Scouting, financiele zaken en toekomst

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door peter » wo feb 02, 2011 10:50 am

Onze selectie zal deze zomer een metamorfoso ondergaan. Stekelenburg, Vertonghen en van der Wiel lopen dan de deur uit. Ik ga er vanuit dat er dan ook vier versterkingen voor terug komen en dat zijn dan ook gelijk de pareltjes voor 2012-2014. Ik zie dat echt niet zo somber in, hoor. Als je er van uit gaat dat Ajax met die 50-60 miljoen geen diepte investeringen weet te realiseren, dan is het echt doemdenken.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo feb 02, 2011 10:55 am

Ajax heeft nu de mogelijkheid om een echt nieuwe start te maken. De fluwelen revolutie kan in alle rust op de achtergrond verdergaan. Nu moet het technisch beleid verder ingevuld worden, wellicht een sterkte TD, zodat de Boer zich alleen op het eerste hoeft te richten, iets wat hij zelf het liefste wil.

We hebben een nieuwe trainer, financiën op orde en een half jaar de tijd om spelers te scouten, zo snel mogelijk vast te leggen. Voordeel nu is dat wij niet eerst hoeven te verkopen, maar direct kunnen betalen. Zo zal er ook al gekeken moeten worden naar de vervanging van Stekelenburg, Wiel en Vertonghen. Is er jeugd die dat kan opvangen of moet er gericht gekocht worden?

zeux

Bericht door zeux » wo feb 02, 2011 11:05 am

LucaS schreef: En verkopen dus een kans voor verbeteringen in de selectie betekenen in plaats van het dichten van operationele verliezen.
Hoe reëel is dat? Ik heb geen idee. Ligt er aan hoe die operationele verliezen de afgelopen jaren zijn ontstaan en of dat dus geen structureel probleem is dat je met inkomsten uit transfers moet blijven afdekken.
Zijn hier vast mensen die dat weten.

Verder vind ik het verhaal van Neefkens heel plausibel en helder. Zou een mooie strategie kunnen zijn.

Daarvoor zou het wel een goede zaak zijn om nu de komende maanden voor Stekelenburg, vdWiel en Vertonghen een koper te vinden voor een mooi bedrag. Zodat je weet wat je hebt in de volgende transfer window.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo feb 02, 2011 11:10 am

De operationele verliezen kwamen vooral door veel te hoge salariskosten. Die zullen door het vertrek van echt dure jongens als Suarez, Urby, Sno, Oleguer, Wielaert, Suk, Atouba en de hofhouding van Jol en nog diverse anderen sterk dalen. In het seizoen 2011/2012 zal AJAX daarom quitte draaien.
Dan kun je dus echt stappen gaan zetten. :biggthumpup.gif:
Laatst gewijzigd door Anonymous op wo feb 02, 2011 11:12 am, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 02, 2011 11:12 am

Neefkens schreef:Ajax heeft nu de mogelijkheid om een echt nieuwe start te maken. De fluwelen revolutie kan in alle rust op de achtergrond verdergaan. Nu moet het technisch beleid verder ingevuld worden, wellicht een sterkte TD, zodat de Boer zich alleen op het eerste hoeft te richten, iets wat hij zelf het liefste wil.
Het lijkt erop dat het Blind wordt, Neef. Kun je moeilijk een sterke TD noemen.

Zolang de scouting niet op orde is, zie ik het somber in. Geld verdampt waar je bij staat. Dat heeft het verleden bewezen. We kunnen niet elke trainer opnieuw naar eigen inzicht laten kopen. Dat is veel te duur.
Het stinkt aan alle kanten!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo feb 02, 2011 11:15 am

Ik vind het moeilijk om te oordelen over Blind, ik merk wel dat ik liever een echte TD wil.
Geld verdampt alleen als je het uitgeeft, of werkt dat bij jou anders? :ajaxsmiley.gif:
VdBoog heeft wat dat betreft nu wel een duidelijk signaal afgegeven, zie ook het stukje over de krenten van AJAX uit het AD.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 02, 2011 11:20 am

Neefkens schreef:Geld verdampt alleen als je het uitgeeft, of werkt dat bij jou anders? :ajaxsmiley.gif:

Bij mij niet, maar bij Ajax is alles mogelijk. :smallgrin.gif:

Het aankoopbeleid moet consistent zijn maar daarvoor moet iedereen binnen de club op één lijn zitten. Ook de AD. VDB waait tot op heden met alle winden mee,. Dat moet veranderen.

Je kunt niet het ene jaar een trainer als Jol hebben en het andere jaar een trainer als De Boer. Dan moet je elk jaar een stoet spelers lozen. Jol haalde vooral buitenlanders maar De Boer wil nederlandstalige spelers. Om maar een verschil te noemen.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo feb 02, 2011 11:28 am

Je hebt helemaal gelijk, ik hoop wat dat betreft op de Fluwelen revolutie. Je merkt niet veel, maar als dan ineens Bruins Slot wordt ingelijfd denk ik: he, er gebeurt weer wat in de lijn van JC.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 02, 2011 11:50 am

Neefkens schreef:Je hebt helemaal gelijk, ik hoop wat dat betreft op de Fluwelen revolutie. Je merkt niet veel, maar als dan ineens Bruins Slot wordt ingelijfd denk ik: he, er gebeurt weer wat in de lijn van JC.

Dit bericht van jou print ik uit en lijst ik in. :headbang.gif: :neutral.gif:

Ik hoop daar ook op. Scouting en jeugdopleiding moeten dringend worden aangepakt.

Verder moet Ajax de begroting zo opstellen dat het geen gaten hoeft te dichten met inkomsten uit transfers.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo feb 02, 2011 11:59 am

:ajaxsmiley.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo feb 02, 2011 12:04 pm

Afgelopen zondag zei Jaap de Groot in Studio Ajax, dat Johan terug was van zijn vakantie en suggereerde dat we de komende weken wat kunnen verwachten. Tenminste dat was mijn interpretatie.

Ajax heeft de kans om een nieuwe start te maken, maar het zou een stuk makkelijker gaan als dat gepaard gaat met (wat) successen. Dan blijft het allemaal wat rustiger.

Nieuwe TD, scouting op orde brengen. Financieel ziet het er goed uit.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 02, 2011 12:12 pm

Dan moeten ze dus wel doorzetten. En niet roepen dat het nu goed gaat en dat die ingrepen bij nader inzien niet nodig zijn.

Ik ben benieuwd.

Lionel

Bericht door Lionel » wo feb 02, 2011 1:01 pm

Kon Johan niet ff wachten met zijn vakantie? Chillen in Barca is toch niet zo zwaar?
IK GELOOF!!!!!!

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » wo feb 02, 2011 1:15 pm

Peter schreef:Onze selectie zal deze zomer een metamorfoso ondergaan. Stekelenburg, Vertonghen en van der Wiel lopen dan de deur uit. Ik ga er vanuit dat er dan ook vier versterkingen voor terug komen en dat zijn dan ook gelijk de pareltjes voor 2012-2014. Ik zie dat echt niet zo somber in, hoor. Als je er van uit gaat dat Ajax met die 50-60 miljoen geen diepte investeringen weet te realiseren, dan is het echt doemdenken.
Dan mag ik hopen dat Ajax er nu al mee bezig is, want als we weer wachten tot de zomer dan mogen we weer graaien in de bak met B garnituur!

Feest

Bericht door Feest » wo feb 02, 2011 1:56 pm

Soms denk ik echt dat mensen hier niet lezen en alleen maar neerkwakken. Ik denk dat de scouting van Ajax helemaal zo slecht nog niet is. Daarmee heb je nog lang geen goede spelers binnengehaald of betekent dat dat er ook iets intern mee wordt gedaan.

En dan zeggen dat het pokeren is met andermans geld. Dat bedoel ik dus he-le-maal niet. Het aantrekken van een speler is pokeren waarbij je te maken hebt met je eigen budget, salarishuis, de speler z'n wensen, de aldanniet verkopende partij....en de comissie van de zaakwaarnemer(s).

Als je te vroeg je kaarten op tafel legt gaan de andere partijen ergens anders een gunstiger deal eruit halen.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 02, 2011 2:03 pm

Wie zijn dan de scouts in wie jij vertrouwen hebt, Steef?

Met je eigen budget? Wie bepaalt wat dat budget is? Hoe kan het dat Ajax bijna twintig miljoen uittrok voor de transfer van Suljemani?

Mag hopen dat Slop, Van Basten en Blind beter op hun eigen geld letten.

Feest

Bericht door Feest » wo feb 02, 2011 2:07 pm

Ik denk dat de meeste scouts wel capabel zijn hoor. Maar scouts doen geen aankopen.

En het budget moet bepaald worden door de directie en RvC.

Het is allemaal echt niet zo makkelijk.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo feb 02, 2011 2:08 pm

Het grootste probleem is dat het voor buitenlandse talenten lang niet zo interessant meer is om naar Ajax te gaan. Onze naam is internationaal namelijk lang zo goed niet meer en er zijn tal van jongens die bij interesse van (pak 'em beet) Palermo of Espanyol eieren voor hun geld kiezen. Zo word je al gauw teruggeworpen op spelers uit je eigen competitie, want die willen altijd wel bij Ajax voetballen. Daar heb je alleen weer het probleem dat je met veel meer geld op tafel moet komen. Nee, het is allemaal niet makkelijk, maar dat neemt niet weg dat er bij een club als Ajax nog altijd teveel wordt geluisterd naar trainers. Zij kennen wel wat jongens die willen komen en dan krijg je dus prutsers als Atouba over de vloer.

Hier nog even de link nog naar het stuk over Raiola (aanrader):
http://nos.nl/video/215394-het-leven-va ... aiola.html

Feest

Bericht door Feest » wo feb 02, 2011 2:30 pm

Trainer maakt de opsteling. Haal er maar eentje die hij niet wil of als hij een voorkeur voor een ander heeft die hij kent. Zegt hij glashard: 'Ik zet 'm op de bank en stel hem nevernooit op.'

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 02, 2011 2:33 pm

Klinkt als Jol. :666.gif:

Zo'n trainer moet je dus niet hebben. Of zijn er alleen maar zulke trainers?

Feest

Bericht door Feest » wo feb 02, 2011 2:38 pm

Allemaal.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 02, 2011 2:43 pm

Dat is een complicerende factor. :smallgrin.gif:

Verdienen trainers aan transfers?

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo feb 02, 2011 2:53 pm

Feest schreef:Trainer maakt de opsteling. Haal er maar eentje die hij niet wil of als hij een voorkeur voor een ander heeft die hij kent. Zegt hij glashard: 'Ik zet 'm op de bank en stel hem nevernooit op.'
Vind ik op zich ook niet zo gek hoor. Hij moet er mee werken, hij wordt erop afgerekend. Hij stelt die spelers op waarvan hij denkt dat er het beste resltaat mee bereikt kan worden. Anders kan toch ook niet? Dat is nog iets anders dan dat je alle spelers moet halen die de passant trainer graag wil hebben.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo feb 02, 2011 2:55 pm

Zoals Steef het stelt is het meer chantage/sabotage.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FCT-Bantje

Bericht door FCT-Bantje » wo feb 02, 2011 3:02 pm

joey schreef:Dat is een complicerende factor. :smallgrin.gif:

Verdienen trainers aan transfers?

Ik denk Jol wel, maar alleen als de speler uit de stal Raiola komt :aai.gif:

Plaats reactie