Vitesse 2010-2011

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Rooie

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Rooie » zo jan 09, 2011 3:03 pm

Omroep Gelderland / Voetbalzone
Vitesse nodigt veertien talenten uit voor stageperiode in Turkije
Zondag, 9 januari 2011 om 15:00

Vitesse windt er geen doekjes om. De Arnhemse formatie zit vol ambities en wil deze dan ook in de aankomende jaren gaan waarmaken. Met de komst van de nieuwe voorzitter Merab Jordania is er meer dan genoeg geld, dus moeten er zo snel mogelijk versterkingen komen. In Turkije gaat Vitesse goed kijken of er goede opties zijn voor de Gelderlanders.

Zo heeft Vitesse veertien talenten uitgenodigd om naar Belek te komen, zo weet Omroep Gelderland. Momenteel verblijven zowel het eerste als het tweede elftal van Vitesse in de Turkse stad voor een trainingskamp. Met het overhevelen van de talenten, die vanuit alle windstreken van de wereld komen, hoopt de Nederlandse club een aantal nieuwe talenten te strikken.

In eerste instantie gaat het om het versterken van het tweede elftal. Of er wat uit de stageperiode van die spelers gaat komen, valt te betwijfelen. Zo hebben twee Nigerianen de grootste moeite om een visum te krijgen. “Bij de spelers die nu naar Turkije komen, gaat het om talenten die in principe nog niet rijp zijn voor het eerste", liet communicatiemanager Ester Bal weten tegenover Omroep Gelderland.

Rooie

Bericht door Rooie » zo jan 09, 2011 6:29 pm

Omroep Gelderland / Voetbalzone
Onduidelijkheid over aantal Vitesse-stagiairs: zes landgenoten Jordania
Zondag, 9 januari 2011 om 17:45

Er heerst veel onduidelijkheid over het aantal proefspelers bij Vitesse. Omroep Gelderland maakte eerder vandaag melding van veertien stagiairs op het trainingskamp van de Gelderlanders in Belek. Volgens de Gelderlander heeft Vitesse binnenkort echter negen spelers op proef op Turkse bodem; onder meer zes landgenoten van eigenaar Merab Jordania.

Volgens het dagblad zijn Levan Seturidze, Lasha Managadze, David Khocholava, George Ablurjania, Valeri Kazeishvili en Ivane Kandelaki op proef. Naast het zestal uit Georgië proberen ook twee Russen (Aslan Dudiev en Nikolay Ivannikov) en een Let (Siim Luts) een contract in Arnhem in de wacht te slepen. De testspelers trainen en spelen in Turkije met de beloften van Vitesse/AGOVV.

In drie wedstrijden moeten zij de technische leiding van Vitesse overtuigen van hun kwaliteiten. Gerry Hamstra, trainer van de beloften, zal zijn bevindingen elke avond bespreken met collega-trainer Hans van Arum, die ook in Belek is, en technisch directeur Ted van Leeuwen. "Ik kan nu nog niet inschatten hoe goed de spelers zijn. Of zij voldoende kwaliteiten hebben, moet deze week blijken."
Daar komen de vervangers voor Pluim...

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma jan 10, 2011 11:55 am

Als vitesse zo bezig is om hun eigen talenten te verwaarlozen dan adviseer ik Ajax om erg snel contact op te nemen met de links/rechtsbuiten van Vitesse B1/A1 Nick de Bond.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo jan 12, 2011 8:31 am

Van Leeuwen: "Vitesse is een handelshuis"
Vitesse bereidt zich in het Turkse Belek voor op de tweede helft van het seizoen. Aan trainer Albert Ferrer de taak om van de Arnhemse ploeg een eenheid te maken, die op termijn om de titel moet gaan spelen.

Met een nieuw blik vol buitenlanders vloog Vitesse naar Turkije. Albert Ferrer heeft Engels de voertaal gemaakt, maar de Spanjaard vraagt zich direct hardop af of de spelers hem wel volgen. "Ze verstaan het wel, maar ik weet niet of ze me begrijpen", zegt Ferrer in De Pers.

Ook bij Jong Vitesse werden een groot aantal buitenlanders verwelkomd. Acht proefspelers, waarvan zes uit Georgië en twee uit Rusland. "De wereld is groot", reageert technisch directeur Ted van Leeuwen. "Ik heb geen tijd om in de Georgische competitie te gaan kijken. Daarom laten we die jongens op eigen kosten hiernaartoe komen."

Van Leeuwen verdedigt zich al niet eens meer op de kritiek die wordt geuit. "Ja, wij zijn een handelshuis. Dat geldt voor elke voetbalclub. Hoe denk je dat Heerenveen zijn stadion heeft gefinancierd?" Supporters lijken zich echter niet meer met de club te kunnen identificeren. Daar heeft de directeur echter geen boodschap aan. "Ja zeg, laten we de supporters het beleid laten bepalen, dat schiet lekker op."
Supporters moeten hun seizoenskaart kopen en hun bek houden... :)
Die russen en serviers kopen wij wel.. :)

Het schijnt een gezellig sfeervol trainingskamp te zijn, zo te lezen.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

999

Bericht door 999 » wo jan 12, 2011 9:10 am

En nu nog wat goede jeugdspelers met aflopende contracten die de club verlaten en dan is het goed ..
Laatst gewijzigd door 999 op wo jan 12, 2011 9:15 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo jan 12, 2011 9:11 am

Grappige man, die Van Leeuwen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo jan 12, 2011 9:53 am

Dat absoluut... en dat zeg ik zonder cynische ondertoon...
Ik vind het een geweldige vent... vooral toen hij die mafkezen van Powned op hun nummer zette.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo jan 12, 2011 1:38 pm

Vitesse test aanvaller Haruna Babangida

BELEK - Haruna Babangida krijgt de kans een contract af te dwingen bij Vitesse. De broer van de Nigeriaanse oud-Ajacied Tijani Babangida, die ook een jaar voor Vitesse speelde, trainde woensdag voor het eerst mee met de Arnhemmers op het trainingskamp in Turkije.

De aanvaller speelde tot voor kort bij de Duitse club FSV Mainz 05, maar heeft nu geen werkgever.

Babangida komt uit de jeugdopleiding van FC Barcelona. De Nigeriaan speelde daarna onder meer voor Metaloerg Donetsk, Olympiakos Piraeus, Apollon Limassol en Mainz. Hij was vorig jaar op proef bij Feyenoord.

Trainer Albert Ferrer van Vitesse bekijkt eerst hoe de conditie van Babangida is en besluit daarna of hij de Nigeriaan wil toevoegen aan zijn selectie.

Vitesse geeft overigens in Belek diverse internationale talenten de kans zich te bewijzen.
www.nusport.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za jan 15, 2011 11:48 am

Ja Wouter... je mag een feestje vieren... Vitesse heeft er weer een middenvelder bij.
Het wordt druk daar...

Zou dit die naam zijn waar ze het telkens over hebben? Hij speelt momenteel bij swansea city waar hij nauwelijks aan spelen toekomt, stond op gelderland text.
Van Leeuwen: "López is buitenkans voor Vitesse"
Jordi López speelt zaterdagmiddag met Vitesse een oefenwedstrijd tegen Karabukspor. Voor de Spanjaard wordt het zijn eerste duel als speler van de club uit Arnhem, waar hij volgens technisch directeur Ted van Leeuwen als 'nummer 6' zal spelen

"Daarmee bedoel ik dat het een controlerende middenvelder is die dat alleen kan", zo zegt Van Leeuwen op het digitale thuis van Vitesse. "Normaliter heb je er twee nodig, maar in het door ons gewenste systeem is Jordi daar de ideale speler voor. Hij heeft zowel verdedigende als opbouwende kwaliteiten. Met de nummer 6 begint het spel en is tevens een extra aanspreekpunt in de opbouw."

"Wij willen graag van achteruit voetballen. Daarnaast moet hij ook het slot op de deur zijn", zo vervolgt Van Leeuwen zijn verhaal. "Dat is ook de reden dat Paolo Sousa hem destijds naar Engeland heeft gehaald. Nu is hij daar geen trainer meer en is er weinig gebruik meer gemaakt van de voetballer López. Door zijn opleiding bij Barcelona kent hij het systeem dat Albert Ferrer wil spelen. Noem het, net als Babangida, een buitenkans. Ik ben in ieder geval zeer te spreken over zijn komst."

Babangida speelt net als López mee tijdens het oefenduel met het Turkse Karabukspor, of de voormalig jeugdspeler van FC Barcelona eveneens een contract krijgt is nog niet bekend. Vitesse is nog wel op zoek naar een spits. "Daar zijn we druk mee bezig en blijft een prioriteit."

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za jan 15, 2011 11:52 am

Ben erg benieuwd welke 11 er uiteindelijk mogen spelen.Tot nu toe zijn er namelijk, voor mijn gevoel, al wel 20 spelers gecontracteerd.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za jan 15, 2011 11:59 am

Ze hebben belooft dat er nog wel een paar bij zouden komen...

Moet ook wel, want echt veel keus op het middenveld hebben ze daar niet.

Wouter

Bericht door Wouter » za jan 15, 2011 10:26 pm

Ik word een beetje moe van het gelul van Van Leeuwen over "buitenkansen". Dit is gewoon huurling nummer zoveel. De hele selectie is een bijeengeraapt zooitje geworden.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo jan 16, 2011 12:41 am

Het mag blijkbaar niets kosten.

Maar Jordania is heel erg rijk hoor. :hypocrite.gif:

999

Bericht door 999 » zo jan 16, 2011 12:58 am

Hoeveelste " buitenkans" speler is dit ?.En allemaal huurlingen ?.Tis te hopen voor de Vitesse supporter dat er iets van te maken is ..
Blij met de punten ...

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo jan 16, 2011 1:21 am

Dit is niet alleen een buitenkans, maar ook een buitenspeler... ook Babangida mag de gelukkige zijn om mee te doen aan het helpen om Vitesse een wereldteam te maken. Ik zou me vereerd voelen om voor deze topploeg te mogen ballen. :)

Wat zouden ze eigenlijk onder ervaring verstaan daar in Arnhem? Leeftijd?
Er komen nu ineens wel een paar ouwe lullen bij..
Babangida en Vitesse komen contract overeen
Opnieuw gaat Vitesse een nieuwe speler toevoegen aan de selectie. Zaterdagavond sprak de Arnhemse club met Haruna Babangida (28) en kwam een contract voor minimaal zes maanden overeen.

Sinds woensdag trainde Babangida mee met Vitesse. "Ik ben hier erg blij mee", reageert de jongere broer van Tijjani Babangida aan Omroep Gelderland. "Ik ga nu eerst terug naar Barcelona en kom dan naar Arnhem."

In het verleden stond de rechtsbuiten bekend als een groot talent. Babangida maakte deel uit van de jeugdopleiding van FC Barcelona, maar wist nimmer door te breken. Zijn carrière voerde hem langs clubs als Metalurg Donetsk, Olympiakos Piraeus, Apollon Limassol en het Russische FK Kuban Krasnodar.

Vitesse versterkte zich eerder deze winter al met Michihiro Yasuda, Marti Riverola en Jordi López. Bovendien verzekerde de club zich van een langer verblijf van Arsenal-huurling Nacer Barazite

999

Bericht door 999 » zo jan 16, 2011 8:53 am

Nou, ik neem toch aan de ze allemaal wel " iets " kunnen ballen.De vraag is of dat ze dat voor zichzelf gaan doen of dat dat als team gaat gebeuren.En of Ferrer de kwaliteiten daarvoor heeft.Toen hij het overnam van Bos ( ook al met een paar nieuwelingen ) kon je toch niet zeggen dat het opeens met sprongen vooruit ging ..
Blij met de punten ...

Wouter

Bericht door Wouter » zo jan 16, 2011 2:04 pm

Tja, ik heb bij geen van die lui het idee dat ze een overduidelijke versterking zijn. Zal wel weer een zooitje worden. Maar ik laat me graag verrassen.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo jan 16, 2011 7:06 pm

Het komt allemaal goed hoor Wouter...
Jordania wil over drie jaar meedoen om de titel
De ambities van Merab Jordania met Vitesse zijn nog altijd hoog. De steenrijke eigenaar van de Arnhemmers wil dat zijn club over drie jaar in staat is mee te doen om het kampioenschap.

Hoewel Vitesse ondanks een flink aantal versterkingen nog matig presteert, ziet Jordania wel degelijk vooruitgang. "We hebben al veel geleerd, maar het is moeilijk uit te leggen aan onze supporters. Zij willen snel resultaat zien. Toch kan ik ze verzekeren dat die resultaten zullen komen."

Een hypermodern trainingscomplex moet de ontwikkeling van Vitesse gaan helpen. "Binnen de club zijn we veel aan het veranderen en iedereen is het er mee eens dat we eerst een nieuwe trainingsaccommodatie nodig hebben. Dat is het belangrijkste. Over een jaar hebben wij de beste accommodatie", aldus Jordania op de clubsite van Vitesse.

Momenteel moet Jordania genoegen nemen met een vijftiende plaats voor Vitesse. Hij blijft desondanks vol vertrouwen. "Ik denk dat de resultaten in de tweede seizoenshelft beter zullen zijn. Het kost alleen tijd om een grote club te worden. De leeftijden van onze spelers liggen allemaal rond de achttien, negentien jaar. Over drie jaar kunnen we daarom meestrijden om het kampioenschap."

Opvallend is dat Vitesse ondanks het grote geld van Jordania vooral spelers huurt. De eigenaar heeft daar echter een duidelijke reden voor. "We proberen eerst een speler te huren voor een half jaar. En daarna weet je of je de speler wilt houden of weg doet. Ook is het belangrijk om een team op te stellen met spelers uit de jeugd. Ik wil graag dat tachtig procent van ons elftal uit eigen jeugdspelers bestaat. Ik hoop dat we ons in de toekomst aan Barcelona kunnen spiegelen."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo jan 16, 2011 7:40 pm

De waarheid lijkt me dat Jordania het meer moet hebben van zijn contacten dan van zijn geld. Het stelt nog minder voor dan ik al dacht. Maar goed, Vitesse is gered.

Wouter

Bericht door Wouter » zo jan 16, 2011 8:45 pm

Nee joh, over 2,5 jaar staan we allemaal op de Korenmarkt te feesten! :smallgrin.gif:

Mocht dat echt gebeuren, dan nodig ik Ramona uit om mee te gaan...

wimpey

Bericht door wimpey » zo jan 16, 2011 11:35 pm

Wouter schreef:Tja, ik heb bij geen van die lui het idee dat ze een overduidelijke versterking zijn. Zal wel weer een zooitje worden. Maar ik laat me graag verrassen.
Wat een spastisch zootje joh. Die club van je is van de regen in de drup belandt.

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » ma jan 17, 2011 6:35 am

Wouter schreef:Nee joh, over 2,5 jaar staan we allemaal op de Korenmarkt te feesten! :smallgrin.gif:

Mocht dat echt gebeuren, dan nodig ik Ramona uit om mee te gaan...
Ok, halve deal; ik vat dan een pintje met je.

Alleen...uhm...zie je mij tussen allemaal wespen staan? :baaa.gif:
Neuj he... en ik ook niet! :excited.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma jan 17, 2011 11:26 am

Vitesse is geinteresseerd in een... eehmmm... Middenvelder. EINDELIJK!!! :)
Vitesse jaagt op Chelsea-target De Bruyne
Kevin de Bruyne staat opnieuw in de belangstelling van Vitesse. De middenvelder van Racing Genk, die afgelopen zomer ook al gevolgd werd door de club uit Arnhem, is volgens Vitesse-eigenaar Merab Jordania een 'fantastische speler'.

Jordania bevestigde tijdens het trainingskamp in het Turkse Belek tegenover Omroep Gelderland dat Vitesse De Bruyne over wil nemen van Racing Genk. Shota Arveladze, goede vriend van Jordania en trainer van Kayserispor, was na afloop van een oefenduel met Genk positief over de middenvelder. Naast Vitesse toonde eerder dit jaar ook Chelsea belangstelling.

De negentienjarige Belg heeft over belangstelling sowieso niet te klagen. Eerder werd hij al gelinkt aan clubs als Anderlecht, FC Twente en Bayern München. Een proefstage bij Chelsea wees de jongeling af. Bij Genk heeft de eenvoudig international een contract tot de zomer van 2015.
voetbalprimeur.nl

Alexander

Bericht door Alexander » ma jan 17, 2011 12:36 pm

Dat is trouwens WEL een hele goede speler, die bij alle clubs in Nederland niet zo misstaan.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma jan 17, 2011 2:26 pm

Zeker weten, die gast is echt goed, ik kan me niet voorstellen dat ie naar Vittesse gaat.

Gesloten