste... de rest is serieus brandhout. Laten we vooral geld spenderen aan de Timisela's van deze wereld.Peter schreef:Dit was ook zo'n gave quote:Jeugdspelers van Ajax kunnen een poging bij Ajax besparen om een contract te vergaren. Algemeen directeur Rik Van den Boog is hard in De Volkskrant: '1 of 2 contracten dit jaar'. De grootste talenten uit de A1 en B1 hebben al een contract bij Ajax.
'We zullen dit jaar in de jeugdopleiding 1 contract weggeven, misschien twee. En dan blijven die andere jongens zonder contract hier echt wel. Maar als zij denken dat ze ergens anders beter af zijn dan bij Ajax, dan wens ik ze veel succes', zegt de algemeen directeur.
Whitey on the moon.
- peter
Het is vooral totale bullshit. Ik kan er zo 10 opnoemen die een contract krijgen. Pure prietpraat.
-
Noem ze maar op.Peter schreef:Het is vooral totale bullshit. Ik kan er zo 10 opnoemen die een contract krijgen. Pure prietpraat.
Whitey on the moon.
GangstaRiB schreef: En fijn dat iedereen vind dat Barcalona zogenaamd Cruijff voetbal speelt. Volgens mij bekleed Cruijff geen functie bij Barca, dus ik zie niet op welke manier dat succes op zijn conto geschreven kan worden.
Tja, de mensen bij Barcelona zeggen het zelf. Vraag het Guardiola, vraag het Xavi...
Vraag de supporters van Barcelona wat ze van Cruijff vinden.
Cruijff is hier door een deel van de pers (vooral tegenstanders van de T.) lang neergezet als een ouwe sok die niet wist waar hij het over had. Dat gaan supporters dan overnemen. Maar Cruijff is geen ouwe sok en hij weet heel goed waar hij het over heeft. Vergis je niet.
Zoals Peter aangeeft, VDB roept maar wat. Het is vandaag dit en morgen dat. Nu is hij opeens trots dat hij Cruijff heeft binnengehaald. Een half jaar geleden kon hij Cruijff niet serieus nemen.
Ik kan VDB niet serieus nemen.
Maar beantwoord mijn vraag eens. Geef jij VDB jouw portemonnee? Geloof jij dat die man 100% betrouwbaar en eerlijk is?