Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

LucaS

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door LucaS » wo feb 02, 2011 11:23 am

Niet waar
I think I lost my fucking headache

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo feb 02, 2011 11:30 am

joey: Waarom klopt dat niet?

999

Bericht door 999 » wo feb 02, 2011 11:32 am

Ajaciedjuh schreef:
AD Sportwereld schreef:Krenten van Ajax geven enig juist signaal af

Ajax heeft een prachtig signaal afgegeven aan de hele eredivisie. De Amsterdammers zijn namelijk op hun centen blijven zitten. Ze hadden Bas Dost, Dries Mertens en Luc Castaignos kunnen kopen en dan nóg waren de uit Liverpool afkomstige miljoenen voor Luis Suarez niet volledig uitgegeven geweest.
Ze deden het niet, Frank de Boer, Rik van den Boog en Danny Blind. Deze tot krentenwegers getransformeerde 'big spenders' willen namelijk best kampioen worden, maar de kostbare blunders uit het verleden maken ze niet meer. Een gevalletje 'Sulejmani' wordt in het vervolg liever vermeden.

Het is een boodschap waar alle collega's van de Ajacieden een voorbeeld aan moeten nemen. Laat je niet gek maken, scout tijdig en leid zelf op. Een andere weg is er hier niet. Alleen in grote landen met nog grotere tvcontracten moeten ze lekker doorgaan met zedeloos hoge transfersommen, liefst hier in onze polders te besteden, zodat er normaal beleid mee gemaakt kan worden. Het is de enige manier om als competitie qua niveau weer in de richting van het betoverende buitenland te geraken.

Maar je moet het, zoals de beleidsbepalers van Ajax, wel durven uiteraard. Hoewel het rumoer momenteel even in Rotterdam regeert, staat ook de Arena in de fik voor je het weet. Het kan zo maar dat Ajax wéér geen kampioen wordt. Dan veranderen de sfeerartiesten van de tweede ring zomaar in anonieme verkopers van goedkope terreur. Het kan echt zó maar. Stel nu, dat Ajax geen kampioen wordt, dat ze in Amsterdam de goals en de drive van Suárez te kort komen, dan nog moet het beleid van de maand januari geprezen worden.

De les van de wintertransfers is dat een club, zoals Heerenveen, mag vragen wat het wil voor zijn lijfeigenen. Prima. Maar nog belangrijker is dat Ajax heeft aangegeven dat inhaligheid onder elkaar niet meer wordt gehonoreerd. Het gebeurde al wel eens vaker dat Ajax in het voetbal de toon zet, op het irritante af, maar in dit geval mag iedereen er blij om zijn. (CHRIS VAN NIJNATTEN)
En zo is het ( gegaan ), en niet anders .. Megabedragen moet je ( vanaf nu ) alleen maar willen neertellen ( indien dat in je beleidsplan staat ) voor extreem goede ( bewezen ) voetballers ( en dan ook nog eens in het kader dat men het team beter maakt, er een visie waar met met deze speler(s) ook weer in teamverband naar toe wil ), niet voor aankomend talent wat net een paar wedstrijdjes het ( redelijk ) goed doet ( zoals Sulejmani ) .. voor dat bedrag had je met goed scouten ( en dan kan best, zie het verleden van AJAX ) minimaal 3 spelers in de categorie Ericsen kunnen halen ...

En als clubs toch denken tig overhill prijzen te moeten vragen mooi laten zitten die handel ..
Blij met de punten ...

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo feb 02, 2011 11:39 am

Juist, zoals een Boilesen of Tovomaiki. Je weet nu al in ieder geval bij Eriksen dat je er veel meer voor terug krijgt als je hem gekocht hebt.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 02, 2011 11:44 am

Neefkens schreef:joey: Waarom klopt dat niet?

Het werkt zo niet, lang niet al het geld mocht worden uitgegeven. Ajax heeft de afgelopen jaren fors verlies gemaakt.

Ik vind 4,5 miljoen + de rest 'gewoon' de hoofdprijs voor Dost, hoor. Er was heus geen andere club die dat bedrag wilde neertellen voor deze speler.

De testcase komt pas op het moment dat Ajax een volgende Sulejmani in het vizier krijgt. Een hebbespelertje waar een hoop clubs achteraan zitten. Dan eens kijken of ze weer komen met het argument dat kwaliteit nu eenmaal geld kost.

Tja Voetske, dat van Sulejmani weten we nu allemaal. Maar toen was hij in de ogen van zowat iedereen een zekerheidje, hoor.
Het stinkt aan alle kanten!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo feb 02, 2011 11:49 am

joey schreef:

Het werkt zo niet, lang niet al het geld mocht worden uitgegeven. Ajax heeft de afgelopen jaren fors verlies gemaakt.
Niet alles nee, maar er zat een netto winst van zo'n 20 miljoen op de verkoop van Suarez en ook op exploitatie is het in de zomer op orde. Kijk maar eens wie er allemaal weggaan.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo feb 02, 2011 11:50 am

Het is mooi klote dat Ajax inderdaad 'vast' lijkt te zitten aan Dost. Dus echt een statement heeft Ajax niet kunnen maken.. Als Dost nóg een half jaar bankzitter is, daalt hij nog verder in waarde. Maar dat maakt nu niks meer uit, want we zijn al 4,5 miljoen overeengekomen........
Whitey on the moon.

LucaS

Bericht door LucaS » wo feb 02, 2011 11:54 am

Neefkens schreef:
joey schreef:

Niet alles nee, maar er zat een netto winst van zo'n 20 miljoen op de verkoop van Suarez en ook op exploitatie is het in de zomer op orde. Kijk maar eens wie er allemaal weggaan.
En dankzij de CL is de exploitatie dit seizoen ook al op orde. Ik verwacht (mits er geen transfers meer plaatsvinden voor eind van het boekjaar) een winst van een miljoen of 15 a 20.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 02, 2011 12:04 pm

LucaS schreef:En dankzij de CL is de exploitatie dit seizoen ook al op orde. Ik verwacht (mits er geen transfers meer plaatsvinden voor eind van het boekjaar) een winst van een miljoen of 15 a 20.

Door de verkoop van Suarez en het feit dat er geen vervanger gehaald is, ja.

Ik vind dat De Boer het maar eens met Castillion moet proberen. Wie weet hebben we Dost dan niet nodig. (Hoewel, het ziet ernaar uit dat Dost sowieso komt, of we hem nou nodig hebben of niet.)

Hoe zit het met de transfersom van El Hamdoui? Die was toch met behulp van externe geldschieters gehaald?

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo feb 02, 2011 12:06 pm

joey schreef:
LucaS schreef:En dankzij de CL is de exploitatie dit seizoen ook al op orde. Ik verwacht (mits er geen transfers meer plaatsvinden voor eind van het boekjaar) een winst van een miljoen of 15 a 20.

Ik vind dat De Boer het maar eens met Castillion moet proberen. Wie weet hebben we Dost dan niet nodig. (Hoewel, het ziet ernaar uit dat Dost sowieso komt, of we hem nou nodig hebben of niet.)

Hoe zit het met de transfersom van El Hamdoui? Die was toch met behulp van externe geldschieters gehaald?
Daarover zijn wel was geruchten gekomen, maar is volgens mij geen feit.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

LucaS

Bericht door LucaS » wo feb 02, 2011 12:06 pm

joey schreef:

Zeker, zonder verkoop van Suarez was het resultaat waarschijnlijk rond de 0 geweest.
Een vervanger had die winst slechts fractioneel verlaagd. Zoals je weet worden afkoopsommen afgeschreven. Als Dost was doorgegaan, had dat Ajax in de kosten dit jaar zo'n 5 ton plus salaris gekost.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo feb 02, 2011 12:10 pm

Ajaciedjuh schreef:
joey schreef:
LucaS schreef: Hoe zit het met de transfersom van El Hamdoui? Die was toch met behulp van externe geldschieters gehaald?
Daarover zijn wel was geruchten gekomen, maar is volgens mij geen feit.
Alleen wimpey blijft dat maar roepen, misschien was hij het zelf wel. :ajaxsmiley.gif:

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » wo feb 02, 2011 1:13 pm

Peter schreef:Wie o wie spreekt er nu de waarheid? Is er nu wel of geen akkoord bereikt, want ik hoor daar toch echt verschillende versies over.
Dit is ook iets wat me nu stoort.

Eerst zou Ajax niet bij betalen. niet meer dan 3,5 miljoen. Vervolgens 4,5 miljoen+ bieden Maar gaat de deal niet door aangezien er een gat is van 7 ton. Ajax (lees vd Boog) vondt het vreemd dat Heerenveen kwart voor 12 ineens 2 miljoen wilde zakken en daarom hebben ze de deal afgeblazen en nu was er ineens wel een akkoord.

Een ding weet ik wel en dat is dat die vd Boog flink aan het aankloten is bij Ajax.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo feb 02, 2011 1:51 pm

Heerenveen ontkent akkoord met Ajax: 'Wij zijn geen jokkebrokken'
Woensdag, 2 februari 2011 om 13:47Volgens Rob Jansen, de zaakwaarnemer van Bas Dost, hebben SC Heerenveen en Ajax maandagavond een mondeling akkoord bereikt over de transfer van de spits naar de Amsterdamse club. De benodigde tijd om het papierwerk in orde te maken zou echter hebben ontbroken, waardoor de overgang alsnog afketste. Heerenveen-voorzitter Robert Veenstra ontkent dit verhaal evenwel: volgens hem was van een akkoord geen sprake.

“Wij weten dondersgoed wat wij gedaan hebben”, zegt de preses in de Leeuwarder Courant. En dat was volgens Veenstra niet het bereiken van overeenstemming met Ajax. “Wij zijn geen jokkebrokken”, bezweert de voorzitter. Dost meldde zich woensdag, volgens afspraak, in het Abe Lenstra Stadion. “We hebben een heel goed gesprek gehad”, licht Veenstra toe.

De bestuurder verwacht verder geen problemen met Dost. “Bas zijn kop staat weer goed. Hij is teleurgesteld, Ajax vindt hij een mooie club, maar SC Heerenveen is dat volgens hem ook. 'Streep eronder', heeft Bas gezegd.” De vraag is alleen nog hoe de fans in Friesland zullen reageren. “Het hangt van veel dingen af. Speelt Bas of is hij reserve en gaat hij vooraf naar Nieuw Noord (de fanatieke aanhang van Heerenveen, red.) om te zwaaien? Het antwoord is nu aan Bas”, besluit Veenstra.

VZ

Lionel

Bericht door Lionel » wo feb 02, 2011 3:11 pm

Het belachelijkste is nog dat Ajax meer geld gaat betalen dan Heerenveen voor hem deed. Alleen al daarom hoef ik Dost eigenlijk niet eens.
IK GELOOF!!!!!!

Alexander

Bericht door Alexander » wo feb 02, 2011 3:15 pm

joey schreef:

Castillion is lang geblesseerd geweest, maar is wel in alles een echte Ajax spits. Hoop dat de Boer hem snel bij het eerste haalt. Alles beter als tweede spits dan Dario in ieder geval.

D_skilled

Bericht door D_skilled » wo feb 02, 2011 3:59 pm

Zal nog zeker 2 - 3 weken nodig hebben om topfit te worden. Liet weer aardige dingen zien. Gaat de goede kant op. Samenvatting Jong Ajax en interview Geoffrey hier te zien.

Alexander

Bericht door Alexander » wo feb 02, 2011 4:15 pm

Maakt een hele goede indruk in deze samenvatting, net als Jozefzoon trouwens.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo feb 02, 2011 4:23 pm

En helemaal aan het einde Boilesen. :smallgrin.gif:

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo feb 02, 2011 4:31 pm

De samenvattingen van eredivisie live doen het niet bij me, weet iemand of ik die samenvatting ergens anders kan bekijken?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

sander

Bericht door sander » wo feb 02, 2011 6:35 pm

Mr. Ajax schreef:De samenvattingen van eredivisie live doen het niet bij me, weet iemand of ik die samenvatting ergens anders kan bekijken?
http://www.ajax.nl/Ajax-TV.htm

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo feb 02, 2011 8:25 pm

Dost: "Geen straf om bij Heerenveen te spelen"
Na het mislukken van zijn transfer naar Ajax hervatte Bas Dost woensdag de training bij sc Heerenveen. De spits had eerder op de dag een goed gesprek met de clubleiding.

Dost heeft naar eigen zeggen de knop weer omgezet, zo vertelt hij aan De Telegraaf. "Het is natuurlijk geen schande om voor sc Heerenveen te morgen voetballen, maar ik had de kans om naar Ajax te gaan en ook de zekerheid om daar speelminuten te maken. Dat was natuurlijk een fantastische mogelijkheid."

"Ik heb een gesprek gehad met trainer Ron Jans en voorzitter Robert Veenstra en daar heb ik een goed gevoel aan over gehouden", vervolgt Dost. De spits kreeg ook een sms vanuit Amsterdam. "Ik heb een sms gekregen van Danny Blind, waarin hij zei dat hij het betreurde hoe het allemaal gelopen is."
lol.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 02, 2011 8:44 pm

Hij is niet langer doodongelukkig? :smallgrin.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo feb 02, 2011 8:53 pm

Hij moet toch nog even dat halve seizoen overbruggen. Nou kan hij zich wat dat betreft waarschijnlijk geen betere omgeving wensen. Het publiek in Heerenveen is nou niet bepaald lastig.
Nil volentibus arduum

Thom

Bericht door Thom » wo feb 02, 2011 9:12 pm

Water under the bridge, dames!
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Plaats reactie