MLB

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

zeux

Re: MLB

Bericht door zeux » ma jan 24, 2011 9:10 am

Dubbel schreef:
Zeux schreef:We gaan met het team van mijn jongste zoon (oudste zoon gaat ook mee) een week naar de States. Zien twee wedstrijden van de Red Sox, één wedstrijd van de Pawsox en ze spelen zelf 5 wedstrijden tegen high school teams op een campus anderhalf uur van Boston. Waarschijnlijk ook nog een bezoekje aan het stadion van de Patriots.
Dat is een leuk trippie. Ook al heb ik in alle sporten een hekel aan Boston.... Welke club speelt je zoon? In de buurt van Amsterdam, Hoofddorp of zo?
Utrecht. UVV. De jongste aspiranten, de oudste Junioren. Allebei de topklasse, dus ze spelen wel 'landelijk' (randstad + psv + tex town).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma jan 24, 2011 2:57 pm

Zeux zijn zoon komt terug als Red Sox fan wat ik je brom. Er is natuurlijk iets flink fout gegaan in de opvoeding van dat jong als de zoon de MFY kiest en zijn vader Mets fan is.

Insert here: het antwoord van Zeux over vrije opvoeding, zelf kiezen, een eigen wil en meer van dat bla, bla. :ajaxsmiley.gif:

Een goede zoon volgt gewoon zijn vader in zijn fan zijn en niet de weg van de minste weerstand te nemen door het team te nemen wat toevallig een paar keer de WS wint omdat ze het grootste payroll hebben. :1evil.gif:
YNWA

zeux

Bericht door zeux » ma jan 24, 2011 3:00 pm

:biggrin.gif:

Met de jongste is het wel helemaal goed gekomen. :blub.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma jan 24, 2011 5:38 pm

:ajaxsmiley.gif:

Only 3 weeks till pitchers and catchers report!! #SpringTraining #MLB
ÜberTwitter • 24-01-11 16:25

:onfire.gif:
YNWA

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di jan 25, 2011 8:19 am

Zeux schreef:
Dubbel schreef:
Zeux schreef:We gaan met het team van mijn jongste zoon (oudste zoon gaat ook mee) een week naar de States. Zien twee wedstrijden van de Red Sox, één wedstrijd van de Pawsox en ze spelen zelf 5 wedstrijden tegen high school teams op een campus anderhalf uur van Boston. Waarschijnlijk ook nog een bezoekje aan het stadion van de Patriots.
Dat is een leuk trippie. Ook al heb ik in alle sporten een hekel aan Boston.... Welke club speelt je zoon? In de buurt van Amsterdam, Hoofddorp of zo?
Utrecht. UVV. De jongste aspiranten, de oudste Junioren. Allebei de topklasse, dus ze spelen wel 'landelijk' (randstad + psv + tex town).
Net even op uvv.com gekeken. Team van je oudste doet het goed; evenveel runs voor als tegen maar mooi 20 en 11 plus een 2e plek. Laat maar eens weten hoe die 5 wedstrijden verlopen, ik vind dat interessant om te volgen. En misschien vergis ik me in het niveau maar is het team van jouw jongste niet wat jong om al tegen high school teams te ballen?

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di jan 25, 2011 8:52 am

InnerHarbour schreef:Zeux zijn zoon komt terug als Red Sox fan wat ik je brom. Er is natuurlijk iets flink fout gegaan in de opvoeding van dat jong als de zoon de MFY kiest en zijn vader Mets fan is.

Insert here: het antwoord van Zeux over vrije opvoeding, zelf kiezen, een eigen wil en meer van dat bla, bla. :ajaxsmiley.gif:

Een goede zoon volgt gewoon zijn vader in zijn fan zijn en niet de weg van de minste weerstand te nemen door het team te nemen wat toevallig een paar keer de WS wint omdat ze het grootste payroll hebben. :1evil.gif:
Een goeie maat van mij komt uit Maryland. Orioles fan natuurlijk. Elk jaar een keertje of 40 tegen NY of Boston. Het lijkt me bijzonder frustrerend om in die AL East te zitten. Zet de Angels in die divisie en ze komen echt nooit in de play-offs. Doe mij dan maar liever Texas en Oakland.

zeux

Bericht door zeux » di jan 25, 2011 1:55 pm

Dubbel schreef: Net even op uvv.com gekeken. Team van je oudste doet het goed; evenveel runs voor als tegen maar mooi 20 en 11 plus een 2e plek. Laat maar eens weten hoe die 5 wedstrijden verlopen, ik vind dat interessant om te volgen. En misschien vergis ik me in het niveau maar is het team van jouw jongste niet wat jong om al tegen high school teams te ballen?
Ga ik toch even de trotse papa spelen, terwijl ik er eigenlijk een hekel aan heb. Maar mijn oudste wordt over twee weken pas 16. Heeft dus het hele seizoen als 15-jarige bij de Junioren 1 in de topklasse lopen ballen. Is lefty pitcher en was na één maand als rookie de tweede startende werper. En won gewoon ook wedstrijden. Speelde daarnaast in de andere wedstrijd regelmatig 1ste honk. Sloeg bij Tex Town bijna een homerun. En nou is het weer klaar met dat trotse gedoe, want hij moet nog veel leren en zo. Leuk seizoen gedraaid, maar ook van alles fout gedaan en het kan altijd beter. Nu het in het tweede jaar - met veel meer verwachtingen - ook weer doen.

Ja, het team is jong. Daarom gaat mede mijn oudste meedoen + drie jongens die dit jaar van aspiranten naar junioren gaan.
Ik gok op vijf enorme kloppartijen. :) Het is wel goed voor de kids om zoiets mee te maken. Ook die RedSox wedstrijden (zélfs RedSox-wedstrijden :ajaxsmiley.gif: ). Al is een aantal jongens, waaronder die van mij, al wel eens in Amerika geweest.

Ik ben wel heel benieuwd of mijn oudste overeind blijft tegen die Amerikanen. Hij gaat in augustus voor een jaar naar Boston om highschool te gaan doen. Mooie eerste test dus of hij dat niveau aan zou kunnen...

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo jan 26, 2011 1:09 pm

Zeux schreef:Een paar keer derde ring, ongeveer achter 1ste honk. Ceasars Club heet dat geloof ik. Wel $150. Maar ja, de paar keer dat ik de kans heb... :headbang.gif:

Prima plekken. Niet extreem ver of hoog van het veld.
Heb via StubHub de Ceasars Club Silver genomen, vak 326, row 6, seats 18 en 19. Zijn
$ 85 per stuk. Valt me nog mee normaal zijn ze los $ 75.

Zijn achter de Phillies dugout, heb er zin in!
YNWA

zeux

Bericht door zeux » wo jan 26, 2011 2:09 pm

InnerHarbour schreef:
Rotte tomaten bij je?
:onfire.gif:

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » do jan 27, 2011 12:53 am

InnerHarbour schreef:
Zeux schreef:Een paar keer derde ring, ongeveer achter 1ste honk. Ceasars Club heet dat geloof ik. Wel $150. Maar ja, de paar keer dat ik de kans heb... :headbang.gif:

Heb via StubHub de Ceasars Club Silver genomen, vak 326, row 6, seats 18 en 19. Zijn

Wat voor een wedstrijd is dit? De boel ligt toch nog een maandje stil?

Ik zie zojuist dat de Angels de eerste week van Mei in Boston op bezoek gaan. Hopelijk wordt het zo'n enorme oorwassing dat de familie Zeux tot in de lengte der generaties niet meer met die club wil worden geassocieerd.

zeux

Bericht door zeux » do jan 27, 2011 1:53 am

De familie Zeux heeft helemaal niks met Boston. Maar Boston bleek de plek waar een trip van de honkbalclub naartoe kon worden georganiseerd (en daar gaan we graag mee mee :ajaxsmiley.gif: ) en Boston is de plek waar vrienden wonen en waar zoonlief dus een klein jaar onder de pannen kan. Is ook goed voor hem, met zijn verzameling Yankees-petten. :666.gif:

zeux

Bericht door zeux » do jan 27, 2011 1:55 am

Zie in het programma dat we Mariners en Twins gaan zien.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do jan 27, 2011 6:05 pm

Dubbel schreef:
InnerHarbour schreef:

Wat voor een wedstrijd is dit? De boel ligt toch nog een maandje stil?

Ik zie zojuist dat de Angels de eerste week van Mei in Boston op bezoek gaan. Hopelijk wordt het zo'n enorme oorwassing dat de familie Zeux tot in de lengte der generaties niet meer met die club wil worden geassocieerd.
In mei. Ben ik een paar dagen in NYC, wil ik de Phillies zien. Verder 5 wedstrijden in Balmer en nog wat Minor League. Tripje van 9 dagen.
YNWA

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » vr jan 28, 2011 6:42 am

Ik lees op mlbtr berichten van een 2 of een 3 - 5 miljoen bod van de O's op Vladdy en dat het bod is afgeslagen. Men heeft het verder over 4 geinteresseerde partijen. Als hij maar niet weer naar Texas gaat. Hij heeft ze daar natuurlijk wel erg lekker staan raken.

* Orioles - The sides continue to talk, but there's "nothing on the horizon," according to Orioles president of baseball operations Andy MacPhail. The Orioles don't necessarily have the money to afford Guerrero, but they would likely move Luke Scott to left field if they do sign Vlad, writes Jeff Zrebiec of the Baltimore Sun. Felix Pie and Nolan Reimold would probably be out of luck in that situation. ESPN.com's Buster Olney hears that the Orioles could have interest in Guerrero on a one-year deal worth $2MM or so. At this point, Vlad wants a two-year deal (Twitter link).
* Blue Jays - The Blue Jays are open to bolstering their bench, but they intend to provide Adam Lind and Edwin Encarnacion with regular playing time. Adding Guerrero would likely reduce Lind's exposure to left-handed pitchers, which would be a plus given Lind's struggles against southpaws.
* Rangers - They don't have roster space for him now, since Mike Napoli and Michael Young will likely be the team's primary DHs. But Young could theoretically be traded before the season begins and the Rangers expressed at least some interest in re-signing Guerrero earlier in the week.
* Angels - The Angels could combine Guerrero with Bobby Abreu, partly to ensure that Abreu's 2012 option doesn't vest, as Dave Cameron of FanGraphs explains. Angels GM Tony Reagins told Jim Bowden of FOX Sports Radio that the door is still open for Guerrero to return to the Halos.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » vr jan 28, 2011 7:35 am

InnerHarbour schreef:In mei. Ben ik een paar dagen in NYC, wil ik de Phillies zien. Verder 5 wedstrijden in Balmer en nog wat Minor League. Tripje van 9 dagen.
OK. Balmer is dus Baltimore. Dacht het al kwa Orioles maar heb het voor de zekerheid even opgezocht. :ajaxsmiley.gif:

Jij en Zeux zien bij elkaar meer mlb wedstrijden dan ik. Ik ga elk jaar wel naar een paar wedstrijden maar over het algemeen kijk ik liever vanuit huis. Buiten de play-offs om is de sfeer ook erg tam in Anaheim. Bioscoop publiek. Zeker vergeleken met Lakers, Kings of Galaxy. Misschien dat we daarom ook small ball willen zien. Dan heb je langer wat om naar te kijken dan bij een HR.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr jan 28, 2011 8:28 am

Geen idee hoe het met Vlad gaat aflopen, volgens Rock Kubatko, die doorgaans goed ingelicht is en voor MASN werkt, het Network van de eigenaar van de Orioles, hebben ze een bod gedaan van 3-5 miljoen. Hij heeft de O’s al eerder afgeslagen om vervolgens bij jouw Angels te tekenen. Was in 2004 als ik me niet vergis.

Sorry van dat Balmer, ik post ook op Orioles forums in de VS en vergeet nog wel eens dat niet iedereen met de term bekend is.

Ik kom al sinds 1993 in de VS en bezoek ook al sinds die tijd MLB wedstrijden, ook die van jouw team ben ik geweest, kan me der weinig van herinneren alleen dat gekrijs van dat verschrikkelijke aapje. :ajaxsmiley.gif:
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr jan 28, 2011 9:50 am

#Orioles sign LHP Nick Bierbrodt to minor-league deal
Kijk dat is nog eens een speler met een goede naam. :666.gif:
YNWA

zeux

Bericht door zeux » za jan 29, 2011 10:34 am

Oh, oh, de Wilpons liggen onder vuur voor hun connectie met Madoff...
Ben benieuwd hoe dit de club gaat raken.

zeux

Bericht door zeux » za jan 29, 2011 6:45 pm

Dubbel schreef:
Jij en Zeux zien bij elkaar meer mlb wedstrijden dan ik. Ik ga elk jaar wel naar een paar wedstrijden maar over het algemeen kijk ik liever vanuit huis. Buiten de play-offs om is de sfeer ook erg tam in Anaheim. Bioscoop publiek. Zeker vergeleken met Lakers, Kings of Galaxy. Misschien dat we daarom ook small ball willen zien. Dan heb je langer wat om naar te kijken dan bij een HR.
Wat ik me nog afvroeg Dubbel: ga je nooit naar de Dodgers? Ben er nu paar keer geweest en het beviel me wel.
Anaheim overigens nooit geweest (behalve bij Disney. :) ). Heeft die naam-wissel van Anaheim Angels naar Los Angeles Angels ze populairder gemaakt?

zeux

Bericht door zeux » zo jan 30, 2011 7:35 pm

Or to put it another way, football is more like the Democratic philosophy. Democrats don't want to eliminate capitalism or competition, but they'd like it if some kids didn't have to go to a crummy school in a rotten neighborhood while others get to go to a great school and their Dad gets them into Harvard. Because when that happens "achieving the American dream" is easy for some, and just a fantasy for others.

That's why the NFL runs itself in a way that would fit nicely on Glenn Beck's chalkboard - they literally share the wealth, through salary caps and revenue sharing - TV is their biggest source of revenue, and they put all of it in a big commie pot and split it 32 ways. Because they don't want anyone to fall too far behind. That's why the team that wins the Super Bowl picks last in the next draft. Or what the Republicans would call "punishing success."

Baseball, on the other hand, is exactly like the Republicans, and I don't just mean it's incredibly boring. I mean their economic theory is every man for himself. The small market Pittsburgh Steelers go to the Super Bowl more than anybody - but the Pittsburgh Pirates? Levi Johnston has sperm that will not grow up and live long enough to see the Pirates in a World Series. Their payroll is about $40 million, and the Yankees is $206 million. They have about as much chance at getting in the playoffs as a poor black teenager from Newark has of becoming the CEO of Halliburton. That's why people stop going to Pirate games in May, because if you're not in the game, you become indifferent to the fate of the game, and maybe even get bitter - that's what's happening to the middle class in America. It's also how Marie Antoinette lost her head.

So, you kind of have to laugh - the same angry white males who hate Obama because he's "redistributing wealth" just love football, a sport that succeeds economically because it does exactly that. To them, the NFL is as American as hot dogs, Chevrolet, apple pie, and a second, giant helping of apple pie. But then again, they think they're macho because their sport is football, when honestly - is there anything gayer than wearing another man's shirt?

bron

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma jan 31, 2011 9:20 am

:ajaxsmiley.gif:

Orioles hebben Justin Duchscherer aangetrokken, weinig risico pitcher vanuit de vierde spot in de rotatie denk ik.

Is weer eens wat anders dan een Vlad verhaal.
YNWA

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » ma jan 31, 2011 9:54 am

Zeux schreef:Wat ik me nog afvroeg Dubbel: ga je nooit naar de Dodgers? Ben er nu paar keer geweest en het beviel me wel.
Anaheim overigens nooit geweest (behalve bij Disney. :) ). Heeft die naam-wissel van Anaheim Angels naar Los Angeles Angels ze populairder gemaakt?
Drie keer. Laatste keer was in een Freeway series. Mijn eerste wedstrijd die ik bezocht was ook in DS tegen de Phills maar ik was eigenlijk meteen voor de tegenpartij. :ajaxsmiley.gif:

Anaheim mis je weinig aan. De 'Big A' staat in een zielloze omgeving van snelwegen en bedrijfs terreinen en dat straalt ook af op de club. Het is niet in LA en het voelt niet als LA. Het heet alleen LA omdat sponsoren dat willen. Ik maak me geen illusies dat de Angels zich kwa populariteit snel met the Dodgers kunnen meten. De club wil ook weg uit Anaheim. Daarbij gaat het vooral om de marktwaarde van de club. En er is een eeuwenoud plan om naar Long Beach te verhuizen. Dat is in zuid LA en dan een mooi park aanleggen bij de oceaan. Dat zou best een goeie move zijn.

zeux

Bericht door zeux » ma jan 31, 2011 12:12 pm

In Long Beach zit je ook dichter bij je fanbase, lijkt me. Of is de urban sprawl ten oosten van LB niet de natural habitat van de baseball fan?

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di feb 01, 2011 1:29 am

Long Beach is in alles beter voor een club. (Zeker ook voor mij persoonlijk kwa reistijd) Het heeft ook een behoorlijke universiteit, een uitgaansleven plus het wemelt er idd van de jonge honkballers. Het allerbelangrijkste is dat het in LA ligt en niet al te ver van OC (waar nu de meeste fans vandaan komen). Mensen uit OC gaan wel naar LA om sport te kijken maar andersom nauwelijks. Maar goed, het plan is in de laatste 45 jaar geloof ik 3 keer stukgelopen dus ik ga m'n adem niet inhouden totdat het rond is. Mocht het weer gaan spelen, Dubbel zegt: OK.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di feb 01, 2011 1:43 am

Volgens mlbtr zijn de O's nog altijd de meest logische plek voor Vlad. Ook na het aantrekken van Duscherer. Angels zouden eerst lead-off willen fixen en Texas zegt het met Young te willen gaan doen.

Plaats reactie