Ajax - AZ Alkmaar 23-12-2010
Moderator: mods
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Re: Ajax - AZ Alkmaar 23-12-2010
Wat een loser. Bemoei je met je eigen zaken, zeg.
AZ-trainer ziet sneeuwbuien langskomen
Verbeek twijfelt over doorgaan
AMSTERDAM - Gertjan Verbeek twijfelt of de bekerwedstrijd tegen Ajax kan doorgaan. „Ik heb op de buienradar gekeken en zag dat er nog een behoorlijk pak sneeuw deze kant op komt”, aldus de coach op de website van AZ.
„Als Ajax zijnde zou ik met mijn handen in het haar zitten. Alle instanties zullen hun stinkende best doen om de wedstrijd door te laten gaan, maar soms heb je met overmacht te maken.”
De trainer is niet blij met de speeldatum. Wat Verbeek betreft moet iedereen met kerst thuis kunnen vieren. „Dat we deze bekerwedstrijd op donderdag spelen, vind ik star gedrag van de KNVB”, zegt hij. „Ze tonen weinig begrip voor de globalisering van het voetbal. Kerstavond is iets van de familie. De buitenlandse jongens zijn het hele jaar al van huis en zijn nu slachtoffer van de commercie.”
De Mexicaanse verdediger Hector Moreno en de IJslandse aanvaller Johann Berg Gudmundsson zijn geschorst voor de achtste finale van de KNVB-beker. Beide spelers mochten van AZ al naar hun geboorteland vertrekken voor de kerstdagen.
Datzelfde geldt voor Celso Ortiz die met een teenblessure in Paraguay verblijft. Nick van der Velden is niet fit genoeg voor het duel met Ajax en Joey Didulica heeft een kwetsuur aan zijn nek.
Blij met de punten ...
Ik dacht dat ze juist wel enig belang hadden bij de commercie... Of wil hij zeggen dat kerst een commercieel feest is?„Dat we deze bekerwedstrijd op donderdag spelen, vind ik star gedrag van de KNVB”, zegt hij. „Ze tonen weinig begrip voor de globalisering van het voetbal. Kerstavond is iets van de familie. De buitenlandse jongens zijn het hele jaar al van huis en zijn nu slachtoffer van de commercie.”
Tja Verbeek met zijn teksten... Wat Frank de Boer vooraf over deze wedstrijd zegt spreekt me erg aan, dat hij de bekerwedstrijd tegen AZ heel belangrijk maakt juich ik toe. Vaak dekken trainers zich laf in door erop te wijzen dat dit niet zo'n grote prijs is, dat is puur uit angst om onderuit te gaan en dan niet af te worden gerekend op een wanprestatie.
Frank zegt "Hoe belangrijker we het maken, hoe leuker het wordt"
Zo is het dus ook precies! Als er een slappe zaadwedstrijd wordt gespeeld in een half leeg stadion is het gewoon ruk en ga je net als na Ajax - NEC na 90 minuten kou lijden met een enorm klotegevoel naar huis. Als we vanavond een lekker spectaculair potje voetbal krijgen voorgeschoteld dan gaan mattie, zijn 9-jarige zoontje en 29.000 andere toeschouwers euforisch weer weg uit de Bijlmer en dan is iedereen hartstikke blij dat ze hier 12,50 of 17,50 euro per kaartje voor uit hun portemonnee hebben getrokken.
Frank zegt "Hoe belangrijker we het maken, hoe leuker het wordt"
Zo is het dus ook precies! Als er een slappe zaadwedstrijd wordt gespeeld in een half leeg stadion is het gewoon ruk en ga je net als na Ajax - NEC na 90 minuten kou lijden met een enorm klotegevoel naar huis. Als we vanavond een lekker spectaculair potje voetbal krijgen voorgeschoteld dan gaan mattie, zijn 9-jarige zoontje en 29.000 andere toeschouwers euforisch weer weg uit de Bijlmer en dan is iedereen hartstikke blij dat ze hier 12,50 of 17,50 euro per kaartje voor uit hun portemonnee hebben getrokken.
De Boer maakt reclame
AMSTERDAM – Naast zijn aanstaande baan als hoofdcoach van Ajax kan Frank de Boer (foto) ook moeiteloos solliciteren op de commerciële afdeling van de Amsterdammers. „26.000 verkochte kaarten is niet slecht, maar ik moedig iedereen aan om toch naar de ArenA te komen”, zei de trainer met het oog op vanavond. „Ajax-AZ is een schitterend affiche, wij hebben het de laatste twee wedstrijden goed gedaan en AZ speelt verzorgd positiespel. Daarnaast is het mijn eerste thuiswedstrijd en daar kijk ik naar uit.”
De Boer begroet binnenkort Bruno Silva en Dario Cvitanich in de ArenA. Het tweetal was verhuurd. „Ze sluiten 4 januari gewoon aan en als ze daarvoor gaan, krijgen ze een eerlijke kans.” Of er in de winterstop aankopen worden gedaan, weet hij niet. „Dat hangt ervan af welke spelers blijven of niet.” Ajax: geblesseerd: Jozefzoon, Vermeer, Lodeiro. Ziek: Tainio, El Hamdaoui. Geschorst: Suarez.
Opstelling Ajax: Stekelenburg; Van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Emanuelson; De Zeeuw, Eriksen, Enoh; Sulejmani, De Jong, Ebecilio.
Blij met de punten ...
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Ik ben er vanavond niet bij; ik moet mijn personeel trakteren op een kerstetentje. So shoot me.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Kan je me dan eerst nog even een goede advocaat aanbevelen die me na de daad gaat verdedigen?
I think I lost my fucking headache
Pang ..Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik ben er vanavond niet bij; ik moet mijn personeel trakteren op een kerstetentje. So shoot me.
Blij met de punten ...
- SylvievdVaart
Bang bang, he shot me down
Bang bang, I hit the ground
Bang bang, that awful sound
Bang bang, my baby shot me down
Bang bang, I hit the ground
Bang bang, that awful sound
Bang bang, my baby shot me down
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Ajax.nlAjax - AZ gaat definitief door
De wedstrijd in de achtste finale om de KNVB beker, Ajax – AZ, vindt vanavond definitief doorgang. De wegen rondom het stadion zijn goed begaanbaar en ook het veld is uitstekend bespeelbaar bevonden. Afgelopen weekend kon de Klassieker niet doorgaan vanwege de slechte bereikbaarheid van de Amsterdam ArenA.
Het duel begint om 20.45 uur en er zijn nog kaarten beschikbaar. Kaarten voor Ajax - AZ zijn te koop via een van de verkooppunten van TicketBox (Primera). Ook is er vanavond vanaf 18.45 uur stadionverkoop. De kassa's bevinden zich aan de Noordzijde van het stadion, ter hoogte van ingang D. Let op: Voor het duel geldt een Club Card-verplichting (4 op 1).
De wedstrijd van vandaag is de laatste van dit jaar, daarna start de winterstop. Dus kom vanavond naar de Amsterdam ArenA en juich Ajax voor de laatste keer in 2010 naar de overwinning!
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Ik heb er wel zin in eigenlijk. Er valt geen vlokje sneeuw boven de Arena als ik buienradar mag geloven, dus kom maar op!
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Ik heb er ook zin in! Nog één keertje vlammen dit jaar, zodat we uiteindelijk met alsnog een vrij goed gevoel 2011 in kunnen gaan. (Ondanks alle shit van de afgelopen maanden)
Voor de OV-gangers: pas op bij A'dam Bijlmer ArenA, er vallen regelmatig grote stukken sneeuw van het dak af. Het dak in de ArenA staat momenteel open, nog geen idee wat de plannen voor vanavond zijn wat dat betreft.
Voor de OV-gangers: pas op bij A'dam Bijlmer ArenA, er vallen regelmatig grote stukken sneeuw van het dak af. Het dak in de ArenA staat momenteel open, nog geen idee wat de plannen voor vanavond zijn wat dat betreft.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Dat van dat open dak, was dat geen grote sneeuwschuifactie op de boel naar beneden te duwen Thijs?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Ik kan me ook niet voorstellen dat ze het dak open hebben gedaan sinds de laatste thuiswedstrijd zonder reden.
IK GELOOF!!!!!!
Als het dak open is kan er ook geen sneeuw op vallen wat misschien op een later tijdstip problemen op zou kunnen leveren ..
Blij met de punten ...
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Dat zal er vast mee te maken hebben ja, hoorde al van die geruchten. Is nu nog steeds open, denk dat er weer wat gaat schuiven als ze het nu nog dichtdoen. En het lijkt er niet op dat het gaat sneeuwen vanavond hier..beelzebub schreef:Dat van dat open dak, was dat geen grote sneeuwschuifactie op de boel naar beneden te duwen Thijs?
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
- 666
- Site Admin
- Contacteer:
Is het veld gekeurd? Kan de scheids beide doelen zien? Is het uitverkocht? Opstelling bekend? Met een echte linkschbuiten en een echte rechtsbuijten? Dan ga ik maar eens de trein in (als die niet vastzit in de sneeuw). Tijd om AZ onder de sneeuw te schoppen!

Sign your name on
the dotted line:
.............................
the dotted line:
.............................
- SylvievdVaart
AZ vanavond vernederen, Verbeek de mond snoeren, het zou een heerlijk begin van het kerstweekend zijn
Veel plezier straks, AT-vriendjes!

Veel plezier straks, AT-vriendjes!
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy
666 schreef:Opstelling bekend?
AjaxlifeOpstelling Ajax: Stekelenburg; Vd Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Urby; Enoh, Eriksen, De Zeeuw; Sulejmani, De Jong, Ebecilio. #ajaaz
Wordt erg interessant vanavond. FdB heeft anderhalve week gehad om de ploeg meer naar z'n hand te zetten. Prima tegenstander, alhoewel het gemis van Schaars en Moreno wel in ons voordeel. En de eerste thuiswedstrijd onder FdB. Dat speelt toch iets anders; minder ruimte om te voetballen.
Laatst gewijzigd door CdE op do dec 23, 2010 8:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik mis toch wel een echte spits in dit team.D_skilled schreef:666 schreef:Opstelling bekend?AjaxlifeOpstelling Ajax: Stekelenburg; Vd Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Urby; Enoh, Eriksen, De Zeeuw; Sulejmani, De Jong, Ebecilio. #ajaaz
Het stinkt aan alle kanten!
Het is zeker niet ideaal, maar er zijn weinig andere mogelijkheden.