Bétrouwbaar transfernieuws
Moderator: mods
Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010
Wat je moet doen? 26,5 miljoen euro vragen! Jan is binnen het elftal, op zijn Vlaams gezegd, een sterkhouder en de Spurs hebben maar 1 dag om het uit te onderhandelen. Als dat niet lukt dan melden ze zich in de zomer heus wel weer met 17 miljoen of meer.
Bovendien zijn er meer gegadigden om Jan over te nemen. Hij moet dus gewoon het seizoen bij Ajax afmaken.
Bovendien zijn er meer gegadigden om Jan over te nemen. Hij moet dus gewoon het seizoen bij Ajax afmaken.
Laatst gewijzigd door Cruijff op ma jan 31, 2011 12:50 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Dit gerucht komt van wat Ajax-fansites. Op de site van The Daily Mail zelf valt er echter niks over te lezen.Giacomo Puccini schreef:Dat is een bedrag waar bijna geen nee tegen te zeggen is en je kunt Vertonghen zo'n kans ook haast niet ontnemen. Maar wat moet je dan? Ajax zal er vast weer een recent VI'tje bijpakken om een vervanger te scouten.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09
En inderdaad, ik sluit me bij Beloki aan: dit lijkt me meer een gerucht. Ik zie deze transfer de komende 23 uur en 9 minuten heus niet plaatsvinden.
Mooie beelden. Hij is een echte #9, dat zie je aan alles. Altijd moeilijk in te schatten waar z'n plafond ligt. Wat me wel opviel is dat z'n lichaam steeds mooi in balans is als hij in de actie zit, behalve bij de 1e goal. Ook in de kleine ruimte. Dat is een kwaliteit van een topspits en best bijzonder bij zo'n grote jongen. Ook positief is dat hij goed lijkt te kunnen koppen. Naast dat hij zo kan scoren is dat verdedigend wel handig want nu is zo'n beetje elke corner een kans.D_skilled schreef:Om alvast in de stemming te komen. Alle doelpunten van Bas Dost bij Heracles.
Ik ben geneigd positief te zijn maar dan vooral ook omdat de Boer ermee komt. Die heeft jarenlang bij de KNVB gezeten en daar zal hij best Dost uitgebreid hebben kunnen volgen. Wat wel storend is is dat hij bij Heerenveen momenteel dus gewoon 2e keus is. Dat is toch iets waar je maar moeilijk omheen kunt. Het meest objectieve oordeel krijg je meestal door jezelf af te vragen hoeveel je ervan zou balen als hij in de Kuip tekent. Ik denk niet dat ik daar een goed gevoel bij zou krigen en voor 5 miljoen vind je wellicht niet gauw een betere... Tenzij je ervan uit gaat dat we met Mounir en Siem de boel goed voor elkaar hebben. Persoonlijk vind ik dat zo gek nog niet. Maar dan had Ajax natuurlijk nooit geboden.
Bij LA Galaxy zou Bas Dost een sensatie zijn met Donovan om hem heen en Bekkum die hem lekker hoog voor kan geven. En dan zou ik ze nog weleens willen horen, die lijers van Real Salt Lake!

De T.Vandaag: Dost naar Ajax?
AMSTERDAM - Bas Dost staat vanmiddag om 13.30 uur in Zeist met zijn advocaten bij de arbitragecommissie van de KNVB om zijn transfer van SC Heerenveen naar Ajax af te dwingen. De clubs kwamen in het weekeinde niet tot een akkoord over de transfersom. Ajax wilde 3,5 miljoen euro betalen, Heerenveen verlangde zes miljoen.
Bas Dost, de spits van SC Heerenveen.
Het binnenhalen van Dost - Feyenoord legde voor hem een bod van 3 miljoen euro neer - is voor Ajax stap één in de reparatie van de aanval na het vertrek van Luis Suarez naar Liverpool. De komst van FC Utrecht-vleugelspeler Dries Mertens wordt stap twee. Ajax is sinds vrijdag in gesprek met technisch directeur Foeke Booy en voorzitter Jan-Willem van Dop over de snelste Belg van de eredivisie.
Voor Mertens heeft Ajax vier miljoen euro over. Net als in het geval van Dost is dat niet voldoende om de speler bij FC Utrecht los te weken. Maar de grote ambitie van Mertens om naar Amsterdam te verhuizen en het feit dat de club uit de Domstad zonder een verkoop van Mertens op een miljoenenverlies afstevent, bieden op de laatste dag van de transferperiode grote mogelijkheden voor Ajax om hem in te lijven.
"We hebben op allebei een bod uitgebracht”, beaamde Frank de Boer, die het zou betreuren als er helemaal niemand bijkwam. "Dat kan ook nog steeds, omdat de directie niet de hoofdprijs wil betalen. En die heeft de laatste stem. Maar ik hoop wel dat er een versterking komt. De huidige selectie is vrij licht en smal. Urby Emanuelson en Luis Suarez zijn weg."
Dat Heerenveen bijna het dubbele wil ontvangen voor zijn spits Bas Dost, stuit de international van Jong Oranje persoonlijk tegen de borst. Heerenveen kocht hem voor 3,2 miljoen euro van Heracles Almelo. Trainer Ron Jans heeft Dost, zo meent deze, ten onrechte op een zijspoor gezet. De trainer, zo zal vandaag in de arbitragezaak duidelijk worden, heeft volgens Dost geen enkel vertrouwen meer in hem. Dost verpietert op de bank en krijgt bij Ajax de kans om zich te rehabiliteren. Daarbij wil hij als jonge, veelbelovende international niet gedwarsboomd worden.
Bovendien heeft de club Heerenveen hem toestemming gegeven om te vertrekken. Afgelopen zaterdag voerde hij al een gesprek met de technische staf van Ajax. "Ik heb hem gesproken en hij wil graag’’, aldus De Boer.
Frank de Boer laat weten dat hij absoluut een basisspeler ziet in Dost. "Dat Bas bij Heerenveen op de bank zit, is de keuze van de trainer. Ik beloof niemand een plaats, maar zie in Bas meer een basisspeler dan een stormram. Ja, nu al”, aldus De Boer, die lovend is over de spits van Jong Oranje. "Hij is balvast, past goed in ons systeem en is pas 21. Er zit, denk ik, nog veel rek in.”
Op allebei een bod uitgebracht? Ze hadden toch alleen een bod uitgebracht op Dost? 

Het stinkt aan alle kanten!
Bij EL had RVDB gezegd alleen de prijs van Mertens bij Utreg te hebben opgevraagd geen bod dusjoey schreef:Op allebei een bod uitgebracht? Ze hadden toch alleen een bod uitgebracht op Dost?
FC Utrecht wil 7,5 miljoen euro voor Mertens. Bron: Ad
Wat ik raar vind dat we Luis , Mido en Urby laten gaan en we maar 1 speler met een grote twijfel willen kopen. Ik zie meer potentie in Mertens dan Dost. Daley Blind zie ik het niet redden op links en wat voor standin heb je dan weer, Anita wat de Boer geen linksback vind. Waarom heeft Ajax toch altijd een slecht alternatief beleid de scouting is nog steeds om te huilen.
- Daily Blind
Mertens bevestigd zelf dat er al is geboden door Ajax.Toppie schreef:Bij EL had RVDB gezegd alleen de prijs van Mertens bij Utreg te hebben opgevraagd geen bod dusjoey schreef:Op allebei een bod uitgebracht? Ze hadden toch alleen een bod uitgebracht op Dost?
AD.nl:
Die Utrechters worden gek als Mertens naar Ajax komt. Maar ik zie het er deze transferperiode niet van komen.
Fans: Mail FC Utrecht om Mertens te behouden
Dries Mertens.
UTRECHT - Het pokerspel om de opvolging van Luis Suarez bij Ajax krijgt vandaag zijn ontknoping. Heerenveen-spits Bas Dost is bereid het ultieme drukmiddel in te zetten, een arbitragezaak tegen zijn werkgever. De andere eredivisiespeler voor wie Ajax in het weekeinde belangstelling toonde, Utrechter Dries Mertens, wacht de ontwikkelingen af.
Tot verdriet van de fans, die FC Utrecht bestoken met mails om Mertens toch vooral niet naar '020' te laten gaan. Dat meldt het AD.
Net als de Heerenveen-directie voor Bas Dost legde de top in Utrecht een hoge vraagprijs neer voor Mertens. ,,Zoals het nu staat, is het simpel en blijft Dries bij ons. De bal ligt bij Ajax,'' zei technisch directeur Foeke Booy. ,,Na het eerste telefoontje waarin Ajax zijn interesse kenbaar maakte, is verder onderling contact uitgebleven.''
Ook voor Mertens wil Ajax zo'n drie miljoen euro uitgeven. Utrecht vraagt 7,5 miljoen. Booy: ,,Wij willen Dries helemaal niet kwijt. We hebben niet voor niets zijn contract begin dit seizoen verlengd en opgewaardeerd.''
Dat Ajax en Mertens er al uit zouden zijn, is iets wat Booy niet zei te weten. ,,Zou best kunnen. Toen Ajax kwam had ik wel het idee dat er al geïnformeerd was. Dries staat open voor de stap. Wat hij wil is belangrijk, maar onze prijs en onze sportieve ambities zijn dat ook. We zijn niet meer het Utrecht van een paar jaar terug, waar spelers voor een prikkie konden worden opgehaald.''
Ook de aanhang van Utrecht roerde zich gisteren. Fans werden opgeroepen massaal e-mails naar FC Utrecht te sturen dat een overgang van Mertens naar '020' wat hen betreft geen optie is. Ook konden supporters een petitie ondertekenen als signaal naar Mertens zelf. Jan Wouters en Rob Alflen maakten in het verleden de stap naar Ajax. En hoewel nu weer toegelaten in de Utrechtse voetbalfamilie werd hen dat niet in dank afgenomen.
Waar Dost openlijk zijn voorkeur voor Ajax heeft laten blijken, daar ligt dat voor Mertens gevoeliger. Hij ondervond dat al eens. In zijn AGOVV-tijd noemde hij Ajax eens 'zijn droomclub'. Kuierend met zijn familie in Leuven zei hij nu: ,,Ik zie wel hoe het gaat lopen. Zoals het er nu voorstaat, speel ik morgen gewoon op de Vijverberg met Utrecht tegen De Graafschap.''

Heeft iedereen het filmpje van de doelpunten van Dost bij Heracles gezien? Overigens maakte hij dit seizoen in de Arena bij Ajax-Heerenveen ook een prima goal.
Maar het filmpje verraadt toch wel pure spitsenklasse, technisch goed afgewerkte goals, rustig blijven bij het omspelen van de keeper. Zaten met beide benen en met het hoofd diverse goals tussen die El Ham, Sulejmani en zelfs Huntelaar niet zouden maken...
Maar het filmpje verraadt toch wel pure spitsenklasse, technisch goed afgewerkte goals, rustig blijven bij het omspelen van de keeper. Zaten met beide benen en met het hoofd diverse goals tussen die El Ham, Sulejmani en zelfs Huntelaar niet zouden maken...
Zulke filmpjes zeggen me heel weinig.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Dost staat voor mij juist bekend om het feit dat 'ie nog veel kansen mist. Je ziet hem tijdens een wedstrijd vier keer en doet voor de rest niet mee.
Nee, maar zijn er dingen die jou wel veel zeggen behalve dan je eigen 88556 posts?joey schreef:Zulke filmpjes zeggen me heel weinig.
Is een kenmerk van een spits dat je hem soms een tijd niet ziet en hij dan gevaarlijk opduikt! Gister 90 minuten Heerenveen-Groningen zitten kijken, Heerenveen was echt dramatisch slecht en met die middenvelder in de spits was het helemaal niets. Dost keerde het tij niet enorm, maar Heerenveen werd wel wat gevaarlijker. Die stift van hem die op de paal ging had erin gemogen, maar was aardig uitgevoerd. Ik zie Suárez in dat soort situaties ook vaak proberen te lobben en dan vangt de keeper de bal vaak gewoon.Peter schreef:Dost staat voor mij juist bekend om het feit dat 'ie nog veel kansen mist. Je ziet hem tijdens een wedstrijd vier keer en doet voor de rest niet mee.
Als je het over spelers hebt die echt veel kansen missen... van de 15 grote kansen schiet Dost er volgens mij 6 à 7 snoeihard in, Suárez benut gemiddeld 2 van zijn 15 doelpogingen, situaties 1 op 1 met de keeper en voor lege doel meegerekend...
- peter
Suarez is natuurlijk superieur aan Dost. Dost is bijna nooit aanspeelbaar en bijna nooit dreigend. Suarez creeert zijn eigen kansen en dat is iets wat je Dost niet ziet doen. Die jongen is te traag en heeft geen actie. Ik vind het prima dat je zegt dat Dost specifieke kwaliteiten heeft, maar om nu een kans van gisteren te analyseren en te zeggen dat Suarez deze sowieso had gemist, is me veel te kort door de bocht.
Cruijff schreef:Nee, maar zijn er dingen die jou wel veel zeggen behalve dan je eigen 88556 posts?joey schreef:Zulke filmpjes zeggen me heel weinig.

Goed, dan stel ik mijn mening bij. Zulke filmpjes zeggen me HELEMAAL NIETS.
Hij is ook pas 21, nog veel gelegenheid om beter te worden.Peter schreef:Dost staat voor mij juist bekend om het feit dat 'ie nog veel kansen mist. Je ziet hem tijdens een wedstrijd vier keer en doet voor de rest niet mee.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Dat is niet maatgevend inderdaad, maar ik mag wel beweren dat Sulejmani deze met rechts zou missen en El Ham met links sowieso niet zou kunnen aannemen denk ik?Peter schreef:Suarez is natuurlijk superieur aan Dost. Dost is bijna nooit aanspeelbaar en bijna nooit dreigend. Suarez creeert zijn eigen kansen en dat is iets wat je Dost niet ziet doen. Die jongen is te traag en heeft geen actie. Ik vind het prima dat je zegt dat Dost specifieke kwaliteiten heeft, maar om nu een kans van gisteren te analyseren en te zeggen dat Suarez deze sowieso had gemist, is me veel te kort door de bocht.
We kunnen Dost niet met Suárez vergelijken, maar met het materiaal wat we nu in huis hebben. Dan vind ik hem met zijn specifieke kwaliteiten een aanvulling. Hij is juist wel aanspeelbaar, door lucht, in de voeten, ook in de diepte want vergis je niet, hij is sneller dan Huntelaar.
Met een sterke kopsterke spits erbij kan Ajax kampioen worden, iets wat met Suárez én Huntelaar nooit is gelukt. Suárez heeft grote individuele statistieken, maar zijn prijzenkast beperkt zich tot 1 KNVB Beker. En in dienst van Liverpool zal daar de komende tijd weinig bij gaan komen...
Cruijff schreef:Met een sterke kopsterke spits erbij kan Ajax kampioen worden, iets wat met Suárez én Huntelaar nooit is gelukt. Suárez heeft grote individuele statistieken, maar zijn prijzenkast beperkt zich tot 1 KNVB Beker. En in dienst van Liverpool zal daar de komende tijd weinig bij gaan komen...
Alsof dat aan Suarez lag.
We vervangen Suarez (onze beste speler) door een mindere speler (Dost), dan nemen onze kansen op de titel echt niet toe.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Ik ben/was geweldige fan van Ajacied Suarez, maar laten we het (recente) verleden even niet verheerlijken; als er eentje in staat was kansen te missen, dan toch Luis wel!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
- peter
Precies. Verder vind ik een kopsterke spits leuk, maar wie gaat die bal op z'n hoofd leggen? Vergeet namelijk niet dat de Jong ook vrij aardig kan koppen, maar dat de voorzetten veelal op kniehoogte de 16 binnenzeilen.
Ik vind je lofzang voor Dost echt buiten proporties, Cruijff. Het is een talentvolle speler, waarbij je voor 3.5 mln een gokje kan wagen, maar het is nog even de vraag of hij Ajax gaat versterken. Op dit moment denk ik namelijk niet dat hij beter is dan de Jong.
Ik vind je lofzang voor Dost echt buiten proporties, Cruijff. Het is een talentvolle speler, waarbij je voor 3.5 mln een gokje kan wagen, maar het is nog even de vraag of hij Ajax gaat versterken. Op dit moment denk ik namelijk niet dat hij beter is dan de Jong.
Ja dat lag deels aan Suárez en deels aan de coaches MvB en Jol die de tactiek op hem afstemden. De rest van de ploeg speelde daardoor minder.
Met zelf opgeleide vleugelspelers, opkomende backs en een kopsterke doeltreffende spits acht ik de kansen op een titel groter dan met een "we leunen achterover en gokken op Luis en El Ham tactiek"
Met zelf opgeleide vleugelspelers, opkomende backs en een kopsterke doeltreffende spits acht ik de kansen op een titel groter dan met een "we leunen achterover en gokken op Luis en El Ham tactiek"
Lofzang? Ik zeg alleen dat hij goed kan koppen en technisch goede goals maakt. Tuurlijk is Dost nog lang geen Huntelaar en laat staan een Van Basten, maar maak Suárez ook niet beter dan hij is. Hij komt nog niet in de buurt van Bergkamp (een speler die Ajax de afgelopen 4 jaar fluitend kampioen had gemaakt).Peter schreef:Ik vind je lofzang voor Dost echt buiten proporties, Cruijff. Het is een talentvolle speler, waarbij je voor 3.5 mln een gokje kan wagen, maar het is nog even de vraag of hij Ajax gaat versterken. Op dit moment denk ik namelijk niet dat hij beter is dan de Jong.
Er zit nog veel rek in Dost, ik denk niet dat hij op dit moment al beter is dan Luuk de Jong van Twente. Onze Siem is echter geen spits en moet op 10 spelen (of als 12e man op de bank worden gezet) of kan evt. de plaats van De Zeeuw als Enoh innemen als die er weer eens niets van bakken.