Feyenoord 2010-2011

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Re: Feyenoord 2010-2011

Bericht door Ramona » do jan 20, 2011 3:11 pm

Zaterdag groot eerbetoon Moulijn in de Kuip
Uitgegeven: 20 januari 2011 15:07
Laatst gewijzigd: 20 januari 2011 15:07

AMSTERDAM - Coen Moulijn krijgt zaterdag een groots eerbetoon in de Kuip voorafgaand aan de wedstrijd tussen Feyenoord en De Graafschap. Dat kondigt de club aan op zijn website.

Het publiek kan ter nagedachtenis aan de overleden clubicoon sterretjes afsteken en er wordt een minuut lang geapplaudisseerd.

Een kwartier voor de aftrap dragen oud-medespelers van Moulijn, onder wie Guus Haak, Frans Bouwmeester en Henk Schouten, een grote vlag met een beeltenis van de linksbuiten het veld op.

Het 'sfeerteam' deelt bij de ingang van het stadion sterretjes uit en ontrolt tijdens het applaus een megabanner met de beeltenis van Moulijn.

De 73-jarige Moulijn overleed begin dit jaar. De voormalige linksbuiten krijgt een straat vlak bij de Kuip naar zich vernoemd.
© Novum
Nu.nl

wimpey

Bericht door wimpey » do jan 20, 2011 3:14 pm

joey schreef: Niet dat ik Been veel soeps vind, maar welke zichzelf respecterende goede trainer zou zin hebben om met een steen om zijn nek de put in te springen die F. heet?
Weet ik niet. Is er voor een trainer in NL een grotere uitdaging dan F.?

Lionel

Bericht door Lionel » do jan 20, 2011 3:18 pm

Dit is het slechtste Feyenoord ooit..
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 20, 2011 3:21 pm

F. is alleen een uitdaging voor de suicidalen onder de trainers.

Waar moet je beginnen?

Een elftal vol brandhout; geen rooie cent; een matige jeugdopleiding; een zwakke directie; bemoeizuchtige investeerders; en supporters die een gevaar zijn voor hun eigen club. Ga er maar aanstaan.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do jan 20, 2011 3:24 pm

Trainingen geven en wedstrijden coachen, dat is eigenlijk het enige wat een coach kan (en moet) doen...

Maar goed, waar vind je een betere dan Been?

Van Hanegem springt er trouwens zo in hoor. En de man van te land, ter zee en in de lucht ook wel.

Oscarito

Bericht door Oscarito » do jan 20, 2011 4:36 pm

wimpey schreef:
Oscarito schreef: Hij maakt spelers niet beter, hij is tactisch matig en of hij een oog voor talent heeft heb ik bij hem ook nog niet kunnen ontdekken.
En wat vond je gisteren van de 'talenten' van die ploeg? Je dichtte immers Wijnaldum en Castaignos talent toe. Ik heb het er wederom niet in kunnen herkennen. Sterker nog, Wijnaldum was m.i. de slechtste aan hun kant.
Talent zit er wel in, probleem is dat het er ook uit moet komen. Neem bijvoorbeeld een Lodeiro of Eriksen in de eerste helft van dit seizoen. Lieten ook nauwelijks iets zien.
Ligt dat nu omdat ze zo weinig talent hebben of omdat er een coach zit dat er niets van kan of vanwege bepaalde randvoorwaarden? Lijkt me niet dat dit aan het eerste ligt, je geeft het eigenlijk zelf al voor een groot deel aan met deze post: http://www.ajaxtalk.nl/Forum/posting.ph ... &p=1041169
Jöhnk schreef:Volgens Oscarito zit het verschil er met name in, dat de talenten van Ajax (die minder zijn dan die van Feyenoord), zich kunnen optrekken aan Suarez. Dat hadden we gisteren dan eigenlijk moeten zien. :confused.gif:
Ja, want Feyenoord is toch zo'n goed draaiend team met geweldige spelers als De Cler, Bahia en Vlaar als boegbeelden!

Vergeet trouwens niet dat ik bij mijn uitspraak de jeugd erbij nam, sterker nog. Dit neemt een heel grote plaats in het kader waarin ik mijn uitspraak deed.
Niet voor niets zegt Rowley dat Feyenoord een van de beste jeugdopleidingen van Europa heeft.
wimpey schreef:
Jöhnk schreef:Volgens Oscarito zit het verschil er met name in, dat de talenten van Ajax (die minder zijn dan die van Feyenoord), zich kunnen optrekken aan Suarez. Dat hadden we gisteren dan eigenlijk moeten zien. :confused.gif:
Een ziener, die man. Schuilt een geweldige scout in. :excited.gif:
Ik heb nu zelf al een keer of vijf gezegd dat ik een nobody ben en er weinig verstand van heb, je hoeft het niet de hele tijd te herhalen. :neutral.gif:
joey schreef:Zouden ze een trainer kunnen krijgen die beter is?

Niet dat ik Been veel soeps vind, maar welke zichzelf respecterende goede trainer zou zin hebben om met een steen om zijn nek de put in te springen die F. heet?
Been is middelmaat, de kans is dus zo'n 50/50 dat ze een betere trainer krijgen. Probleem is alleen dat deze echt beter moet zijn anders loont het volgens mij niet om Been de laan uit te sturen gezien de financiële situatie.

In Nederland zie ik in ieder geval niet zo 1-2-3 een trainer die echt beter is dan Been, van Veldhoven/Jans/Verbeek/Hoekstra/du Chatinier/Bosz. Adriaanse lijkt me de ideale man maar ondanks het gegeven dat hij nog graag een Nederlandse club zou willen coachen acht ik het zo goed als uitgesloten (hooguit 5% kans) dat die naar Feyenoord trekt.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do jan 20, 2011 4:47 pm

Talent zit er wel in, probleem is dat het er ook uit moet komen.
Waar blijkt dat talent dan uit? Nogmaals, ik hoef geen topprestaties te zien, maar wel af en toe een vlaag van het talent (iets wat je bij Eriksen meteen zag). Al is het maar een goede aanname, een goed schot of een slimme pass. Zoveel vraag ik niet.

Maar als ik het goed begrijp zit het talent nu opeens weer verborgen in de opleiding. Is niet tegen jou bedoeld, maar het valt me wel op dat het steeds zo gaat. Toen Castaignos, Cabral en Huigevoorts of zoiets nog in de B1 rondliepen had Feyenoord een geweldige B-jeugd, zei 'Spartaan' Hugo Borst (en niet alleen hij, voor de goede orde). Nu dus blijkbaar weer.

Arthur

Bericht door Arthur » do jan 20, 2011 5:16 pm

Ik ben het op zich met je eens, maar Feyenoord is natuurlijk ook een waardeloze omgeving om je als talent te ontplooien. Zelfs een Van Persie kwam daar niet uit de verf.

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 20, 2011 5:21 pm

Maar bij Van Persie was meteen duidelijk dat hij goed kon voetballen.

Meer vraagt Jöhnk niet.

Lionel

Bericht door Lionel » do jan 20, 2011 6:22 pm

Een Wijnaldum kan wel aardig ballen hoor. Cabral heeft ook wel een leuke actie. Maar je mag niet van een jeugdploeg aangevuld met brandhout verwachten dat ze een paar toppers wegspelen. De huidige combinatie van Feyenoord is gewoon bedroevend.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » do jan 20, 2011 7:35 pm

Rishi schreef:Een Wijnaldum kan wel aardig ballen hoor.
Oneens. Wijnaldum ziet het gewoon niet. Kijk voor de gein de 'wedstrijd' van gisteren nog eens terug.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jan 20, 2011 7:58 pm

Bij het beoordelen van jeugd maken veel mensen de fout om een goed team te verwarren met individuel sterke spelers. Bij Ajax hebben we het ook al een paar keer gehad. Verhalen over een zogenaamde toplichting. Nou, kijk eens wat daarvan is overgebleven.

Veel van de jonge spelers bij Feyenoord hebben misschien goede resultaten gehaald in de jeugd en sommige zullen op die leeftijd zelfs ook wel hebben uitgeblonken. Maar dat zegt nog niet zo veel. Iemand als Hersi was volgens velen ook een sensatie in de jeugd.

Wat Feyenoord betreft heb ik wel vaak het idee dat talenten, na een aardig begin, al vrij snel wegzakken en daarbij ook echt door de ondergrens gaan. Zelfs iemand als Van Persie heeft het daar niet echt gemaakt.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » do jan 20, 2011 8:12 pm

Marillion schreef: Zelfs iemand als Van Persie heeft het daar niet echt gemaakt.
Hij was basisspeler in het team dat de UEFA Cup won. Als ventje van 17. 2 jaar later liep ie in een team met Ghaly en De Nooijer. Daar wordt niemand beter van.

Ajax had in 2000/2001 een matig team. Maar VDV stak er bovenuit...

Kastanjes en Wijnaldum komen in de verste verte niet in de buurt van Vaart en Persie. Men kan niet alles ophangen aan een slecht team en weinig (zelf)vertrouwen. Kastanjes schoot gisteren een keer slap op doel, kopte een keer slap naast en liet iets los dat tussen een schot en een voorzet in hing, toen Wijnaldum redelijk vrij stond. Die jongen kan gewoon niet zo veel.
Wijnaldum maakt steeds de verkeerde keuzes. Die ziet het gewoon niet. Ook hij kan er niet veel van.

In een beter team redden ze het ook niet. Daar is hun achterstand nog veel groter.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jan 20, 2011 8:17 pm

Ik wil Van Persie ook niet vergelijken met de huidige 'talenten' hoor. Want hij is uiteraard van een compleet andere orde.

Maar hij is, in mijn herinnering, toch niet vertrokken als de grote man. Eerder als een veel te eigenwijs ventje waarvan iedereen maar moest zien of hij uberhaupt aan spelen toe zou komen. Ze hebben als ik het goed heb ook maar een vrij geringe transfersom ontvangen.
Nil volentibus arduum

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do jan 20, 2011 8:59 pm

HET LEK IS BOVEN! STOP DE PERSEN!
'We missen ervaren spelers die jongeren bij hand nemen'
Donderdag, 20 januari 2011 om 16:32

Feyenoord-trainer Mario Been constateert halverwege het seizoen dat het op de rit krijgen van zijn team een helse klus blijft. Woensdagavond ging de wedstrijd tegen Ajax verloren (2-0), de negende verliespartij voor de Rotterdammers in negentien wedstrijd. Feyenoord vindt zichzelf terug op een onwaardige dertiende plaats; Been zegt de critici te snappen, die van mening zijn dat hij het team niet aan het voetballen krijgt.
/

“Dat is de realiteit op dit moment, buiten het feit dat wij intern wel zien waar het aan ligt”, laat Been donderdag weten aan VI Radio. “Of mijn positie onder druk komt? Als mensen die daarover moeten oordelen denken dat het niet goed genoeg is, dan ga je eruit”, beseft de coach. “Maar vorig jaar hebben we, ondanks alles, wel een geweldig jaar gehad. Daarna is er nog het een en ander gebeurd. We zijn een hoop kwijtgeraakt en hebben dit seizoen veel langdurige blessures.”

In de Klassieker tegen Ajax moest Been het doen zonder Rob van Dijk (42) en de langer geblesseerden Dani Fernández (28), Jon Dahl Tomasson (34) en Sekou Cissé (25). “We missen de ervaren spelers die jonge spelers aan de hand nemen. Daardoor hebben we een heel onevenwichtig elftal”, weet de trainer van de Stadionclub. Desondanks is de doelstelling nog steeds het linkerrijtje en het halen van de play-offs. “Dat moet toch ons streven blijven”, geeft Been aan.

VZ
Ze missen een van Dijk die de Cler bij de hand neemt. :smallgrin.gif:

999

Bericht door 999 » vr jan 21, 2011 12:26 am

Ze missen regelmatig de bal ...
Blij met de punten ...

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » vr jan 21, 2011 11:34 am

Peter schreef:HET LEK IS BOVEN! STOP DE PERSEN!
'We missen ervaren spelers die jongeren bij hand nemen'
Donderdag, 20 januari 2011 om 16:32

Feyenoord-trainer Mario Been constateert halverwege het seizoen dat het op de rit krijgen van zijn team een helse klus blijft. Woensdagavond ging de wedstrijd tegen Ajax verloren (2-0), de negende verliespartij voor de Rotterdammers in negentien wedstrijd. Feyenoord vindt zichzelf terug op een onwaardige dertiende plaats; Been zegt de critici te snappen, die van mening zijn dat hij het team niet aan het voetballen krijgt.
/

“Dat is de realiteit op dit moment, buiten het feit dat wij intern wel zien waar het aan ligt”, laat Been donderdag weten aan VI Radio. “Of mijn positie onder druk komt? Als mensen die daarover moeten oordelen denken dat het niet goed genoeg is, dan ga je eruit”, beseft de coach. “Maar vorig jaar hebben we, ondanks alles, wel een geweldig jaar gehad. Daarna is er nog het een en ander gebeurd. We zijn een hoop kwijtgeraakt en hebben dit seizoen veel langdurige blessures.”

In de Klassieker tegen Ajax moest Been het doen zonder Rob van Dijk (42) en de langer geblesseerden Dani Fernández (28), Jon Dahl Tomasson (34) en Sekou Cissé (25). “We missen de ervaren spelers die jonge spelers aan de hand nemen. Daardoor hebben we een heel onevenwichtig elftal”, weet de trainer van de Stadionclub. Desondanks is de doelstelling nog steeds het linkerrijtje en het halen van de play-offs. “Dat moet toch ons streven blijven”, geeft Been aan.

VZ
Ze missen een van Dijk die de Cler bij de hand neemt. :smallgrin.gif:
Ze missen Makaaij, Landzaat, Hofland, Timmer.. Wat die werden enkele jaren geleden gehaald toen exact het zelfde werd geroepen!

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » vr jan 21, 2011 11:55 am

Feyenoord-trainer Been grijpt in na verlies tegen Ajax
Uitgegeven: 21 januari 2011 11:47
Laatst gewijzigd: 21 januari 2011 11:51

ROTTERDAM - Feyenoord-trainer Mario Been is voornemens een aantal wijzigingen in zijn basisopstelling door te voeren na de 2-0 nederlaag tegen Ajax.
Afgaande op de laatste training beginnen Kamohelo Mokotjo, André Bahia en Luc Castaignos zaterdag op de bank tegen De Graafschap.

Castaignos zal worden vervangen door Jhon van Beukering, Stefan de Vrij neemt de plek van Bahia in het centrum van de verdediging in en door alle omzettingen is er ook voor plaats voor Jerson Cabral.

Feyenoord bezet na negentien speelrondes de dertiende plaats, één plek onder De Graafschap.
Bron: nu.nl
Op naar de vierde ster!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr jan 21, 2011 11:55 am

Hahaha burgerking in de spits en de beste man van Feyenoord wordt geslachtofferd (Mokotjo).

Michael_B

Bericht door Michael_B » vr jan 21, 2011 12:02 pm

Onbegrijpelijk inderdaad Peter!
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 21, 2011 12:28 pm

Marillion schreef:Bij het beoordelen van jeugd maken veel mensen de fout om een goed team te verwarren met individuel sterke spelers. Bij Ajax hebben we het ook al een paar keer gehad. Verhalen over een zogenaamde toplichting. Nou, kijk eens wat daarvan is overgebleven.
Mee eens. Neem de zogenaamde Gouden A1 van Adriaanse. Is niets geworden met die jongens.
Veel van de jonge spelers bij Feyenoord hebben misschien goede resultaten gehaald in de jeugd en sommige zullen op die leeftijd zelfs ook wel hebben uitgeblonken. Maar dat zegt nog niet zo veel. Iemand als Hersi was volgens velen ook een sensatie in de jeugd.
Vond ik wel meevallen, hoor. De lat lag toen vrij laag.
Zelfs iemand als Van Persie heeft het daar niet echt gemaakt.

Tja, domme Bertje stelde liever Lurling op... Van Persie was een supertalent, dat zag je toen al. Ik heb die jongen in de A1 zien spelen. Allemachtig, de klasse droop eraf.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » vr jan 21, 2011 12:38 pm

Klopt.. zaterdagmiddag Shell eredivisie jeugd.. Zonde dat ze daar ooit mee gestopt zijn bij RTL5?! Was wekelijks genieten tussen de strijd wie nu beter was van der Vaart of van Persie.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 21, 2011 12:48 pm

Dat ook, maar ik mag zeggen dat ik hem in die tijd ook live heb zien spelen.

Geweldig talent, maar dat wist hij zelf ook. Daar kon Van Marwijk niet mee omgaan. Guus Hiddink zag wel de mogelijkheden van die jongen.

Lionel

Bericht door Lionel » vr jan 21, 2011 2:51 pm

Inderdaad. Kwame Quansah was toen geniaal! Kiran Bechan... man oh man. Wat was dat prachtig!

En Robin was inderdaad een supertalent. Die schoot 9 van de 10 vrije trappen regelrecht in de kruising.
IK GELOOF!!!!!!

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » vr jan 21, 2011 2:59 pm

Rishi schreef:Inderdaad. Kwame Quansah was toen geniaal! Kiran Bechan... man oh man. Wat was dat prachtig!

En Robin was inderdaad een supertalent. Die schoot 9 van de 10 vrije trappen regelrecht in de kruising.
Ik kan me zelfs de lichting Hose, Bobson en van der Meijde nog voor de geest halen.. was ook leuke tv.

Gesloten