...overdrijven is ook een vak!
Verder vind ook ik Jasper de keep voor EnieSee...maar het gaat om timing.
NEC laat NAC ontsnappen
zaterdag 22 januari 2011 | 21:51 | Laatst bijgewerkt op: zaterdag 22 januari 2011 | 23:19
Björn Vleminckx juicht na de 1-0 tegen NAC. Milano Koenders baalt.
Foto: Peter Lous/ANP Pro Shots
NIJMEGEN - Het publiek in De Goffert vierde de overwinning al. Dat leek terecht, maar bleek iets te voorbarig.
NEC en NAC speelden zaterdagavond met 2-2 gelijk. De bezoekers pakten in blessuretijd een punt, dankzij een van richting veranderd schot.
Bij NEC stond Jasper Cillessen 'gewoon' in het doel. Gábor Babos, hersteld na een herniaoperatie, zat voor het eerst sinds eind augustus weer bij de selectie. Maar de Hongaar moest plaats nemen op de bank.
NEC zou bij winst de aansluiting weer hebben met het 'linkerrijtje' in de eredivisie. Maar de afstand met nummer negen FC Utrecht en nummer tien NAC blijft nu vijf punten.
Aanvoerder Ramon Zomer was de absolute pechvogel. Een schot van NAC-invaller en debutant Marvin van der Pluijm vloog diep in blessuretijd via zijn voet voorbij doelman Cillessen: 2-2. Uitgerekend op zijn jubileum, Zomer speelde tegen NAC zijn 200e competitiewedstrijd als prof.
Daarmee werd NAC voor de tweede keer dit seizoen rijkelijk beloond tegen NEC. In Breda waren de Nijmegenaren veel sterker, maar won NAC met 2-0. En ook zaterdag in Nijmegen had NAC eigenlijk maar weinig in te brengen tegen NEC.
De thuisploeg was dan wel sterker, maar dat leverde pas vlak voor de rust een doelpunt op. Björn Vleminckx - wie anders - zette NEC op 1-0. Hij tikte bij de tweede paal een lage voorzet van Nathaniel Will binnen. Het was voor de topscorer van de eredivisie alweer zijn zestiende seizoenstreffer, de twaalfde in de laatste elf competitieduels.
NEC had daarvoor al een aantal aardige mogelijkheden gehad om de score te openen, maar de Nijmegenaren sprongen erg slordig met het balbezit om. Thomas Chatelle was nog het dichtst bij, maar raakte de paal.
Naarmate de wedstrijd vorderde zakte het tempo wel heel erg ver weg. Een kwartier voor tijd maakte invaller Nemanja Gudelj daar dankbaar gebruik van. Hij ontsnapte aan de aandacht en passeerde Cillessen: 1-1.
Het tegendoelpunt schudde NEC wakker. Na de gelijkmaker kwam er weer wat leven in de wedstrijd. Goossens sloeg meteen in de eerste de beste aanval na de 1-1 toe. Ramon Zomer vond Vleminckx, die knap terug legde. De aanstormende Goossens knalde droog raak.
NEC dacht de wedstrijd daarna rustig uit te spelen, maar in blessuretijd ging het mis.
Karakteristieken
NEC - NAC 2-2 (1-0)
Scoreverloop: 39. Vleminckx 1-0; 77. Gudelj 1-1; 79. Goossens 2-1; 90+ Zomer (e.d.)
NEC: Cillessen; Will, Nuytinck, Zomer, Amieux; Chatelle, Sibum, Davids (88. Otten), Schöne; Goossens, Vleminckx.
© Gelderlander 2011, op dit artikel rust copyright.
Laat maar gaan als je er geld voor krijgt. Deze speler is leuk, maar redelijk makkelijk vervangbaar m.i.Osasuna aast op Bram Nuytink
Geplaatst op: 24-01-11 om: 07:38 door:Door: Jeroen
NEC kan ook de rest van het seizoen beschikken over Bram Nuytinck. De twintigjarige verdediger kon zijn loopbaan vervolgen bij Osasuna, maar besloot het seizoen af te maken in Nijmegen. Dit meldt Voetbal International op haar website.
De huidige nummer zeventien van de Primera División meldde zich officieel bij NEC en Nuytinck (links op de foto), liet zaakwaarnemer Cees van Vossen weten aan Voetbal International. 'De club benaderde NEC en deed Bram een voorstel voor een contract tot medio 2015. Hij heeft echter aangegeven dat hij deze jaargang wil afmaken bij NEC en de komende paar maanden wil nadenken over een eventueel Spaans avontuur voor komend seizoen.'
'Osasuna heeft hem uitgebreid gescout', vervolgde Van Vossen. 'De club woonde enkele wedstrijden bij van NEC en Jong Oranje. Ook volgde het de verrichtingen van Bram tijdens het trainingskamp van NEC deze winter in Spanje. Halverwege het seizoen wil hij echter niet overstappen naar Osasuna. De club gaf aan het komende zomer opnieuw te proberen en mogelijk dat de transfer dan wel doorgang vindt.'
Bron VI.nl
Nuytinck: "Ik wil gewoon hier blijven"
din. 25 januari 2011
Het blijft een apart fenomeen, de winter transfer periode. Een half seizoen al achter de rug, maar ineens kan je team er helemaal anders uit zien. Een goede eerste seizoenshelft kan volledig teniet gedaan worden door het plotseling wegvallen van je sterkhouders (januari 2009), of een slechtdraaiend team kan met enkele nuttige transacties ineens de geest krijgen (januari 2008). Vooral voor de supporters van de kleinere clubs is het een periode van nerveuze onzekerheid. Die paar uitblinkers die je team rijk is, kunnen van de ene op de andere dag met de noorderzon vertrokken zijn.
Maar waar we allemaal met een schuin oog de kranten in de gaten hielden voor nieuws over Vleminckx of Schöne, daar stond ineens het bericht dat Osasuna, de club van Vadocz, concrete interesse had in Bram Nuytinck. Een bericht dat duidelijk niet alleen ons verraste, maar ook Bram zelf. "In de winterstop belde mijn zaakwaarnemer. Osasuna had concrete belangstelling. Of ik in Spanje wilde gaan voetballen. Per direct. De Primera Division. Spelen tegen Real Madrid en Barcelona. Hartstikke mooi natuurlijk. Maar ik schrok wel. Ik had het totaal niet verwacht", vertelt Bram in De Gelderlander.
Osasuna mag dan momenteel tegen degradatie strijden in Spanje, het blijft natuurlijk wel een club van naam. Na goed beraad besloot Nuytinck echter toch om het bod van de Spanjaarden naast zich neer te leggen. "Omdat ik me supergoed voel bij NEC. Ik kom uit de eigen jeugd. Nijmegen is mijn stad. Mijn familie woont er. Ik heb geen vriendin. Ik voel me nog te jong om alleen naar het buitenland te gaan", verklaart hij zijn besluit. Een dappere beslissing, vooral aangezien veel spelers van zijn leeftijd of zelfs nog jonger al snel voor het grote geld kiezen. Bram heeft zijn keuze echter zeer weloverwogen gemaakt en werd hierbij volledig ondersteund door zijn omgeving. "Mijn familie, mijn zaakwaarnemers. Ze begrepen me. In de spelersgroep heb ik het besproken met Bas Sibum, Ramon Zomer en Niels Wellenberg. Alle drie vonden ze het een slimme keuze om voorlopig hier te blijven. Dat maakte het voor mij wel iets gemakkelijker."
Ook Carlos Aalbers is verheugd over het besluit van Nuytinck. "Hoe Bram zich opstelde in deze zaak, daar heb ik respect voor. Een jongen met een NEC-hart. Voorlopig wil hij bij ons blijven, om zich goed te kunnen ontwikkelen. Hij denkt er anders over dan veel jonge spelers die vaak te vroeg de overstap naar een buitenlandse club maken. Natuurlijk heb ik een technische en een economische pet op. Maar duidelijk is wel dat we sportief gezien een steeds groter onderpand krijgen."
Nuytinck onderschrijft de woorden van de TD volledig. "Ik zou er financieel wel op vooruitgaan. Maar daar gaat het me nu in eerste instantie niet om. NEC staat me heel erg aan. Vorig seizoen hebben ze mijn contract opengebroken. Sinds een jaar sta ik in de basis. Ik heb Jong Oranje gehaald. En dan opeens dit. Kan ik naar Osasuna. Ze willen me links in het centrum hebben. Ook nog eens mijn favoriete positie. Natuurlijk heb ik wat dingen opgezocht. Krisztian Vadocz staat er onder contract. Maar toen hij bij NEC zat, speelde ik in de A1. Verder vooral Spanjaarden in de selectie. In 2007 halve finalist in de UEFA Cup. Vorig seizoen bijna gedegradeerd. Nu staan ze weer laag. Het ligt in het noorden van Spanje. Op driehonderd kilometer van Barcelona en verder heb ik niet meer gekeken. Omdat het eigenlijk ook niet uitmaakt wie er zich bij NEC voor mij meldt. Ik wil gewoon hier blijven. Mezelf ontwikkelen. Belangrijk worden voor de club."
banjavi schreef:Neej... niet gezien.
Maar het is nu ook weer niet zo dat ik een hekel heb aan Babos hoor.
Vloet kan niet kiezen, maar kiest vrijdag voor Cillessen
woe. 26 januari 2011
Afgelopen zaterdag maakte Legio het al duidelijk met hun sfeeractie, zij kunnen niet kiezen tussen Gabor en Jasper. Vloet geeft vandaag toe aan VI dat hij het ook lastig vindt om te kiezen. Ondanks het niet kunnen kiezen, heeft hij er toch voor gekozen om Jasper vrijdag te laten keepen.
'Maar dat betekent niet dat de beslissing gemaakt is', zegt Vloet. 'Gabor is weer fit, maar mist op dit moment nog wedstrijdritme. Daarom keept Jasper ook komende vrijdag tegen Heracles Almelo.'
'Gabor gaat eerst wedstrijdritme opdoen bij de beloften, waarna de keuze later volgt. Maar ik heb natuurlijk niets te klagen met deze gezonde concurrentie tussen de keepers.'
Wij kunnen niet kiezen.
Vleminckx kan spelen tegen Heracles
donderdag 27 januari 2011 | 10:55 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 27 januari 2011 | 10:57
Bas Sibum (met gebalde vuist) en John Goossens koesteren topscorer Björn Vleminckx.
foto Pro Shots
NIJMEGEN - Bij NEC haalden ze donderdag opgelucht adem toen Björn Vleminckx zich meldde voor de laatste training in aanloop naar de thuiswedstrijd van vrijdagavond tegen Heracles Almelo.
De topscorer van de eredivisie - in twintig wedstrijden maakte de Belg er al zestien - is fit genoeg om te spelen. Woensdag stond Rick ten Voorde in de coachingspartij op de positie van Vleminckx. De 19-jarige aanvaller is - net als de geschorste Bram Nuytinck - opgenomen in de voorlopige selectie van Jong Oranje dat op 9 februari in Waalwijk tegen Jong Tsjechië speelt.
Omdat ook John Goossens, die woensdag vanwege privé-omstandigheden ontbrak, weer beschikbaar is, raakt Lorenzo Davids zijn basisplek tegen Heracles kwijt.
Opstelling NEC: Cillessen; Will, Otten, Zomer, Amieux; Chatelle, Sibum, Goossens, Zimling, Schöne; Vleminckx.
NEC laat punten liggen tegen Heracles
vrijdag 28 januari 2011 | 23:36 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 28 januari 2011 | 23:53
Foto: Broer van den Boom
Quantcast
NIJMEGEN - NEC heeft in de eigen Goffert dure punten laten liggen tegen Heracles Almelo. De Nijmeegse ploeg kwam niet verder dan een 1-1 gelijkspel.
Na een bloedeloze eerste helft, werd het duel in de 52e minuut opengebroken door (alweer) Björn Vleminckx. Hij kon alleen opstomen richting Heracles-keeper Pasveer en scoorde zijn zeventiende doelpunt van het seizoen.
Acht minuten later schoot Mark-Jan Fledderus een prachtige vrije trap achter Jasper Cillessen, die opnieuw de voorkeur kreeg boven Gabor Babos. Beide ploegen kregen daarna nog kansen op de overwinning, maar er werd uiteindelijk niet meer gescoord.
“We wilden NEC gelijk onder druk zetten”, zei Heracles-trainer Peter Bosz na de wedstrijd. “Ik heb vooraf al gezegd dat NEC bij de beter voetballende teams in de eredivisie hoort. Je moet NEC niet laten voetballen, snel afjagen. Dat hebben we goed gedaan. NEC heeft mede daardoor weinig kansen gekregen.”
NEC-trainer Wiljan Vloet was tevreden over de openingsfase, maar zag zijn ploeg daarna wegzakken. “Het tempo was te laag. Dat kwam ook doordat Heracles snel druk zette. Wij werden steeds slordiger.”
Na de openingstreffer van Vleminckx werd het er niet beter op. “We maakten daarna dezelfde fout die al zo vaak hebben gemaakt dit seizoen. Het veld werd te groot, er kwam te veel ruimte.”
Vloet had zijn twijfels over het keeperswerk van Jasper Cillessen bij de gelijkmaker van Fledderus. “Die bal leek te houden. Daar heb ik het al even met Jasper over gehad. Hij wilde het nog even terugzien.”
http://www.detrouwehonden.nl/Fejzullahu verhuurt, bod op Vleminckx afgeslagen
maa. 31 januari 2011
maa. 31 januari 2011
Gisteren meldde wij nog dat het rustig is, bij NEC, op het transfer front vandaag is daar verandering in gekomen. Erton Fejzullahu gaat hoogstwaarschijnlijk spelen voor het Deense Randers FC, zo meldt De Gelderlander vandaag. Fejzullahu wordt vandaag medisch gekeurd bij Randers. De nummer tien van Denemarken huurt de Zweedse aanvaller van NEC tot het einde van dit seizoen.
„Een paar weken geleden heeft Randers het verzoek bij ons neergelegd”, verklaart Carlos Aalbers. „ Erton heeft onze medewerking gevraagd. Wij hebben ermee ingestemd, omdat wij ook wel zien dat hij aan spelen moet toekomen om zich verder te ontwikkelen.”
NEC heeft het afgelopen weekeinde ook een bod ontvangen op Vleminckx maar dit bod is vervolgens weer afgewimpeld. Een club uit de Engelse Premier League meldde zich maar vraag en aanbod lagen te ver uit elkaar. „Er heeft zich officieel één club gemeld voor Björn. Eentje uit Engeland. Uit de Premier League. Ze hebben ook een officieel bod gedaan, maar dat lag zo ver van onze vraagprijs, dat we daar niet op in zijn gegaan. Ik verwacht niet dat ze er nog op terug zullen komen. Het lag ver onder onze verwachtingen. We hebben het hier over de topscorer van de eredivisie. Kijk eens hoe hij zich ontwikkeld heeft”, zei Aalbers
Uiteraard ging Aalbers niet in op de bedragen die er geboden waren. Ook de naam van de Engelse club kwam niet over zijn lippen, maar waarschijnlijk komt die uit het rijtje Blackburn Rovers, Fulham en Bolton Wanderers, die vrijdag scouts naar het duel tegen Heracles Almelo gestuurd hadden.
De overgang van Fejzullahu gaat overigens niet door, mocht Vleminckx alsnog verkocht worden. Carlos Aalbers hield namelijk nog een heel klein slagje om de arm. „We werken nu mee, omdat we niet meer geloven dat Björn Vleminckx nog verkocht wordt. Gebeurt dat vóór maandag middernacht (vandaag, red.) alsnog, willen we Erton niet kwijt. Dat moet hij met Rick ten Voorde uitmaken wie de nieuwe spits wordt.”
B & W 'overwegend positief' over TIP plannen
din. 1 februari 2011
Vanavond was het dan toch zo ver: het college van B & W zou eindelijk een beslissing gaan nemen over de plannen voor de realisatie van het zogenaamde Topsport Innovatie Park (TIP). Eerder op de dag hadden diverse andere sportpartners al in De Gelderlander verteld dat volgens hen het TIP absoluut doorgang moest vinden. De basketballers van Magixx bijvoorbeeld snakken naar een betere accomodatie. "Zonder TIP is er geen vooruitgang. En stilstand is achteruitgang", stelde directeur Van de Geer filosofisch vast. "De samenwerking met de medische instanties, de Hogeschool Arnhem-Nijmegen en andere verenigingen is van groot belang. Wat mij betreft is De Goffert een prima locatie. En mocht de topsporthal toch naar een andere plek verhuizen, dan moet die samenwerking overeind blijven en dan moet de accommodatie groot genoeg zijn om Magixx zich verder te laten ontwikkelen."
Ook de volleyballers van Vocasa, turnvereniging de Hazenkamp, en Top Judo Nijmegen zaten vanavond ongetwijfeld met spanning op het vonnis van de gemeente te wachten. Voor al deze groepen geldt eigenlijk hetzelfde als voor NEC: uitbreiding en opwaardering van de faciliteiten is noodzakelijk voor de toekomst. Van de Geer: "Nu hebben we geen ruimte voor iets extra’s. Willen we iets organiseren, dan moeten we al een tent neerzetten. Een keer een grote vergadering kan niet eens. Dit heeft misschien zijn charme, maar vernieuwen kunnen we niet. Hooguit een keer een andere mascotte of een ander dansje van de cheerleaders, dat is het wel. Maar we moeten ook gasten fatsoenlijk ontvangen, goede faciliteiten voor sponsors bieden. Toeschouwers moeten lekker zitten." En Moonen van de turnvereniging beaamde: "De bond heeft al een brief naar B & W gestuurd, waarin Nijmegen wordt aangemerkt als topsportcentrum van de KNGU. Maar dat kan alleen in een nieuwe hal. Komt er geen nieuw complex, dan is topsport bij De Hazenkamp ten dode opgeschreven."
De gemeente stond, indien men de topsport in Nijmegen op de lange termijn overeind wilde houden, deze avond dus voor de keuze: ofwel doorvoering van de plannen voor het TIP, ofwel geld vrijmaken voor het renoveren en/of uitbreiden van de bestaande lokale faciliteiten van al deze verschillende verenigingen. Vanavond lijkt het college van B & W voor de eerste optie gekozen te hebben.
We zeggen 'lijkt', want in goede politieke traditie zijn er uiteraard een heleboel mitsen en maars aan dit besluit verbonden. Of, zoals het college van B & W het zelf ietwat cryptisch formuleert: "Het college constateert [...] dat het concept van het TIP kansen biedt en is daarom – alles afwegend - niet negatief over de realisatie ervan. Daarom adviseert het college de raad de volgende fase in te gaan alvorens tot een definitiever besluit tot realisatie te komen. Een en ander overeenkomstig de in het raadsvoorstel beschreven exitmomenten."
Met andere woorden: we adviseren om opnieuw onderzoek te doen naar de haalbaarheid van de TIP plannen en kunnen op elk moment als we tegen iets verontrustends aanlopen alsnog de stekker eruit trekken. Niet echt een solide ondersteuning dus. Maar goed, na het lange lange wachten is elke handreiking een stap in de goede richting. In ieder geval lijkt de optie voor de bouw van het TIP op de Nieuwe Dukenburgseweg (het DSB terrein) zo goed als zeker van de baan. Nu is het afwachten of een meerderheid van de gemeenteraad zich ook achter dit 'besluit' zal scharen. Wordt dus ongetwijfeld (ooit) weer vervolgd...
Zimling weet niet waar hij aan toe is
vrij. 4 februari 2011
Niki Zimling is een van de constante factoren bij NEC, maar de toekomst van de Deen is nog ongewis.
"Ik heb nog een contract tot 2013 bij Udinese, dat me dit seizoen aan NEC heeft verhuurd. Ik heb gisteren nog contact gehad met de president van de club, maar het is nog niet duidelijk wat ze met mij willen. Bij NEC speel ik altijd en dat is belangrijk voor mij. Daar ben ik ze ook dankbaar voor. Ik wil wekelijks spelen, in Nederland of in de Serie A. Ik weet niet of NEC een optie tot koop op mij heeft." zo meldt hij tegenover Omroep Gelderland. Eén ding weet hij wel: "We moeten winnen in Heerenveen, dan geloven we weer in Europees voetbal."
Vloet houdt vast aan Cillessen, George op de bank
vrij. 4 februari 2011
Jasper Cillessen zal morgen wederom het NEC-doel verdedigen. "Maandag kreeg ik het al te horen van de trainer. Dat vertrouwen voelt goed", zei de goalie in De Gelderlander. "Het is nu aan mij om te laten zien dat ik het waard ben. Helemaal omdat ik in de laatste wedstrijden niet goed genoeg was, vond ik zelf. En Gabor groeit naar zijn oude vorm. Dat zie je gewoon."
Wiljan Vloet eist meer efficiëntie van de spelers. De oefenmeester is niet ontevreden over het vertoonde spel van zijn ploeg, maar vindt wel dat er te weinig punten zijn behaald. “We hebben de laatste tijd te veel gelijkgespeeld, dus moeten we maar eens in een uitwedstrijd punten pakken”, zegt hij vrijdag tegen Omroep Gelderland. “Als we het maximale geven, kunnen we ook winnen in Heerenveen”, denk Vloet dan ook. “Dat het seizoen voor ons voorbij is, vind ik zo'n lariekoek. Er valt in elk duel wat te winnen, zoals de waardering van het publiek.”
“Dat we punten hebben laten liggen, lag niet aan de tegenstander, maar aan onszelf”, vervolgt Vloet, die een stukje egocentrisme lijkt te missen bij zijn spelers. “Daarom moeten we gulziger en gieriger zijn”, vindt hij.
Vloet gelooft overigens nog in Erton Fejzullahu, die werd verhuurd aan het Deense Randers: "Ik heb nog alle vertrouwen in Erton. Ik zie nog zeker toekomst voor hem bij NEC, maar het is belangrijk voor hem dat hij nu aan het spelen komt. En daar hebben ze hem in principe gehaald voor de basis. Ik ga Erton bekijken daar als ons programma dat toelaat."
Leroy George heeft zijn schorsing van twee wedstrijden inmiddels achter de rug, maar Vloet houdt de snelle vleugelspits zaterdag nog op de bank. ,,Dat is de keuze van de trainer", klinkt George diplomatiek. Volgens eigen zeggen is hij klaar om te spelen. ,,Ik heb een klein terugslagje gehad op het trainingskamp in Spanje, maar nu ben ik helemaal fit."
Hij had de dagen van zijn schorsing, na de rode kaart tegen AZ, geteld. ,,Gelukkig gebeurde dat op een woensdag en speelden we zondags alweer tegen NAC. Een week later kregen we Heracles en zat de schorsing er al weer op."
De overtreding waarvoor hij op 19 januari de rode kaart zag, had hij nog één keer teruggezien. ,,Op de terugweg in de bus. Wat zal ik zeggen. Ik was iets te gretig. Het was ook de eerste keer van mijn leven dat ik eens sliding maakte. En de laatste keer, kan ik je vertellen."
De vermoedelijke opstelling: Cillessen; Will, Nuytinck, Zomer, Amieux; Chatelle, Sibum, Goossens, Zimling, Schöne; Vleminckx.
Cillessen redt punt voor NEC
door Lex Lammers. zaterdag 05 februari 2011 | 20:50 | Laatst bijgewerkt op: zondag 06 februari 2011 | 08:09
NEC-keeper Jasper Cillessen speelde een belangrijke rol in de hectische slotfase tegen Heerenveen.
Foto: ANP
HEERENVEEN - Glansreddingen van keeper Jasper Cillessen en een flinke portie geluk hebben NEC zaterdagavond een punt opgeleverd in Heerenveen. De 0-0 was het maximale resultaat voor de Nijmeegse eredivisionist.
In het matige duel domineerde Heerenveen. Via de flankspelers Beerens en Aissaidi werd NEC onder druk gezet. Maar de aanvallen van Heerenveen stierven in schoonheid of de inzetten voor doelman Jasper Cillessen misten venijn. De keeper had voor rust alleen geluk bij een kopbal van Grindheim. Een inzet van Breuer miste kracht.
NEC beperkte zich tot counters. De speldenprikken waren na rust niet van gevaar ontbloot. Vleminckx kreeg een kopkans, maar zijn inzet werd gekeerd door de Friese keeper Ellegaard.
Heerenveen viel ook na rust aan, maar Cillessen blokte de schuiver van Djuricic na 58 minuten. Die verscheen volledig vrij voor het Nijmeegse doel. De doelman onderstreepte vervolgens nog eens zijn kwaliteiten met een fabuleuze redding op een kopbal van invaller Bas Dost.
Geluk restte in de blessuretijd. In een scrimmage werkten de Nijmegenaren met man en macht een bal uit de doelmond.
Trainer Ron Jans van sc Heerenveen toonde weinig blijdschap over het eerste puntje in 2011. „We hadden moeten winnen”, mokte hij. „Maar als je niet tot scoren komt, kun je drie punten vergeten.”
Jans was „heel teleurgesteld” over het evenwichtige resultaat van de wedstrijd, die pas na de rust tot leven kwam. „Toch heb ik ook wel een positief gevoel aan dit duel overgehouden. We hebben weer als een team gestreden. Dat was in de voorgaande verliespartijen tegen ADO Den Haag en FC Groningen anders. Maar we hadden tegen NEC wel af en toe die bal erin moeten schieten.”
Jans vond de vermakelijke scrimmage in de extra tijd voor het NEC-doel „symptomatisch” voor de wedstrijd. „De bal lag geloof ik vier keer zomaar voor het inschieten, op twintig centimeter van de doellijn. Het was tekenend dat ook dat niet lukte bij ons.”
NEC: Cillessen; Will, Zomer, Nuytink, Amieux; Schone, Zimling, Sibum, Chatelle; Goossens (61. George), Vleminckx.
Die Cillessen is volgens mij wel echt een heel groot talent. Jammer dat hij bij die foute club speelt. Is beter dan Room in elk geval.Ramona schreef:Ach, nog 1 te gaan en dan staat NEC weer quite...qua gestolen punten. :)
...het was wel lucky EnieSee...ze hadden eens een keer de scheids mee...![]()
Of Babos er nog in gaat komen vraag ik me af; weinig foutjes gezien gisteravond.
Voorbeschouwing
NEC - Excelsior
Geplaatst op: 11-02-11 om: 16:32 door:
Door: Chiron
Om definitief afscheid te nemen van de onderste plaatsen en ervoor te zorgen dat het seizoen verder gespeeld kan worden om 'des keizers baard' neemt NEC het zondag om 14:30 op tegen Excelsior.
De confrontatie in het begin van dit seizoen werd nog knullig en terecht verloren. Door onder andere een doelpunt van de zondag geschorste rechtsback Daan Bovenberg verloor NEC op Kralingen. Het leek een incident maar het team van Alex Pastoor wist meer wedstrijden in winst om te zetten. De gedoodverfde degradatiekandidaat weet vooralsnog Willem II en VVV met gemak achter zich te laten.
Afgelopen winter voegden bij de talenten van de kleinste profclub van Rotterdam nog een paar spelers met meer ervaring. Geert-Arend Roorda en Edwin de Graaff brengen op het middenveld veel ervaring mee, meer althans dan de gemiddelde speler van de jonge ploeg van Excelsior. Ook Ajax-talent Genero Zeefuik werd gehuurd door de Rotterdammers en zal waarschijnlijk samen met Guyon Fernandez en Tim Vincken de snelle voorhoede vormen. Snelle omschakeling is het ene wapen, de dode spel situatie de andere. Procentueel gezien wist geen club meer te scoren uit (indirecte) vrije trappen dan de rood-zwarten.
Zoals al gesteld, bij winst is NEC definitief veilig dit seizoen. De afstand naar een plaatsje voor de play-offs lijken uit zicht, net als een plaats in de nacompetitie. Vloet kan met zijn selectie vast gaan werken aan het toekomstplaatje van 2011/2012 en wellicht de automatismen er verder in slijpen. Een andere mogelijkheid is het thuispubliek proberen de rest van het seizoen te vermaken met louter aanvallend voetbal. NEC lijkt met George, Goossens, Schone en Vleminckx de spelers te hebben om verdedigingen dol te draaien, toch lukte dat dit seizoen nog niet vaak, ondanks het uitermate goed verzorgde positiespel.
NEC waarschijnlijk met zelfde basis
Geplaatst op: 11-02-11 om: 20:04 door:
Door: Jeroen
NEC begint zondag in het thuisduel met Excelsior waarschijnlijk met dezelfde basis als vorige week. Dat betekent dat Leroy George opnieuw op de bank begint. De enige speler die ontbreekt is Rick ten Voorde. De spits kampt met een achillespeesblessure.
De Nijmegenaren verloren eerder dit seizoen de uitwedstrijd met 4-2. De laatste keer dat Excelsior in De Goffert speelde, in 2008, eindigde in een zege voor de Rotterdammers: 0-1. Daarna was NEC een halfjaar ongeslagen en haalde het Europees voetbal.
Vermoedelijke opstelling: Cillessen; Will, Nuytinck, Zomer, Amieux; Chatelle, Sibum, Goossens, Zimling, Schöne; Vleminckx.
Bron: Omroep Gelderland