Aankopen SUGGESTIES

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Rijkaard

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Rijkaard » zo feb 06, 2011 8:01 pm

Ik vind Stenman aardig voor Groningen, maar helemaal niets voor Ajax!
Ik zie er ook totaal geen groeipotentie meer in. Lekker bij Groningen laten.

Overigens viel Toornstra mij zaterdagavond inderdaad positief op. Verhoek vond ik matig maar wat heeft die man goede corners zeg!
Is 1995 echt zolang geleden??

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo feb 06, 2011 9:25 pm

gaizka schreef:Voor de linksbackpositie vind ik Stenman een goede, speelt het hele seizoen al prima!
Leuke speler maar ook erg duur. maar twijfel of hij echt veel meer toevoegd. Ik wacht liever op de jongens uit de jeugd.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo feb 06, 2011 9:53 pm

Stenman kan er vrij weinig van. Verdedigend enorm kwetsbaar en aanvallend matig. Silva II.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

goodfella

Bericht door goodfella » ma feb 07, 2011 1:07 pm

wimpey schreef:Toornstra viel me vorig seizoen tijdens ADO - Ajax al positief op.

Echt een jongen met toekomst.
Wellicht mag hij wel eens rendement gaan opleveren?

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma feb 07, 2011 1:41 pm

Toornstra? Op welke wijze? Assists bedoel je? Is voor een speler op zijn positie niet direct van levensbelang.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma feb 07, 2011 1:44 pm

Welke positie speelt hij dan?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma feb 07, 2011 2:56 pm

Jinne schreef:Welke positie speelt hij dan?
Linkshalf

goodfella

Bericht door goodfella » ma feb 07, 2011 6:38 pm

De Dominee schreef:Toornstra? Op welke wijze? Assists bedoel je? Is voor een speler op zijn positie niet direct van levensbelang.
Dan moet ie iig een veel betere breker dan Enoh zijn, want anders heeft het geen nut. Ik ben namelijk van mening dat een middenvelder doelpunten moet maken en/of assists moet geven.

Toppie

Bericht door Toppie » wo feb 09, 2011 8:52 am

Sibon halen tot einde competitie transfer vrij ??? Als is het maar voor 20 minuten, geef hem een prestatie contract

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » wo feb 09, 2011 8:56 am

:smallgrin.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

jabu

Bericht door jabu » wo feb 09, 2011 10:29 am

Is wel zo gezellig voor Ooijer. Gerard de Nooijer en Rik Platvoet willen vast ook wel af en toe een aantal minuten spelen en kunnen dan tevens het kaartclubje complementeren...en anders houdt Frankie ook wel van een gezellig potje klaverjassen.

Rijkaard

Bericht door Rijkaard » wo feb 09, 2011 11:24 am

Patrick Pauwe is ook transfervrij!
Is 1995 echt zolang geleden??

Michael_B

Bericht door Michael_B » za feb 12, 2011 5:53 pm

De gedachte aan Ajax, Huntelaar werd er onherroepelijk blij van

Hadden Youri Mulder of René Eijkelkamp, of desnoods Bert van Marwijk die jongen niet kunnen behoeden voor dat gedraaf? Als het aan Piet Keizer had gelegen, dan had Klaas-Jan Huntelaar nooit bij Ajax gespeeld. Geen echte Ajax-speler, vond Piet. Niet snel genoeg. Niet technisch genoeg. Geen schaarbeweging ook.

Nee, als technisch adviseur raadde Piet het ten sterkste af, deze miljoenenaankoop. En anders moesten ze het verder zelf maar weten, bij Ajax.

Nou heb ik niets tegen adviezen van spelers uit de jaren zeventig, maar je moet er ook weer niet al te goed naar luisteren. Ik bedoel, vrij snel daarna groeide Klaas-Jan Huntelaar uit tot de beste aankoop uit de geschiedenis van Ajax.

Niet dat ik dat nou per se vind, of iemand die het veel beter weet, maar de droge feiten zeggen dat. Gekocht voor negen miljoen euro, drie jaar later verkocht voor 27 miljoen. 76 goals gemaakt in de eredivisie, gemiddeld 25,3 per seizoen.

De enige twee die enigszins in de buurt komen van Huntelaar, zijn Zlatan Ibrahimovic en Luis Suárez, maar zij verliezen het zowel qua doelpunten als qua transferopbrengst.

Voor de gein zou u vanmiddag eens naar Schalke 04 moeten gaan kijken op de televisie. En kijk, bij wijze van warming-up, eerst nog even de laatste paar wedstrijden van Schalke, op video. Integraal, de volle 90 minuten, plus blessuretijd. Doorspoelen of weglopen is ten strengste verboden.

Geloof me, zoiets heeft u nog nooit gezien. Als u dacht dat Willem II niet zo erg goed voetbalt op dit moment, of Sparta, dan moet u Schalke 04 een keer gezien hebben. Dat is voetbal zo slecht dat het grappig wordt - mits u er, uiteraard, de humor van inziet. Het lelijkste voetbal dat u ooit zag.

Ze kunnen vrij hard rennen daar, dat wel, en de keeper houdt ongeveer alles tegen. De rest schiet de bal steeds heel hard naar voren, ergens in het luchtledige rondom Klaas-Jan Huntelaar, hoog over het hoofd van Raúl heen, het liefst zo ver mogelijk de hoek in. En dan rennen ze er allemaal heel hard achteraan, behalve dan de twee controlerende middenvelders en de verdedigers, want die vergeten dat steeds.

Je zou kunnen zeggen dat Klaas-Jan Huntelaar een paar ongelukkige keuzes heeft gemaakt, zeker achteraf gezien. Al zou ik persoonlijk ook geen nee zeggen tegen Real Madrid, mochten ze me ooit alsnog willen hebben. En tegen AC Milan ook niet.

Maar dat Schalke. Had dan echt niemand tegen Klaas-Jan kunnen vertellen dat die Félix Magath helemaal niet weet hoe dat moet, dominant en aanvallend voetballen? Hadden Youri Mulder of René Eijkelkamp, of Bert van Marwijk desnoods, die jongen echt niet kunnen behoeden voor dat gesjouw en gedraaf?

Ik bedoel, zo ingewikkeld is het allemaal niet, met Klaas-Jan Huntelaar. Het enige wat je nodig hebt is twee vleugelspelers, een nummer 10 en een paar spelers die de bal af en toe naar elkaar toespelen. Daarna zet je Huntelaar in de spits en die schiet er elke wedstrijd eentje in. Simpel.

Woensdagavond opperde een verslaggever quasi-nonchalant tegen Huntelaar dat Ajax nog wel een spits kon gebruiken. De voetballer had zojuist eindelijk weer een paar ballen gekregen, in het Nederlands elftal. Gewoon in de voetjes, of lekker vanaf de vleugel.

Klaas-Jan Huntelaar moest grijnzen bij de suggestie, of hij dat nou wilde of niet. De gedachte aan Ajax, hij werd er onherroepelijk vrolijk van, al was het maar omdat hij straks weer naar Schalke moest, om oneindig rondjes te gaan lopen op het trainingsveld. ,,Ajax is een hele mooie club,'' zei Huntelaar toen maar. ,,Maar mijn vizier staat op Schalke 04.''
Komende zomer kost 'ie een miljoentje of tien, schat ik, en dan is hij pas 28 jaar. Een garantie voor 25 doelpunten per seizoen in de eredivisie, mits je hem af en toe een paar balletjes geeft.

Ze hoeven alleen Piet Keizer nog maar te overtuigen bij Ajax - en de rest van de nieuwe klank - bordgroep technische zaken.

Maar dat mag geen probleem zijn, lijkt me zo. (SJOERD MOSSOU)
AD.nl

Gewoon even een fantasie opstelling, waarbij bijvoorbeeld Ebecillio en Jozefzoon inwisselbaar zijn voor Sulejmani en Lukoki, Enoh voor Bonevacia / De Zeeuw en Rhijn voor Toivomaki.:

Ebecillio - KJH - Jozefzoon
Seedorf - Eriksen
Enoh
Boilesen - Chivu - Toby - Rhijn
Sar

Kost je bij elkaar 15 mln misschien...

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » za feb 12, 2011 6:00 pm

waarom zouden Chivu en Seedorf terugkomen?
Of Huntelaar?
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Justin
Contacteer:

Bericht door Justin » za feb 12, 2011 6:06 pm

Fantasie-opstelling, oké, maar Sar kapt er na dit jaar gewoon mee. Totaal niet relevant.

Lionel

Bericht door Lionel » za feb 12, 2011 6:38 pm

Inderdaad.

En Chivu en Huntelaar voor 15 miljoen? Hahaha
IK GELOOF!!!!!!

Michael_B

Bericht door Michael_B » za feb 12, 2011 7:18 pm

Zoals ik al zei, fantasie. Dromen. Jullie niet bekend?

In dromen plakt Sar er een jaartje aan vast en houden Seedorf en Chivu van Ajax. KJH mag weg bij Schalke, niet voor de hoofdprijs.

Ik zeg niet dat ik het zie gebeuren.

Lionel

Bericht door Lionel » za feb 12, 2011 7:32 pm

In mijn fantasie speelt Messi volgend jaar bij Ajax.
IK GELOOF!!!!!!

Michael_B

Bericht door Michael_B » za feb 12, 2011 7:38 pm

Belachelijk, dat kan nooit ;)

goodfella

Bericht door goodfella » za feb 12, 2011 9:45 pm

Seedorf hoeft niet meer van mij.

Dat wordt een Jaap Stammetje mocht ie terugkeren.

gaizka

Bericht door gaizka » ma feb 14, 2011 9:11 pm

Volgens Johan Derksen is de transfer van Matavz naar Napoli afgeketst en is hij te koop voor een bedrag rond de 7 a 8 miljoen. Als hij in Nederland wil blijven zeg ik halen deze zomer! Topspits in wording die je over 1 of 2 jaar met dikke winst verkoopt.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 14, 2011 10:13 pm

goodfella schreef:Seedorf hoeft niet meer van mij.

Dat wordt een Jaap Stammetje mocht ie terugkeren.

Moeilijk te zeggen. Volgens mij is die man nog topfit. Ik denk dat hij het fysiek nog gemakkelijk aankan, maar brengt hij het mentaal ook op?
Het stinkt aan alle kanten!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma feb 14, 2011 10:16 pm

Seedorf komt natuurlijk nooit, maar is op dit moment nog altijd 100x beter dan een de Zeeuw of Enoh.

Lionel

Bericht door Lionel » di feb 15, 2011 7:44 am

Niet te zuinig ook. Gast is ook nog eens topfit. Prachtspeler en mens!
IK GELOOF!!!!!!

Michael_B

Bericht door Michael_B » di feb 15, 2011 9:42 am

gaizka schreef:Volgens Johan Derksen is de transfer van Matavz naar Napoli afgeketst en is hij te koop voor een bedrag rond de 7 a 8 miljoen. Als hij in Nederland wil blijven zeg ik halen deze zomer! Topspits in wording die je over 1 of 2 jaar met dikke winst verkoopt.
Geen bizar bedrag voor een spits. Of hij goed genoeg is, weet ik niet. Daar kunnen andere AT'ers meer over zeggen. Zou een goede optie kunnen zijn, lijkt me. Seedorf lijkt me ook fantastisch en best realistisch. Wat een vent, wat een speler. Wat een autoriteit.

Plaats reactie