Bétrouwbaar transfernieuws
Moderator: mods
Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010
Als je Bas Dost koopt dan moet je ook spelen met traditionele buitenspelers die de achterlijn halen en voorzetten geven. Het Ajax van De Boer speelt met de rechtsbenige Ebecilio op links en de linksbenige Sulejmani op rechts die telkens naar binnenkomen. Een beetje zoals Heerenveen ook doet met Assaidi en Beerens. Bij Heerenveen is gebleken dat Dost hierdoor niet echt goed rendeert. Lijkt me sterk dat hem dat bij Ajax dan wel lukt.
Het zou allemaal niet zo'n probleem hoeven te zijn als onze backs buitenom doorkwamen en voorzetten gaven. Maar wat zie ik een paar keer tegen NAC (ik heb alleen de samenvatting gezien): Daley Blind die telkens binnendoor probeert op te komen ipv buitenom. Tsja, laat hem dan maar rechtsback spelen dan komt ie tenminste op zijn goede been uit als ie naar binnenkomt.
Het zou allemaal niet zo'n probleem hoeven te zijn als onze backs buitenom doorkwamen en voorzetten gaven. Maar wat zie ik een paar keer tegen NAC (ik heb alleen de samenvatting gezien): Daley Blind die telkens binnendoor probeert op te komen ipv buitenom. Tsja, laat hem dan maar rechtsback spelen dan komt ie tenminste op zijn goede been uit als ie naar binnenkomt.
Het lijkt me duidelijk dat Sulejmani op links beter rendeert. Snapte nooit waarom hij op rechts wordt geposteerd, denk/hoop dat De Boer dat ook snel gaat zien. Sulejmani op links en een Ebecilio of Jozefzoon op rechts ziet er heel wat beter uit wat mij betreft.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
En daar gaan we al.'Ajax hoopt naast Dost ook Mertens tijdig naar Amsterdam te halen'
Zaterdag, 29 januari 2011 om 22:52
Ajax hoopt niet alleen Bas Dost, maar ook Dries Mertens voor de sluiting van de transfermarkt binnen te halen, zo meldt Voetbal International zaterdag. Het is niet de eerste keer dat de middenvelder van FC Utrecht met de Amsterdammers in verband wordt gebracht. Ajax heeft tot maandagavond de tijd.
Door de verkoop van Luis Suárez aan Liverpool heeft Ajax een aardig bedrag beschikbaar voor nieuwe spelers. Heerenveen-aanvaller Dost moet de plaats van de Uruguayaan innemen. De Friezen en zaakwaarnemer Henk Nienhuis bevestigden vandaag dat Ajax officieel contact had gezocht inzake een transfer.
Ajax zal diep in de buidel moeten tasten voor Mertens. Afgelopen zomer lichtte FC Utrecht de optie in het het contract van de Belg tot medio 2014. De 23-jarige Mertens maakte naam bij AGOVV Apeldoorn en trok andehalf jaar geleden naar Utrecht. Daar is hij uitgegroeid tot een van de betere middenvelders van de Eredivisie.
voetbalzone.nl

Haha, ze willen meteen al het geld uitgeven?
- Daily Blind
Mertens was die jongen die door Ajax was afgetest. Onbegrijpelijk dat er weer bakken met geld aan hem wordt uitgegeven. Kon je tijdje terug voor nop ophalen in Apeldoorn.
Geloof het niet. Dost is nog enigszins betaalbaar, voor Mertens zal je toch minstens 10 miljoen moeten betalen. Een bedrag dat Ajax niet gaat betalen. Mag ik hopen.
Mertens en Chadli hadden we bij elkaar voor nog geen 2 miljoen kunnen hebben.
We kijken alleen in Nederland, maar de Jupiler League slaan we blijkbaar over.

Mertens en Chadli hadden we bij elkaar voor nog geen 2 miljoen kunnen hebben.

Mertens dus. Prima! Goede speler die Ajax goed kan gebruiken.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Eens. Zonde dat we het niet hebben gedaan toen hij goedkoper was, maar daar is niets meer aan te doen.De Dominee schreef:Mertens dus. Prima! Goede speler die Ajax goed kan gebruiken.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09
Maar toen zou Peter hebben gezegd dat hij zich eerst moet bewijzen (en dus 10 miljoen kosten) voordat wij hem moeten halen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
- Ajaciedjuh
Een ding is in ieder geval niet veranderd mbt Mertens: hij past in het lengteprofiel waar we al jarenlang op scouten! Prima speler overigens: heeft een actie en kan iemand vrij voor de goal zetten. Ik ben wel benieuwd naar zijn rendement.
Update: wat ik al dacht; slechts 4 goals en 0 assists! Vorig jaar 6 goals, 1 assist
Update: wat ik al dacht; slechts 4 goals en 0 assists! Vorig jaar 6 goals, 1 assist

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
- Cluijffert
zolang het structureel volledig mis zit bij Ajax, je blijft dit houden. Keer op keer op keer.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Wanneer dit 'feest' doorgaat, kunnen we ook de nieuwe trainer alweer voor gek verklaren.
Als het 'nieuws' waar is natuurlijk.
Als het 'nieuws' waar is natuurlijk.
Zijn toch niet de namen waar ik warm van wordt.
-
Mertens vind ik geen slechte keuze. Die kan z'n mannetje passeren en heeft een aardig inzicht. Dost zou echt kapitaalvernietiging zijn.
Maar voor alle namen die we nu horen in de pers: met een beetje goede scouting was je een fractie van het bedrag kwijt geweest!!! Regeren is vooruitzien!! Nu gaan we weer een paar miljoen neerleggen voor een speler die 1 jaar geleden een paar ton kostte.
Maar voor alle namen die we nu horen in de pers: met een beetje goede scouting was je een fractie van het bedrag kwijt geweest!!! Regeren is vooruitzien!! Nu gaan we weer een paar miljoen neerleggen voor een speler die 1 jaar geleden een paar ton kostte.
Whitey on the moon.
Het toont in ieder geval aan dat het nog altijd de moeite waard is om serieus naar de Jupiler League te kijken. Kijk eens wat daar de laatste jaren aan spelers uit naar voren is gekomen. Nu is het natuurlijk niet makkelijk om in te schatten waar het plafond van zo'n speler dan ligt maar tegen een kleine investering is het makkelijk om eens een gokje te wagen. Bijvoorbeeld op een positie waar je in de jeugd weinig bijzonders hebt lopen.
Nu zou je voor zowel Dost als Mertens de hoofdprijs moeten betalen. Nu ben ik op zich vooral geïnteresseerd in goede spelers en niet in transfersommen. Maar we hebben er natuurlijk wel belang bij dat Ajax zich financieël gezien niet in de problemen werkt.
Nu zou je voor zowel Dost als Mertens de hoofdprijs moeten betalen. Nu ben ik op zich vooral geïnteresseerd in goede spelers en niet in transfersommen. Maar we hebben er natuurlijk wel belang bij dat Ajax zich financieël gezien niet in de problemen werkt.
Nil volentibus arduum
Eerste bod Ajax op Mertens afgewezen:
HumbertoTan
HumbertoTan
Ajax heeft een eerste bod gedaan op Mertens, dat is door Utrecht afgewezen. Zo vertelde Foeke Booy aan #Eredivisie Live
Met 1 miljoen verhogen, wil Utrecht dan nog niet mooi laten zitten ...
Blij met de punten ...
Nu.nlMertens mag nog niet naar Ajax
AMSTERDAM - Ajax wil zich voor dinsdag behalve met Bas Dost ook nog met Dries Mertens versterken. De Amsterdamse club ziet in de 23-jarige buitenspeler een geschikte opvolger van Luis Suarez, die naar Liverpool is vertrokken. Ajax heeft vrijdag een bod op de Belgische vleugelspits uitgebracht. „Maar dat hebben we afgewezen”, zegt technisch directeur Foeke Booy van FC Utrecht.
„We staan niet te popelen om Dries te laten vertrekken”, vervolgt Booy. „De transfermarkt sluit maandag, maar we hebben Ajax een deadline gesteld. Mertens is een belangrijke speler voor ons. Die laten we dus niet zomaar vertrekken. Maar we hebben natuurlijk ook te maken met Dries zelf. Verder wil ik er nu niet al te veel over zeggen.”
Mertens is bezig met zijn tweede seizoen bij FC Utrecht. Hij speelde daarvoor bij AGOVV. Meerdere scouts van Ajax hebben de vleugelspeler destijds bekeken en afgetest. Ajax ontvangt maximaal 26,5 miljoen euro voor Suarez. De Amsterdamse club wil een deel van dat bedrag besteden aan Dost en Mertens. „Maar we zijn niet van plan om nu plotseling voor iedereen de hoofdprijs te betalen”, verklaarde algemeen directeur Rick van den Boog.
Dost is toch wel kop sterk en Mertens lijkt mij een speler alla Sneijder op 10 Vergeet niet dat we dan 3 Belgen in het team hebben en dat zal Dries ook wel leuk vinden.
Klinkt niet alsof hij onverkoopbaar is. Ik vind het wel een goede speler trouwens.
Inderdaad, Dries wil zelf graag en gezien de teksten van Booy is het gat niet extreem groot tussen vraag/aanbod.
Met Mertens, Dost, El Hamdaoui, De Jong, Sulejmani, Ebecilio, Josefzoon en Ozbiliz kan Ajax iig variëren in speelwijze.
-
- AT Toto winner 10/11
Mertens zou ik wel een goede zet vinden. Hij heeft een actie, gif in zijn spel en kan een wedstrijd openbreken. Dat zijn dingen die we in de huidige aanval niet in overvloed hebben. Sowieso veel liever Mertens dan Dost. Maar uiteraard weer niet tegen elke prijs. Alles meer dan 6 miljoen zou ik te veel vinden.
Mertens blonk vorige week uit, en zie, deze week gaan we hem halen.
Wanneer kijken ze bij Ajax eens verder dan hun neus lang is?
Wanneer kijken ze bij Ajax eens verder dan hun neus lang is?
Het stinkt aan alle kanten!
6 Miljoen. Daar is echt wel wat beters voor te vinden