Duitsland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

joey
Erelid

Re: Duitsland

Bericht door joey » ma dec 06, 2010 10:24 pm

wimpey schreef:
Rishi schreef: Dat hij geen eerste staat oke, maar zo slecht mag toch niet?
Nee. Maar Ludwig kan er weinig aan doen dat Bayern vaak prima speelt en het dan vergeet af te maken. Ze waren in Gladbach, Leverkusen en bij Schalke lang superieur. En laten daar 7 punten liggen

Wat LvG zich wel moet aanrekenen, is dat hij niets heeft gedaan aan de onkunde van z'n verdedigers. Met Van Buyten, MdM, Timo en Breno als CV's heb je geen topploeg. Geld zat daar, maar LvG was tevreden met wat ie had, zei ie. Dure fout.
Dus kan Van Gaal er wel wat aan doen, want hij heeft niet gezorgd voor een sterkere verdediging.
Het stinkt aan alle kanten!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma dec 06, 2010 11:48 pm

Is dat niet gewoon dezelfde linie als waarmee hij vorig seizoen bijna alle hoofdprijzen wist te pakken?
Nil volentibus arduum

Justin
Contacteer:

Bericht door Justin » ma dec 06, 2010 11:52 pm

O.a. Badstuber en Contento waren lange tijd geblesseerd. Beide basisspelers vorig jaar. Van Gaal heeft niets gekocht, maar na de blessures moest hij dit opvangen met pure middelmaat.

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » di dec 07, 2010 12:14 am

Contento basisspeler? Nee joh.

Justin
Contacteer:

Bericht door Justin » di dec 07, 2010 12:44 am

Och, speelde heel wat wedstrijden als linksback. En dan stond Badstuber in het centrum. Of Badstuber stond linksback en dan speelde Demicheles en van Buyten als centraal duo. Hoe dan ook: toch twee spelers die lang geblesseerd zijn dit seizoen. En ja, dan moet je dus Pranjic of Braafheid laten spelen als linksback.

Wat ook niet handig was van Louis: Demicheles deze zomer in de etalage zetten. Zorgde niet voor zo'n goede relatie tussen de twee.

EDIT: zie nu dat ik er toch (redelijk) naast zit. Contento speelde 'maar' 9 wedstrijden in 2009/2010. Had toch het gevoel dat het er meer waren.

wimpey

Bericht door wimpey » vr dec 10, 2010 5:40 pm

joey schreef: Dus kan Van Gaal er wel wat aan doen, want hij heeft niet gezorgd voor een sterkere verdediging.
wimpey schreef: Wat LvG zich wel moet aanrekenen, is dat hij niets heeft gedaan aan de onkunde van z'n verdedigers.
:biggthumpup.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » vr dec 10, 2010 7:49 pm

Nu lees ik dat Bayern belangstelling heeft voor Heitinga. Daar schieten ze niets mee op.

wimpey

Bericht door wimpey » vr dec 10, 2010 8:15 pm

En voor Alderweireld. Tja, het moeten wel voetballende verdedigers zijn, natuurlijk.

Buyten en Breno zijn een ramp. Dat had LvG moeten weten en dat kost 'm dit seizoen de titel in de BuLi. Eigen schuld.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr dec 10, 2010 9:25 pm

Alderweireld? Echt waar? :baaa.gif:

Dat schiet niet op. Hij moet een doorgewinterde topverdediger kopen.

wimpey

Bericht door wimpey » vr dec 10, 2010 9:59 pm

joey schreef:Alderweireld? Echt waar? :baaa.gif:
Staat op een lijstje. Maar hé, Breno, Buyten, MdM: dat is een topclub onwaardig. Die gasten halen de raarste capriolen uit.

Ze zoeken trouwens m.n. een linksachter. Die van (ik meen) Genua (Criscito??) staat bovenaan het verlanglijstje.

17 punten achter na 15 wedstrijden. Ze spelen eigenlijk goed voetbal, maar 'killen' de wedstrijden niet. En achterin klooien ze maar wat aan. Tegen S04 was die Breno weer aan het prutsen.

Wat anders, VfB staat alweer achter, tegen Hannover 96. Kan maar zó zijn dat Jol daar in beeld komt. Wanneer 96 wint, staan ze 2e. Gaat geweldig met die club sinds Bruggink daar weg is. :smallgrin.gif: Het is een bizar seizoen in Duitsland.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr dec 10, 2010 10:14 pm

Zou Jol naar Duitsland willen? Of wacht hij op een Engelse club? Hoe gaat het eigenlijk met Fulham?

Leuk dat Dortmund het goed doet. :biggthumpup.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » vr dec 10, 2010 10:15 pm

Bizar slecht dus. Want zo goed zijn al die middelmatige clubjes niet hoor.
IK GELOOF!!!!!!

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » vr dec 10, 2010 10:18 pm

De Bundesliga is enorm overschat. Zo'n Mainz en Hannover doen het nu fantastisch maar dat stelt helemaal niet zoveel voor. Met matige spelers en een goede organisatie kun je ver komen in Duitsland.

Niveau in Italie ligt veel hoger.

Lionel

Bericht door Lionel » vr dec 10, 2010 10:19 pm

Inderdaad.
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » vr dec 10, 2010 10:41 pm

Niet overdrijven. In Duitsland lopen best aardige spelers rond.

Lionel

Bericht door Lionel » vr dec 10, 2010 10:46 pm

Kijk maar naar Bayern. Zonder Robben is het meeste brandhout.
IK GELOOF!!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr dec 10, 2010 11:04 pm

Schweinsteiger en Muller zijn topspelers natuurlijk. Dzeko is dat uiteraard ook.

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » vr dec 10, 2010 11:09 pm

Wat voor aardige spelers lopen er dan bij nummer 2 Mainz en nummer 3 Hannover?

Valt tegen hoor.

wimpey

Bericht door wimpey » vr dec 10, 2010 11:13 pm

Hoeladans schreef: Niveau in Italie ligt veel hoger.
Yeah right. Daarom staat Italie in de UEFA ranking van dit jaar ook vér achter Duitsland. Juve en Samp komen niet eens een simpele EL-poule door. En Samp vloog er in de VCL uit tegen Bremen, dat een werkelijk dramatisch seizoen draait.

Spanje, Engeland, Duitsland, Italie, Frankrijk, dat is de volgorde momenteel. Duitsland heeft volgend seizoen 4 ploegen in de CL, Italie 3. Ajax-in-crisis veegt Milan van de mat, Inter gaat volledig nat in Bremen. En Roma hield toch maar mooi dat dekselse Basel en Cluj achter zich. Ja, het gaat lekker met het Italiaanse voetbal!

Dat neemt niet weg dat m.n. Hannover'96 boven z'n stand leeft. Dat is een matige ploeg, die een flow heeft. Dat gebeurt in iedere competitie wel eens. Mainz heeft veel talentvolle spelers.

wimpey

Bericht door wimpey » vr dec 10, 2010 11:18 pm

Hoeladans schreef:Wat voor aardige spelers lopen er dan bij nummer 2 Mainz en nummer 3 Hannover?
Kijk eens een wedstrijd van Mainz, zou ik zeggen. Misschien valt je dan op dat m.n. Schürrle, maar ook Holtby, Allagui, Szalai, Polanski en Fuchs wel een balletje kunnen raken.

Hannover heeft Konan als beste man. Schulz is een goede speler. Maar 96 blijft natuurlijk geen 2e en Mainz geen 3e. Aan het eind van het seizoen staan Bayer en Bayern daar.

Juve heeft een flutteam, Inter is niet vooruit te branden, Milan teert op Zlatan. Alleen Lazio verrast m.i. positief. Dan kijk ik persoonlijk liever naar de Bundesliga. Maar goed, smaken verschillen. Het is ook wat je gewend bent en waarop je je instelt en verheugt.

peter

Bericht door peter » vr dec 10, 2010 11:19 pm

Werder werd volgens mij laatste in de poule in de CL. Inter dat nat ging? Ach gut, ze waren al door inderdaad. Milan? Gewoon simpel door. Roma? Iets lastiger, maar ook gewoon door. Wonnen ook gewoon van Bayern. Maar heus, die Duitse clubs doen het fantastisch in de CL. Alleen Schalke en Bayern deden het aardig, maar die hadden een makkie. Inter en Milan hadden net even wat meer tegenstand he.

Ik denk dat Schalke en Bayern er in de volgende ronde gewoon uitvliegen. Bij Inter, Milan en Roma weet ik dat zo net nog niet.

Overigens moet het nu toch ook wel eens duidelijk zijn dat die Italianen die EL niet serieus nemen, hoor. De focus ligt totaal op de Serie A (en CL).

peter

Bericht door peter » vr dec 10, 2010 11:30 pm

wimpey schreef:
Hoeladans schreef:Wat voor aardige spelers lopen er dan bij nummer 2 Mainz en nummer 3 Hannover?
Kijk eens een wedstrijd van Mainz, zou ik zeggen. Misschien valt je dan op dat m.n. Schürrle, maar ook Holtby, Allagui, Szalai, Polanski en Fuchs wel een balletje kunnen raken.

Hannover heeft Konan als beste man. Schulz is een goede speler. Maar 96 blijft natuurlijk geen 2e en Mainz geen 3e. Aan het eind van het seizoen staan Bayer en Bayern daar.

Juve heeft een flutteam, Inter is niet vooruit te branden, Milan teert op Zlatan. Alleen Lazio verrast m.i. positief. Dan kijk ik persoonlijk liever naar de Bundesliga. Maar goed, smaken verschillen. Het is ook wat je gewend bent en waarop je je instelt en verheugt.
De Serie A herbergt natuurlijk veel meer toppers dan de BuLi. Een topelftal van de Serie-A wint met speels gemak van een topelftal van de BuLi. Senza problemi.

Totaal offtopic, maar ik vind Juventus absoluut geen flutelftal. Krasic, Buffon, Melo, Chiellini en Aquilani zijn natuurlijk prima spelers.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za dec 11, 2010 12:53 am

wimpey schreef:En voor Alderweireld. Tja, het moeten wel voetballende verdedigers zijn, natuurlijk.

Buyten en Breno zijn een ramp. Dat had LvG moeten weten en dat kost 'm dit seizoen de titel in de BuLi. Eigen schuld.
Die Breno is de slechtst voetballende verdediger die ik ooit heb gezien. Kan nog geen pass geven.

Holtby vind ik trouwens DE speler bij Mainz. Die zal Podolski normaal gesproken snel uit de eerste elf bij Die Mannschaft spelen.

wimpey

Bericht door wimpey » za dec 11, 2010 8:11 am

Peter schreef: De Serie A herbergt natuurlijk veel meer toppers dan de BuLi. Een topelftal van de Serie-A wint met speels gemak van een topelftal van de BuLi. Senza problemi.
Peter schreef: Ik denk dat Schalke en Bayern er in de volgende ronde gewoon uitvliegen. Bij Inter, Milan en Roma weet ik dat zo net nog niet.
Ik geloof dat ik met maatje 47 op lange tenen ben gaan staan. Glazen bol? Sterk argument, Peet! :biggthumpup.gif:
Beide Duitse ploegen die je noemt, zijn met 2 vingers in de neus groepswinnaar geworden. En een door blessures geteisterd Bayern geloofde het in Rome wel, waren al door en werden na die 0-2 'leicht überheblich'. Of wil je beweren dat Roma een betere selectie heeft dan Bayern? :smallgrin.gif:

Samp bakte er in de VCL tegen het dit seizoen erg zwakke Bremen trouwens ook nada van.
Peter schreef: Overigens moet het nu toch ook wel eens duidelijk zijn dat die Italianen die EL niet serieus nemen, hoor. De focus ligt totaal op de Serie A (en CL).
Alsof die gasten er met opzet met de pet naar gooien in Europa! Poule van Juve gezien? Daar moet je echt je best doen om NIET doorheen te komen!! Een beetje selectie kan zich op 2 fronten concentreren, zonder dat de prestaties er onder lijden. VfB staat onderaan in de BuLi, maar plaatst zich met speels gemak voor de volgende EL-ronde. Nogmaals, Duitsland staat in de ranking niet voor niets een flink eind voor op Italie. Je gaat effe makkelijk aan de feiten voorbij. Er is niets dat erop duidt dat de Duitse competitie minder is dan de Serie A.
Peter schreef: Totaal offtopic, maar ik vind Juventus absoluut geen flutelftal. Krasic, Buffon, Melo, Chiellini en Aquilani zijn natuurlijk prima spelers.
Prima spelers maken nog geen prima elftal. En die jongens spelen niet voor niets bij Juve. En niet bij een club die een rol van betekenis speelt in de CL. HSV heeft ook prima spelers, bijv. S04 en Bremen ook. En Bayer, Bayern en Dortmund zeker.
Jöhnk schreef: Die Breno is de slechtst voetballende verdediger die ik ooit heb gezien. Kan nog geen pass geven.
Het is me een raadsel wat onze Zuid-Amerika experts (ooit?) in die gozer zagen. Hij heeft alleen z'n fysiek mee. Heeft constant ruzie met de bal en staat defensief geregeld te schutteren. Ik heb een beetje medelijden met die gozer, hij komt vaak handen en voeten tekort.
Jöhnk schreef: Holtby vind ik trouwens DE speler bij Mainz. Die zal Podolski normaal gesproken snel uit de eerste elf bij Die Mannschaft spelen.
Ik vind Schürrle DE man bij Mainz. Zeer intelligente speler, weet precies waar en hoe hij moet lopen.

peter

Bericht door peter » za dec 11, 2010 10:40 am

We zullen wel zien, wimpey. Hopelijk komt er een Schalke - Inter en een Bayern - Milan uit de koker rollen. Dan gaan de Italiaanse clubs heel hard de bietenbrug op als ik jou mag geloven.

Sowieso zou ik de huidige top-5 van Duitsland wel eens willen zien tegen de huidige top-5 van Italie, hoor. Inter steekt dan wel in een vormcrisis, maar dat gaat heus niet eeuwig duren. Inter heeft een selectie waar je van kan watertanden en ik verwijt Benitez dat het er niet uit komt. Trouwens, ik denk dat ze een beter elftal hebben dan alle BuLi clubs bij elkaar.

Verder geen lange tenen, maar ben het met je oneens. Italië is voor mij nog altijd de derde competitie van de wereld.

Plaats reactie