De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

Arthur

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Arthur » ma feb 07, 2011 4:25 pm

joey schreef:Even voor de goede orde: Cruijff hóeft dit niet te doen. Hij steekt opnieuw zijn nek uit.
Hij steekt zijn nek uit als er inderdaad een handtekening wordt gezet.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma feb 07, 2011 4:31 pm

Maar ik begrijp dus dat de bedoeling is dat deze commissie tussen RvC en directie komt te staan. Dan kan er ditmaal dus geen sprake van zijn dat zijn plannen niet uitgevoerd worden.

Ik ben benieuwd wat er met de plannen om Van Duivenbode voor te dragen als lid van de RvC gebeurd is. De geruchten daarover waren toch vrij hardnekkig.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 07, 2011 4:35 pm

Het moeten niet verzanden in oeverloze discussies over formaliteiten. Het gaat erom dat je de aanwezige expertise optimaal gebruikt. Daarvoor moeten bepaalde mensen een stapje terug doen. In het belang van Ajax.

Voor Ajax zou dit geweldig zijn. Cruijff heeft zoveel verstand van voetbal.
Het stinkt aan alle kanten!

ferry

Bericht door ferry » ma feb 07, 2011 8:19 pm

AD.nl:
Ledenraad Ajax draagt Cruijff voor als technische baas

© ANP
AMSTERDAM - Johan Cruijff krijgt mogelijk toch weer een officiële functie bij Ajax. De legende zal, als het aan de hem en de ledenraad ligt, de leiding krijgen over een nieuw te vormen technisch platform. Dat beslist onder meer of de club op zoek moet naar een technisch directeur of dat de trainer het aan- en verkoopbeleid bepaalt.

Volgens het NRC zal de ledenraad van Ajax - waar in december nog zeven nieuwe leden in werden gestemd die achter het gedachtengoed van Cruijff staan - vanavond tijdens een vergadering een voorstel aan de raad van commissarissen doen om Cruijff aan te stellen.

Kritiek
De 63-jarige Cruijff uit al jaren regelmatig kritiek op het bestuur van zijn Amsterdamse jeugdliefde, maar zal telkens pogingen om samen te werken stranden. Daar kwam verandering in toen hij zijn 'volgers' opriep om zich beschikbaar te stellen voor de ledenraad.

Eind vorig jaar kregen Aron Winter, Keje Molenaar, Peter Boeve, Barry Hulshoff, Dick Schoenaker, Co Meijer en voormalig jeugdtrainer Dirk Groot een zetel. De ledenraad kan het bestuur, dat de meerderheid heeft in de raad van commissarissen, aanstellen en wegsturen.

Zelf op de voorgrond
Cruijff voelde zich gesterkt om zelf voor het eerst sinds zijn vertrek als hoofdtrainer in 1988 op de voorgrond te treden toen de leden van Ajax zijn companen in december massaal werden gekozen.

De voormalig beste voetballer van de wereld zou drie jaar geleden al eens bij het technische beleid worden betrokken toen vriend Marco van Basten hem hiervoor vroeg. Na een verschil van inzicht over de jeugdopleiding, vertrok Cruijff al snel weer op trainingscomplex De Toekomst. Van Basten vond de plannen van Cruijff te rigoureus

Rapport Coronel
Cruijff krijgt onder meer de opdracht om het rapport van de commissie van de huidige voorzitter Uri Coronel, waarin aanbevelingen zijn gedaan voor de toekomst van de club, fijn te slijpen op voetbaltechnisch gebied. De directie van Ajax gebruikt het rapport al enige tijd als leidraad, maar voerde nog niet alle aanbevelingen van de commissie door.
Als technische man: graag. Ik ben er echter bang voor dat hij weer in een conflictsituatie terecht gaat komen en dan weer vertrekt.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » ma feb 07, 2011 8:33 pm

Arthur schreef:
joey schreef:Even voor de goede orde: Cruijff hóeft dit niet te doen. Hij steekt opnieuw zijn nek uit.
Hij steekt zijn nek uit als er inderdaad een handtekening wordt gezet.
Precies, en niet bij de eerst tegenwind er weer mee ophoudt.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

LucaS

Bericht door LucaS » ma feb 07, 2011 8:35 pm

Vd Boog hoeft het ook niet te doen.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 07, 2011 8:41 pm

Die wordt ervoor betaald. En uiteindelijk (weliswaar via een lange weg) heeft de ledenraad het laatste woord.

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 07, 2011 9:14 pm

JC is beschikbaar en wil blijkbaar graag. Een uitgelezen kans, lijkt me.

Hopelijk lopen niet allerlei egotrippers in de weg...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma feb 07, 2011 9:19 pm

Het technisch platform dat wil onderzoeken of een technisch directeur gewenst is voor eventuele transfer of dat een trainer dat mag bepalen.

Dat antwoord staat toch al in het rapport Coronel? We wilden toch geen voorbijganger die z'n aankopen deed?

Het lijkt wel een gemeentebestuur van een klein dorp.. Alleen maar rapporten schrijven en niks beslissen.
Whitey on the moon.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 07, 2011 9:37 pm

Cruijff en rapporten schrijven? :smallgrin.gif:

Ik zie VDB er wel voor aan om Cruijff aan te horen, hem dan weg te jagen en vervolgens met zijn ideeën aan de haal te gaan.

Hopelijk loopt het niet zo.

We moesten maar even doorzetten. Hebben we later lol van.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma feb 07, 2011 9:37 pm

Volgens mij is het idee juist dat Cruijff wordt aangesteld om wél dingen te beslissen. Tenminste, zo staat het er.

Een precieze invulling geven aan het rapport dus.

En met niemand anders!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma feb 07, 2011 9:41 pm

Bertje schreef:Volgens mij is het idee juist dat Cruijff wordt aangesteld om wél dingen te beslissen. Tenminste, zo staat het er.

Een precieze invulling geven aan het rapport dus.
Ja, maar hij gaat iets beslissen waarvan het antwoord al bekend is.. tenminste.. het wel of niet aanstellen van een TD is een van de onderwerpen van het technisch platform, als ik de media mag geloven.

In het rapport Coronel staat al zwart op wit dat een technisch directeur noodzakelijk is die boven de trainer staat. Maar dat beleid wordt nu al 2x (Jol en De Boer) met voeten getreden en nu mag Cruijff zijn zegje erover doen....
Whitey on the moon.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 07, 2011 9:41 pm

Ik denk dat Cruijff eerder te snel wil dan te langzaam. Hem kennende. De vraag is natuurlijk of de rest wil en kan volgen.

Maar ik heb de indruk dat Cruijff de boel deze keer omzichtiger aanpakt. Hij weet dat de weerstand komt, dus hij neemt de omweg, via de ledenraad.

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 07, 2011 9:52 pm

joey schreef: Maar ik heb de indruk dat Cruijff de boel deze keer omzichtiger aanpakt. Hij weet dat de weerstand komt, dus hij neemt de omweg, via de ledenraad.
Cruijff heeft geleerd. Ook van zijn eigen fouten. Hij doet het niet met de breekstang, dit keer.

Hij heeft via de ledenraad de weg geeffend. Weet zich nu van brede steun verzekerd. De ledenraad zal solistisch optreden en machtsspelletjes van Boog en z'n clan niet pikken, lijkt me.

Cruijff krijgt die post en kan dan de bezem erdoor halen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma feb 07, 2011 9:52 pm

Lijkt mij dat dit platform niet wordt aangesteld alleen maar om te kijken of er een TD nodig is. Het zal om de concrete invulling gaan van de technische organisatie, lijkt mij. Voetbalmensen door voetbalmensen laten aanstellen, zo gezegd.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 07, 2011 9:57 pm

wimpey schreef:Cruijff krijgt die post en kan dan de bezem erdoor halen.

IK HOOP HET IK HOOP HET IK HOOP HET. :eusa_pray.gif: :eusa_pray.gif:

Dat zou geweldig zijn. :neutral.gif:

Ik heb altijd gezegd: Cruijff moet je laten meedenken over VOETBAL. En dan met name over de jeugdopleiding. Ajax kan alleen terugkeren in de top als de jeugdopleiding verbetert. We zien nu elke wedstrijd weer dat de door ons opgeleide spelers (nog) teveel gebreken hebben en teveel op seniorenniveau moeten leren.

999

Bericht door 999 » ma feb 07, 2011 11:24 pm

Die gaat echt niks zelf doen ...
Blij met de punten ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma feb 07, 2011 11:35 pm

En? Is hier al iets over bekend?

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 08, 2011 12:02 am

Is het wel vanavond? De T. heeft het over 'deze week'.

D_skilled

Bericht door D_skilled » di feb 08, 2011 12:02 am

Het NRC over vandaag.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di feb 08, 2011 6:01 am

Telesport schreef:Cruijff wacht

Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM – Johan Cruijff (63) keert (nog) niet terug bij Ajax in een officiële functie. De legendarische nummer veertien zou zitting moeten nemen in een technisch platform van de club. De clubleiding en de ledenraad van Ajax kwamen gisteren niet tot een akkoord omtrent het voornemen drie platforms in te stellen om het beleid betreffende techniek, financiën en organisatie te toetsen en suggesties te doen voor de toekomst. Het ligt in de bedoeling dat de ledenraad later in de week opnieuw praat met de clubleiding.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di feb 08, 2011 9:28 am

Ik weet het niet. Ik heb Cruijff hoog zitten, maar dan toch wel als voetballer. Als trainer heeft ie op mij een stuk minder indruk gemaakt. Daarnaast heeft hij er een handje van om op het laatste moment, om wat voor reden dan ook, zich terug te trekken. Komt nog bij dat ook hem vriendjespolitiek niet vreemd is.

Maar goed. Laat ik eens positief denken en veronderstellen dat Cruijff het beste met Ajax voor heeft. Als hij dan lid wordt van de RvC, worden het in ieder geval spannende tijden.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di feb 08, 2011 9:36 am

Just curious; hoe serieus neemt AT (minus LucaS) Cruijff, als hij Danny Blind wil benoemen als TD?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 08, 2011 10:06 am

Eerst maar eens zien of Blind die functie ook echt (op de lange termijn) gaat vervullen. Ik krijgt meer de indruk dat ze met hem opgescheept zitten en een baan voor hem zoeken.

Cruijff wordt geen commissaris, hij gaat in dat technisch platform zitten.

De leiding van Ajax verzet zich met hand en tand, want als het doorgaat is het uit met de lol. Dat moeten de heren verantwoording gaan afleggen.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di feb 08, 2011 10:18 am

Ajax vandaag met Cruijff om de tafel
© anp

UPDATE AMSTERDAM - De clubleiding van Ajax praat vandaag met Johan Cruijff. Het is zesde keer dat de Ajax-top onder leiding van algemeen directeur Rik van den Boog met de legendarische nummer veertien om de tafel zit. Dat meldt het AD. Cruijff, net teruggekeerd is van vakantie, maakt zich grote zorgen om zijn jeugdliefde.

Eén van de aandachtspunten in het onderhoud van vanmiddag is het technische platform dat binnen Ajax van de grond moet komen. Dat platform zou moeten onderzoeken hoe Ajax in de toekomst de technische aanbevelingen in het Rapport Coronel vorm gaat geven.

Kort gezegd wordt de vraag gesteld: gaat Ajax verder met een zwaargewicht als trainer of technisch directeur.

Cruijff heeft eerder aangegeven dat het niet waarschijnlijk is dat hij zelf zitting neemt in het technisch platform. Sinds begin december vorig jaar toen in de ledenraad van Ajax acht nieuwe leden zitting namen, is de dialoog tussen Cruijff en de leiding van de Amsterdamse club op gang gekomen. Het prominente erelid pleitte destijds vurig voor meer voetbalmensen in de ledenraad. Die zijn er gekomen met onder meer Keje Molenaar, Dick Schoenaker, Aron Winter en oud-jeugdtrainer Dirk Groot.

Gisteravond werd binnen de ledenraad onder meer gesproken over het technische platform. Op de ledenraadsvergadering werd gisteravond een nieuwe voorzitter benoemd. Rob Been nam de hamer over van Arend de Roever.

De 63-jarige Cruijff uit al jaren regelmatig kritiek op het bestuur van zijn Amsterdamse jeugdliefde, maar zal telkens pogingen om samen te werken stranden. Daar kwam verandering in toen hij zijn 'volgers' opriep om zich beschikbaar te stellen voor de ledenraad.

Eind vorig jaar kregen Aron Winter, Keje Molenaar, Peter Boeve, Barry Hulshoff, Dick Schoenaker, Co Meijer en voormalig jeugdtrainer Dirk Groot een zetel. De ledenraad kan het bestuur, dat de meerderheid heeft in de raad van commissarissen, aanstellen en wegsturen.

Cruijff voelde zich gesterkt om zelf voor het eerst sinds zijn vertrek als hoofdtrainer in 1988 op de voorgrond te treden toen de leden van Ajax zijn companen in december massaal werden gekozen.

De voormalig beste voetballer van de wereld zou drie jaar geleden al eens bij het technische beleid worden betrokken toen vriend Marco van Basten hem hiervoor vroeg. Na een verschil van inzicht over de jeugdopleiding, vertrok Cruijff al snel weer op trainingscomplex De Toekomst. Van Basten vond de plannen van Cruijff te rigoureus

Cruijff krijgt onder meer de opdracht om het rapport van de commissie van de huidige voorzitter Uri Coronel, waarin aanbevelingen zijn gedaan voor de toekomst van de club, fijn te slijpen op voetbaltechnisch gebied. De directie van Ajax gebruikt het rapport al enige tijd als leidraad, maar voerde nog niet alle aanbevelingen van de commissie door.
08/02/11 09u23
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Plaats reactie