De toekomst: post-Cruijff
Moderator: mods
Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.
8 Cruijffiaan, de rest windvaan.
@joey: JC snapt het zelf wel, nu jij nog.

http://www.rtvnh.nl/sport/53630/Cruijff ... n+Boog%22/Cruijff krijgt geen bevoegdheid
Door Ganggino, 9 februari 2011 20:20, Zeist, Bron: RTVNH |Wed 50 euro gratis op wedstrijden
Johan Cruijff krijgt in zijn rol bij Ajax geen bevoegdheid om beslissingen te nemen over het technisch beleid. Dat vertelde de oud-speler en -trainer van de Amsterdamse club woensdagavond desgevraagd aan RTV Noord-Holland. "Formeel gezien beslist Rik van den Boog. Hij is nu eenmaal de directeur. Als je kijkt wie er in het platform zitten, moet het wel heel gek zijn dat wij allemaal zeggen dat we rechts gaan en hij gaat links."
Cruijff, die dinsdag ook al een gesprek voerde met Ajax, verwacht dat er over een maand meer duidelijkheid is. "Van den Boog zit zelf ook in die commissie. Het is dus geen spokenwerk. Het lijkt mij dat hij daarin zijn mening geeft. Zegt wat hij er wel of niet van vindt. Op een gegeven moment is er een gemeenschappelijke mening en die moet hij dan uitvoeren want hij is de directeur."
Eén van de onderwerpen van dinsdag was de invoering van drie commissies die als klankbord van de directie moeten functioneren. Ajax verwacht nog deze week bekend te maken welke personen die groepen gaan vormen. Het gaat om een technische en financiële commissie en een aantal mensen die de clubstructuur moet bewaken. Cruijff is kandidaat om de technische commissie te leiden. (tekst: Voetbalzone.nl)
Hij komt toch wat warrig over hoor: "dat platform is dan gedingest".... 

Waar wordt dit gezegd?Neefkens schreef:Hij komt toch wat warrig over hoor: "dat platform is dan gedingest"....
Hier.
Ik vind het juist heel duidelijk. Dat Cruijff even het woord niet kan vinden zegt niets. Dat heeft hij altijd. Let eens op de inhoud.
Grappig, de grote Cruijff wil mee met de rest want zijn auto staat daar.
Ik ben inmiddels héél benieuwd wie er nog meer in deel gaan uitmaken van dat platform.
Ik vind het juist heel duidelijk. Dat Cruijff even het woord niet kan vinden zegt niets. Dat heeft hij altijd. Let eens op de inhoud.
Grappig, de grote Cruijff wil mee met de rest want zijn auto staat daar.

Ik ben inmiddels héél benieuwd wie er nog meer in deel gaan uitmaken van dat platform.
Het stinkt aan alle kanten!
Van den Boog blijkbaar. 

Kan hij mooi notuleren.Jöhnk schreef:Van den Boog blijkbaar.

Cruijff begint meteen over de jeugdopleiding.

Thanks! Leuk filmpje. Wordt Cruijff toch nog een vergaderbeest ;)
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ik neem aan dat daar de zwaardere jongens in komen te zitten. Een van Duivenbode, Cruijff en misschien een Overmars, Rijkaard, Menzo etc.
Ik ben hoe dan ook vrij sceptisch of het gaat werken, hoor. Ik geloof er eerlijk gezegd niet zo in.
Ik ben hoe dan ook vrij sceptisch of het gaat werken, hoor. Ik geloof er eerlijk gezegd niet zo in.

Ik ook, Peter. Het wordt ruzie, denk ik.
Daarom hoop ik dat Cruijff met de jeugdopleiding gaat beginnen. Hebben we dat alvast binnen. Is in mijn ogen ook het belangrijkste.
Daarom hoop ik dat Cruijff met de jeugdopleiding gaat beginnen. Hebben we dat alvast binnen. Is in mijn ogen ook het belangrijkste.
Dat wordt dan v.nl. iets op papier zetten volgens mij, lijkt me sterk dat JC er de tijd voor heeft om ook daadwerkelijk op het veld aan het werk te gaan ..
Blij met de punten ...
Haha.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Heeft Cruijff trouwens niets te doen of zo, in februari? De vorige keer dat ie ons (bijna) kwam verlossen was ook in februari (2008), toch?
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- peter
De Boer: 'Als een aankoop mislukt, fungeer ik als kop van Jut'
Donderdag, 10 februari 2011 om 15:19Mocht Johan Cruijff plaatsnemen in een klankbordgroep die adviezen verschaft aan aan de technische staf van Ajax, dan heeft Frank de Boer daar zeer zeker geen moeite mee. De trainer van de Amsterdammers zegt in een interview met NRC Handelsblad dat hij niet onwelwillend tegenover adviezen van ervaren mensen staat.
“Ik vind het zeer interessant. Vooral als Johan in de commissie gaat zitten. Het is belangrijk voor een trainer dat er naar je wordt geluisterd. Ik sta erg open voor adviezen van anderen”, aldus De Boer, die denkt dat hij met de klankbordgroep straks ook over de keuze voor nieuwe versterkingen gaat praten. Wel geeft hij een waarschuwing: “Maar ze moeten niet vergeten dat ik er uiteindelijk een klap op moet geven.”
“En als een aankoop een mislukking wordt, fungeer ik als kop van Jut. Ze zullen dus wel met heel goede argumenten moeten komen om mij op andere gedachten te brengen. De kritiek van Cruijff op de jeugdopleiding van zijn eerste liefde wordt niet gedeeld door De Boer, die als trainer van Jong Ajax doorstroomde naar het eerste en Martin Jol opvolgde. “Ik heb het vierenhalf jaar van dichtbij meegemaakt. We zijn echt goed bezig, al blijven er altijd zaken voor verbetering vatbaar.”
VZ
Haha echt iedereen is nu bezig z'n territorium te bewaken. Logisch, maar wel grappig om te zien.
Inderdaad, haha.
Wat wil De Boer anders? Zelf gaan scouten? Of het overlaten aan Blind? Hij heeft niets te verliezen, lijkt me.
Wat wil De Boer anders? Zelf gaan scouten? Of het overlaten aan Blind? Hij heeft niets te verliezen, lijkt me.
Lijkt me zinniger als hij dat soort dingen met de scouting bespreekt.
Leuk, maar dit is natuurlijk veel belangrijker ..
De kritiek van Cruijff op de jeugdopleiding van zijn eerste liefde wordt niet gedeeld door De Boer, die als trainer van Jong Ajax doorstroomde naar het eerste en Martin Jol opvolgde. “Ik heb het vierenhalf jaar van dichtbij meegemaakt. We zijn echt goed bezig, al blijven er altijd zaken voor verbetering vatbaar.”
Blij met de punten ...
Dat krijg je als je alles informeel regelt. Zonder duidelijke verantwoordelijkheden van het platform blijven de wel verantwoordelijken op hun strepen staan en logisch ook want zij worden er op afgerekend.
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
AjaxAjax benoemt klankbordgroepen
In navolging op de vergadering van de Ledenraad van maandag 7 februari en een constructief gesprek van dinsdag 8 februari tussen algemeen directeur Rik van den Boog, de Raad van Commissarissen (RvC) van Ajax en Johan Cruijff, zijn drie klankbordgroepen benoemd die de clubleiding van Ajax van advies gaan voorzien.
De reeds bestaande financiële commissie uit de Ledenraad wordt omgevormd tot de klankbordgroep financiële zaken en heeft een nieuwe bezetting gekregen. De groep bestaat nu uit Hein Blocks, Roger van Boxtel, Kees Timman en Leo van Wijk. Jeroen Slop en Joop Krant nemen namens de directie en de RvC van Ajax zitting in deze groep.
De twee nieuwe adviesorganen gaan zich richten op de verenigingszaken en het technische beleid. In de klankbordgroep verenigingszaken nemen Mark Geestman, Ruud Haarms, Hennie Henrichs, Keje Molenaar en Cees van Oevelen zitting. Namens de RvC zijn Uri Coronel en Cor van Eijden in dit platform vertegenwoordigd. De klankbordgroep technische zaken bestaat uit Peter Boeve, Johan Cruijff, Piet Keizer en Dick Schoenaker. Namens de directie van Ajax neemt Rik van den Boog zitting in deze groep.
De komende weken wordt in vervolggesprekken besloten in hoeverre Johan Cruijff een verdergaande rol bij Ajax zal gaan vervullen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Leo van Wijk dus ook!
- Ajaciedjuh
Stap 1 is gezet. Nu nog de invulling/intentie om er samen iets van te maken. 

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
- Ajaciedjuh
Peter Boeve en Piet .......
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
De technische club is dus alleen JC. 
Maar laat ik niet weer negatief doen, het IS een begin.

Maar laat ik niet weer negatief doen, het IS een begin.
- peter
Moet zeggen dat dit toch wel sterke namen zijn, hoor. Technisch zal Cruijff het hoogste woord hebben, Financieel is van Wijk de meest in het oog springende naam en bij verenigingszaken zitten toch ook wel aardige namen.
Nu er nog wat mee doen ja.
Nu er nog wat mee doen ja.
Peter Boeve...juist ja. Dat is toch die kerel die overal als trainer is mislukt en louter opvalt door de wartaal die hij uitslaat? Nou ja, laten we maar kijken hoe het zich ontwikkelt. Misschien kan hij in kleine kring, buiten de publiciteit en zonder de druk van het trainerschap wel iets bijdragen. Al verwacht ik dat de belangrijke input van de andere heren zal moeten komen.
De manier waarop het gaat spreekt me overigens wel erg aan. Geen geroep via een column maar op een rustige en gestructureerde manier met elkaar in gesprek. Zo heeft één en ander meer kans van slagen.
De manier waarop het gaat spreekt me overigens wel erg aan. Geen geroep via een column maar op een rustige en gestructureerde manier met elkaar in gesprek. Zo heeft één en ander meer kans van slagen.
Nil volentibus arduum