Het is gewoon feitelijk dat alle ballen naar Suarez gingen en dan mocht hij het met zijn collega spitsen verder uitzoeken. De rest zocht aansluiting en klaar was men. We hoeven geen inhoudelijke discussie te gaan voeren of deze speelstijl geweldig is of niet, maar het was wel gewoon de stijl die Jol introduceerde.999 schreef:Dan heb ik een andere mening ..
Luis Suárez
Moderator: mods
Re: Luis Suárez
Dat is niet verboden.999 schreef:Dan heb ik een ander vorig seizoen gezien dan jij ..
Al dat gebuitel is walgelijk en Ajax onwaardig. Als Suarez niet zo' n buitelaar was, had hij een pingel gekregen in Enschede en was Ajax dat jaar kampioen geworden.Rijkaard schreef: Met de schwalbes heeft hij ajax gedupeerd??? Het imago van Ajax misschien wel, maar het heeft meer punten opgeleverd dan het gekost heeft dus dat kan je in deze ook niet als een argument gebruiken.
I think I lost my fucking headache
Buitelaar of niet, een scheidsrechter hoort altijd de situatie te beoordelen en niet de speler. Je geeft Suarez toch niet de schuld dat er in nederland bevooroordeelde en niet consequente scheidsrechters rond huppelen?LucaS schreef:Al dat gebuitel is walgelijk en Ajax onwaardig. Als Suarez niet zo' n buitelaar was, had hij een pingel gekregen in Enschede en was Ajax dat jaar kampioen geworden.Rijkaard schreef: Met de schwalbes heeft hij ajax gedupeerd??? Het imago van Ajax misschien wel, maar het heeft meer punten opgeleverd dan het gekost heeft dus dat kan je in deze ook niet als een argument gebruiken.
Gedeeltelijk wel. Als je door toneelspel een scheidsrechter valselijk probeert te beïnvloed, dan moet je niet gek opkijken dat een scheidsrechter wantrouwig wordt en daardoor een situatie niet altijd meer objectief kan beoordelen.
Tja, het was dan ook voornamelijk aan Suarez te danken dat we nog zo dicht bij Twente kwamen. Neemt niet weg dat het buitelen irritant is en niet op een voetbalveld thuis hoort, maar om dat als enige reden aan te voeren waarom Ajax geen kampioen werd is me ook wat te simpel.
We kunnen het Suarez niet kwalijk nemen dat Jol kick and Rush introduceerde en het spel van Ajax vooral van Suarez liet afhangen. Het is ook begrijpelijk dat Suarez het jammer vindt dat Jol weg is; ik bedoel, de man had een foto van Suarez op z'n kantoor hangen! Als speler weet je dan ook dat je wel een potje kunt breken bij je trainer. Geen gezonde verhouding lijkt me.
Ik hoop dat hij blijft en dat hij wil aantonen ook in de nieuwe formule te kunnen voetballen.Blijft een goede voetballer wat mij betreft. Misschien wel ijdele hoop, mocht ie alles in dat interview in Uruguay echt gezegd hebben.
We kunnen het Suarez niet kwalijk nemen dat Jol kick and Rush introduceerde en het spel van Ajax vooral van Suarez liet afhangen. Het is ook begrijpelijk dat Suarez het jammer vindt dat Jol weg is; ik bedoel, de man had een foto van Suarez op z'n kantoor hangen! Als speler weet je dan ook dat je wel een potje kunt breken bij je trainer. Geen gezonde verhouding lijkt me.
Ik hoop dat hij blijft en dat hij wil aantonen ook in de nieuwe formule te kunnen voetballen.Blijft een goede voetballer wat mij betreft. Misschien wel ijdele hoop, mocht ie alles in dat interview in Uruguay echt gezegd hebben.
- Ajaciedjuh
Als hij toch gaat, laat ze dan maar lekker opbieden tegen elkaar. 25 miljoen + bonus richting 30 miljoen en 1,5 seizoen Bendtner huren is ook een mooie overeenkomst!Sportwereld schreef:'Arsenal heeft 24 miljoen over voor Suarez'
Luis Suarez. © epa
UPDATE ROTTERDAM - Arsenal heeft volgens diverse Engelse tabloids verregaande belangstelling voor Luis Suarez. De Londenaren willen de aanvoerder van Ajax al in januari naar de Premier League halen.
Arsène Wenger wil zijn selectie in januari versterken met een topspits, die samen met Robin van Persie, Nicklas Bendtner en Marouane Chamakh moet concurreren voor een basisplaats. Carlos Vela mag daarom vertrekken en wordt gevolgd door een aantal clubs uit Spanje.
Suarez is naar verluidt de belangrijkste kandidaat om de voorhoede van Arsenal te versterken. Wenger zou liefst 24 miljoen euro over hebben voor de Uruguayaan, die onlangs al liet weten toe te zijn aan een nieuwe uitdaging en iets anders wil dan de eredivisie.
Ook Real Madrid en Fulham zouden een bod op Suarez in Amsterdam hebben neergelegd. Real Madrid moet Gonzalo Higauín waarschijnlijk tot aan maart missen, en trainer José Mourinho wil er absoluut een aanvaller bij. Real wil 21 miljoen euro op tafel leggen.

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
- Pride of Amsterdam
- AT Toto Admin
Geloof er eerlijk gezegd niks van dat Arsenal dit voor Suarez neerlegt. Arsenal geeft niet meer zo snel meer dan 20 miljoen uit, en al helemaal niet voor een speler die 'slechts' in de Nederlandse competitie top is.
Op naar de vierde ster!
Is El Ham niets voor Arsenal?
Lijkt me stug dat Arsenal nog een aanvaller haalt trouwens.

Lijkt me stug dat Arsenal nog een aanvaller haalt trouwens.
El Ham past in ieder geval beter bij Arsenal dan Suarez
I think I lost my fucking headache
Het is natuurlijk wel opvallend dat Suarez binnen enkele weken blijkbaar 180 graden is gedraaid.
Blij met de punten ...
Wenger heeft net nog aangegeven niemand te willen halen.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- Ajaciedjuh
Prijs opdrijven voor Realjoey schreef:Zal wel zijn om Suarez in de markt te zetten.

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Gezien de prijs denk ik niet dat het van Ajax komt. Eerder van de zaakwaarnemer van Suarez.
Het stinkt aan alle kanten!
Hoezo, jij denkt dat Ajax meer voor Suarez denkt te kunnen krijgen? Zo'n 25 miljoen euro is toch wel het maximum. Zeker na de afgelopen maanden.
25 mln is ook een prima bedrag voor Suarez. Zijn opvolgers zijn al in huis met Jozefzoon, Lukoki en Sulejmani.
Face your fears and live your dreams, No Fear
- Monkey Tonk
joey schreef:Het verlies van 35 goals en 15 assists per jaar vang je niet zomaar op. Dat is het duivelse dilemma. En Suarez is op dit moment zeker een veel betere speler dan Ebicilio, De Jong of Sulejmani.
Ik begrijp wel wat MT bedoelt, hoor. Inderdaad is het lastig om het Ajaxsysteem te spelen met iemand als Suarez in de ploeg. En het is maar zeer de vraag of Suarez bereid is zich aan te passen.
Zal wel meevallen. Vergeten waar ik het zag, maar Suarez had/heeft in vergelijking met andere spitsen opvallend veel doelpogingen per goal nodig. Ik verwacht dat de Boer met een kaatsende spits (rug naar het doel) wil spelen, dus dan krijgen middenvelders meer scoringskansen. Bij Ajax gaat het om de balcirculatie en het positiespel, waardoor je welke speler dan ook vrij voor het doel kunt spelen. Ik denk dat de betrokkenheid van andere spelers omhoog gaat als je ze niet zo ondergeschikt maakt aan een individualistische spits. Iedereen moet dynamisch voetballen, met en zonder bal. Dan krijg je Ajax weer aan het swingen.
De Boer wil een beweeglijke spits.
- Monkey Tonk
Vaag begrip. Ik denk dan meteen aan een niet-beweeglijke spits, die de hele wedstrijd bij de middenstip blijft staan.
Uiteraard is het systeem belangrijker dan 1 speler. Maar de spelers maken wel het systeem. Ik heb nog weleens het idee dat de toegevoegde waarde van Suarez aan Ajax onderschat wordt. Pas als hij weg is zullen we dat wellicht merken.
Overigens vind ik wel dat ajax, indien het werkelijk een bod van 25 miljoen voor Suarez krijgt, dat moet accepteren. Is zeker gezien de afgelopen maanden en de huidige markt een zeer goede prijs.
Overigens vind ik wel dat ajax, indien het werkelijk een bod van 25 miljoen voor Suarez krijgt, dat moet accepteren. Is zeker gezien de afgelopen maanden en de huidige markt een zeer goede prijs.
Is 1995 echt zolang geleden??