Het frappante is dat de reden dat Jans hem op de bank houd is omdat hij te statisch speelt en te weinig beweegt. Daarom kiest Jans voor Elm in de spits. Een speler die vergelijkbaar is met Siem de Jong..Peter schreef:
Ik moet bijvoorbeeld nog maar zien of hij Siem de Jong uit de basis speelt. Siem de Jong heeft laten zien dat hij veelvuldig aanspeelbaar is. Dost is dat nog nooit geweest.
Bétrouwbaar transfernieuws
Moderator: mods
Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010
- Ajaciedjuh
Ajax heeft zich officieel voor Dost gemeld, aldus de voorzitter van Heerenveen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Normaal gezien zou dat dan rond moeten komen. Alle partijen willen een transfer.
Maar ja, dit is Heerenveen. Die willen zelfs op mislukte spelers nog een winstmarge van 100 procent pakken.
Maar ja, dit is Heerenveen. Die willen zelfs op mislukte spelers nog een winstmarge van 100 procent pakken.
Dat zal wel rondkomen. De enige vraag is voor hoeveel. Ik zou echt niet veel verdergaan dan 4 miljoen. Ik zie niet in waarom die jongen meer waard is geworden door een half jaar te banken in Friesland. 

Daarom, ik zou geen cent verder gaan dan 3,2 miljoen. (Dit even los van de kwaliteiten van Dost, ik ken deze speler niet goed genoeg.)
Oh nee, hè? Dat meen je toch niet? Is Ajax dus weer eens als een blind paard aan het inkopen?Trab schreef: Het frappante is dat de reden dat Jans hem op de bank houd is omdat hij te statisch speelt en te weinig beweegt. Daarom kiest Jans voor Elm in de spits. Een speler die vergelijkbaar is met Siem de Jong.

[van der Gijp]Hihihaha .. Bas Dost vind ik een goede speler .. niet dan .. [/van der Gijp]
Blij met de punten ...
Zou een dergelijke aankoop de selectie van Ajax niet veelzijdiger maken?Zuidema schreef:Oh nee, hè? Dat meen je toch niet? Is Ajax dus weer eens als een blind paard aan het inkopen?Trab schreef: Het frappante is dat de reden dat Jans hem op de bank houd is omdat hij te statisch speelt en te weinig beweegt. Daarom kiest Jans voor Elm in de spits. Een speler die vergelijkbaar is met Siem de Jong.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Het is geen blind paard, maar hij is wel statisch en bijna nooit aanspeelbaar. Goeie kopper, redelijke techniek. Beetje Sibon-achtig.Zuidema schreef:Oh nee, hè? Dat meen je toch niet? Is Ajax dus weer eens als een blind paard aan het inkopen?Trab schreef: Het frappante is dat de reden dat Jans hem op de bank houd is omdat hij te statisch speelt en te weinig beweegt. Daarom kiest Jans voor Elm in de spits. Een speler die vergelijkbaar is met Siem de Jong.
Peter schreef:Het is geen blind paard, maar hij is wel statisch en bijna nooit aanspeelbaar. Goeie kopper, redelijke techniek. Beetje Sibon-achtig.Zuidema schreef:Oh nee, hè? Dat meen je toch niet? Is Ajax dus weer eens als een blind paard aan het inkopen?Trab schreef: Het frappante is dat de reden dat Jans hem op de bank houd is omdat hij te statisch speelt en te weinig beweegt. Daarom kiest Jans voor Elm in de spits. Een speler die vergelijkbaar is met Siem de Jong.
Ik zat ook steeds aan Sibon te denken. Maar volgens mij is hij technisch iets beter dan SIbon. Hij is ook nog jong en wellicht dat De Boer hem wat kan bijbrengen en zijn speelstijl iets veranderen/ontwikkelen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
-
Godallemachtig.. typisch Ajax weer... pas beginnen met regelen als iedereen weet dat we minimaal 15 miljoen voor transfers kunnen neerleggen. Heerenveen kan en mag de hoofdprijs vragen en Ajax zal er aan voldoen. Wat dat betreft zitten er geen joden meer in het bestuur.
Waarom heeft Ajax nooit een aankoop a la Dzudzak of Ruiz? Spelers die voor een schijntje gekocht zijn en je gelijk kampioen maken. Bas Dost gaat dat niet doen. Die jongen is echt veel te statisch en te langzaam.
Waarom heeft Ajax nooit een aankoop a la Dzudzak of Ruiz? Spelers die voor een schijntje gekocht zijn en je gelijk kampioen maken. Bas Dost gaat dat niet doen. Die jongen is echt veel te statisch en te langzaam.
Whitey on the moon.
- peter
Dat ontwikkelen zou eerst maar eens bij Heerenveen moeten gebeuren. Verder vind ik Dost niet per definitie technischer dan Sibon, hoor.Mr. Ajax schreef:
Ik zat ook steeds aan Sibon te denken. Maar volgens mij is hij technisch iets beter dan SIbon. Hij is ook nog jong en wellicht dat De Boer hem wat kan bijbrengen en zijn speelstijl iets veranderen/ontwikkelen.
Zoals Trab al stelt, ik waag het te betwijfelen of hij de Jong uit de basis speelt, hoor. Dost is meer killer, maar op de wijze waarop Ajax speelt is hij toch echt minder op zijn plek. Nee, ik heb er echt geen hoge pet van op.
Bij Heerenveen lezen ze ook kranten. Ze hebben meteen bij VDB een subsidieaanvraag ingediend. 

Het stinkt aan alle kanten!
Ach, het zal allemaal wel.Invloed heb je er toch niet op .. En al is ie zo statisch als een strijkplank, als ie er zodadelijk tig inschiet zeurt niemand meer ( beetje het KJH verhaal ) ... En natuurlijk moet AJAX niet ten koste van alles deze speler willen halen ( iets wat me veel belangrijker lijkt ) ..
Blij met de punten ...
En dan ga je weer zeuren dat AJAX onprofessioneel is omdat hij dan 12 miljoen kost, terwijl we er eerder bij hadden moeten zijn. Doe niet zo kortzichtig.Peter schreef:Dat ontwikkelen zou eerst maar eens bij Heerenveen moeten gebeuren.Mr. Ajax schreef:
- peter
Ajax moet geen spelers van 12 miljoen halen, dus ik zeur heus niet. Verder duurt het nog jaren voordat Dost op dat niveau is, hoor. Of vind je dat hij met een redelijk seizoen bij Heracles en een halfjaar bank zitten al recht van spreken heeft? Ik zie de klasse niet, hoor. Je moet spelers hebben die Ajax verder helpen. We gaan toch geen 4 miljoen betalen voor iemand die er niet direct staat en die zich vooral heel erg moet ontwikkelen totdat hij een Ajaxspits is? Je kan een gokje wagen, maar voor 4 miljoen hoor je spelers te halen die gelijk hun klasse tonen. Luuk de Jong was een gokje geweest toen hij nog bij de Graafschap zat bijvoorbeeld. Of Chadli of Mertens. Daar kun je gokjes mee wagen, maar met Dost en zijn prijskaart zou ik het maar laten.Mr. Ajax schreef:En dan ga je weer zeuren dat AJAX onprofessioneel is omdat hij dan 12 miljoen kost, terwijl we er eerder bij hadden moeten zijn. Doe niet zo kortzichtig.Peter schreef:Dat ontwikkelen zou eerst maar eens bij Heerenveen moeten gebeuren.Mr. Ajax schreef:
En dan ga je weer zeuren dat AJAX onprofessioneel is omdat hij dan 12 miljoen kost, terwijl we er eerder bij hadden moeten zijn. Doe niet zo kortzichtig.[/quote]Peter schreef:
Dat ontwikkelen zou eerst maar eens bij Heerenveen moeten gebeuren.
Ajax moet geen spelers van 12 miljoen halen, dus ik zeur heus niet. Verder duurt het nog jaren voordat Dost op dat niveau is, hoor. Of vind je dat hij met een redelijk seizoen bij Heracles en een halfjaar bank zitten al recht van spreken heeft? Ik zie de klasse niet, hoor. Je moet spelers hebben die Ajax verder helpen. We gaan toch geen 4 miljoen betalen voor iemand die er niet direct staat en die zich vooral heel erg moet ontwikkelen totdat hij een Ajaxspits is? Je kan een gokje wagen, maar voor 4 miljoen hoor je spelers te halen die gelijk hun klasse tonen. Luuk de Jong was een gokje geweest toen hij nog bij de Graafschap zat bijvoorbeeld. Of Chadli of Mertens. Daar kun je gokjes mee wagen, maar met Dost en zijn prijskaart zou ik het maar laten.[/quote]
Hoe lang het duurt voordat Dost op dat niveau is, kan jij niet weten. Huntelaar was ook geen klassieke AJAX-spits, zeker niet toen hij hier voor het eerst kwam. Had ook niet zo heel veel laten zien in de eredivisie (wel meer dan Dost) voordat hij bij ons tekende, en voor maar liefst 9 miljoen euro. Huntelaar vind ik vandaag ook een betere speler dan toen.
Als Dost de ballen erin gaat schoppen a la Huntelaar is hij die 4 miljoen heus wel waard, klassieke AJAX-spits of niet.
- peter
Huntelaar was een bewezen goleador en de grote man bij Heerenveen. Volgens mij schoot hij er daar in 1.5 seizoen 40 in. Dat is wel even andere koek. Spelers ontwikkelen zich, maar Dost zit nog voor de stap die hem naar Ajax zou kunnen brengen, namelijk presteren bij een subtopper. Ik vind 4 miljoen voor iemand die het nog niet heeft laten zien in de subtop erg veel geld. Zou volgens mij voor het eerst zijn dat er zoveel geld voor een bankzittende subtopper wordt betaald.
Bewezen goleador? Sibon legde ze er ook mooi in vroeger bij Roda. Over Huntelaar was er heel erg veel scepsis, dat weet je zelf nog. En het klopt allemaal wat je zegt, maar het is wel erg kort door de bocht allemaal. Want op het moment dat hij zich wel bewijst op die niveau en er dertig inschopt, moet je er weer 12 miljoen voor uittrekken. Dan lijkt 4 miljoen euro een fooi.Peter schreef:Huntelaar was een bewezen goleador en de grote man bij Heerenveen. Volgens mij schoot hij er daar in 1.5 seizoen 40 in. Dat is wel even andere koek. Spelers ontwikkelen zich, maar Dost zit nog voor de stap die hem naar Ajax zou kunnen brengen, namelijk presteren bij een subtopper. Ik vind 4 miljoen voor iemand die het nog niet heeft laten zien in de subtop erg veel geld. Zou volgens mij voor het eerst zijn dat er zoveel geld voor een bankzittende subtopper wordt betaald.
Laatst gewijzigd door Mr. Ajax op za jan 29, 2011 7:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- peter
Over Huntelaar was veel scepsis, maar hij had nog altijd veel meer gepresteerd dan Bas Dost. Naja, ik vind 4 miljoen voor een bankzitter van Heerenveen een shitload of money in ieder geval. Er is geen enkele garantie dat hij het wel eventjes gaat doen bij Ajax, zeker niet omdat hij het op een subtop niveau al niet laat zien. Dat zijn voor nu gewoon even de feiten.
Ik ben het eens met Peter. Huntelaar was topscoorder van Nederland en Bas Dost heeft het alleen pas leuk gedaan bij Heracles. Daar moet je dan zeker niet de hoofdprijs voor betalen. Het blijft een gok om hem te halen voor bijv. 3.5 miljoen. Hij rendeert bij Heerenveen niet met bijv. Aissaidi en Beerens. Mertens, Chadli en De Jong kon je een gok meenemen met die bedragen maar met Dost is dat erg tricky.
De kans dat Suarez weg zou gaan was erg groot. Snap ook niet dat Ajax al eerder en concreter een plan B had.
ps: Wat voor spits wil Ajax nou? Een El H.? Dan kan je beter een buitenspeler kopen of meer een Dost en dan El H. aan de zijkant?
De kans dat Suarez weg zou gaan was erg groot. Snap ook niet dat Ajax al eerder en concreter een plan B had.
ps: Wat voor spits wil Ajax nou? Een El H.? Dan kan je beter een buitenspeler kopen of meer een Dost en dan El H. aan de zijkant?
Huntelaar was inderdaad al topscoorder van Nederland, daarom kostte hij ook 9 miljoen euro. En toen vroegen mensen zich af waarom wij hem niet eerder haalden. Ik denk ook niet dat AJAX een centje meer dan 4 miljoen voor hem moet betalen uiteindelijk hoor. En ook dat is veel geld. Maar het kan ook zomaar goed vallen en dan kun je over een jaar constateren dat we hem voor een fooi hebben gehaald.
Ik zie trouwens ook liever El Hamdaoui in de spits en dat ze een goede buitenspeler halen.
Ik zie trouwens ook liever El Hamdaoui in de spits en dat ze een goede buitenspeler halen.
Ruiz kostte ook 6,5 miljoen euro. Voor Bas Dost moet je maximaal 2 miljoen betalen en anders lekker laten zitten.GangstaRiB schreef:Godallemachtig.. typisch Ajax weer... pas beginnen met regelen als iedereen weet dat we minimaal 15 miljoen voor transfers kunnen neerleggen. Heerenveen kan en mag de hoofdprijs vragen en Ajax zal er aan voldoen. Wat dat betreft zitten er geen joden meer in het bestuur.
- Cluijffert
zelfs ezels ze stoten zich niet twee keer dezelfde steen...
maar Ajax... ach ja, waar maken we ons druk om.
maar Ajax... ach ja, waar maken we ons druk om.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Om de mooiste club die er is.
Welke steen bedoel je?

Welke steen bedoel je?