Spanje
Moderator: mods
Re: Spanje
Ik durf nu wel te stellen dat Madrid niks is opgeschoten onder Mourinho. Ja 100 miljoen armer maar zowel qua voetbal als qua resultaat en imago zijn ze niks opgeschoten. En ik denk dat veel mensen sinds Mourinho bij Madrid coach is, een hekel hebben gekregen aan Mourinho en zijn schoonzoon Ronaldo.
Wat een drama was het gisteren!
Wat een drama was het gisteren!
IK GELOOF!!!!!!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ze zijn nog wat wisselvallig qua spel, maar zijn qua resultaat een stuk verder dan vorig jaar. Dat is een feitelijke constatering, trouwens.
Ik denk dat veel mensen nu Mourinho bij Real zit en Ronaldo de pannen van het dak speelt sympathie voor Real hebben gekregen.
Ik denk dat veel mensen nu Mourinho bij Real zit en Ronaldo de pannen van het dak speelt sympathie voor Real hebben gekregen.
Wisselvallig? Het spel is bedroevend hoor. Als team dan. Individueel loopt er wel wat rond.
En ik denk dat meer mensen Real zijn gaan haten/hekel aan die club hebben gekregen dan dat er mensen dankzij Mourinho voor Real zijn geworden. Nou is dat ook niet zijn taak maar het is wel een kwal!
En ik denk dat meer mensen Real zijn gaan haten/hekel aan die club hebben gekregen dan dat er mensen dankzij Mourinho voor Real zijn geworden. Nou is dat ook niet zijn taak maar het is wel een kwal!
IK GELOOF!!!!!!
- peter
Ik ben fan van Mou en dus ook fan van Real nu. Ik vind Afellay een kwal en vind mede daarom Barca een kloteclub.
Nee, wisselvallig. Ik heb fantastische wedstrijden van Real gezien.
Nee, wisselvallig. Ik heb fantastische wedstrijden van Real gezien.
Qua resultaat niets opgeschoten lijkt mij een nogal premature conclusie
I think I lost my fucking headache
- peter
Niet alleen prematuur, maar ook gewoon fout. Ze hebben meer punten in vergelijk met vorig jaar, halen meer punten in de CL en doen nog mee in de Copa Del Rey.
Wat dit Real Madrid significant beter doet dan in voorgaande jaren is de tegenstander vastzetten en de tweede bal winnen en zo in staat is om een tegenstander enorm onder druk te zetten. Dat uit zich vooral tegen mindere ploegen. Ik zie bijvoorbeeld een Madrid dit jaar niet uitgeschakeld worden tegen O. Lyon.
Tegen de absolute topploegen is dat niet genoeg. Een Barcelona, een Chelsea met de vorm van begin dit seizoen, een in vorm verkerend Inter. Het veldspel in zijn totaliteit is niet eens zoveel beter dan onder Pellegrini. Ook onder Pellegrini speelde Real "fantastische" wedstrijden.
Overigens vind ik de laatste wedstrijden, ongeveer sinds de wedstrijd tegen Barcelona, Madrid minder soeverein wint en verzorgd voetbalt.
Tegen de absolute topploegen is dat niet genoeg. Een Barcelona, een Chelsea met de vorm van begin dit seizoen, een in vorm verkerend Inter. Het veldspel in zijn totaliteit is niet eens zoveel beter dan onder Pellegrini. Ook onder Pellegrini speelde Real "fantastische" wedstrijden.
Overigens vind ik de laatste wedstrijden, ongeveer sinds de wedstrijd tegen Barcelona, Madrid minder soeverein wint en verzorgd voetbalt.
Interviewer: Frank, you have long hair. Does that make you a woman?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?
Ik heb Madrid vorig jaar ook fantastisch zien spelen. Dit jaar hebben ze de beschikking over Ozil, Di Maria en nog wat toppers. Achterin staat het vooral beter maar Villareal had 5-1 voor kunnen staan en ook Mallorca schoot op de paal in de eerste helft.
En Real? Maximaal 3 kansen.
In de CL doen ze het niet slecht nee. Maar ook het Madrid van Pellegrini had gehakt gemaakt van Ajax en Milan.
Het verschil met Barca is eind november duidelijk gemaakt. En in Bernabeu wordt het alleen maar pijnlijker denk ik. Hebben de voorgaande jaren wel bewezen. Madrid dat moet aanvallen en Barca dat nog meer ruimte krijgt.
Sorry, maar het Madrid van Mourinho kan nog geen potten breken hoor.
En Real? Maximaal 3 kansen.
In de CL doen ze het niet slecht nee. Maar ook het Madrid van Pellegrini had gehakt gemaakt van Ajax en Milan.
Het verschil met Barca is eind november duidelijk gemaakt. En in Bernabeu wordt het alleen maar pijnlijker denk ik. Hebben de voorgaande jaren wel bewezen. Madrid dat moet aanvallen en Barca dat nog meer ruimte krijgt.
Sorry, maar het Madrid van Mourinho kan nog geen potten breken hoor.
IK GELOOF!!!!!!
Wat wil je nou precies zeggen? Dat het Madrid van Mourinho minder is dan het huidige Barcelona. Niemand gaat dat hier ontkennen, hoor. Barcelona heeft over de gehele linie dan ook betere spelers en speelt véél langer samen.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Dat Madrid vrij weinig is opgeschoten.
En dat Barca beter is had niet iedereen door hoor..
En dat Barca beter is had niet iedereen door hoor..
IK GELOOF!!!!!!
Zoals Peter al zei haalt Real meer punten dan vorig jaar.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Het lijkt me in ieder geval een heel erg belangrijk criterium.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Klopt. Maar het hoeft niet per se. Het spel is echt bedroevend vind ik. Bij vlagen geniale aanvallen en mooie acties maar dat kan ook niet anders met spelers als Ronaldo, Ozil, Kaka, Xabi (zonder hem kunnen ze echt niet) en Di Maria.
Maar als team vallen ze me tegen.
Villareal speelde ze bij vlagen zoek, Mallorca was zeker niet minder en had in de eerste helft een grote kans. En ook de weken daarvoor en de andere wedstrijden is het niet echt genieten. Ze winnen wel en soms ook met grote cijfers maar dat komt omdat ze daarna een tegenstander overlopen. Beetje zoals Ajax vorig jaar.
Maar als team vallen ze me tegen.
Villareal speelde ze bij vlagen zoek, Mallorca was zeker niet minder en had in de eerste helft een grote kans. En ook de weken daarvoor en de andere wedstrijden is het niet echt genieten. Ze winnen wel en soms ook met grote cijfers maar dat komt omdat ze daarna een tegenstander overlopen. Beetje zoals Ajax vorig jaar.
IK GELOOF!!!!!!
- peter
Grappig dat het Real van Pellegrini gehakt zou maken van dit Milan in ieder geval. Dat lukte namelijk vorig jaar niet, want toen haalde Real welgeteld 1 punt tegen Milan. Nu was dat Milan toen natuurlijk ook vele malen sterker dan nu. 

Oké, als dit kennelijk de maatstaf is: waar is het dan wel genieten? Bij Barca, oké. Verder? Arsenal misschien.Rishi schreef:En ook de weken daarvoor en de andere wedstrijden is het niet echt genieten.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Met de selectie die Madrid heeft moeten ze veel beter voetbal laten zien. Ookal zit hij er pas een half jaar.
IK GELOOF!!!!!!
En dat geldt voor Milan, United, Inter etc. ook. Die trainers doen ook allemaal niets bijzonders?
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Je hebt een bizar hoog verwachtingspatroon van Real Madrid, Rishi.
- peter
Tegen Villarreal was spectaculair. Tegenstander speelde de pannen van het dak, maar die laatste 20 minuten was Real superieur, waardoor ze de overwinning binnen wisten te slepen. Ronaldo was groots in die pot.
Maar nu doe je alsof het niveau van de selectie absoluut is en dat van de trainer relatief. Dat kun je net zo goed omdraaien. (Deze selectie is niet zo goed want anders zouden ze met zo'n coach wel beter presteren.)Rishi schreef:Met de selectie die Madrid heeft moeten ze veel beter voetbal laten zien. Ookal zit hij er pas een half jaar.
Ik zou ze trouwens voor geen enkele prijs afschrijven, voor de goede orde.
Nee. Heb eigenlijk alleen de wedstrijden tegen Ajax gezien. Lang geleden dat ik zo'n sterke tegenstander tegen Ajax heb zien spelen.Rishi schreef:Heb je de wedstrijden tegen Villareal en Mallorco gezien, Justin?
Krijg alleen sterk het gevoel dat jij van Real Madrid verwacht dat ze spelen als Barcelona, terwijl Mourinho daar pas een half jaar bezig is.
Klopt. Madrid was ook erg sterk.
Maar zoals Ajax werd weggespeeld door Madrid, werd Madrid weggespeeld door Villareal... in eigen huis.
En ik verwacht inderdaad veel van Madrid. Mag ook wel aangezien Mourinho zichzelf de beste trainer ooit vind.
Maar zoals Ajax werd weggespeeld door Madrid, werd Madrid weggespeeld door Villareal... in eigen huis.
En ik verwacht inderdaad veel van Madrid. Mag ook wel aangezien Mourinho zichzelf de beste trainer ooit vind.
IK GELOOF!!!!!!
- peter
Toptransfer.Adebayor op huurbasis naar Real Madrid
Uitgegeven: 25 januari 2011 20:22
Laatst gewijzigd: 25 januari 2011 20:26
AMSTERDAM - Real Madrid heeft een akkoord bereikt met Manchester City over de transfer van Emmanuel Adebayor.
© ANPDat meldt De ‘Koninklijke’ dinsdag op de clubwebsite.
Real huurt de 26-jarige spits uit Togo tot aan het einde van dit seizoen. In de huurovereenkomst is ook een optie tot koop opgenomen.
De huidige nummer twee van Spanje kwam bij Adebayor uit nadat Hamburger SV weigerde om Ruud van Nistelrooij te laten gaan.
Blessure Higuain
Door de langdurige afwezigheid van Gonzalo Higuain wilde Real Madrid zich voor het sluiten van de transfermarkt over een kleine week per se versterken met een aanvaller
City nam Adebayor in de zomer van 2009 voor circa dertig miljoen euro over van Arsenal. Na een productief eerste seizoen zat de spits dit seizoen meer dan hem lief is op de bank. Door de komst van miljoenenaankoop Edin Dzeko vertroebelde zijn zicht op speeltijd onlangs nog meer.
NU.nl