Scouting, financiele zaken en toekomst
Moderator: mods
Re: Scouting, financiele zaken en toekomst
Wat een nietsnutten.
Bij iedere trainer steken ze een nieuw verhaal af.
En maar met andermans geld smijten. Boog, Slop en Aat kunnen nog geen lokale hengelvereniging runnen.
Bij iedere trainer steken ze een nieuw verhaal af.
En maar met andermans geld smijten. Boog, Slop en Aat kunnen nog geen lokale hengelvereniging runnen.
Wat vinden jullie hiervan?

De laatste twee maanden? Zei VDB niet onlangs nog dat er helemaal niets aan de hand was en dat Jol sowieso zou blijven zitten? En nu was er opeens niets meer om op terug te vallen. Snappen jullie dat nou?„Als je in een bepaald model een trainer aanstelt, horen daar rechten en plichten bij”, doelde Van den Boog op de komst van Jol. „Ik was destijds blij dat ik zo’n ervaren man kon binnenhalen. En het eerste jaar heeft Martin het ook goed gedaan. Maar de laatste twee maanden zie je het manco als je nergens op kunt terugvallen.

Het stinkt aan alle kanten!
Toen kon hij natuurlijk niet Jol publiekelijk gaan afvallen. Het is onzin om mensen af te rekenen op pr-praatjes. Er zijn genoeg echte redenen om van hem af te willen.
Ik heb liever een AD met een consistent verhaal. Maar dat zal aan mij liggen.
Opmerkelijk dat dit nog niet is gepost:
'Geen garantie dat Chadli het bij ons óók goed zou doen'
23/12/2010 21:21
Nacer Chadli kan gezien worden als de revelatie van de Eredivisie dit seizoen. Dat terwijl Ajax de linksbuiten bewust liet lopen, waardoor FC Twente hem op kon pikken bij AGOVV Apeldoorn.
'Chadli werd destijds door onze scouts technisch en tactisch niet goed genoeg bevonden', aldus Ajax' algemeen directeur Rik van den Boog in gesprek met Voetbal International. 'Zelfs niet goed genoeg om hem nog langer te volgen. Als onze scouting tot die conclusie komt, dan nemen wij dat van ze aan.'
Van den Boog weet niet of de Belgische Marokkaan ook in Amsterdam zou zijn doorgebroken. 'Chadli presteert goed bij FC Twente, maar dat wil niet automatisch zeggen dat hij het bij ons óók goed zou doen. Bij Ajax is de druk, de media-aandacht en de concurrentie in de selectie onvergelijkbaar met die bij Twente.'
'Bij ons wordt een enorme mentale weerbaarheid van een speler gevraagd. We hebben aan Kennedy Bakircioglu kunnen zien wat voor invloed de hoge druk op het niveau van een speler kan hebben.'
Bron: http://www.vi.nl/Nieuws-item/192384/Gee ... u-doen.htm
Ik denk dat het goed is dat Ajax voorzichtig is met het aantrekken van weer een karrenvracht aan nieuwe spelers, maar Chadli bewijst m.i. bij Twente wel dat hij het proberen waard was geweest. Garanties heb je niet, maar een buitenspeler zoals de Chadli van Twente zou bij Ajax niet hebben mistaan. Het stond er vrijwel direct bij Twente.
Sulejmani, Kennedy, Wielaert..
Chadli kostte wel minder en is ook een stuk jonger dan laatste twee. Maar je kunt niet blijven gokken.
Chadli kostte wel minder en is ook een stuk jonger dan laatste twee. Maar je kunt niet blijven gokken.
IK GELOOF!!!!!!
Chadli lijkt mij juist het voorbeeld van een verantwoorde gok. Kennedy was dat m.i. overigens ook. Natuurlijk is het makkelijk achteraf praten, maar scouts van Ajax horen natuurlijk de potentie van Chadli te kunnen inschatten. Of dat er dan ook uit gaat komen is natuurlijk onzeker. Maar gezien prijs/kwaliteit lijkt mij dat in dit geval wel de gok waard.
Chadli is nu een fantastische speler maar hij mag bij Twente fouten maken. Iedere aankoop bij Ajax heeft te maken met druk. Ik denk niet dat hij zo onbevangen zou kunnen spelen bij Ajax als hij nu doet bij Twente.
Jeugdspelers bij Ajax kunnen en mogen wel vrijuit spelen. Dat is toch wel een verschil.
Maar ben het wel met je eens dat ze het voor die paar ton hadden kunnen proberen!
Jeugdspelers bij Ajax kunnen en mogen wel vrijuit spelen. Dat is toch wel een verschil.
Maar ben het wel met je eens dat ze het voor die paar ton hadden kunnen proberen!
IK GELOOF!!!!!!
'Zelfs niet goed genoeg om hem nog langer te volgen.'
Waar ben je dan in hemelsnaam mee bezig?
Waar ben je dan in hemelsnaam mee bezig?

Inderdaad, terwijl ze Boerrighter wel de moeite waard vinden om langer te volgen? 

Die gast zit bij Twente... Waarom zou je wekelijks een scout daar naartoe sturen?
IK GELOOF!!!!!!
Het gaat om de periode toen Chadli nog bij AGOVV speelde.Rishi schreef:Die gast zit bij Twente... Waarom zou je wekelijks een scout daar naartoe sturen?
Over Boerrigter hoor ik heel goede verhalen, heb hem dit seizoen maar 1x zien spelen maar op basis van de verhalen vind ik het allerminst vreemd dat de Ajax hem volgt. Maar de twee namen staan totaal los van elkaar omdat het twee verschillende cases zijn en je ieder individueel moet beoordelen.D_skilled schreef:Inderdaad, terwijl ze Boerrighter wel de moeite waard vinden om langer te volgen?
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Ik vond deze blog over Ajax (en tal van andere clubs). Ik vond het wel een interessant stuk
http://swissramble.blogspot.com/search/label/Ajax
http://swissramble.blogspot.com/search/label/Ajax
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
VDB zei laatst dat de aanbevelingen van het rapport-Coronel bijna allemaal waren opgevolgd. De VI van deze week zet theorie en praktijk naast elkaar. Wat blijkt? Van de 38 aanbevelingen zijn er 13 volledig opgevolgd. De andere 25 zijn dus niet opgevolgd, of maar gedeeltelijk. En juist op de belangrijkste punten (de continuïteit in het technisch beleid, de aanstelling van de trainer, de aanstelling van de A, de aanstelling van assistenten, de reorganisatie van de scouting, het aantrekken van nieuwe spelers) hebben de verantwoordelijken het rapport aan hun laars gelapt.
Bij de aanbevelingen die wel zijn opgevolgd zijn bijvoorbeeld: de verhuizing naar de Toekomst, de functieomschrijving van de clubarts, de contractverlenging van Olde Riekerink (hoofd opleiding moet voor langere tijd bij Ajax werken)en digitalisering van alle gegevens van jeugdspelers.
Bij de aanbevelingen die wel zijn opgevolgd zijn bijvoorbeeld: de verhuizing naar de Toekomst, de functieomschrijving van de clubarts, de contractverlenging van Olde Riekerink (hoofd opleiding moet voor langere tijd bij Ajax werken)en digitalisering van alle gegevens van jeugdspelers.
Ik heb het ook gelezen. Dat rapport had ik ook kunnen opstellen trouwens. Wat een onzin! 

IK GELOOF!!!!!!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ajax overweegt andere filosofie en lijkt hoofdscout te laten gaan
Zaterdag, 15 januari 2011 om 07:51
Ajax gaat mogelijk niet lang meer door met de samenwerking met Hans van der Zee, de hoofdscout van de Amsterdammers. Van der Zee kwam in 2007 van PSV naar Ajax, maar volgens het Algemeen Dagblad denkt men daar nu na over een andere filosofie van scouten, waarbij de jeugd nog belangrijker wordt. In dat plaatje is geen ruimte meer voor Van der Zee, aldus de krant.
De geboren Amsterdammer lijkt na enkele jaren dan ook alweer afscheid te nemen van Ajax. Afgelopen zomer trok de club Teemu Tainio, Ahmed Mido Hossam (inmiddels weer vertrokken), Mounir El Hamdaoui en André Ooijer aan. Qua jonge spelers werd in de winterstop de komst van Henri Toivomaki bezegeld; de jonge Fin kan in de toekomst uitgroeien tot vaste rechtsback. Voor het overige trok Ajax de buidel niet voor jong buitenlands talent.
Uit de jeugdopleiding stroomden Roly Bonevacia, Florian Jozefzoon en Aras Özbiliz door naar de hoofdmacht; onder Martin Jol en Frank de Boer debuteerden zij in het eerste. Ajax lijkt op die ingeslagen weg verder te willen en het aspect scouting iets minder belangrijk te willen maken.
VZ
Beetje een vreemd artikeltje. Alsof Tainio, Mido, Mounir El Hamdaoui en André Ooijer door scouting naar voren zijn gekomen...
Scouten is m.i. opzoek dat ene talent dat een ander niet ziet. Als voetballiefhebber de amateurvelden in binnen- en buitenland afstruinen met de hoop een nieuwe vd Vaart te vinden, Eriksen of een nieuwe Stekelenburg... Noem het maar op. Beetje voorbarig om dan te zeggen dat te zeggen: "We maken het aspect scouting minder belangrijk". Het is gruwelijk belangrijk dat je scouting goed functioneert....
Scouten is m.i. opzoek dat ene talent dat een ander niet ziet. Als voetballiefhebber de amateurvelden in binnen- en buitenland afstruinen met de hoop een nieuwe vd Vaart te vinden, Eriksen of een nieuwe Stekelenburg... Noem het maar op. Beetje voorbarig om dan te zeggen dat te zeggen: "We maken het aspect scouting minder belangrijk". Het is gruwelijk belangrijk dat je scouting goed functioneert....
Ik snap er af en toe geen fuck van. Ontsla die man gewoon omdat je niet tevreden bent maar kom niet met die onzin.
IK GELOOF!!!!!!
Dat zegt Ajax dus niet.Columbus schreef:Beetje voorbarig om dan te zeggen dat te zeggen: "We maken het aspect scouting minder belangrijk".
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Pcs. Ajax zal niet tevreden zijn over HVDZ. Die ook nog eens een flink salaris zal verdienen. En aangezien Ajax de kosten omlaag moet brengen...
Een erg vaag verhaal: AJAX zou "mogelijk" etc etc
Volgens mij is er een journalist met een behoorlijk dikke duim, ook idd de voorbeelden die hij noemt slaan nergens op.
Volgens mij is er een journalist met een behoorlijk dikke duim, ook idd de voorbeelden die hij noemt slaan nergens op.
Heeft VDZ wel iets te zeggen? De afgelopen jaren hebben de trainers het aankoopbeleid bepaald.wimpey schreef:Pcs. Ajax zal niet tevreden zijn over HVDZ. Die ook nog eens een flink salaris zal verdienen. En aangezien Ajax de kosten omlaag moet brengen...
Dan kunnen ze HVDZ ook door mij vervangen, joey. Wanneer HVDZ meer dan 4 ton verdient, doe ik het voor de helft.