Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

joey
Erelid

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door joey » ma jan 31, 2011 2:23 pm

Arthur schreef:
joey schreef:Dus vanavond is de uitspraak? En als het niet lukt, hebben ze een paar uurtjes om Mertens te halen? :confused.gif:
Ik denk niet dat ze dat hoeven af te wachten, want gezien de jurisprudentie was van tevoren al bekend dat Dost dit nooit zou winnen.

Waarom komt die zaak dan voor???
Het stinkt aan alle kanten!

ferry

Bericht door ferry » ma jan 31, 2011 2:23 pm

Arthur schreef:
joey schreef:Dus vanavond is de uitspraak? En als het niet lukt, hebben ze een paar uurtjes om Mertens te halen? :confused.gif:
Ik denk niet dat ze dat hoeven af te wachten, want gezien de jurisprudentie was van tevoren al bekend dat Dost dit nooit zou winnen.
Waarschijnlijk kiest de commissie geen partij voor de voetballer maar 7 miljoen is toch een belachelijke som geld voor een voetballer die vooral op de reservebank gezeten heeft en voor 3.2 miljoen is gekocht?

Dost kan zijn positie verbeteren, zowel sportief als financieel, en als Ajax een goed bedrag heeft geboden van laten we zeggen 5M, dan staat die Dost toch wel sterk? Of bekijk ik het dan te naïef... :blush.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma jan 31, 2011 2:24 pm

GangstaRiB schreef:
Peter schreef:Bron, Gangsta?
Mijn bron.
Helder. OK, die Stefan Marinkovic is bijna 17 en is voornamelijk inzetbaar als linksback. Zal wel naar Jong Ajax gaan (en Burnet dan?).

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma jan 31, 2011 2:27 pm

Hij is nog pas tweede jaars-B. Zal het seizoen waarschijnlijk in de B1 afmaken, tenzij Boilesen richting het eerste gaat en er een plek voor hem in de A1 vrijkomt.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma jan 31, 2011 2:30 pm

Ik geef Heerenveen trouwens volledig gelijk in deze arbitragezaak. Dost moet niet zo zeiken.
Whitey on the moon.

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma jan 31, 2011 2:34 pm

BasvVeenendaal: Belangrijkste inzet van kamp #Dost lijkt toezeggingen van #Heerenveen op 18 januari dat hij weg mocht

Rijkaard

Bericht door Rijkaard » ma jan 31, 2011 2:35 pm

Op zich vind ik het wel goed dat Heerenveen de arbitragezaak wint en mag vragen wat ze willen.

Er is hier maar 1 geldige argumentantie en dat is dat Dost inderdaad nog geen half jaar geleden met zijn volle verstand heeft getekend. Heerenveen heeft geen valse beloftes gedaan en hij krijgt gewoon een kans en Heerenveen maakt ook zijn salaris netjes over. Heerenveen heeft haar nek uitgestoken om 3.2 miljoen voor Dost te betalen. Hij heeft nog een contract voor 4.5 seizoen oftewel de rechten liggen bij Heerenveen.

Dit betekent dus NIET dat Ajax dit moet betalen. Laat Heerenveen maar met Dost opgescheept zitten dan.
Is 1995 echt zolang geleden??

ferry

Bericht door ferry » ma jan 31, 2011 2:35 pm

Op Twitter zeggen de journalisten die de zaak volgen ook dat Dost bij Ajax meer dan het dubbele van zijn huidige salaris kan verdienen...

Arthur

Bericht door Arthur » ma jan 31, 2011 2:35 pm

Ferry schreef:
Arthur schreef:
Waarschijnlijk kiest de commissie geen partij voor de voetballer maar 7 miljoen is toch een belachelijke som geld voor een voetballer die vooral op de reservebank gezeten heeft en voor 3.2 miljoen is gekocht?

Dost kan zijn positie verbeteren, zowel sportief als financieel, en als Ajax een goed bedrag heeft geboden van laten we zeggen 5M, dan staat die Dost toch wel sterk? Of bekijk ik het dan te naïef... :blush.gif:
Dat zelfde gold voor De Boertjes toen ze naar Barcelona wilden en voor Suarez toen hij naar Ajax wilde.
Er is toen gebleken dat dat geen voldoende argument is om de arbitrage te winnen, dus waarom zou dat nu ineens anders zijn.
Het is ook niet in Ajax' belang dat Dost dit wint, want binnen de kortste keren zal een van onze eigen spelers dan ook zoiets proberen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma jan 31, 2011 2:37 pm

GangstaRiB schreef:Ik geef Heerenveen trouwens volledig gelijk in deze arbitragezaak. Dost moet niet zo zeiken.
Ik vond dat Frank en Ronald de Boer 12 jaar terug niet moesten zeiken (een toelichting daarop kun je van mij best krijgen), maar ik vind dat Dost in deze zaak wel een punt heeft.

De laatste 9 wedstrijden had hij 2 basisplaatsen en 3 invalbeurten, dat is weinig, bij Ajax is er meer perspectief. Ajax is een grotere club die structureel hoger op de ranglijst eindigt dan Heerenveen, nog in Europees verband actief is en waar hij een minimaal 3 keer zo hoog salaris kan verdienen.

Stoer spel van Heerenveen om nu opeens 7 miljoen te eisen. Ik ga er niet vanuit dat de arbitragecommissie het contract van Dost zal laten ontbinden, maar denk dat ze van Ajax gaan verlangen dit voor tussen de 4 en 4,5 miljoen euro af te kopen.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma jan 31, 2011 2:37 pm

GangstaRiB schreef:Ik geef Heerenveen trouwens volledig gelijk in deze arbitragezaak. Dost moet niet zo zeiken.
Deels wel ja. Maar Heerenveen heeft nog neit zo lang geleden geroepen dat hij best weg mocht dus dan meoten ze nu niet gaan roepen dat ze met hem de toekomst in willen.

Daarnaast is Ajax absoluut wel een verbeterde positie t.ov. Heerenveen. Salaris, maar ook zeker sportief. Van bankzitter bij een middenmoter naar vast spits bij de top. Ajax speelt jaarlijks europees terwijl Heerenveen hard moet knokken om in bezit te komen van een Europese ticket. maarja dit soort discussies blijf jetoch altijd houden tijdens dit soort zaken. maar als de vraagprijs nu op 6/7 + zit laat Heerenveen lekker met een ontevreden spits zitten. Het moddergooien van vandaag gaat niet meer voor een houdbare werksituatie zorgen voor beide partijen.

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma jan 31, 2011 2:39 pm

#Ajax gaat bod niet verhogen volgens kamp #Dost

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma jan 31, 2011 2:39 pm

D_skilled schreef:
BasvVeenendaal: Belangrijkste inzet van kamp #Dost lijkt toezeggingen van #Heerenveen op 18 januari dat hij weg mocht
Precies en dat is nou niet een uitspraak waarmee je als club aangeeft dat je met elkaar verder wil en hij de toekomstige spits is.

Rijkaard

Bericht door Rijkaard » ma jan 31, 2011 2:40 pm

Als je dan toch 6 miljoen moet betalen is dan die Yildirim van Bursaspor geen betere optie?

Ik ken hem overigens niet goed genoeg, maar er zullen hier toch best nederlanders met turkse roots zitten die daar een beter beeld van kunnen geven?
Is 1995 echt zolang geleden??

Toppie

Bericht door Toppie » ma jan 31, 2011 2:41 pm

Rijkaard schreef:Als ik Ajax was zou ik er nu alles aan doen om Mertens binnen te halen voordat ze uitspraak doen in de zaak Dost.

Laat Dost maar lekker gaan. voor 4 miljoen prima gok, voor 7 miljoen kansloos!! Dan liever 7 miljoen voor Mertens.
Daar ben ik het mee eens :blush.gif:

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma jan 31, 2011 2:42 pm

Heerenveen speelt het spelletje ook niet helemaal zuiver.
BasvVeenendaal: Bod #Ajax ligt hoger dan 3.1mln, maar lager dan eerder gevraagde 6. Tegen Feyenoord heeft men 5 als vraagprijs gesteld...

ferry

Bericht door ferry » ma jan 31, 2011 2:42 pm

Op Twitter wordt nu aangegeven dat 'Kamp Dost' zegt dat hij voor 5M naar Feyenoord mocht, maar dat voor Ajax de vraagprijs 6M was... :confused.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 31, 2011 2:42 pm

De AC is een merkwaardige instelling. Lijkt alleen bedoeld om de belangen van de clubs te behartigen en het transfersysteem in stand te houden.

Natuurlijk is dit een positieverbetering voor Dost. Net zoals het destijds een positieverbetering was voor Suarez of voor De Boertjes.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma jan 31, 2011 2:44 pm

D_skilled schreef:
#Ajax gaat bod niet verhogen volgens kamp #Dost
Terecht, blijft ie toch lekker een half jaar langer bij Heerenveen? Ik denk niet dat hij het verschil zou kunnen maken bij Ajax de komende maanden.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 31, 2011 2:53 pm

Ferry schreef:Op Twitter wordt nu aangegeven dat 'Kamp Dost' zegt dat hij voor 5M naar Feyenoord mocht, maar dat voor Ajax de vraagprijs 6M was... :confused.gif:

Nou en? :confused.gif:

Zou Ajax dan bereid zijn vijf miljoen te betalen?

ferry

Bericht door ferry » ma jan 31, 2011 2:55 pm

joey schreef:
Ferry schreef:Op Twitter wordt nu aangegeven dat 'Kamp Dost' zegt dat hij voor 5M naar Feyenoord mocht, maar dat voor Ajax de vraagprijs 6M was... :confused.gif:

Nou en? :confused.gif:

Zou Ajax dan bereid zijn vijf miljoen te betalen?
Als uiterste bedrag, zou me niets verbazen nee. Maar dan nog; het is toch raar dat de waarde van een speler verandert afhankelijk van de club die komt?

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma jan 31, 2011 2:56 pm

Sommigen hier vinden dat heel normaal.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Arthur

Bericht door Arthur » ma jan 31, 2011 2:56 pm

joey schreef:De AC is een merkwaardige instelling. Lijkt alleen bedoeld om de belangen van de clubs te behartigen en het transfersysteem in stand te houden.

Natuurlijk is dit een positieverbetering voor Dost. Net zoals het destijds een positieverbetering was voor Suarez of voor De Boertjes.
Het is zeker een positieverbetering, maar de vraag is of dat reden genoeg is om een contract dat je 6 maanden geleden hebt ondertekend van tafel te vegen.

Anders zou Barcelona momenteel elke speler in de wereld voor een spotprijs kunnen oppikken, want het is sowieso een positieverbetering. Dat is natuurlijk de snelste manier om het voetbal helemaal om zeep te helpen.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » ma jan 31, 2011 2:56 pm

Feyenoord zou dan 25% van de evt. winst op Dost aan Heerenveen moeten geven, bij die 5 miljoen.

Zou een rare deal zijn, alsof Feyenoord spelers voor veel geld kan verkopen...
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma jan 31, 2011 2:57 pm

Zlatan Son of God schreef:
Deels wel ja. Maar Heerenveen heeft nog neit zo lang geleden geroepen dat hij best weg mocht dus dan meoten ze nu niet gaan roepen dat ze met hem de toekomst in willen.

Daarnaast is Ajax absoluut wel een verbeterde positie t.ov. Heerenveen. Salaris, maar ook zeker sportief. Van bankzitter bij een middenmoter naar vast spits bij de top. Ajax speelt jaarlijks europees terwijl Heerenveen hard moet knokken om in bezit te komen van een Europese ticket. maarja dit soort discussies blijf jetoch altijd houden tijdens dit soort zaken. maar als de vraagprijs nu op 6/7 + zit laat Heerenveen lekker met een ontevreden spits zitten. Het moddergooien van vandaag gaat niet meer voor een houdbare werksituatie zorgen voor beide partijen.
En straks begint Dost ook bij Ajax te miepen omdat hij niet in de basis staat. Het is gewoon een zeurkous.

Ik snap Ajax niet hoor. Wij moeten uitkijken voor deze transfer, want Dost heeft nog geen reet gepresteerd en begint te muiten bij z'n huidige werkgever. Als Ajax serieus 7 miljoen gaat neerleggen voor Dost, dan gaan we Feyenoord achterna.
Whitey on the moon.

Plaats reactie