Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Rooie

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door Rooie » zo jan 30, 2011 10:05 pm

Ze schijnen bij Heerenveen geschrokken te zijn van deze stap en hopen nu toch tot een akkoord te komen over Dost:

http://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/16 ... over-dost/

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo jan 30, 2011 10:08 pm

Ok, Dost in het bakkie. :biggthumpup.gif:

Oscarito

Bericht door Oscarito » zo jan 30, 2011 10:08 pm

SC Heerenveen wilt hem gewoon niet met verlies verkopen. Ze hebben Dost voor 3,5 miljoen euro gekocht plus flink wat tekengeld gegeven met een vijfjarig contract. Als ze hem nu weer voor drie miljoen verkopen maken ze verlies op hem en gezien de financiële situatie daar lijkt me dat niet acceptabel voor de achterban ook al omdat Dost daar weliswaar op de bank zit maar nog steeds de clubtopscorer is.

Persoonlijk vind ik zes miljoen ook iets teveel van het goede (5 miljoen euro lijkt me realistischer zonder de precieze inhoud te weten van zijn contract want dat speelt ook een grote rol bij de bepaling van een transfersom) maar zo redeneren ze natuurlijk daar in Friesland en zo vreemd vind ik dat nou ook weer niet.
Stel dat Ajax dan 3 of 4 miljoen euro heeft geboden dan heeft Dost geen poot om op te staan bij de arbitragezaak en staat SC Heerenveen in haar recht om het bod af te wijzen.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo jan 30, 2011 10:19 pm

Duke schreef:
Ajax hengelt naar Dost van Heerenveen

HEERENVEEN - Bas Dost verruilt SC Heerenveen mogelijk voor Ajax. De Amsterdammers hebben serieuze belangstelling voor de 21-jarige spits, die niet gelukkig is in Friesland en heeft aangegeven dat hij in deze transferperiode naar een andere club wil.

Dat meldt het AD.

De interesse van Ajax voor Dost is niet nieuw. Afgelopen zomer wilde trainer Martin Jol hem al naar de Arena halen. De spits was toen te duur. In Heerenveen is Dost echter op de bank beland. Trainer Ron Jans, met wie hij een uiterst moeizame relatie heeft, geeft ook vanavond tegen ADO Den Haag de voorkeur aan Viktor Elm.

De clubleiding van de Friezen zat deze week om de tafel met de zaakwaarnemers van de 21-jarige Dost, die niet alleen meer wordt begeleid door Henk Nienhuis maar ook door Rob Jansen. Zij willen dat er een oplossing komt voor de situatie. Simpel gezegd: Dost moet spelen, is het niet in Heerenveen dan maar elders.

Voor minder dan drie miljoen, het bedrag dat Heerenveen voor hem betaalde, gaat Dost de deur echter niet uit. ,,Daar hoef je geen economie voor gestudeerd te hebben", zegt directeur Robert Veenstra. ,,Bas hoeft van ons niet weg. Maar als een speler niet gelukkig is, moet je hem niet koste wat kost willen houden."
http://www.ad.nl
Eerder namen ze nog genoegen met 3 miljoen. Maar toen had Ajax nog geen geld dat in de zak brandt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 30, 2011 10:34 pm

wimpey schreef:
Duke schreef:Haha, het circus is begonnen!
Zoals joey al opmerkte: ze laten het dat ventje van 21 opknappen. :excited.gif:

Eentweetje met Ajax, dat wist ik al toen ik VDB hoorde. Moeten ze bij Ajax niet zeuren als een Ajacied zoiets flikt. Zo kun je dus geen enkele speler aan zijn contract houden.

Let wel, van mij hoeft het niet, hoor. Ik vind: de speler bepaalt waar hij speelt. Maar niet iedereen is dat met me eens, ook bij Ajax niet.

Ajax krijgt hier een slechte naam van. Is Dost dat waard?
Het stinkt aan alle kanten!

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo jan 30, 2011 10:40 pm

Ach... als ik een vast contract teken bij een bedrijf heb ik ook een opzegtermijn van 1 maand...
Waarom zou dat bij voetbal anders zijn?

Als Ajax in Dost trapt voor een belachelijk bedrag dan is het hun eigen fout.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » zo jan 30, 2011 10:41 pm

Het begint er sterk op te lijken dat Bas Dost voor 3-4 miljoen naar Ajax vertrekt. Financieel doen we het dan in elk geval zeer netjes. De speler met het hoogste salaris in de selectie gaat weg voor meer dan 25 miljoen, een speler die ongeveer de helft zal gaan verdienen komt er voor een zacht prijsje voor terug. Ik vraag me alleen af of Dost het bij Ajax gaat redden, hij zal er toch niet voor niks bij Ron Jans niet instaan? Ik vond hem bij SC Herecles talentvol, maar ook nog niet goed genoeg. Wel een type speler die goed bij dit Ajax past. Wat lengte, redelijk kopsterk, een 9.

Hoop wel dat Ajax Schaars er ook nog bij pakt, voor een kleine 5 miljoen (?). Dan ben je spekkoper.
Ajax!

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo jan 30, 2011 10:46 pm

oh ja.. "verstoring van de arbeidsverhouding"... daar kan een speler die weg wil het altijd wel op gooien.

Duke

Bericht door Duke » zo jan 30, 2011 10:47 pm

joey schreef:
wimpey schreef:
Duke schreef:Haha, het circus is begonnen!
Zoals joey al opmerkte: ze laten het dat ventje van 21 opknappen. :excited.gif:

Eentweetje met Ajax, dat wist ik al toen ik VDB hoorde. Moeten ze bij Ajax niet zeuren als een Ajacied zoiets flikt. Zo kun je dus geen enkele speler aan zijn contract houden.

Let wel, van mij hoeft het niet, hoor. Ik vind: de speler bepaalt waar hij speelt. Maar niet iedereen is dat met me eens, ook bij Ajax niet.

Ach, Heerenveen geeft eerst (min of meer) aan dat ze met 3 miljoen genoegen zullen nemen, en dat ze hem niet koste wat kost willen houden, en dan nu ineens de prijs verdubbelen? Tja, vind je het gek dat zo'n speler daar geen genoegen mee neemt? Dit is misschien een eenmalige kans om bij de club van z'n dromen (pyama) te komen.

Salvador Dali

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo jan 30, 2011 10:48 pm

Als ik die voorzitter nu zo hoor praten bij Studio Voetbal dan is er morgenochtend een akkoord.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo jan 30, 2011 10:51 pm

Ja... jammer. Ajax zal wel weer veel te veel betalen.

sander

Bericht door sander » zo jan 30, 2011 11:01 pm

4 a 5 miljoen? Mag ik hopen dat er geen tekengeld bijkomt.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 30, 2011 11:02 pm

Daar gaat het me niet om, Duke. Je kunt altijd wel iets bedenken dat jouw standpunt rechtvaardigt. Desnoods haal je er een pyjama bij.

De Ajaxsupporter vorige week: 'Liverpool moet betalen wat Ajax vraagt en anders donderen ze maar op.'
De Ajaxsupporter vandaag: 'Heerenveen moet Dost laten gaan, en de prijs moet zijn wat Ajax wil betalen.'

Kijk, dan loop je vast, hè?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo jan 30, 2011 11:02 pm

Duke schreef:
joey schreef:Eentweetje met Ajax, dat wist ik al toen ik VDB hoorde. Moeten ze bij Ajax niet zeuren als een Ajacied zoiets flikt. Zo kun je dus geen enkele speler aan zijn contract houden.

Ach, Heerenveen geeft eerst (min of meer) aan dat ze met 3 miljoen genoegen zullen nemen, en dat ze hem niet koste wat kost willen houden, en dan nu ineens de prijs verdubbelen? Tja, vind je het gek dat zo'n speler daar geen genoegen mee neemt? Dit is misschien een eenmalige kans om bij de club van z'n dromen (pyama) te komen.
Vind ik ook hoor. Heerenveen stelt zich weer eens onmogelijk op. Pranjic had dit eigenlijk ook al moeten doen.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 30, 2011 11:05 pm

Waarom? Heerenveen mag de prijs best verhogen als Ajax zich meldt. Tenminste, als Ajax de prijs mag verhogen als niet Bayern maar Real Madrid zich meldt.

Duke

Bericht door Duke » zo jan 30, 2011 11:05 pm

joey schreef:Daar gaat het me niet om, Duke. Je kunt altijd wel iets bedenken dat jouw standpunt rechtvaardigt. Desnoods haal je er een pyjama bij.

De Ajaxsupporter vorige week: 'Liverpool moet betalen wat Ajax vraagt en anders donderen ze maar op.'
De Ajaxsupporter vandaag: 'Heerenveen moet Dost laten gaan, en de prijs moet zijn wat Ajax wil betalen.'

Kijk, dan loop je vast, hè?
Nee hoor, dat zijn onvergelijkbare situaties. Dost mág weg bij Heerenveen, en ze hebben ook nog een miniumumprijs genoemd.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 30, 2011 11:10 pm

Mwah, hij mag weg, maar er is genoeg belangstelling voor hem. Dat is het punt niet.

Een minimumprijs? Nou en? :confused.gif:

Maar jullie staan blijkbaar te juichen?

Volgens Keje Molenaar maakt Dost trouwens weinig kans.
Laatst gewijzigd door joey op zo jan 30, 2011 11:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo jan 30, 2011 11:15 pm

joey schreef:Waarom? Heerenveen mag de prijs best verhogen als Ajax zich meldt. Tenminste, als Ajax de prijs mag verhogen als niet Bayern maar Real Madrid zich meldt.
Ze mogen ook honderd miljoen miljard vragen. :confused.gif:

Heerenveen wil honderd procent winst maken op een mislukte speler. Een beetje vreemd is het wel.

Genoeg belangstelling? Waarom zit hij daar dan nog? Ik lees al een maand dat hij weg wil/mag.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 30, 2011 11:19 pm

Hij is geen Sno, dat bedoel ik. In de zomer raken ze hem voor drie of vier miljoen ook nog wel kwijt. En mislukt, hij kan zich zo in de basis spelen. Hij zou het niveau aan moeten kunnen, nietwaar?

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo jan 30, 2011 11:23 pm

Een speler die na een half jaar al 'weg mag', dat is een mislukking hoor.

Als hij nog een half jaar niet speelt dan wordt hij vanzelf een Sno.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » zo jan 30, 2011 11:23 pm

3 Miljoen is meer dan genoeg voor deze speler Joey. Wat heeft hij laten zien? Zich met moeite in de basis gespeeld bij Emmen, toen heeft hij er een stuk of wat ingerommeld bij Heracles. Bij SC Heerenveen heeft hij nu in een half jaar tijd nog geen potten gebroken. Ik geef Ajax gelijk hoor. SC Heerenveen speelt een bluf spelletje, die weten ook wel dat Dost bij lange na geen 6 miljoen waard is.
Ajax!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo jan 30, 2011 11:26 pm

Giacomo Puccini schreef:3 Miljoen is meer dan genoeg voor deze speler Joey. Wat heeft hij laten zien? Zich met moeite in de basis gespeeld bij Emmen, toen heeft hij er een stuk of wat ingerommeld bij Heracles. Bij SC Heerenveen heeft hij nu in een half jaar tijd nog geen potten gebroken. Ik geef Ajax gelijk hoor. SC Heerenveen speelt een bluf spelletje, die weten ook wel dat Dost bij lange na geen 6 miljoen waard is.
Dan geef je Ajax dus geen gelijk, want jij zou hem niet halen. Toch?

Ik twijfel ook hoor.

Voer voor discussie: Dost heeft dezelfde zaakwaarnemer als Frank de Boer. :666.gif:

http://www.sport-promotion.nl/

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 30, 2011 11:33 pm

Aha, dezelfde zaakwaarnemer. :excited.gif:
Giacomo Puccini schreef:3 Miljoen is meer dan genoeg voor deze speler Joey.
En zo vond Liverpool 15 miljoen meer dan genoeg voor Suarez.
Wat heeft hij laten zien?
Zeiden ze in Engeland over Suarez: die moest nog laten zien dat hij het niveau had voor de PL.
SC Heerenveen speelt een bluf spelletje, die weten ook wel dat Dost bij lange na geen 6 miljoen waard is.
Deed Ajax ook met Suarez. Dat hoort er gewoon bij. Dan kun je blijven onderhandelen (zoals Liverpool deed) of je kunt de speler het vuile werk laten opknappen, zoals in dit geval.

Het is wat de gek ervoor geeft. De marktwaarde van een speler staat niet vast.

Ik vind het best, hoor. Maar dan wil ik geen boze woorden meer lezen als een Ajacied op deze manier een breuk forceert.

Iets anders: ik hoorde VDB zeggen dat Ajax Dost haalde op voorspraak van de technische staf. Dat zouden we toch niet meer doen?

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » zo jan 30, 2011 11:40 pm

Goedkoop kan wel eens duurkoop betekenen, dat is hoe ik aankijk tegen de interesse in Dost. Had liever gezien dat de scouting met een goede naam op de proppen was gekomen en dat we bij wijze van spreken het dubbele zouden uitgeven aan een echte topper (in spé). Misschien is Dost een kanjer in de dop, maar ik kan het er nog niet in ontdekken, zeker de laatste tijd niet. Hij kan het niveau aan van Heracles, dat heeft hij op zijn CV staan. De rest moet nog blijken.

Suarez heeft genoeg bewezen voor een marktwaarde van rond de 25 miljoen. Dat vond ik vooraf en dat is uitgekomen.
Ajax!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 30, 2011 11:42 pm

Dat denk ik ook wel, maar Suarez moet het nog wel even waarmaken. Voor deze transfersom moet hij in Engeland bij de toppers gaan horen.

De scouting doet blijkbaar niet mee. De trainer haalt een speler en die speler zit bij zijn zaakwaarnemer. Ik weet niet of ik dit de juiste gang van zaken vind.

Fantasieloos ook weer. Het wordt hoog tijd dat Ajax de scouting op orde krijgt. Anders blijven passanten het transferbeleid bepalen.

Plaats reactie