Luis Suárez
Moderator: mods
Re: Luis Suárez
Onzin. Geen team wordt beter door de met afstand sterkste speler buiten de opstelling te laten!
Dat Jol alles op Suarez afstemde lag niet aan Suarez maar aan Jol. Als je Suarez opstelt en hem (beperkte) taken meegeeft heeft hij altijd nog de extra klasse!
Dat Jol alles op Suarez afstemde lag niet aan Suarez maar aan Jol. Als je Suarez opstelt en hem (beperkte) taken meegeeft heeft hij altijd nog de extra klasse!
Is 1995 echt zolang geleden??
Het verlies van 35 goals en 15 assists per jaar vang je niet zomaar op. Dat is het duivelse dilemma. En Suarez is op dit moment zeker een veel betere speler dan Ebicilio, De Jong of Sulejmani.
Ik begrijp wel wat MT bedoelt, hoor. Inderdaad is het lastig om het Ajaxsysteem te spelen met iemand als Suarez in de ploeg. En het is maar zeer de vraag of Suarez bereid is zich aan te passen.
Ik begrijp wel wat MT bedoelt, hoor. Inderdaad is het lastig om het Ajaxsysteem te spelen met iemand als Suarez in de ploeg. En het is maar zeer de vraag of Suarez bereid is zich aan te passen.
Het stinkt aan alle kanten!
Dat denk ik ook.Rijkaard schreef:Dat Jol alles op Suarez afstemde lag niet aan Suarez maar aan Jol. Als je Suarez opstelt en hem (beperkte) taken meegeeft heeft hij altijd nog de extra klasse!
Voorwaarde is wel dat hij ervoor openstaat, en dat betwijfel ik. Suarez heeft nogal een slechte mentaliteit. Hij schijnt ook weg te willen nu Jol er niet meer is om zijn handje vast te houden.
Is natuurlijk onzin dat Jol alles op Suarez afstemde.Als dat waar zou zijn had ie dus EL. H. niet gehaald.Daarbij, toen Pantelic er nog was scoorde b.v. Siem de Jong er ook nog vrolijk op los.
Suarez is gewoon dat soort type speler die altijd voor zichzelf zal staan te voetballen.En dat zal dus nu drastisch moeten veranderen in wat De Boer voor ogen heeft met dit elftal.Daarm was juist Pantelic " belangrijk " vorig seizoen ( en in mindere mate Rommedahl ).Pantelic liet een ander beter ballen, daar zat veel minder dat egoisme in als bij Suarez.Net zoals van der Gijp ook zei.Haal je dat gepingel, dat zijn ding doen weg bij Suarez dan heb je weinig meer aan hem.
Suarez is gewoon dat soort type speler die altijd voor zichzelf zal staan te voetballen.En dat zal dus nu drastisch moeten veranderen in wat De Boer voor ogen heeft met dit elftal.Daarm was juist Pantelic " belangrijk " vorig seizoen ( en in mindere mate Rommedahl ).Pantelic liet een ander beter ballen, daar zat veel minder dat egoisme in als bij Suarez.Net zoals van der Gijp ook zei.Haal je dat gepingel, dat zijn ding doen weg bij Suarez dan heb je weinig meer aan hem.
Blij met de punten ...
Jol stemde wel degelijk alles opportunistisch op Suarez af. Toen alleen Suarez er nog was kon je nog enige lijn in het spel ontdekken. Na de komst van El Hamdaoui werd het nog opportunistischer en werd het gokken op de bevliegingen van twee spelers zonder enige vorm van teamspel. Suarez rendeert duidelijk beter als hij degene is die alleen een grote mate van vrijheid heeft.
Eens met Jabu.
1 individualist kan je wel hebben in je team, zeker als deze ook nog eens over uitzonderlijke kwaliteiten beschikt! Dan zullen zijn teamgenoten het ook pikken. Ik vind het nog steeds raar dat er mensen zijn die denken dat Ajax beter af is zonder Suarez.
En dat gezeur over de mentaliteit van Suarez gaat ook nergens over. Die jongen heeft sinds hij voor Ajax speelt geen onvertogen woord over de club gesproken en zich elke wedstrijd 100% gegeven. Dat niet alle beslissingen even goed uitpakken in het veld is wat anders maar om daaruit te concluderen dat hij een slechte mentaliteit heeft vind ik gewoon echt onzin.
1 individualist kan je wel hebben in je team, zeker als deze ook nog eens over uitzonderlijke kwaliteiten beschikt! Dan zullen zijn teamgenoten het ook pikken. Ik vind het nog steeds raar dat er mensen zijn die denken dat Ajax beter af is zonder Suarez.
En dat gezeur over de mentaliteit van Suarez gaat ook nergens over. Die jongen heeft sinds hij voor Ajax speelt geen onvertogen woord over de club gesproken en zich elke wedstrijd 100% gegeven. Dat niet alle beslissingen even goed uitpakken in het veld is wat anders maar om daaruit te concluderen dat hij een slechte mentaliteit heeft vind ik gewoon echt onzin.
Nou, hoe je het ook wil noemen, mij lijkt het wel vast te staan dat Suarez zijn team nogal eens wil duperen.
Dat gezegd is hij een uitstekende speler en dient hij bij Ajax natuurlijk altijd in de basis te staan.
Dat gezegd is hij een uitstekende speler en dient hij bij Ajax natuurlijk altijd in de basis te staan.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Een opvliegend karakter is heel wat anders dan een slechte mentaliteit. En hoeveel rode kaarten heeft Suarez nu eigenlijk gepakt sinds hij bij Ajax zit?
Rode kaarten, gele kaarten voor schwalbes, gele kaarten voor praten, kaarten voor overtredingen; Suarez pakt ze allemaal.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Vergeet die middelvinger naar het publiek niet.
Mentaliteit en karakter kun je misschien ook niet helemaal los van elkaar zien.
Mentaliteit en karakter kun je misschien ook niet helemaal los van elkaar zien.
Dat was naar het feyenoord publiek. We gaan hier toch niet de moraalridder uithangen he? Dat Suarez ooit zijn middelvinger heeft opgestoken naar het feyenoord publiek interesseert me werkelijk helemaal niets. Heeft Jan Vertonghen dan ook een slechte mentaliteit??
Ik ga ook niet ontkennen dat Suarez driftig is en een opvliegend karakter heeft en dat hij daarmee Ajax in het verleden gedupeerd heeft. Overigens valt dat duperen van wel mee want zoveel rode kaarten waardoor Ajax met 10 man verder moest heeft hij niet gehad en die schorsingen... ach volgens velen vanjullie is Ajax beter af zonder Suarez dus is het dan nog duperen??
Onzin discussie dit, even samenvatten: Suarez is niet perfect en zaligmakend maar Ajax is met Suarez beter dan zonder.
Ik ga ook niet ontkennen dat Suarez driftig is en een opvliegend karakter heeft en dat hij daarmee Ajax in het verleden gedupeerd heeft. Overigens valt dat duperen van wel mee want zoveel rode kaarten waardoor Ajax met 10 man verder moest heeft hij niet gehad en die schorsingen... ach volgens velen vanjullie is Ajax beter af zonder Suarez dus is het dan nog duperen??
Onzin discussie dit, even samenvatten: Suarez is niet perfect en zaligmakend maar Ajax is met Suarez beter dan zonder.
Nee, jij maakt er een onzinnige discussie van door te generaliseren en te bagatelliseren met zinnen als "overigens valt dat duperen van wel mee want zoveel rode kaarten waardoor Ajax met 10 man verder moest heeft hij niet gehad en die schorsingen... ach volgens velen vanjullie is Ajax beter af zonder Suarez dus is het dan nog duperen??".
Volgens mij voeren Jöhnk en ik prima argumenten aan. Daar ga je alleen niet serieus op in.
Volgens mij voeren Jöhnk en ik prima argumenten aan. Daar ga je alleen niet serieus op in.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Dat was ik volgens mij met je eens, dat Suarez Ajax beter maakt (/kan maken). Het is namelijk gewoon een goede voetballer, maar inderdaad niet een zaligmakende (want mentaal zwak).Rijkaard schreef:Dat was naar het feyenoord publiek. We gaan hier toch niet de moraalridder uithangen he? Dat Suarez ooit zijn middelvinger heeft opgestoken naar het feyenoord publiek interesseert me werkelijk helemaal niets. Heeft Jan Vertonghen dan ook een slechte mentaliteit??
Ook die middelvinger geeft aan met hoeveel dingen Suarez tijdens een wedstrijd bezig is. Hij kan zich moeilijk focussen. Suarez lijkt me bij uitstek iemand voor de sportpsycholoog.
Ok Bertje, dus ik moet ingaan op de rode kaarten die Suarez heeft ontvangen en daarmee Ajax heeft gedupeerd?
Er schiet er mij nu maar 1 te binnen en dat is voor de JC schaal tegen Twente, ja toen heeft hij Ajax gedupeerd. Daar heb je een punt. Ik slaap er ook nog steeds slecht van dat we die JC schaal niet gepakt hebben!
Door de gele kaarten dupeert hij Ajax niet direct maar pas bij 5 voor een schorsing waardoor hij nota bene zelf niet mee mag doen de volgende wedstrijd, als hij er niet is doet hij sowieso niet mee dus is het dan duperen?? Met de schwalbes heeft hij ajax gedupeerd??? Het imago van Ajax misschien wel, maar het heeft meer punten opgeleverd dan het gekost heeft dus dat kan je in deze ook niet als een argument gebruiken.
Dit alles staat volgens mij in schril contrast met de dingen die hij voor Ajax goed heeft gedaan aan doelpunten en assists. Zonder Suarez geniaal te noemen liggen gekte en genialiteit altijd dichtbij elkaar. Mét elf ideale schoonzonen win je ook geen prijzen! Dus met Johnk ben ik het niet eens zo oneens hoor, alleen ben ik misschien erg politiek incorrect en neem ik dat op de koop toe!
Er schiet er mij nu maar 1 te binnen en dat is voor de JC schaal tegen Twente, ja toen heeft hij Ajax gedupeerd. Daar heb je een punt. Ik slaap er ook nog steeds slecht van dat we die JC schaal niet gepakt hebben!
Door de gele kaarten dupeert hij Ajax niet direct maar pas bij 5 voor een schorsing waardoor hij nota bene zelf niet mee mag doen de volgende wedstrijd, als hij er niet is doet hij sowieso niet mee dus is het dan duperen?? Met de schwalbes heeft hij ajax gedupeerd??? Het imago van Ajax misschien wel, maar het heeft meer punten opgeleverd dan het gekost heeft dus dat kan je in deze ook niet als een argument gebruiken.
Dit alles staat volgens mij in schril contrast met de dingen die hij voor Ajax goed heeft gedaan aan doelpunten en assists. Zonder Suarez geniaal te noemen liggen gekte en genialiteit altijd dichtbij elkaar. Mét elf ideale schoonzonen win je ook geen prijzen! Dus met Johnk ben ik het niet eens zo oneens hoor, alleen ben ik misschien erg politiek incorrect en neem ik dat op de koop toe!
Wil nie vuel zeggen, maar als je na aanleiding van TV beelden voor 7 wedstrijden wordt geschorst dan mag je dat best voor 2 rode kaarten rekenen Bertje ...
Blij met de punten ...
Ik ben na deze zin opgehouden met lezen: "Door de gele kaarten dupeert hij Ajax niet direct maar pas bij 5 voor een schorsing waardoor hij nota bene zelf niet mee mag doen de volgende wedstrijd, als hij er niet is doet hij sowieso niet mee dus is het dan duperen??"
Sorry.
Sorry.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Ik geef toe dat ik er de stijlprijs niet mee zal winnen. En je misschien daarom een makkelijk handvat geef om te scoren, maar zet je even over mijn taalvirtuositeit heen :) en leg mij maar uit waarom Ajax beter af is zonder Suarez?
Daarnaast Voetske kan dat bijten natuurlijk totaal niet en is de 7 wedstrijden schorsing volledig terecht. Het gaat mij er alleen om dat we met 2 maten meten hier. Eerst wordt gesteld dat Ajax beter af is zonder Suarez, maar dat hij Ajax dupeert als hij geschort is? Dat is toch redelijk tegenstrijdig.
Daarnaast Voetske kan dat bijten natuurlijk totaal niet en is de 7 wedstrijden schorsing volledig terecht. Het gaat mij er alleen om dat we met 2 maten meten hier. Eerst wordt gesteld dat Ajax beter af is zonder Suarez, maar dat hij Ajax dupeert als hij geschort is? Dat is toch redelijk tegenstrijdig.
Lees nou even wat ik zeg. Ik heb nota bene gezegd dat Suarez wat mij betreft altijd in de basis moet staan. Je generaliseert. Ik zeg helemaal niet dat Ajax beter af is zonder Suarez.
Desalniettemin heeft hij de vervelende neiging zijn team te duperen.
Desalniettemin heeft hij de vervelende neiging zijn team te duperen.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Ook niet als die schoonzonen heel goed kunnen voetballen? Barcelona heeft heel wat ideale schoonzonen. Iniesta, Xavi, Messi....Rijkaard schreef:Mét elf ideale schoonzonen win je ook geen prijzen!
Kijk, Suarez wil naar de top. Misschien zou hij daar iets meer in moeten investeren, want voorlopig is de top nog niet langsgekomen. Tijd dus om iets te gaan bewijzen. Hij moet 1. niet miepen omdat de trainer weg is (iets wat aan orde van de dag is in de voetballerij), 2. laten zien dat hij in het systeem van De Boer meekan (minder balverlies, meer discipline in de omschakeling), en 3. rustiger worden in zijn hoofd.
Je moet eens lezen Rijkaard, en ik ga niet voor een ANDER praten.Maar in het spel wat AJAX wil spelen, wat Frank de Boer van AJAX wil, dat waar AJAX voor stond en blijkbaar weer wil staan is Suarez natuurlijk niet de ideaalste voetballer.
Daar gaat het om.
Wat het duperen betreft.Waar het om gaat is of dat al die swalbes, de maniertjes ( het verongelijkte ), dat egoisme, en blijkbaar ook nog eens een zwakke mentaliteit AJAX goed doen.Niet dus.Bij elke valpartij heb je je bedenkingen, bij elke pingel ook.En blijkbaar ( al zou dat eigenlijk niet mogen zijn ) fluiten scheidsrechters er ook naar w.b. Suarez.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat, indien Suarez vertrekt, en er geen goede opvolger gevonden wordt, je niet in kan gaan leveren.Kan, want dat zal weer veel afhangen van het feit of dat de Boer AJAX weer op zijn AJAX kan laten voetballen en er een goede opvolger gehaald of aanwezig is.
Daar gaat het om.
Wat het duperen betreft.Waar het om gaat is of dat al die swalbes, de maniertjes ( het verongelijkte ), dat egoisme, en blijkbaar ook nog eens een zwakke mentaliteit AJAX goed doen.Niet dus.Bij elke valpartij heb je je bedenkingen, bij elke pingel ook.En blijkbaar ( al zou dat eigenlijk niet mogen zijn ) fluiten scheidsrechters er ook naar w.b. Suarez.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat, indien Suarez vertrekt, en er geen goede opvolger gevonden wordt, je niet in kan gaan leveren.Kan, want dat zal weer veel afhangen van het feit of dat de Boer AJAX weer op zijn AJAX kan laten voetballen en er een goede opvolger gehaald of aanwezig is.
Laatst gewijzigd door 999 op wo dec 29, 2010 4:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
Johnk ik ben het op alle 3 de punten volmondig met je eens. Dat is ook de discussie niet. Ik zwengelde het een en ander aan omdat ik vind dat wij hier weleens overdreven kritisch op Suarez reageren. En inderdaad Bertje soms moet je chargeren en generaliseren om een discussie op gang te krijgen. Met nuance bereik je niets, dat is ook precies het verschil tussen Wilders en Cohen. Daarnaast is er een absoluut verschil tussen een slechte mentaliteit en een mentaliteit die zeker nog voor verbetering vatbaar is.
Maar Bertje en Johnk, op de keper beschouwd zijn we het dus helemaal niet erg oneens met elkaar, alleen kan ik de eigenaardigheden van Suarez net wat beter hebben.
Overigens niet met Voetske eens. Suarez is beter dan Ebecilio, ook in het AJAX systeem. Doelpunten maken is namelijk óók een kwaliteit die een team erg hard nodig heeft. Daarnaast zorgt de dreiging van Suarez voor meer ruimte voor de andere aanvallers. Suarez is voor Ajax buitencategorie.
Maar Bertje en Johnk, op de keper beschouwd zijn we het dus helemaal niet erg oneens met elkaar, alleen kan ik de eigenaardigheden van Suarez net wat beter hebben.
Overigens niet met Voetske eens. Suarez is beter dan Ebecilio, ook in het AJAX systeem. Doelpunten maken is namelijk óók een kwaliteit die een team erg hard nodig heeft. Daarnaast zorgt de dreiging van Suarez voor meer ruimte voor de andere aanvallers. Suarez is voor Ajax buitencategorie.
Laatst gewijzigd door Rijkaard op wo dec 29, 2010 4:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
De discussie was al op gang. Liever heb ik dus dat je gewoon op een normale wijze op me ingaat. Lijkt me dat dat voor iedereen leuker is.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Niet zulke lange tenen Bertje, ik heb volgens mij geen onvertogen woord gezegd, ik heb het alleen in mijn hoofd gehaald om het niet direct 100% met je eens te zijn.