Feyenoord 2010-2011

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
wimpey

Re: Feyenoord 2010-2011

Bericht door wimpey » wo dec 15, 2010 7:34 pm

Peter schreef: Misschien moeten we met hem afspreken dat alle Ajacieden ter hoogte van van DIjk gaan staan en dat hij vanaf de middenlijn 1 op 1 naar Stekelenburg mag rennen. Een helft voorsprong om daar te komen? Is dat genoeg?
:smallgrin.gif:

Wanneer Oleguer, Ooijer en Atouba opgesteld worden en afgesproken wordt dat alleen zij mogen proberen 'm te achterhalen, is er een kleine kans dat ie het redt.

wimpey

Bericht door wimpey » wo dec 15, 2010 7:55 pm

De T. meldt:

Feyenoord naar Oman ROTTERDAM - Feyenoord bereidt zich in Oman voor op de tweede helft van het seizoen. De Rotterdamse club werkt in het sultanaat aan de zuidoostkust van het Arabische schiereiland een trainingskamp van een week af. De selectie van coach Mario Been vertrekt op 7 januari en keert op 14 januari terug.

Feyenoord-trainer Mario Been Feyenoord verblijft de hele week in Sohar, op uitnodiging van de plaatselijke havenautoriteit. Been hoopt naast een serie trainingen in elk geval één oefenwedstrijd in Sohar Stadium te spelen. Feyenoord zal voor de plaatselijke jeugd ook een voetbalclinic verzorgen.

Feyenoord hervat op zaterdag 22 januari de competitie met de thuiswedstrijd tegen De Graafschap.

Wat leren we hieruit:

1) bevriende havenslaven in Oman maken dit uitje financieel mogelijk
2) mensen in Oman zijn vriendelijk, kijken een gegeven paard niet in de bek. Die clinic zal niet hún idee geweest zijn.

ferry

Bericht door ferry » wo dec 15, 2010 7:58 pm

Deze is ook lachen, uit het AD:
Been: Ik streef spel Barcelona na

ROTTERDAM - Feyenoord-trainer Mario Been wil met zijn ploeg het liefst spelen zoals Barcelona. Dat zegt hij deze week in Voetbal International.

Been beseft echter dat zijn team nog langf niet zo ver is. Sterker, hij vindt zijn team 'nog niet best' en 'wisselvallig'. ,,Als ik ons zie spelen, dan zie ik een te bange ploeg. Zodra we op voorsprong komen, sluipt de angst in ons spel. Zijn we bang de winst uit handen te geven. Dan gaan we verkrampt voetballen", aldus Been.

,,Dat heeft alles te maken met kwaliteit. We trainen hard, maar op sommige posities hebben we meer kwaliteit nodig om tot acceptabel voetbal te komen. Dat is geen excuus, maar een constatering. Zoals het ook een feit is dat we spelers missen." Feyenoord moet het al geruime tijd stellen zonder de inbreng van Dani Fernández, Jon Dahl Tomasson, Leroy Fer en Sekou Cissé.

,,Ik mag het daar niet te vaak over hebben en dat wíl ik ook niet. Maar dat we daardoor kwalitatief minder zijn, staat vast.''

Been zegt dat hij het spel van Barcelona voor ogen heeft met Feyenoord. ,,Op ons eigen niveau. Zoals Barcelona speelt, is fantastisch. Wij zijn bij lange na niet zo goed, maar ik wil wel voetbal zien dat daarop geïnspireerd is. Positiespel, beweging. Ik geloof nog steeds dat we veel beter kunnen dan we laten zien. Zodra we wat meer punten hebben, weet ik zeker dat we beter voetbal gaan laten zien.'' (BVDL)

Justin
Contacteer:

Bericht door Justin » wo dec 15, 2010 8:06 pm

En dan deze column van Taco van den Velde (VI) lezen.
Kwaliteit van de voetballers bepaalt de speelwijze
14/12/2010 10:00

De grootste complimenten voor FC Barcelona na de demonstratie tegen aartsrivaal Real Madrid (5-0) kwamen twee weken terug misschien wel van Joachim Löw.

'Ik ben enkele keren vol vreugde en bewondering opgesprongen. Barcelona heeft het perfecte voetbal laten zien. Beter kan niet', meende de Duitse bondscoach, die ook aangaf waarom de Catalanen tot dergelijk spel in staat zijn.

'Allereerst de filosofie: achterin spelen Piqué en Carles Puyol, en op het middenveld Xavi (foto) en Andrés Iniesta. De as van de ploeg komt dus uit de eigen jeugd. Ten tweede: alle spelers hebben een ongelofelijke balbeheersing. De passes zijn allemaal zuiver, strak én over de grond. Passes door de lucht kosten tijd.'

In de studio van Sport1, dat het duel rechtstreeks in de Nederlandse huiskamers bracht, vroeg Willem van Hanegem zich af waarom niet iedere Nederlandse club de intentie had zo te spelen.

Marco van Basten, die samen met Van Hanegem de Spaanse kraker analyseerde, zette daar zo zijn vraagtekens bij. 'Dat kun je wel willen, maar ook als je daar een paar maanden op gaat trainen, haal je dat niveau niet', verweerde Van Basten zich.

De ex-bondscoach had groot gelijk. Want wat blijft er van je intenties over als de spelers niet het niveau hebben van Xavi, Iniesta of Lionel Messi?

Nu is het bijvoorbeeld simpel voor een rechtsback van Barça: zodra Messi het gat laat vallen, kun je blindelings opkomen omdat je de bal altijd met de juiste snelheid en op het juiste been krijgt aangespeeld.

Maar wat als er een middenvelder staat opgesteld met een wat mindere balbehandeling, die daardoor ook weleens een bal verliest? Iemand die niet in staat is in de dekking te worden aangespeeld en altijd de juiste oplossing te vinden? Moet je als verdediger dan nog steeds inschuiven?

Het is waarschijnlijk precies wat Van Basten bedoelt. Dan ziet de voetbalwereld er ineens heel anders uit. Dan laat de opkomende back een gapend gat achter dat wordt afgestraft door de tegenstander. Dan ga je wedstrijden verliezen.

Wat blijft er dan nog over van je aanvallende intenties? Ga je dan nog steeds vrolijk combinerend naar voren? Onder Van Hanegem hebben we FC Utrecht dat niet zien doen.

De kwaliteit van de voetballers bepaalt de speelwijze. Barcelona is wat dat betreft de top van de top. De verkiezing van de beste speler ter wereld gaat dit jaar niet voor niets tussen Xavi, Iniesta en Messi: drie spelers van Barça. Wat zegt dat?

Je kunt als trainer wel een visie hebben over hoe het voetbal moet worden gespeeld, maar je bent gebonden aan de beperkingen van je spelers. Hun kwaliteit bepaalt niet alleen de tactiek, maar ook het resultaat.

Dat is misschien slecht nieuws voor al die trainers die hun eigen rol overschatten en tevens voor al die mensen die een coach de schuld geven na een nederlaag.

Josep Guardiola geldt als een toptrainer doordat hij Messi, Xavi en Iniesta in hun kracht laat voetballen, maar hij is kansloos als trainer van Willem II. Ook de ontwikkelingen in München, waar de beste trainer van Nederland werkzaam is, zeggen genoeg.

Vorig seizoen had Bayern een dramatische start, maar leefde het op toen Arjen Robben weer ging meespelen. En dit seizoen staat de club plotseling zeventien punten achter op koploper Borussia Dortmund.

Dat valt precies samen met de blessure van Robben. Zou dat toeval zijn?

Wouter

Bericht door Wouter » wo dec 15, 2010 8:08 pm

Ramona schreef:
Wouter schreef:Toch heeft Van Beukering ooit de winnende voor Vites gemaakt in de Arena...Is ook het enige goede wat hij tijdens zijn carrière gedaan heeft maar toch...Zijn jullie niet bang voor een herhalingsscenario? 25 gemiste kansen voor Ajax bijvoorbeeld en dan in de 93e minuut een zondagsschot van Van Beukering: 0-1...

Ik hoop het niet trouwens, Feyenoord is immers een concurrent... :blush.gif:

Nee hoor!

Afbeelding
Van Beukering scoort de belangrijke 2-0 tegen Udinese. NEC plaatst zich definitief voor de 1/16 finale van de UEFA Cup.
Ik had het over "iets goeds". In een NEC-shirt lopen en ook nog een doelpunt maken is een Kwaadaardige Daad.

wimpey

Bericht door wimpey » wo dec 15, 2010 8:09 pm

wimpey: Ik streef vermogen sultan van Brunei na

Wouter

Bericht door Wouter » wo dec 15, 2010 8:14 pm

Justin schreef:En dan deze column van Taco van den Velde (VI) lezen.
Kwaliteit van de voetballers bepaalt de speelwijze
14/12/2010 10:00

De grootste complimenten voor FC Barcelona na de demonstratie tegen aartsrivaal Real Madrid (5-0) kwamen twee weken terug misschien wel van Joachim Löw.

'Ik ben enkele keren vol vreugde en bewondering opgesprongen. Barcelona heeft het perfecte voetbal laten zien. Beter kan niet', meende de Duitse bondscoach, die ook aangaf waarom de Catalanen tot dergelijk spel in staat zijn.

'Allereerst de filosofie: achterin spelen Piqué en Carles Puyol, en op het middenveld Xavi (foto) en Andrés Iniesta. De as van de ploeg komt dus uit de eigen jeugd. Ten tweede: alle spelers hebben een ongelofelijke balbeheersing. De passes zijn allemaal zuiver, strak én over de grond. Passes door de lucht kosten tijd.'

In de studio van Sport1, dat het duel rechtstreeks in de Nederlandse huiskamers bracht, vroeg Willem van Hanegem zich af waarom niet iedere Nederlandse club de intentie had zo te spelen.

Marco van Basten, die samen met Van Hanegem de Spaanse kraker analyseerde, zette daar zo zijn vraagtekens bij. 'Dat kun je wel willen, maar ook als je daar een paar maanden op gaat trainen, haal je dat niveau niet', verweerde Van Basten zich.

De ex-bondscoach had groot gelijk. Want wat blijft er van je intenties over als de spelers niet het niveau hebben van Xavi, Iniesta of Lionel Messi?

Nu is het bijvoorbeeld simpel voor een rechtsback van Barça: zodra Messi het gat laat vallen, kun je blindelings opkomen omdat je de bal altijd met de juiste snelheid en op het juiste been krijgt aangespeeld.

Maar wat als er een middenvelder staat opgesteld met een wat mindere balbehandeling, die daardoor ook weleens een bal verliest? Iemand die niet in staat is in de dekking te worden aangespeeld en altijd de juiste oplossing te vinden? Moet je als verdediger dan nog steeds inschuiven?

Het is waarschijnlijk precies wat Van Basten bedoelt. Dan ziet de voetbalwereld er ineens heel anders uit. Dan laat de opkomende back een gapend gat achter dat wordt afgestraft door de tegenstander. Dan ga je wedstrijden verliezen.

Wat blijft er dan nog over van je aanvallende intenties? Ga je dan nog steeds vrolijk combinerend naar voren? Onder Van Hanegem hebben we FC Utrecht dat niet zien doen.

De kwaliteit van de voetballers bepaalt de speelwijze. Barcelona is wat dat betreft de top van de top. De verkiezing van de beste speler ter wereld gaat dit jaar niet voor niets tussen Xavi, Iniesta en Messi: drie spelers van Barça. Wat zegt dat?

Je kunt als trainer wel een visie hebben over hoe het voetbal moet worden gespeeld, maar je bent gebonden aan de beperkingen van je spelers. Hun kwaliteit bepaalt niet alleen de tactiek, maar ook het resultaat.

Dat is misschien slecht nieuws voor al die trainers die hun eigen rol overschatten en tevens voor al die mensen die een coach de schuld geven na een nederlaag.

Josep Guardiola geldt als een toptrainer doordat hij Messi, Xavi en Iniesta in hun kracht laat voetballen, maar hij is kansloos als trainer van Willem II. Ook de ontwikkelingen in München, waar de beste trainer van Nederland werkzaam is, zeggen genoeg.

Vorig seizoen had Bayern een dramatische start, maar leefde het op toen Arjen Robben weer ging meespelen. En dit seizoen staat de club plotseling zeventien punten achter op koploper Borussia Dortmund.

Dat valt precies samen met de blessure van Robben. Zou dat toeval zijn?
Goede column.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do dec 16, 2010 12:57 pm

Feyenoord vreest dat Tomasson niet meer zal spelen, denkt aan schadevergoeding
16 december 2010

Leo Beenhakker en Mario Been lieten vandaag in het Algemeen Dagblad weten te vrezen dat Jon Dahl Tomasson niet meer aan spelen toekomt. Beenhakker: "Ik hoop voor Tomasson dat hij nog fit raakt. Hij is een speler die altijd veel energie in zijn stel stopt.
Op een gegeven moment zegt het lichaam 'nee'. En hij heeft natuurlijk al veel blessures gehad. Dat lijf kan zeggen: 'tot hier en niet verder.'

Been: "Het duurt allemaal erg lang. En zijn rentree is nog lang niet in zicht. Het is een drama voor die jongen, die hier graag afscheid neemt als speler. En uiteraard ook voor Feyenoord, want een fitte Tomasson kunnen wij bijzonder goed gebruiken."

Leo Beenhakker liet in het AD weten de situatie rond Tomasson te vergelijken met die van Arjen Robben. De blessure van Tomasson zou zijn verergerd omdat hij door moest blijven spelen op het WK, omdat het land al drie maal gewisseld had. Hij volgt dan ook de zaak tussen de KNVB en Bayern Munchen nauwlettend. Indien de KNVB een schadevergoeding betaalt, wil hij dat gebruiken om bij de Deense bond ook een schadevergoeding af te dwingen. 'Maar als het komt tot een oefenduel wordt het lastig. Het heeft voor ons geen zin een oefenduel tegen Jong Denemarken te gaan spelen.'
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

joey
Erelid

Bericht door joey » do dec 16, 2010 1:35 pm

Ze proberen echt overal geld aan te verdienen. :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma dec 20, 2010 9:42 pm

Fer, Vlaar en Wijnaldum verwijzen Feyenoord naar de wachtkamer
Maandag, 20 december 2010 om 21:00

Het is nog onduidelijk waar de ambities van Leroy Fer, Ron Vlaar en Georginio Wijnaldum liggen. Het trio staat nog tot medio 2012 onder contract in Rotterdam, maar Feyenoord wil de verbintenissen snel verlengen om een ‘De Guzman-scenario’ te ontlopen. Waar technisch directeur Leo Beenhakker recentelijk nog aangaf graag duidelijkheid te willen vóór de winterstop, daar zullen Fer, Vlaar en Wijnaldum pas na de hervatting nieuws brengen.
/

“'Georginio zal geen beslissing nemen voor het einde van het seizoen”, benadrukt Humphrey Nijman, de zaakwaarnemer van Wijnaldum, in Voetbal International. Ook middenvelder Fer laat weten dat er nog geen witte rook is. “Ik heb goede gesprekken gehad met Feyenoord, maar ik ben er nog niet uit. Samen met mijn zaakwaarnemer Rob Jansen zet ik alles op een rijtje, maar ik heb meer tijd nodig. Dat hebben we Leo Beenhakker verteld.”

De zaakwaarnemer van Vlaar, Arnold Oosterveer, zegt min of meer hetzelfde. “Het is natuurlijk geen eenvoudige beslissing die Ron moet nemen”, aldus de belangenbehartiger. “Alles draait om het perspectief voor de komende jaren. Het gesprek met Feyenoord was goed, maar uiteindelijk bepaalt Ron wat hij denk dat het beste is. Uiteindelijk gaat het om zijn carrière en Ron heeft meer tijd nog om te beslissen.”

Beenhakker zal dus nog even moeten wachten op de spelers. “Wat kan ik anders? De gesprekken verlopen positief”, zegt de td. “Wij hebben voor de winterstop een duidelijk signaal afgegeven wat we willen en kunnen. Dat die jongens meer tijd nodig hebben, kan gebeuren. Ik vind het geen probleem.” Wanneer de spelers niet bij zullen tekenen, moet Feyenoord in de zomer proberen om Fer, Vlaar en Wijnaldum te verkopen.

VZ
Die jongens moeten dus na dit jaar verkocht worden, want ik geloof er niets van dat ze daar nog gaan verlengen. Met een beetje geluk vangen ze er dan in totaal 10 miljoen voor en dan is het even de vraag hoe men daar mee omgaat. Schulden aflossen en als ze dan de laatste centjes gaan investeren in jongens als Kah, Davids en weet ik wat nog meer, dan is het echt over en sluiten.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma dec 20, 2010 9:47 pm

Stelletje profiteurs.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

peter

Bericht door peter » ma dec 20, 2010 9:49 pm

Hoorde van Leo Beenhakker dat ze een salarisplafond hadden van 5 ton nu. Tsja, mooi wanbeleid als je dan vlak voor die tijd de incapabele Biseswar dus nog een moddervet contract onder de snufferd schuift, want dat is gebeurd, aldus diezelfde Beenhakker.

Lionel

Bericht door Lionel » ma dec 20, 2010 11:43 pm

Peter schreef:
Fer, Vlaar en Wijnaldum verwijzen Feyenoord naar de wachtkamer
Maandag, 20 december 2010 om 21:00

Het is nog onduidelijk waar de ambities van Leroy Fer, Ron Vlaar en Georginio Wijnaldum liggen. Het trio staat nog tot medio 2012 onder contract in Rotterdam, maar Feyenoord wil de verbintenissen snel verlengen om een ‘De Guzman-scenario’ te ontlopen. Waar technisch directeur Leo Beenhakker recentelijk nog aangaf graag duidelijkheid te willen vóór de winterstop, daar zullen Fer, Vlaar en Wijnaldum pas na de hervatting nieuws brengen.
/

“'Georginio zal geen beslissing nemen voor het einde van het seizoen”, benadrukt Humphrey Nijman, de zaakwaarnemer van Wijnaldum, in Voetbal International. Ook middenvelder Fer laat weten dat er nog geen witte rook is. “Ik heb goede gesprekken gehad met Feyenoord, maar ik ben er nog niet uit. Samen met mijn zaakwaarnemer Rob Jansen zet ik alles op een rijtje, maar ik heb meer tijd nodig. Dat hebben we Leo Beenhakker verteld.”

De zaakwaarnemer van Vlaar, Arnold Oosterveer, zegt min of meer hetzelfde. “Het is natuurlijk geen eenvoudige beslissing die Ron moet nemen”, aldus de belangenbehartiger. “Alles draait om het perspectief voor de komende jaren. Het gesprek met Feyenoord was goed, maar uiteindelijk bepaalt Ron wat hij denk dat het beste is. Uiteindelijk gaat het om zijn carrière en Ron heeft meer tijd nog om te beslissen.”

Beenhakker zal dus nog even moeten wachten op de spelers. “Wat kan ik anders? De gesprekken verlopen positief”, zegt de td. “Wij hebben voor de winterstop een duidelijk signaal afgegeven wat we willen en kunnen. Dat die jongens meer tijd nodig hebben, kan gebeuren. Ik vind het geen probleem.” Wanneer de spelers niet bij zullen tekenen, moet Feyenoord in de zomer proberen om Fer, Vlaar en Wijnaldum te verkopen.

VZ
Die jongens moeten dus na dit jaar verkocht worden, want ik geloof er niets van dat ze daar nog gaan verlengen. Met een beetje geluk vangen ze er dan in totaal 10 miljoen voor en dan is het even de vraag hoe men daar mee omgaat. Schulden aflossen en als ze dan de laatste centjes gaan investeren in jongens als Kah, Davids en weet ik wat nog meer, dan is het echt over en sluiten.
En wie zou die 10 miljoen moeten betalen? Geen club natuurlijk.
IK GELOOF!!!!!!

Justin
Contacteer:

Bericht door Justin » di dec 21, 2010 1:21 am

Och, dat moet wel lukken. Voor die drie spelers kun je wel 10 miljoen krijgen. Dat geloof ik nog wel.

Rooie

Bericht door Rooie » di dec 21, 2010 8:56 am

Voor 3 spelers van Feyenoord (niet lullig bedoeld, maar op dit moment speelt dat natuurlijk absoluut mee) die nog één jaar contract hebben?

Overigens vertrekt er volgens het AD wederom een jeugdspeler van Feyenoord naar Chelsea (Nathan Ake, 15, boezemvriend van 'onze' Kishna)

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di dec 21, 2010 9:55 am

Benji schreef:Voor 3 spelers van Feyenoord (niet lullig bedoeld, maar op dit moment speelt dat natuurlijk absoluut mee) die nog één jaar contract hebben?

Overigens vertrekt er volgens het AD wederom een jeugdspeler van Feyenoord naar Chelsea (Nathan Ake, 15, boezemvriend van 'onze' Kishna)
Die zal dan volgend jaar wel bij Vitesse zitten. :)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

peter

Bericht door peter » di dec 21, 2010 10:08 am

Benji schreef:
Feyenoord loopt me daar toch te janken. Ik las dat ze 270.000 euro kregen, want hij speelde drie jaar bij Feyenoord. Even opgezocht en nu blijkt dat ze hem zelf hebben opgeduikeld bij ADO op twaalfjarige leeftijd. Shit happens dus.

joey
Erelid

Bericht door joey » di dec 21, 2010 10:14 am

Wacht maar tot 'onze' jeugdspelers dat doen.

peter

Bericht door peter » di dec 21, 2010 10:22 am

joey schreef:Wacht maar tot 'onze' jeugdspelers dat doen.
Ach dat gebeurt toch al? Ik weet niet of die Ake een topspeler in de top is, al is dat ook lastig in te schatten op 15-jarige leeftijd. Als zo'n Kishna vertrekt dan is dat heel spijtig, maar ik ben dan wel heel benieuwd of die jongen het weet te halen bij Chelsea. Jordy Brouwers en Sergio de Windt wisten het in ieder geval niet waar te maken.

D_skilled

Bericht door D_skilled » di dec 21, 2010 10:45 am

Kishna blijft bij Ajax, gelukkig maar, zou ik zeggen. Echt een toptalent. Kon ook naar Engelse (top)clubs en zelfs Italiaanse clubs.

Ake heb ik twee keer gezien. Vind het een goede speler, of het een toptalent is weet ik niet. Zo'n verpletterende indruk heeft hij op mij niet achtergelaten.

Rooie

Bericht door Rooie » di dec 21, 2010 10:54 am

Ajax heeft wat dat betreft toch altijd een gelukkigere hand gehad, echte toptalenten zijn er tot nu toe nooit vertrokken (even afkloppen).

Lionel

Bericht door Lionel » di dec 21, 2010 11:01 am

Precies. De echte toppers weten dat ze Ajax 1 toch wel halen en daarna alsnog wegkunnen. Bij Feyenoord is dat maar de vraag.
IK GELOOF!!!!!!

D_skilled

Bericht door D_skilled » di dec 21, 2010 11:05 am

Die Ake had zelf ook weinig met Feyenoord, schijnt een Ajacied te zijn.

Ze moeten Feyenoord wel hebben. De vierde in het rijtje: La Parra, Bruma, Ebecilio. En wie weet welke jeugdspelers er nog volgen. Er loopt nog wel wat aan talent op Varkenoord.

joey
Erelid

Bericht door joey » di dec 21, 2010 12:34 pm

Peter schreef:
joey schreef:Wacht maar tot 'onze' jeugdspelers dat doen.
Ach dat gebeurt toch al? Ik weet niet of die Ake een topspeler in de top is, al is dat ook lastig in te schatten op 15-jarige leeftijd. Als zo'n Kishna vertrekt dan is dat heel spijtig, maar ik ben dan wel heel benieuwd of die jongen het weet te halen bij Chelsea. Jordy Brouwers en Sergio de Windt wisten het in ieder geval niet waar te maken.

Jordy Brouwer kreeg geen contract van Ajax en Sergio de Windt voelde zich miskend, dus dat zijn slechte voorbeelden. Tot op dit moment is er nog nooit een (echt of zogenaamd) supertalent bij Ajax weggehaald, maar dat zal heus nog wel een keer gebeuren. En dan moet je ze horen.

Lionel

Bericht door Lionel » di dec 21, 2010 12:35 pm

Ik zie het niet gebeuren. Ajax en Feyenoord zijn wat dat betreft niet te vergelijken.
IK GELOOF!!!!!!

Gesloten