MLB

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

InnerHarbour

Re: MLB

Bericht door InnerHarbour » vr jan 14, 2011 2:35 pm

Kevin Gregg finally official

By Roch Kubatko, January 13, 2011 5:28 PM | 29 Comments

The results of Kevin Gregg's physical are back, and he passed. They're now hanging on Andy MacPhail's refrigerator.
I made up the last part, but I needed a laugh.
Gregg has signed his contract, a two-year deal for $10 million that includes a vesting option for 2013. He's expected to get first crack at the closers job in spring training after recording 121 saves over the last four seasons.
Gregg's signing leaves the Orioles with 39 players on their 40-man roster.
I interviewed former Orioles pitching coach Rick Kranitz about Gregg, one of his favorites from their Florida Marlins days. You can read it here.
Gregg will be made available to the media tomorrow morning in a conference call.
The Orioles want to add another left-handed reliever before heading to Sarasota. The bullpen figures to include Gregg, Koji Uehara, Michael Gonzalez, Jim Johnson, Jeremy Accardo and Jason Berken. Besides the anticipated newcomer, other candidates should include Rick VandenHurk, Troy Patton, Pedro Viola and Rule 5 pick Adrian Rosario.

Zo te zien wordt het voor van der Hurk en zijn 5.09 ERA nog een probleem om de pen te halen. Hij is out of options dat kan zijn redding zijn of zou McFail het risico nemen en om toch terug te zetten naar AAA met de kans dat hij dat weigert en een minor league free agent wordt.
YNWA

zeux

Bericht door zeux » vr jan 14, 2011 2:39 pm

Ik denk dat je met Vandenhurk een goede middle inning man hebt als je starter het maar vijf innings (of minder) vol houdt. Twee innings, dan is het klaar bij hem.
Geen idee of hij überhaupt zo'n relief-spot aan kan, omdat dat een speciale mindset vereist, maar kwa gooien zit er niet meer dan 2 a 3 innings in zijn arm.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » vr jan 14, 2011 3:49 pm

En de Yankees vissen ook achter het net bij Francis... Die gaat naar de Royals. :biggrin.gif:

Het is de ultieme humor als de Yankees uiteindelijk bij Carl Pavano gaan uitkomen. :drecul.gif: (al zit die dicht bij een overeenkomst met de Twins).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma jan 17, 2011 10:59 am

YNWA

Justin
Contacteer:

Bericht door Justin » ma jan 17, 2011 1:51 pm

Wat zijn eigenlijk goede websites als het gaat om baseball? Sowieso in het algemeen: welke websites zijn interessant voor mensen die graag Amerikaanse sporten, zoals basketball/ijshockey/american football/baseball volgen?

Zullen vast heel veel interessante fora over bestaan, maar ik kan ze zo snel niet vinden.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma jan 17, 2011 2:19 pm

ESPN

Van daaruit kan je alle sporten afzonderlijk benaderen.
YNWA

Justin
Contacteer:

Bericht door Justin » ma jan 17, 2011 3:17 pm

Maar bestaan er dan ook nog websites waar Nederlands fans van bijv. de MLB samenkomen? Een soort van forum?

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma jan 17, 2011 5:07 pm

Niet dat ik weet. Ik ben een Orioles-fan en post met Amerikanen op forums van de Orioles. Dat ik hier met Zeux over MLB klets komt zuiver omdat we elkaar al wat langer kennen. Deden we eerst ergens anders maar de eigenaar vond dat ik haar niet bij haar echte voornaam mocht noemen en sloeg aan het bannen. :ajaxsmiley.gif:

Maar praat gerust mee, wat is je favoriete MLB team?
YNWA

Justin
Contacteer:

Bericht door Justin » ma jan 17, 2011 5:45 pm

Tja, dat is het hem nou juist. :smallgrin.gif:

Het is niet voor mijzelf bedoeld, maar voor familie. Volg de MLB eigenlijk niet. Ooit nog een wedstrijd van de Yankees gezien in het oude stadion, maar that's it.

Toch bedankt voor de info. :biggthumpup.gif:

zeux

Bericht door zeux » wo jan 19, 2011 12:11 pm

Pfff, hé hé, Castillo might be cut to make room for Chris Young.

Eindelijk. Nu Ollie nog en we kunnen echt vooruit gaan kijken.

Het begint nu een beetje vorm te krijgen.
Young is een aardige signing, maar natuurlijk geen impact player. Meer een #3. Met Pelfrey zijn ze tot overeenstemming over zijn arbitratie gekomen. Dat zal de toekomstige #2 moeten zijn, achter Johan.
Met Dickey enh Pagan zijn ze nog over het salaris aan het onderhandelen. Volgens mij komen ze daar wel uit.

Ollie en Castillo weg, dat zou eigenlijk het beste nieuws zijn van deze winter. Clean up the rubbish. En daar lijkt het nu wel op.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr jan 21, 2011 11:29 am

Jones naar de MFY, tweede Nederlander die voor het "Evil Empire" kiest. :1evil.gif:
YNWA

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » za jan 22, 2011 5:32 am

Justin schreef:Tja, dat is het hem nou juist. :smallgrin.gif:

Het is niet voor mijzelf bedoeld, maar voor familie. Volg de MLB eigenlijk niet. Ooit nog een wedstrijd van de Yankees gezien in het oude stadion, maar that's it.

Hier zijn ze wel even zoet mee: www.mlbtraderumors.com

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za jan 22, 2011 12:12 pm

Als Vlad (DH) inderdaad komt hebben we onze offence echt versterkt met de eerste genoemde, Lee (1B), Reynolds (3B) en Hardy (SS). Luke Scott en zijn 27 homers kunnen we dan fijn in left field kwijt.

Was geen overbodige luxe, vorig jaar waren we:

Runs 27th
BA 13th
OB 24th
SLG 22nd

Brrrrrrrrrrrr, dat we der nog 66 gewonnen hebben.
YNWA

zeux

Bericht door zeux » za jan 22, 2011 6:24 pm

Manny & Jhonny naar de Rays? Pfff. Weet niet of dat nu zo'n goede zet is.
Die kom je dus tegen IH. :headbang.gif:

zeux

Bericht door zeux » za jan 22, 2011 7:09 pm

Dubbel schreef:
Justin schreef:Tja, dat is het hem nou juist. :smallgrin.gif:

Hier zijn ze wel even zoet mee: http://www.mlbtraderumors.com
Wat is jouw team Dubbel?
Dodgers? Angels? Of iets buiten LA?

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » zo jan 23, 2011 10:16 am

Zeux schreef:Wat is jouw team Dubbel?
Dodgers? Angels? Of iets buiten LA?
Angels. Toen ik hier net kwam wonen hadden ze een heel leuk team met een eigen manier van spelen. Sciocia's small ball zeg maar. Sterke pitchers en snelle mensen op de honken. En held Vlad Guerrero natuurlijk. K-Rod vond ik ook geweldig. Het huidige team zit wat minder smaak aan ook al omdat ze bij gebrek aan snelle mensen meer 3 run homer spelen. Ben benieuwd voor het seizoen straks. 3e honk en lead-off zijn slecht verzorgd dus iedereen zit in de stress. We hebben ook nog een nieuwe closer, altijd maar afwachten hoe dat uitpakt. Tel daarbij op dat ze net 85 miljoen over 4 jaar aan Vurnon Wells hebben gegeven terwijl Jered Weaver in een contract jaar zit en de front office is ff niet erg populair.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo jan 23, 2011 10:34 am

Zeux schreef:Manny & Jhonny naar de Rays? Pfff. Weet niet of dat nu zo'n goede zet is.
Die kom je dus tegen IH. :headbang.gif:
Lig van beide niet wakker, Manny heeft niet veel meer in de tank zitten. Van zijn power numbers is na 2008 niet veel meer over. Johnny “looks like Jesus, throws like Mary” Damon heeft nog steeds een goed OBP maar het beste is daar ook wel vanaf. Nee Rays hebben veel aan slagkracht in geboet, hun pitching is echter nog altijd prima maar ik ben bang dat ze de Red Sox dit jaar niet kunnen bijbenen.

McFail heeft overigens gezegd dat het rapport over Vlad niet accuraat is, niet dat het niet waar is maar niet accuraat, is wat anders dan niet waar natuurlijk. We wachten af. Vlad heeft niet zoveel mogelijkheden meer maar ergens zie ik hem toch wel teruggaan naar de Angels.

Als hij komt prima hoor, al moeten we eigenlijk een solide veteran starter hebben voor het midden van de rotatie.
YNWA

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » zo jan 23, 2011 10:57 am

InnerHarbour schreef:We wachten af. Vlad heeft niet zoveel mogelijkheden meer maar ergens zie ik hem toch wel teruggaan naar de Angels.

Als hij komt prima hoor, al moeten we eigenlijk een solide veteran starter hebben voor het midden van de rotatie.
Ik zou Vlad heel graag terug zien. Al was het maar dat ie dan als Angel met pensioen gaat. Zie het alleen niet gebeuren. Dan komt een matige verdediger als Abreu toch weer in het outfield terecht en krijgt talent Bourjos geen speeltijd. En Bourjos is nou juist een echte Scioscia speler. Abreu zie ik niet vertrekken. Torii Hunter lijkt me niet helemaal happy misschien dat als hij vertrekt Reagins nog bij Vlad uitkomt.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo jan 23, 2011 11:33 am

A, small ball liefhebber ben ik nooit geweest, chicks en ik :ajaxsmiley.gif: , dig the long ball.

Hunter, succes daarmee om hem te moven. Denk niet dat er veel teams zin hebben in de 18.5 miljoen per jaar die hij de komende 2 jaar moet verdienen tenzij jullie een Matthews jr. :hypocrite.gif: doen.

Wat is de reden dat jullie Wells en zijn 20+ miljoenen contract hebben genomen. Goeie speler hoor maar dat soort bedragen en al Hunter voor CF hebben?
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo jan 23, 2011 8:33 pm

He Zeux waar heb jij allemaal gezeten bij de Mets?
YNWA

zeux

Bericht door zeux » zo jan 23, 2011 9:01 pm

Een paar keer derde ring, ongeveer achter 1ste honk. Ceasars Club heet dat geloof ik. Wel $150. Maar ja, de paar keer dat ik de kans heb... :headbang.gif:

Prima plekken. Niet extreem ver of hoog van het veld.

zeux

Bericht door zeux » zo jan 23, 2011 9:07 pm

Zit trouwens eerste week mei in Boston en omgeving.

We gaan met het team van mijn jongste zoon (oudste zoon gaat ook mee) een week naar de States. Zien twee wedstrijden van de Red Sox, één wedstrijd van de Pawsox en ze spelen zelf 5 wedstrijden tegen high school teams op een campus anderhalf uur van Boston. Waarschijnlijk ook nog een bezoekje aan het stadion van de Patriots.

Maart weer New York en elke keer heb ik de neiging door te vliegen naar Florida voor wat Spring Training. :ajaxsmiley.gif:
Gaat het toch weer niet worden helaas...

zeux

Bericht door zeux » zo jan 23, 2011 10:56 pm

Soms lees je maf nieuws :cool.gif:
Hall of Fame NFL quarterback Troy Aikman was pursued by the Mets out of high school, before he enrolled at the University of Oklahoma, he said on last week's episode of HBO’s “Real Sports."

“I got a call from the New York Mets and what they said was, ‘We need to know what it’s gonna take to get you to forgo college,'" Aikman recalled, according to a transcript that appears in the New York Post. “... I was a pitcher and a shortstop. And so when they said, ‘What’s it gonna take?’ I said, ‘I don’t know, $200,000.’ They said, ‘$200,000? Darryl Strawberry is not even making that much money.’

“And I said, ‘Well if you want me, that’s what it’s gonna take.’ And they said, ‘You have a nice football career at Oklahoma.’ ”
Je kunt in ieder geval niks zeggen van zijn throwing arm. :biggrin.gif:

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » ma jan 24, 2011 7:15 am

InnerHarbour schreef:A, small ball liefhebber ben ik nooit geweest, chicks en ik :ajaxsmiley.gif: , dig the long ball.

Hunter, succes daarmee om hem te moven. Denk niet dat er veel teams zin hebben in de 18.5 miljoen per jaar die hij de komende 2 jaar moet verdienen tenzij jullie een Matthews jr. :hypocrite.gif: doen.

Wat is de reden dat jullie Wells en zijn 20+ miljoenen contract hebben genomen. Goeie speler hoor maar dat soort bedragen en al Hunter voor CF hebben?
Is traditie geloof ik. Elk jaar hetzelfde liedje. Arte wil de top free agents en hij brengt ook een behoorlijk bod uit waarna NY of Boston daar 10 tot 20 miljoen boven gaan zitten zodat die toppers niet komen. Inmiddels zijn goede alternatieven dan alweer van de markt verdwenen. Vervolgens komen ze bij dure nog wel beschikbare subtoppers uit en lappen daar flink voor. Hunter, Haren, Wells. Dan heb je het al over zo'n 60 miljoen p/jaar.

Grappige is dat er een goeie kans is dat Wells noch Hunter CF krijgt omdat Bourjos de betere verdediger is. Al met al wel een behoorlijk outfield natuurlijk.

Over het contract van GMJ wil ik het graag niet hebben. Nog 1 jaar... :blackcat.gif:

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » ma jan 24, 2011 7:31 am

Zeux schreef:We gaan met het team van mijn jongste zoon (oudste zoon gaat ook mee) een week naar de States. Zien twee wedstrijden van de Red Sox, één wedstrijd van de Pawsox en ze spelen zelf 5 wedstrijden tegen high school teams op een campus anderhalf uur van Boston. Waarschijnlijk ook nog een bezoekje aan het stadion van de Patriots.
Dat is een leuk trippie. Ook al heb ik in alle sporten een hekel aan Boston.... Welke club speelt je zoon? In de buurt van Amsterdam, Hoofddorp of zo?

Plaats reactie