AC Milan - Ajax 08-12-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

wimpey

Re: AC Milan - Ajax 08-12-2010

Bericht door wimpey » vr dec 10, 2010 6:05 pm

Peter schreef:Feit blijft dat de veldbezetting wel goed was.
Absoluut. Het zag er logisch uit. De posities waren bezet, de backs kwamen veelvuldig op, Vertonghen schoof regelmatig in en op het middenveld was er steeds een aanspeelbaar. Er werd vroeg druk gezet, m.n. de Jong knapte veel vuil werk op. En Eriksen speelde tussen de linies gewoon een heerlijke pot.

Ik had na een minuut of 3 à 4 al zoiets van... hmmm, staat goed. Niet op de bal lettend, maar op hoe de poppetjes staan bij balbezit en balverlies. En dat zag er goed uit. Qua organisatie speelde Ajax een goede pot. Maar Milan was wel erg passief, deed er vrijwel niets aan om het ritme van Ajax te breken.
Het beviel me in ieder geval goed. Tegenstand of niet, maar dit geeft houvast voor de toekomst. Onder Jol was er namelijk niets meer.
Ook mee eens. Ik heb wel fiducie in FdB. Het elftal moet het weer doen i.p.v. een paar individuen. Dat lijkt me de juiste aanpak.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr dec 10, 2010 6:07 pm

SylvievdVaart schreef:Maar uhm, vertel Cees, hoe was het in het uitvak?
Geweldig! Ik heb mezelf gelijk op de wachtlijst voor Vak 410 gezet! :smallgrin.gif:

Het was een hele tijd geleden dat ik ben gestopt met (Europese) uitwedstrijden, maar het gevoel van toen is dan ook gelijk weer terug; een goedkope vlucht vol boeren en scheten latende Mokummers die de stewardess best even willen aanduwen, de thrill van tussen al die duizenden thuissupporters te lopen, het vele zingen in het vak, en ook nog "gewoon" die uitwedstrijd winnen (want dat deed Ajax namelijk in de periode dat De Wolf nog een welpje was) is toch eigenlijk best wel (weer) verslavend! Mijn Ajax-gevoel heeft van deze trip in alle opzichten een stevige boost gekregen! Geweldige sfeer, Ajaxvoetbal waarvan we ons afvroegen: wat doen ze nou? Gaan ze ineens goed positiespel laten zien??, respect voor de oud-Ajacieden Seedorf en Zlatan getoond en heerlijke goals (vooral die van Toby). En die netten die ervoor hingen? Ach, die hingen er na '89 ook in De Meer, toen ik eerst nog op vak F en daarna op vak G stond. Wat meer mooie "weet je nog"gesprekken opleverde tijdens het half uurtje wachten na de wedstrijd. Ik krijg gewoon weer zin om in EL nóg een uitwedstrijd mee te pakken.

Verder was die omwisselprocedure nog wel een grap. Stond een of andere Italiaan te vertellen dat we om 16 uur op de wedstrijddag pas kaarten konden krijgen. Proberen uit te leggen dat wij al kaarten hádden, maar dat hij die even moest geven leverde alleen maar het antwoord "Foorrehoowklokke" op. Gelukkig zagen we net op tijd dat op een andere plek de kaarten werden omgewisseld, maar er waren een zooitje Ajaxsupporters al weer naar de stad terug gegaan. Dat was niet zo lekker geregeld. (en wat is het openbaar vervoer rondom San Siro eigenlijk schaars; vreemd met zo'n groot stadion).

In ons hotel bleek de baliemedewerker niet alleen de hele week van 23 tot 07 uur te moeten werken, maar ook een Ultra seizoenskaarthouder. Dinsdagavond gaf ie gelijk tips hoe we naar het stadion moesten gaan, verklaarde hij nog maar weer even de liefde tussen beide clubs en de overgang van briljante spelers (waarop wij vroegen welke briljante Milanspelers dan eigenlijk bij Ajax terecht zijn gekomen, waarop ie niet verder kwam dan Rijkaard, waarop wij dat eigenlijk geen eerlijk antwoord vonden, want hij was al Ajacied, waarop hij zei: yeah, but still)Uitstekend ook nog de wedstrijd mee kunnen analyseren (waar ie nog heen geweest was ook) toen we donderdagochtend om 2.30 uur terug kwamen uit de kroeg (waar we natuurlijk de overwinning moesten vieren!). Ineens stond er een Italiaanse dame in nachtjapon en op slippertjes naast ons; die ging he-le-maal uit haar plaat. Wij verstonden: alcohol, Ajakse, tifosi, molto chiasso, polizia!!! Die baliegast heeft haar gerust gesteld en ging wel even kijken zei ie. Bleek dat er op twee kamers andere Ajacieden een feessie aan het bouwen waren en dat vonden de overige hotelgasten kennelijk niet zo fijn...

Enfin. Ik heb het dus naar mijn zin gehad, Syl.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » vr dec 10, 2010 6:23 pm

Hahaha mooi, mooi. Ik krijg meteen weer zin om zelf ook te gaan.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » vr dec 10, 2010 6:27 pm

Klinkt goed, Cees! Wat fijn dat je het leuk hebt gehad :ajaxscarf.gif: Foto's van jou in het vliegtuig? Of in het uitvak? :hypocrite.gif:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » vr dec 10, 2010 6:34 pm

Ik heb ook een geweldige tijd gehad. God, wat heb ik veel gezopen, gelachen, gejuicht. Een van mijn leukste tripjes tot dusver.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr dec 10, 2010 7:13 pm

Milan passief of niet, je moet het wel kunnen afstraffen. Ik kan me nog potten tegen Italianen herinneren waar niks meer op het spel stond maar die we 'gewoon' met 1-0 verloren.

Je kan er niet teveel over zeggen, maar het balletje bleef in de ploeg en de spelers durfden vooruit te denken.
Whitey on the moon.

Lionel

Bericht door Lionel » vr dec 10, 2010 10:14 pm

Zo, wat is het toch fijn als een trainer de poppetjes op de juiste plek zet!
IK GELOOF!!!!!!

T82

Bericht door T82 » za dec 11, 2010 12:22 pm

Rishi schreef:Zo, wat is het toch fijn als een trainer de poppetjes op de juiste plek zet!
Was je als allesbehalveEnohfan ook wat meer tevreden over onze Afrikaanse stofzuiger dan de voorbije maanden? Ik wel! Al kan het nog beter.

Lionel

Bericht door Lionel » za dec 11, 2010 4:41 pm

Hij deed wat hij moest doen. Al zag je wel weer dat als hij teveel gaat voetballen, het ook meteen fout gaat. Maar hij bemoeide zich tenminste niet met de opbouw.
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » za dec 11, 2010 4:58 pm

Nogal logisch. Nu had hij Eriksen naast zich.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel

Bericht door Lionel » za dec 11, 2010 6:14 pm

Opkomende backs, een inschuivende Jan.. voetbal is niet zo moeilijk.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie