Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door Thijs » di feb 01, 2011 12:32 am

Wat betreft de mislukte transfer van Dost hebben we de visie van Ajax op het hele verhaal. Dat delen we graag in volgende tweets.
5 minutes ago via TweetDeck

Beide partijen wilden rond 20.30 uur niets toegeven. Rond 23.45 uur zakte vraagprijs SCH met 2,5 tot 3 miljoen. 700.000 verschil. #dost
3 minutes ago via TweetDeck

Dat verschil was in kwartier niet te overbruggen. Ajax vond het raar dat SCH op laatste moment plots 3 miljoen minder vroeg. #dost
1 minute ago via TweetDeck

Als vraagprijs SCH rond 20.30 uur met 3 miljoen was gezakt zou Dost nu Ajacied zijn. Nu te weinig tijd om clausules uit te werken.
less than 10 seconds ago via TweetDeck

Ajaxlife
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

jamie

Bericht door jamie » di feb 01, 2011 12:32 am

Zoals ik zei.. goed te scouten. Stop wat geld in de scouting, misschien wat betere scouts? En vind een nieuwe Litmanen, Zlatan, Chivu, Petterson, Maxwell, Overmars, Trabelsi etc. De laatste jaren betalen we steeds de hoofdprijs bij Nederlandse subtoppers en vaak is het niks ook nog. Rot op met al die troep.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » di feb 01, 2011 12:32 am

Jöhnk schreef:
jamie schreef:Ik heb liever geen nieuwe speler en dan tijd hebben om goed te scouten dan alweer een nieuwe Rosenberg, Charisteas, Anastasiou, Machlas, Rosales, Cvitanich, Sonk, Leonardo etc etc etc
Tijd om te scouten heb je het hele jaar. Daarvoor zijn er scouts.
Precies dat werk had al gedaan moeten zijn. Ben erg benieuwd naar de nieuwe Zuid Amerikaan van Groningen. Hoorde positieve verhalen van mensen binnen de club.

Ronald!

Bericht door Ronald! » di feb 01, 2011 12:38 am

Thijs schreef:Wat betreft de mislukte transfer van Dost hebben we de visie van Ajax op het hele verhaal. Dat delen we graag in volgende tweets.

Beide partijen wilden rond 20.30 uur niets toegeven. Rond 23.45 uur zakte vraagprijs SCH met 2,5 tot 3 miljoen. 700.000 verschil. #dost

Dat verschil was in kwartier niet te overbruggen. Ajax vond het raar dat SCH op laatste moment plots 3 miljoen minder vroeg. #dost

Als vraagprijs SCH rond 20.30 uur met 3 miljoen was gezakt zou Dost nu Ajacied zijn. Nu te weinig tijd om clausules uit te werken.

Ajaxlife
Dost wordt in ieder geval flink door Hveen genaaid. Ze waren blijkbaar best bereid om hem te laten gaan voor 3 miljoen, maar zijn simpelweg iets te lang hoog in de boom blijven zitten. Nu hebben ze niets, een verstoorde werkrelatie en komende zomer mogelijk nog veel minder dan 3 miljoen.

Thijs

Bericht door Thijs » di feb 01, 2011 12:38 am

Precies, net goed voor die heikneuters. :biggthumpup.gif:

Ronald!

Bericht door Ronald! » di feb 01, 2011 12:40 am

Wel goed voor het imago van Ajax overigens. Ze laten nu eindelijk eens zien dat een 'nee' ook echt nee kan blijken te zijn.

Niet goed voor de titelkansen, maar da's een ander verhaal.

zeux

Bericht door zeux » di feb 01, 2011 1:04 am

Ronald! schreef:Niet goed voor de titelkansen, maar da's een ander verhaal.
Dat suggereert dat Dost het verschil zou maken...

Verlies Suarez is klote en bedreigt duidelijk titelkansen. Maar de machteloosheid, de traagheid van handelen, de zwakheid in de opbouw, de totale lusteloosheid en de angstige manier van voetballen die we de laatste wedstrijden zien, is net zo goed een reden dat we de titel niet voor het grijpen hebben natuurlijk.

We kunnen alleen maar hopen dat Frank weer wat pit en vertrouwen in het team weet te krijgen. Een tijdje met vaste elf spelen, ongeacht resultaat zou kunnen helpen. Ik heb niet het gevoel dat ik een team zie spelen.

Een échte versterking zou mooi zijn geweest, maar nu moeten we het met deze selectie gewoon maar gaan doen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Thijs

Bericht door Thijs » di feb 01, 2011 1:27 am

Voorzitter VVCS Danny Hesp haalt uit naar Heerenveen
‘Dost slachtoffer pokerspel’

Van onze Telesportredactie
HEERENVEEN -
Danny Hesp, voorzitter van de Vereniging van Contractspelers, heeft geen goed woord over voor de handelswijze van SC Heerenveen en haalt op twitter hard uit naar de Friezen. ,,Dost slachtoffer pokerspel Heerenveen”, schrijft Hesp. ,,Twintig minuten voor einde window alsnog een deal willen maken!”

Volgens de preses had voorzitter Robert Veenstra de spits de transfer naar Ajax moeten gunnen. ,,Natuurlijk heeft Dost met zijn volle verstand een vijfjarig contract getekend, maar uiteindelijk had Heerenveen de deal moeten maken. Je zal je na zo’n dag moeten melden voor de ochtendtraining. Heerenveen kon in een half jaar één miljoen euro verdienen aan Dost. Aardige deal toch?” Overigens is Dost morgen vrij.
T.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di feb 01, 2011 5:44 am

Slechte zaak dit. :marcel.gif:

Ajax biedt niet voor niks op Bas Dost, blijkbaar hebben we hem nodig, en als je dat vind dan moet je hem wel binnenhalen. En dan het verhaal dat Heerenveen de grootste verliezer is? Kom zeg, dat had onze onderhandelaar ze dan van te voren goed duidelijk moeten maken. Dat is onderhandelen.

Plus nog het feit dat onze AD vorige week in Zuid-Afrika zat.... wie plant zoiets nou in hemelsnaam in de laatste week van het transfer window? Dat je dan uiteindelijk tijd tekort komt is puur voor rekening van Ajax zelf.

Mounir is nu plotseling heel belangrijk geworden. Hij moet het bestuur gaan redden. Als we in 2011 geen CL halen dan komt het immers doordat het bestuur geen vervanger voor (Urby en) Luis heeft kunnen vinden. Zal nog een onrustig voorjaar worden voor v/d Boog als we niet gauw van die 3e plek afkomen.

Toppie

Bericht door Toppie » di feb 01, 2011 7:23 am

Ik heb geen Dost meer , nu elke week kijken hoe we weer ploeterend voetbal spelen en hopen op een Leonardotje
Zwarte cijfers en geen kampioenschap alleen misschien die poedelprijs de KNTB beker. Joehoe wat een vooruit strevende club.Ik zie een ster een derde ster maar hij staat zo ver maar die komt nooit meer dichterbij :sad.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di feb 01, 2011 8:06 am

Het positieve van deze zaak is in ieder geval dat bekend is dat Ajax een nieuw transferbeleid heeft. Dat statement moet toch een keer naar buiten komen, om het ook geloofwaardig te maken. Helaas voor Dost is hij daar het slachtoffer van. Als ik zo de berichten lees, heeft ook Heerenveen zijn hand overspeelt. Ik ben eindelijk wel benieuwd met welk voorstel Heerenveen nog 20 minuten voor het verstrijken van de deadline meegekomen is.

Uitkomst is nu dat er 3 verliezers zijn: Ajax die zijn gewenste versterking niet heeft kunnen realiseren, Heerenveen die met een ontevreden speler zit (probleem voor de selectie/trainer, maar zeker ook voor zijn transferwaarde) en de grootste verliezer Dost zelf. Die ziet zijn droom in duigen vallen en heeft een verstoorde arbeidsrelatie.

Duidelijk is dat de Ajax organisatie nog een aantal stappen te maken heeft. Het komt allemaal heel knullig over dat je zo weinig alternatieven hebt.

Nu maar hopen dat El H. fit blijft.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » di feb 01, 2011 8:22 am

sommige van hier zeggen TOP Poot stijf gehouden.. :hypocrite.gif:
Sommige van hier Suarez had moeten blijven... :hypocrite.gif:
Sommige van hier jammer :hypocrite.gif:

Ik zeg het is toch duidelijk dat niet alleen Dost de dupe is geworden maar de supporter van Ajax toch ook :confused.gif: Tuurlijk lekker vette bankrekening maar die kampioenschap met deze selectie :blush.gif:
Vergeet niet dat het van de zomer het zelfde wordt.. Komt een willekeurige club dan zal de prijs lager liggen. Komt Ajax dan zal de prijs hoger liggen.

Ajax heeft in mijn ogen verkeerd gehandeld.. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Men had toen de interesse van Suarez duidelijk werd niet alleen de speler moeten benaderen maar ook gelijk de club.
Tuurlijk kan de directie mooi weer spelen maar weer een jaar geen CL kost denk ik meer dan het verschil tussen vraag en aanbod bij bepalende spelers.
Weer op zoek naar een Interim coach..

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di feb 01, 2011 8:41 am

Ajaciedjuh schreef:Als ik zo de berichten lees, heeft ook Heerenveen zijn hand overspeelt. Ik ben eindelijk wel benieuwd met welk voorstel Heerenveen nog 20 minuten voor het verstrijken van de deadline meegekomen is.
Ik lees dit nou zo maar in 20 minuten kun je een hoop doen als je tenminste nog met de juiste mensen op kantoor bent. Het zal toch niet zo zijn dat onze mensen al naar huis waren om 11:40? Want dan wordt het inderdaad lastig in 20 minuten omdat je eerst onderling moet gaan communiceren.

Ronald!

Bericht door Ronald! » di feb 01, 2011 8:44 am

Ajaciedjuh schreef:Als ik zo de berichten lees, heeft ook Heerenveen zijn hand overspeelt. Ik ben eindelijk wel benieuwd met welk voorstel Heerenveen nog 20 minuten voor het verstrijken van de deadline meegekomen is.
Ze gingen toch akkoord met een bod van 3 miljoen volgens Ajaxlife op twitter. Die kwam direct na het sluiten van de deadline met een reeks tweets om uit te leggen hoe het vanuit het prespectief van Ajax was verlopen. Zie eerder in deze topic...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di feb 01, 2011 8:45 am

Positief dat we niet met die jongen in zee zijn gegaan, maar mag ik de aandacht voor de totale onkunde van onze technische mensen? Het is toch ongelooflijk dat je je beste speler verkoopt en vervolgens uit komt bij Dost (en niemand anders). Een lijstje? Laat me niet lachen, zeg. Nee, de vijf opties van RvdB waren een wassen neus. Misschien de volgende keer eerst maar eens polsen bij clubs wat spelers moeten kosten en daarna een definitief lijstje opstellen. :excited.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 01, 2011 8:59 am

Thijs schreef:Wat betreft de mislukte transfer van Dost hebben we de visie van Ajax op het hele verhaal. Dat delen we graag in volgende tweets.

Ajaxlife
Raar, want volgens Sport Promotion (Rob Jansen) had Ajax eerst het bod verhoogd naar 4,5 miljoen. Wat zegt Heerenveen?

Al met al is dit slecht aangepakt door Ajax. Vrijdag was al duidelijk dat Suarez zou vertrekken. Dan moet je zorgen dat het zaterdag rondkomt met Heerenveen en Dost. Anders ga je verder kijken. Op de dag dat de markt sluit moet je niet meer komen aanzetten bij clubs, want dan gaan die clubs (terecht!) hoog in de boom zitten omdat ze geen vervanger meer kunnen halen. Op het allerlaatste moment nog aankloppen voor Pröpper, hoe komen ze erbij?

Nederlandse clubs verkopen hun spelers niet voor een appel en een ei aan Ajax, dat is weer gebleken. Die hebben te maken met een achterban die wil dat het gehate Ajax de hoofdprijs betaalt. We kunnen beter over de grens kijken.

Het is triest voor Dost. Normaal gesproken is hiermee de kans op een transfer naar Ajax verkeken, want in de zomer kan Ajax wel beter krijgen, schat ik.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » di feb 01, 2011 9:03 am

Het is ook nooit goeed. De afgelopen jaren betaalde Ajax steevast de hoofdprijs voor Nederlandse transfers, nu hebben ze het anders gedaan, is het weer niet goed.

Sneu voor Dost
I think I lost my fucking headache

peter

Bericht door peter » di feb 01, 2011 9:04 am

Hoezo kan Ajax in de zomer beter krijgen? Ik heb meer dan genoeg gezien om te zien dat we een stel amateurs zijn, hoor. Het zou me dan ook niets verbazen als we in de zomer nog een keertje aankloppen. De scouting doet namelijk volgens mij niet meer mee en dan zit je dus gewoon in de Nederlandse vijver te vissen. Oftewel, Dost, Mertens, Pröpper en nog twee zullen wel op de lijst blijven. Als Ajax slim is dan gaat men in maart al een beetje aan de slag, want anders wordt het weer op de laatste dag beklonken.

peter

Bericht door peter » di feb 01, 2011 9:06 am

LucaS schreef:Het is ook nooit goeed. De afgelopen jaren betaalde Ajax steevast de hoofdprijs voor Nederlandse transfers, nu hebben ze het anders gedaan, is het weer niet goed.

Sneu voor Dost
Toe dan Luuk. Top dat we niet teveel betalen, maar dit is toch amateurisme ten top? Als Dost niet lukt, dan stap je zaterdag over op Plan-B.

LucaS

Bericht door LucaS » di feb 01, 2011 9:12 am

Peter schreef:
LucaS schreef:Het is ook nooit goeed. De afgelopen jaren betaalde Ajax steevast de hoofdprijs voor Nederlandse transfers, nu hebben ze het anders gedaan, is het weer niet goed.

Sneu voor Dost
Toe dan Luuk. Top dat we niet teveel betalen, maar dit is toch amateurisme ten top? Als Dost niet lukt, dan stap je zaterdag over op Plan-B.
Is ook zo, Peet. Maar afgelopen jaren hadden ze die zeven miljoen gewoon betaald, er is dus vooruitgang.

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 01, 2011 9:13 am

Tja, VDB is een beginner. Dat merk je wel.

Ajax heeft (terecht) Liverpool een deadline gesteld inzake Suarez maar wil zelf op de laatste avond nog spelers weghalen bij andere clubs. Dan komt er per dag X bij, om met Frank de Boer te spreken.

Rob Jansen heeft het ook slecht gedaan. Hoe haalt hij het in zijn hoofd om op de laatste dag nog een arbitragezaak aan te spannen? Zeker tegen Heerenveen, dat al eerder zoiets bij de hand heeft gehad en toen heeft gewonnen (Alves). Zelfs wij hier op AT wisten dat Dost die zaak waarschijnlijk zou verliezen. Was hij nog verder van huis. Onbegrijpelijk. :confused.gif:

peter

Bericht door peter » di feb 01, 2011 9:14 am

LucaS schreef:
Peter schreef:

Sneu voor Dost
Is ook zo, Peet. Maar afgelopen jaren hadden ze die zeven miljoen gewoon betaald, er is dus vooruitgang.
Zeker weten. Dat is wat dat betreft echt positief, want ik ging er al wel weer vanuit dat Ajax de beurs ging trekken.

Lionel

Bericht door Lionel » di feb 01, 2011 9:23 am

Waarom denkt Ajax Mertens te kunnen kopen voor 3-4 miljoen?
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 01, 2011 9:28 am

Ajax heeft bij drie Nederlandse clubs nul op rekest gekregen. Clubs willen tegenwoordig zélf het geld pakken in plaats van hun spelers voor een appel en een ei aan Ajax te verkopen en dan later met lede ogen te moeten toezien hoe Ajax de winst pakt (zie Suarez, Huntelaar).

Met name Utrecht loopt weinig risico want in de zomer krijgen ze die 3-4 miljoen ook wel voor Mertens. En dan kunnen ze Mertens nog even houden.

Ajax kan natuurlijk niet eenzijdig de prijs bepalen. Het is een kwestie van vraag en aanbod. Ajax kan wel van de deal afzien.

LucaS

Bericht door LucaS » di feb 01, 2011 9:33 am

Er is al jaren geen Nederlandse club meer die een speler voor appel of ei aan Ajax verkoopt. Onzin, Ajax betaalt meer dan anderen. En nu lijkt het erop dat dat betaalde wordt, wat dat betreft het enige positieve aan dit staaltje amateurtoneel van de afgelopen dagen

Plaats reactie