Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Ajaciedjuh

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door Ajaciedjuh » vr jan 28, 2011 7:08 pm

wimpey schreef:Ajax moet iemand halen met een aktie. Basta.

Met het steriele spel dat Ajax in de voorbije 3 wedstrijden speelde, ga je geen potten breken. Je hebt iemand nodig die voor verrassing en variatie zorgt.
Idd. Dat ontbreekt totaal in dit elftal. Een goede puntspeler is ook welkom, maar een speler met een actie is essentieel (Mertens????).

Ik heb er weinig vertrouwen in, maar als Ajax de scouting nu eens wel op orde zou hebben, zou je het elftal sterker kunnen maken. Behalve een speler met een actie, hebben we scorend vermogen en fysiek nodig.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

D_skilled

Bericht door D_skilled » vr jan 28, 2011 7:13 pm

wimpey schreef:Die zal wel komen. Onder het mom van: KJH haalden we ook van H'veen. Dat soort praatjes gaat er bij de achterban altijd goed in. :excited.gif:
Ik denk het ook. Ajax/de Boer gaan voor save. Competitie is onderweg. Een speler heeft niet veel tijd om zich aan te passen. Dost kent de Nederlandse competitie, heeft bewezen op dit niveau te kunnen scoren en is een puntspeler waarvan de Boer wel gecharmeerd van is. Alle ingrediënten voor een transfer. Maar dan nog zie ik in hem niet de uitgesproken vervanger van Suarez. Suarez kon plots met een beslissende actie komen.

Toppie

Bericht door Toppie » vr jan 28, 2011 7:15 pm

Heeft die wel nog Dorst :blush.gif:

D_skilled

Bericht door D_skilled » vr jan 28, 2011 7:20 pm

Pfjew, wát een slechte naamgrap. Als je niks te melden hebt blijf dan gewoon vanaf de kant toekijken, i.p.v. kansloze one-liners te plaatsen.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 28, 2011 7:23 pm

Nee, Dost kan nooit de vervanger zijn van Suarez. Dat lijkt me duidelijk.

De Boer zou het dan zo moeten zien: EH de vervanger van Suarez en Dost de vervanger van Mido.

Zo zie je maar wat een aderlating het is dat we Luis kwijt zijn.
Het stinkt aan alle kanten!

Beloki

Bericht door Beloki » vr jan 28, 2011 7:24 pm

joey schreef:Nee, Dost kan nooit de vervanger zijn van Suarez. Dat lijkt me duidelijk.

De Boer zou het dan zo moeten zien: EH de vervanger van Suarez en Dost de vervanger van Mido.
Nogal wiedes. Ik denk niet dat FdB of iemand hier Dost rechtsbuiten wil gaan zetten.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr jan 28, 2011 7:26 pm

Ik zie ze Beerens nog wel halen. We laten ons maar verrassen. Morgen zal er wel wat meer bekend zijn.

Straks komt nog een interview met VD Boog op Ajax.tv.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

D_skilled

Bericht door D_skilled » vr jan 28, 2011 7:27 pm

joey schreef:Nee, Dost kan nooit de vervanger zijn van Suarez. Dat lijkt me duidelijk.

Zo zie je maar wat een aderlating het is dat we Luis kwijt zijn.
Als linksbuiten is El. H een aanfluiting. Dan kan Frank de Boer het Ajax-spelletje uit z'n hoofd zetten, want dat zit er dan niet meer in. Zie maar eens een flankspeler te halen met evenveel rendement als Suarez. Schier onmogelijk.

D_skilled

Bericht door D_skilled » vr jan 28, 2011 7:29 pm

Ajaciedjuh schreef:Ik zie ze Beerens nog wel halen. We laten ons maar verrassen. Morgen zal er wel wat meer bekend zijn.

Dan maakt Ajax dus weer precies dezelfde fout. Veel geld over de balk smijten voor een speler die niet eens tot de beste in de Eredivisie behoort en waarvan de rek er bijna uit is. Met Beerens word je geen kampioen. Ook wisselvallig en z'n rendement uitgedrukt in doelpunten stelt barweinig voor.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 28, 2011 7:32 pm

Beloki schreef:

Nogal wiedes. Ik denk niet dat FdB of iemand hier Dost rechtsbuiten wil gaan zetten.
Je weet het nooit met trainers. Adriaanse zette Mido linksbuiten.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr jan 28, 2011 7:34 pm

D_skilled schreef:
Ajaciedjuh schreef:Ik zie ze Beerens nog wel halen. We laten ons maar verrassen. Morgen zal er wel wat meer bekend zijn.

Dan maakt Ajax dus weer precies dezelfde fout. Veel geld over de balk smijten voor een speler die niet eens tot de beste in de Eredivisie behoort en waarvan de rek er bijna uit is. Met Beerens word je geen kampioen. Ook wisselvallig en z'n rendement uitgedrukt in doelpunten stelt barweinig voor.
Daarnaast ook nog eens blessuregevoelig. 1ste seizoenhelft 6 goals en assists (en veel geblesseerd), dus dat is niet zo slecht.

Beerens en Gudjohnsen kost relatief weinig en je kunt nog een half jaar zoeken voor een echte spits. Het zou mij niet verbazen als het dit wordt.

D_skilled

Bericht door D_skilled » vr jan 28, 2011 7:35 pm

Hoezo nog zoeken naar een spits? Dan gaat er iets niet goed in de scouting, want iedereen wist dat Suarez vroeg of laat zou vertrekken. Nu kunnen we zien of de organisatie als een huis staat, zoals vd Boog openlijk zei. Ik hoor het al zo vaak. Ajax moet af van noodverbandjes of pleisters. Hoe je het maar wil noemen.

LucaS

Bericht door LucaS » vr jan 28, 2011 7:38 pm

Dat is ook niet zo raar, want Mido is als linksbuiten gekocht
I think I lost my fucking headache

Zuidema

Bericht door Zuidema » vr jan 28, 2011 7:50 pm

D_skilled schreef: Maar dan nog zie ik in hem niet de uitgesproken vervanger van Suarez.
Forget it. Die is er niet of ligt niet binnen de mogelijkheden van Ajax. Ajax zal met de vervanging van Luis altijd een forse stap terug doen.
Laatst gewijzigd door Zuidema op vr jan 28, 2011 7:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 28, 2011 7:56 pm

LucaS schreef:Dat is ook niet zo raar, want Mido is als linksbuiten gekocht

Inderdaad. :drecul.gif:

Maar Adriaanse had op de training natuurlijk niet gezien... :biggrin.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » vr jan 28, 2011 8:03 pm

joey schreef: De Boer zou het dan zo moeten zien: EH de vervanger van Suarez en Dost de vervanger van Mido.
Jol stelde vorig seizoen terecht dat er geen opvolger voor KJH was gehaald. En haalde Pantelic.

FdB zal denken dat EH de opvolger van Suarez is. Hij zette hem niet voor niets niet in de spits. En dat er dus geen KJH / Pantelic in huis is gehaald.

2 opties m.i.: hij gaat voor de jonge Dost, omdat hij in hem een spits voor de toekomst ziet. Wanneer hij in De Jong / Castillion de spits van de toekomst ziet, zal hij voor Gudjonsson gaan.

Wanneer hij voor de laatste gaat, zal ook ervaring / gewend zijn aan de druk / leidinggevende rol in jong elftal etc. belangrijk zijn geweest bij de keuze.

Ik hoop trouwens dat de club er nog in slaagt om voor 1 feb. van Cvitanich af te komen. :excited.gif:

jabu

Bericht door jabu » vr jan 28, 2011 8:22 pm

wimpey schreef:
joey schreef: Dat had ik ook begrepen, ja. Dat was destijds hét argument om EH te halen, terwijl dat financieel niet verantwoord was. Dat we dan de opvolger van Luis alvast in huis hadden.
Afschrijving Luis, dichten van het tekort van Boog & Slop van vorig seizoen én de externe financier terugbetalen, die de komst van EH mogelijk maakte.
Nog net wat geld over om de Fam. Jol af te betalen... :hypocrite.gif: .

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr jan 28, 2011 10:31 pm

Moeilijke case. Ga je voor een vervanger van Suarez (een type dat uit het niets een goal maakt waardoor je CL speelt), of wil je een spits die zogenaamd in je systeem past?

Dost: heb ik geen goed gevoel bij. Beetje zeurpiet. Verder een statische spits die het goed deed bij Heracles in het strenge regime van Verbeek. Hetzelfde Heracles dat vorig seizoen goed draaide onder Verbeek en nu dramatisch onder Bosz. Kortom: ik denk dat Verbeek Dost goed liet spelen. De Boer is niet te vergelijken met Verbeek, dus ik zie dat niet goed gaan. Ik denk dat Dost duidelijke kaders nodig heeft en dat De Boer geen regime a la Verbeek hanteert.

Wolfswinkel: leuk spelertje alleen errug licht.

Gudjohnsen: sterke vent, redelijk oud en moet alleen voor dit seizoen gehaald worden.

Maar zelfs een Suarez of een Messi maakt Ajax dit seizoen geen kampioen om de doodeenvoudige reden dat er teveel andere posities óók onderbezet zijn. Het middenveld is een drama en linksachterin hebben we ook een probleem.
Whitey on the moon.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr jan 28, 2011 10:37 pm

"Maar zelfs een Suarez of een Messi maakt Ajax dit seizoen geen kampioen " :confused.gif:

Heeft Suarez überhaupt weleens een club kampioen gemaakt dan?

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr jan 28, 2011 10:43 pm

Cruijff schreef:"Maar zelfs een Suarez of een Messi maakt Ajax dit seizoen geen kampioen " :confused.gif:

Heeft Suarez überhaupt weleens een club kampioen gemaakt dan?
Nou ja, ik bedoelde eigenlijk de loop van dit seizoen... De kans dat je kampioen wordt met Suarez lijkt me een stukje groter dan zonder.
Whitey on the moon.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr jan 28, 2011 10:50 pm

Durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen. Met Suárez, Huntelaar, Perez, Jaap Stam en daarvoor zelfs nog een aantal jaar met Sneijder pakten we die titel ook telkens niet.

Van Suárez zijn spel stoorde me naast zijn te hoge aantal gele kaarten en gemiste kansen dat de rest van de Ajax ploeg erg statisch werd van zijn aanwezigheid. Stil bleef staan en toekeek hoe hij in zijn eentje iets probeerde te creëeren. Ik wil met een doelgerichte kopsterke spits spelen én met buitenspelers én met vleugelverdedigers die eroverheen denderen. Moet mogelijk zijn met Ebecilio, Blind, Van der Wiel, Lukoki, evt. Ozdilic en niet te vergeten Florian Jozefzoon die weer fit is!

Nu nog een spits erbij die kan koppen en afvallende ballen van de keeper, de baal of desnoods de reet van een medespeler binnentikt.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr jan 28, 2011 11:50 pm

Als Dost komt dan kunnen ze van mijn part doodvallen. :blush.gif:

D_skilled

Bericht door D_skilled » za jan 29, 2011 12:20 am

999

Bericht door 999 » za jan 29, 2011 8:59 am

DOST SLAAPT IN AJAX-PYJAMA

HEERENVEEN – Ajax zet er vol op in om Bas Dost (21) vast te leggen als opvolger van Luis Suarez. De spits van SC Heerenveen staat boven aan het verlanglijstje van de Amsterdammers, die vandaag al een poging ondernemen om hem los te weken bij de Friezen. „We weten dat Bas de kandidaat is”, bevestigt zijn zaakwaarnemer Henk Nienhuis. „Maar ik heb nog geen contact met Ajax gehad. Eerst zullen de clubs eruit moeten komen.” En dat lijkt niet eenvoudig. De Friezen pikten Dost een half jaar geleden voor 3,2 miljoen euro op bij Heracles Almelo, maar zouden vanwege de volle portemonnee van Ajax nu circa zes miljoen willen incasseren. Ajax zou vooralsnog niet verder willen gaan dan vier miljoen euro, omdat Dost onder Ron Jans op de reservebank belandde en de speler onlangs aanstuurde op een breuk.

„Iedereen weet dat Bas graag naar Ajax wil”, aldus Nienhuis. „Als jong jochie sliep hij al in een Ajax-pyjama. Hij moet sowieso weer gaan voetballen. De bondscoaches Bert van Marwijk en Cor Pot zijn gecharmeerd van hem, maar op dit moment gaat het niet goed natuurlijk.” Mochten SC Heerenveen en Ajax er niet uitkomen, dan schakelen de hoofdstedelingen razendsnel door naar de 32-jarige Eidur Gudjohnsen van Stoke City.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » za jan 29, 2011 9:13 am

Peter schreef:Als Dost komt dan kunnen ze van mijn part doodvallen. :blush.gif:

Liever Gudjohnsen? :hypocrite.gif:

Plaats reactie