Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

joey
Erelid

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door joey » ma jan 31, 2011 11:29 am

Cruijff schreef:Ja dat lag deels aan Suárez en deels aan de coaches MvB en Jol die de tactiek op hem afstemden. De rest van de ploeg speelde daardoor minder.

Met zelf opgeleide vleugelspelers, opkomende backs en een kopsterke doeltreffende spits acht ik de kansen op een titel groter dan met een "we leunen achterover en gokken op Luis en El Ham tactiek"
Alsof het alleen een kwestie van systeem is. Het gaat ook om kwaliteit.

Bij de concurrentie springen ze een gat in de lucht dat dat Suarez weg is, dat kan ik je verzekeren. De verdedigers daar spelen tien keer liever tegen Dost dan tegen Suarez.

Suarez was het niveau van de eredivisie ontgroeid, Dost zit bij Heerenveen op de bank. Meer hoef ik er niet over te zeggen. Blijkbaar heeft Dost een paar tekortkomingen, anders stelde Jans hem wel op.
Het stinkt aan alle kanten!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma jan 31, 2011 11:44 am

joey schreef:
Cruijff schreef:Met een sterke kopsterke spits erbij kan Ajax kampioen worden, iets wat met Suárez én Huntelaar nooit is gelukt. Suárez heeft grote individuele statistieken, maar zijn prijzenkast beperkt zich tot 1 KNVB Beker. En in dienst van Liverpool zal daar de komende tijd weinig bij gaan komen...
Alsof dat aan Suarez lag.

We vervangen Suarez (onze beste speler) door een mindere speler (Dost), dan nemen onze kansen op de titel echt niet toe.
Hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik er van overtuigd raak dat we "juist door" Suárez de titel een aantal keer mis zijn gelopen. Door zijn egoïstische spel raakte het team uit balans, anderen kregen soms 15 à 20 minuten de bal niet, stonden stil en als Suárez zijn dag niet had, had heel Ajax zijn dag niet. Door het veels te grote aantal kaarten dat hij pakte was hij schandalig vaak geschorst en op dat soort momenten wisten de hulpeloos geworden Ajacieden niet meer wat ze zonder hem moesten. Slechte zaak.
joey schreef:Alsof het alleen een kwestie van systeem is. Het gaat ook om kwaliteit.

Bij de concurrentie springen ze een gat in de lucht dat dat Suarez weg is, dat kan ik je verzekeren. De verdedigers daar spelen tien keer liever tegen Dost dan tegen Suarez.

Suarez was het niveau van de eredivisie ontgroeid, Dost zit bij Heerenveen op de bank. Meer hoef ik er niet over te zeggen. Blijkbaar heeft Dost een paar tekortkomingen, anders stelde Jans hem wel op.
Of Jans heeft tekortkomingen. Als je puur naar de statistieken kijkt presteert Heerenveen het met Jans minder dan voorheen, doet Groningen het sinds het vertrek van Jans stukken beter en Heracles is zonder Dost stukken slechter. Dus wat als we deze scorebord journalistiek volgen...?

De kwaliteit van Suárez is niet groter dan die van Bryan Ruiz, dat zou echt een sieraad zijn in Ajax shirt. Suárez heeft teveel minpunten in zijn spel en de concurrentie ontdekte dat steeds meer. Bakkal lachtte zich rot dat hij Luis zo gek had gekregen om hem te bijten.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma jan 31, 2011 11:47 am

Nou ja, Suarez was wel een paar seizoenen lang de vlag op onze modderschuit. Hij schoot ontiegelijk veel ballen erin, gaf ontzettend veel assists (hoe bedoel je egoist) en zorgde er altijd voor dat 2 tegenstanders met hem bezig waren, waardoor andere vrij konden komen.
Whitey on the moon.

Rijkaard

Bericht door Rijkaard » ma jan 31, 2011 11:50 am

Voor rond de 4 miljoen kunnen we de gok (want zo zie ik het) met Dost wel nemen. Hij voegt in ieder geval kwaliteiten toe aan de selectie die we nu niet hebben. Vergelijking met Huntelaar is natuurlijk totaal niet terecht, daar konden we 9 miljoen voor neertellen omdat dat geen gok was. Huntelaar was destijds duidelijk een stuk verder dan Dost nu.

Maar als ze voor 1 van de 2 gaan zie ik liever Mertens komen. Die kan dan op de plek van Ebicilio en el Ham gewoon in de spits, dan gaan we er mijns inziens echt op kwaliteit en mentaliteit op vooruit zonder heel het systeem om te gooien.
Is 1995 echt zolang geleden??

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 31, 2011 11:51 am

Cruijff schreef:Bakkal lachtte zich rot dat hij Luis zo gek had gekregen om hem te bijten.

Kijk eens aan, daar was Bakkal op uit? :hypocrite.gif:

Eigenlijk is die Suarez dus een hopeloze prutser. Wat ziet Liverpool in hem? :hypocrite.gif:

Maar serieus, ik val van de ene verbazing in de andere. Hoe krijg je zoveel onzin uit je toetsenbord.

Justin
Contacteer:

Bericht door Justin » ma jan 31, 2011 11:52 am

Rijkaard schreef:Maar als ze voor 1 van de 2 gaan zie ik liever Mertens komen. Die kan dan op de plek van Ebicilio en el Ham gewoon in de spits, dan gaan we er mijns inziens echt op kwaliteit en mentaliteit op vooruit zonder heel het systeem om te gooien.
Helemaal eens (als ze dan echt iemand willen halen). El Hamdaoui en De Jong dan gewoon voor de positie van spits (met Cvitanich en Castillion als back-up).

Rijkaard

Bericht door Rijkaard » ma jan 31, 2011 11:53 am

De klaagzang over Suarez wordt hilarisch.

Wie we ook terughalen we gaan er qua speler ALTIJD op achteruit. Suarez had absoluut zijn minpunten maar oooh wat heb ik van hem genoten en wat is hij belangrijk geweest voor Ajax!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma jan 31, 2011 11:56 am

joey schreef:
Cruijff schreef:Bakkal lachtte zich rot dat hij Luis zo gek had gekregen om hem te bijten.

Eigenlijk is die Suarez dus een hopeloze prutser. Wat ziet Liverpool in hem? :hypocrite.gif:

Maar serieus, ik val van de ene verbazing in de andere. Hoe krijg je zoveel onzin uit je toetsenbord.
Ik vind dat jij onzin uitkraamt en inderdaad vind ik de overstap naar Liverpool een vreemde. Suárez en de vuiligheden die hij in zijn spel heeft horen in de Italiaanse, Spaanse of eventueel Portugese competitie thuis. Als hij in Engeland een paar schwalbes maakt wordt hij er met een beetje pech net zo uitgekotst als Robben. En nee, ik vind hem geen prutser, hij zal er in de Premier League heus wat ballen inschieten, maar de veters van Bergkamp, Litmanen, Kluivert of zelfs Overmars mag hij wat mij betreft nog niet strikken. Net als voor zijn teammaatje Torres geldt: zo goed en compleet zijn ze niet.

En ja, kijk Ajax - psv nog een keer na en let dan op het satanische lachje van Bakkal. Hij was Suárez duidelijk aan het opnaaien tot het bot en dat Suárez dan zo primitief toehapt: Bakkal was verbaasd en vergenoegd tegelijk dat hij hem zo gek had gekregen...

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma jan 31, 2011 11:57 am

joey schreef:

Wel dat Suarez zou trappen in zijn provocaties. Dat Suarez beet was natuurlijk boven alle verwachtingen. Het triomfantelijke lachje van Bakkal, terwijl hij de bijtwond toonde, past volgens mij wel goed in dat plaatje.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma jan 31, 2011 11:58 am

Rijkaard schreef:De klaagzang over Suarez wordt hilarisch.

Wie we ook terughalen we gaan er qua speler ALTIJD op achteruit. Suarez had absoluut zijn minpunten maar oooh wat heb ik van hem genoten en wat is hij belangrijk geweest voor Ajax!!
Ik kom nu wat negatief over, maar ook ik heb Suárez hoog zitten. De liefde voor de club was aan hem af te zien, hij ging er altijd 410% voor ook met een dikke jetlag in zijn flikker gaf hij geen krimp.

In doelpunten en assists gemeten is hij belangrijk geweest voor Ajax, in (lands)titels uitgedrukt helaas nooit doorslaggevend.
Zuidema schreef:Wel dat Suarez zou trappen in zijn provocaties. Dat Suarez beet was natuurlijk boven alle verwachtingen. Het triomfantelijke lachje van Bakkal, terwijl hij de bijtwond toonde, past volgens mij wel goed in dat plaatje.
Exact! I rest my case...

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 31, 2011 12:06 pm

Dat Suarez beet was inderdaad boven alle verwachtingen, om met Zuidema te spreken.

Maar het zegt een hoop over Suarez dat hij ondanks zijn wangedrag af en toe met twee vingers in de neus de nuttigste speler van de eredivisie was.

Suarez gaat het maken in Engeland en Torres is een uitstekende spits.

Wie weet zit er nog wat rek in bij Dost, maar als er een is die geen veters mag strikken, dan is hij het wel. De veters van Suarez, wel te verstaan.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma jan 31, 2011 12:08 pm

Arbitragezaak Dost en Heerenveen gaat door

Bas Dost zet zijn arbitragezaak tegen sc Heerenveen door. De aanvaller hoopt op die manier een transfer naar Ajax te forceren. De zitting is maandagmiddag om 13.30 uur in Zeist.

De verschillende partijen hadden de verwachting dat na de bekendmaking van de aanstaande arbitragezaak een akkoord gevonden zou worden voor de zitting. Tot op heden is dat niet het geval en dus gaat de arbitragezaak door, meldt de Leeuwarder Courant. Heerenveen wil de hoofdprijs voor de aanvaller, terwijl Ajax die niet wil betalen.

Keje Molenaar, jurist en lid van de Ajax-ledenraad, liet tijdens Studio Voetbal weten dat Heerenveen sterk staat in deze kwestie. Dost werd afgelopen zomer voor drie miljoen euro gekocht van Heracles Almelo en tekende een contract tot de zomer van 2015. Onder trainer Ron Jans zit de aanvaller echter veelvuldig op de bank, waardoor hij graag wil vertrekken. Bij Ajax ziet men in de jeugdinternational een vervanger van Luis Suarez.

Een eerste bod van Ajax werd afgewezen. "Daarmee is een patstelling bereikt, waardoor Dost vreest dat de ontwikkeling van zijn carrière gevaar loopt", zeggen zijn managers in de regionale krant. De centrumspits heeft spoedarbitrage aangevraagd bij de KNVB omdat hij Ajax 'in alle opzichten als duidelijke positieverbetering ziet'.
http://www.lc.nl/sport/scheerenveen/art ... -gaat-door
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 31, 2011 12:10 pm

Ajax biedt opnieuw op Dost

AMSTERDAM - De arbitragezaak tussen Bas Dost en SC Heerenveen gaat maandagmiddag vooralsnog door. Ajax heeft maandagochtend een nieuw bod op de 21-jarige centrumspits uitgebracht. De Amsterdamse club heeft echter nog steeds geen overeenstemming met de Friese club bereikt. Trainer Frank de Boer wil zijn selectie graag met Dost versterken. De Amsterdamse club wenst echter niet aan de vraagprijs van SC Heerenveen te voldoen.
De Friese club vraagt naar verluidt 6 miljoen euro voor de spits, die het afgelopen zomer voor zo'n 3 miljoen euro van Heracles overkwam.

Dost, die geen basisspeler bij SC Heerenveen is, wil via de arbitragecommissie van de KNVB een overgang afdwingen. De zaak begint om 13.30 uur.
nu.nl

Ajax zou toch niet meer bieden? :confused.gif:

De speler krijgt haast nooit gelijk van de AC.

Toppie

Bericht door Toppie » ma jan 31, 2011 12:11 pm

Uitgegeven: 31 januari 2011 11:59
Laatst gewijzigd: 31 januari 2011 11:59

AMSTERDAM - De arbitragezaak tussen Bas Dost en SC Heerenveen gaat maandagmiddag vooralsnog door. Ajax heeft maandagochtend een nieuw bod op de 21-jarige centrumspits uitgebracht. De Amsterdamse club heeft echter nog steeds geen overeenstemming met de Friese club bereikt.

© ProShotsTrainer Frank de Boer wil zijn selectie graag met Dost versterken. De Amsterdamse club wenst echter niet aan de vraagprijs van SC Heerenveen te voldoen.

De Friese club vraagt naar verluidt 6 miljoen euro voor de spits, die het afgelopen zomer voor zo'n 3 miljoen euro van Heracles overkwam.

Dost, die geen basisspeler bij SC Heerenveen is, wil via de arbitragecommissie van de KNVB een overgang afdwingen. De zaak begint om 13.30 uur

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma jan 31, 2011 12:14 pm

Dit komt wel rond, anders zou Ajax niet nog een keer bieden.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma jan 31, 2011 12:14 pm

Jeetje, wat een verrassing.

Peter schreef:Ajax zal wel water bij de wijn doen. Zo werkt het namelijk altijd.
D_skilled schreef:Van de Boog zei toch écht van niet. Oordeel zelf maar.
Binnen een dag zijn de woorden van vdBoog dus niets waard gebleken. Ajax heeft geboden op twee spelers en verhoogt nu zijn bod op Dost. Allemaal hartstikke logisch, maar kraam dan niet van die stoere onzin uit.

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma jan 31, 2011 12:19 pm

Peter schreef: Binnen een dag zijn de woorden van vdBoog dus niets waard gebleken. Ajax heeft geboden op twee spelers en verhoogt nu zijn bod op Dost. Allemaal hartstikke logisch, maar kraam dan niet van die stoere onzin uit.
Lijkt me meer bij het spel van onderhandelen te horen, Peter. Beetje bluffen en onder druk zetten en kijken of de tegenpartij hapt. Doet die dat niet, dan verleg je met veel zgn hangen en wurgen je grenzen wat, wachtend op de volgende reactie.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 31, 2011 12:20 pm

Bij Heerenveen kunnen ze heel aardig onderhandelen, is in het verleden gebleken. Die mensen bluf je niet af met doorzichtige trucjes.

Toppie

Bericht door Toppie » ma jan 31, 2011 12:23 pm

joey schreef:Bij Heerenveen kunnen ze heel aardig onderhandelen, is in het verleden gebleken. Die mensen bluf je niet af met doorzichtige trucjes.
Misschien moeten we 16 Miljoen neertellen hebben we de hele club :smallgrin.gif:

Rijkaard

Bericht door Rijkaard » ma jan 31, 2011 12:24 pm

Ik doe weleens zaken met Heerenveen in verband met sponsoring. Waar Heerenveen altijd een vreemde eend in de bijt was en niet openstond voor onderhandelingen is dat ook daar danig veranderd! Ook Heerenveen heeft het financieel lastig en is niet meer de club van enkele jaren geleden die het zich kon permiteren alleen voor de hoofdprijs zaken te doen...
Laatst gewijzigd door Rijkaard op ma jan 31, 2011 12:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma jan 31, 2011 12:27 pm

Uitgegeven: 31 januari 2011 11:59
Laatst gewijzigd: 31 januari 2011 12:13

AMSTERDAM - De arbitragezaak tussen Bas Dost en SC Heerenveen gaat maandagmiddag vooralsnog door. Ajax heeft maandagochtend een nieuw bod op de 21-jarige centrumspits uitgebracht. De Amsterdamse club heeft echter nog steeds geen overeenstemming met de Friese club bereikt.
Trainer Frank de Boer wil zijn selectie graag met Dost versterken. De Amsterdamse club wenst echter niet aan de vraagprijs van SC Heerenveen te voldoen.

Dost, die geen basisspeler bij SC Heerenveen is, wil via de arbitragecommissie van de KNVB een overgang afdwingen. De zaak begint om 13.30 uur.

Niet blij

''Wij zijn hier niet blij mee'', laat een woordvoerder van Ajax weten. ''We hoopten er zelf met SC Heerenveen uit te komen. We hebben Dost ook echt niet aangespoord om naar de arbitragecommissie te stappen. Dat heeft hij helemaal zelf besloten.''
Ajax wil zich voor dinsdag, als de transfermarkt weer is gesloten, nog met een aanvaller versterken. De formatie verlegt de aandacht naar Dries Mertens (FC Utrecht) als het geen overeenstemming met SC Heerenveen over Dost bereikt.

nu.nl

Rijkaard

Bericht door Rijkaard » ma jan 31, 2011 12:31 pm

Overigens ga ik er echt nog van uit dat het van Ajax onderhandelingstactiek is om aan te geven dat ze er maar 1 halen.

Mocht echt blijken dat Mertens het alternatief voor Dost is, is dit natuurlijk belachelijk en mag El Ham zich een beetje terecht boos maken dat er met hem gegoocheld wordt.

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma jan 31, 2011 12:33 pm

Rijkaard schreef: Ook Heerenveen heeft het financieel lastig en is niet meer de club van enkele jaren geleden die het zich kon permitteren alleen voor de hoofdprijs zaken te doen...
Precies. Dan kan wat druk op de zaak toch uiteindelijk een interessante vraagprijs opleveren.
Rijkaard schreef:Overigens ga ik er echt nog van uit dat het van Ajax onderhandelingstactiek is om aan te geven dat ze er maar 1 halen.
Yep, ook part of the game.

zeux

Bericht door zeux » ma jan 31, 2011 12:51 pm

Uiteindelijk komt het er natuurlijk op neer dat Ajax weer op een laat moment moet schakelen.

Waarom staat er niet een vervanger op Europees niveau klaar? Ze hebben goed gebeurd voor Suarez, dan moet toch iets meer mogelijk zijn dan 'Dost'?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

gaizka

Bericht door gaizka » ma jan 31, 2011 12:53 pm

Wat wel pleit voor Mertens t.o.v. Dost is dat Mertens een goede vrije trap in huis heeft. Suarez nam voorheen alle vrije trappen, maar momenteel zie ik geen alternatief in de selectie die dit ook kan.

Plaats reactie