Martin Jol ex-trainer Ajax

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Martin Jol is de nieuwe trainer van Ajax, positief of negatief? Roept u maar...

Ik ben tevreden, een prima keuze.
70
83%
Helaas, dat gaat weer niks worden.
14
17%

Totaal aantal stemmen: 84

Rooie

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Rooie » za nov 20, 2010 12:35 pm

In de papieren versie van het AD staat ook nog aangegeven dat hij een jongen als Bonevacia weinig perspectief kan bieden 'omdat er al 7/8 spelers uit de eigen opleiding instaan'.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za nov 20, 2010 1:19 pm

,,Maar je kunt niet zeggen dat PSV en Twente een mindere selectie hebben dan wij. Twente haalt nog even Bruggink, Diba en Landzaat erbij zonder in zijn selectie te hoeven snijden. Wij hebben kwaliteit, maar er zijn ook specifieke wapens vertrokken, Suárez heeft een dipje, Van der Wiel kan nog veel beter en De Zeeuw heeft klappies gehad. Dan kun je ook weer even terugvallen. Maar is daarom ineens alles slecht?''
Pfff...Twente haalt nog even Bruggink, Diba en landzaat...alsof dat iets is om jaloers op te zijn. (Ja, want hoe meer je koopt, hoe beter, zal Jol redeneren.)

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za nov 20, 2010 1:22 pm

Tenenkrommend inderdaad. Bruggink kwam er tegen Zwolle niet aan te pas bijvoorbeeld.

999

Bericht door 999 » za nov 20, 2010 3:55 pm

Mwah, tenenkrommend, het zal wel.Ik zie het niet ..

Misschien had het bestuur toch naar Jol moeten luisteren en Rommedahl en Pantelic moeten overwegen te houden.El. H wil niet kaatsen ( al vind ik dat slap gelul van de speler, immers je moet kaatsen als de situatie dat toelaat ) .. Maar dat dit elftal een aanspeelpunt nodig heeft en Rommedahl best had kunnen gebruiken lijkt me duidelijk ..
Blij met de punten ...

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » za nov 20, 2010 4:17 pm

Wat genant zeg. Ik begrijp best dat een speler niet op sollicitatie hoeft te komen, maar je gaat toch wel van te voren een gesprek aan over hoe de samenwerking er uit zal zien?

Justin
Contacteer:

Bericht door Justin » za nov 20, 2010 4:27 pm

Precies. Als Ajax zijnde heb je een idee bij de samenwerking met de desbetreffende speler en dat bespreek je dan. Dan kan je nu niet 2 maanden later gaan roepen dat ze maar even een ander type speler moest nemen, als ze willen dat hij gaat kaatsen. Je kunt er toch vanuit gaan dat hij dat al wist voordat hij werd gekocht.

Jeumig. :excited.gif:

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » za nov 20, 2010 10:49 pm

Jol is een lafbek die nu alleen maar aan het overleven is.. Durf je spitsen te wisselen als ze slecht spelen. Weer een ander middenveld.
Je speelt thuis.
Weer op zoek naar een Interim coach..

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo nov 21, 2010 1:03 am

ANTI VOETBAL!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo nov 21, 2010 12:49 pm

Danny Blind werd gisteren een paar keer toegezongen, dikke Jol niet.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » zo nov 21, 2010 2:50 pm

Blind moet dus weer trainer worden?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

mattie

Bericht door mattie » zo nov 21, 2010 6:38 pm

Jinne schreef:Blind moet dus weer trainer worden?
Het gaat erom wie ze steunen ben ik bang.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo nov 21, 2010 7:41 pm

Volgend jaar John van den Brom maar eens aanstellen. Laat Ajax voetbal zien met beperkt ADO materiaal. Flikte dit ook al bij AGOVV.

mattie

Bericht door mattie » zo nov 21, 2010 7:48 pm

Zlatan Son of God schreef:Volgend jaar John van den Brom maar eens aanstellen. Laat Ajax voetbal zien met beperkt ADO materiaal. Flikte dit ook al bij AGOVV.
Kijk eens wie er boven ons staan. Groningen ook met een ex-coach van Ajax . We staan nu dus gedeeld 4e

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo nov 21, 2010 7:54 pm

mattie schreef:
Zlatan Son of God schreef:Volgend jaar John van den Brom maar eens aanstellen. Laat Ajax voetbal zien met beperkt ADO materiaal. Flikte dit ook al bij AGOVV.
Kijk eens wie er boven ons staan. Groningen ook met een ex-coach van Ajax . We staan nu dus gedeeld 4e
Huistra vind ik iets minder als trainer dan vd Brom. Hij is overigens wel een trainer die open staat voor innovaties en nieuwe trainingsmethodes. Dikke plus

999

Bericht door 999 » zo nov 21, 2010 8:51 pm

Dit is natuurlijk wel weer oppertunisme van de bovenste plank, want ook voor de neiuwe trainer gelden dan andere wetten ..
Blij met de punten ...

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo nov 21, 2010 8:56 pm

999 schreef:Dit is natuurlijk wel weer oppertunisme van de bovenste plank, want ook voor de neiuwe trainer gelden dan andere wetten ..
Hoe bedoel je?

999

Bericht door 999 » zo nov 21, 2010 9:01 pm

Dat ook de nieuwe trainer problemen kan verwachten als het niet binnen een half jaar na begin seizoen op de rails staat ..
Blij met de punten ...

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo nov 21, 2010 9:06 pm

999 schreef:Dat ook de nieuwe trainer problemen kan verwachten als het niet binnen een half jaar na begin seizoen op de rails staat ..
Klopt helemaal! Maar vd Brom is wel een trainer die werkt aan een bepaald systeem. Er zit een duidelijke voetbal visie in. Iets wat erg belangrijk is als je wil presteren. We kunnen nu niet zeggen dat je dat bij Jol ziet.

999

Bericht door 999 » zo nov 21, 2010 11:19 pm

Zlatan Son of God schreef:
999 schreef:Dat ook de nieuwe trainer problemen kan verwachten als het niet binnen een half jaar na begin seizoen op de rails staat ..
Klopt helemaal! Maar vd Brom is wel een trainer die werkt aan een bepaald systeem. Er zit een duidelijke voetbal visie in. Iets wat erg belangrijk is als je wil presteren. We kunnen nu niet zeggen dat je dat bij Jol ziet.
Tja, mijn mening is dat ik denk dat iedere trainer zich op deze selectie zal stuk bijten.Als er een nieuwe trainer komt zal er veel moeten veranderen in deze selectie en vraag me af of dat allemaal vanuit de jeugd kan komen.Geld is er sowieso niet al te veel of AJAX moet een klapper met Suarez kunnen maken.

Feyenoord is het voorbeeld op dit moment als de mix niet juist is, al denk ik dat Feyenoord spelers nu geen betere leerschool kunnen hebben ( Al moet men natuurlijk niet degraderen ).Maar of AJAX zou accepteren dat een nieuwe traner na vijftien wedstrijden met dertien punten op plek zestien zou staan ? ( is natuurlijk wel een extreme situatie, maar toch ) .. ik ben bang van niet ..
Blij met de punten ...

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma nov 22, 2010 12:05 am

Het scheelt natuurlijk wel even of je met Den Haag, Groningen of Ajax speelt. De tegenstander zal namelijk heel anders spelen en de druk van het presteren is ook heel anders. Niets ten nadele van VdBrom hoor, maar het leuk doen met een club waar handhaving de belangrijkste doelstelling is, geeft mij nog geen vertrouwen dat ie het wel even gaat doen bij Ajax.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma nov 22, 2010 8:07 am

Raymon schreef:
Het scheelt natuurlijk wel even of je met Den Haag, Groningen of Ajax speelt. De tegenstander zal namelijk heel anders spelen en de druk van het presteren is ook heel anders. Niets ten nadele van VdBrom hoor, maar het leuk doen met een club waar handhaving de belangrijkste doelstelling is, geeft mij nog geen vertrouwen dat ie het wel even gaat doen bij Ajax.
Klopt die grantie heb je bijna nooit! Want er zijn genoeg toptrainera die ook het niet hebben lten zien bij een topvorm. Maar het gaat mij om de visie van de coach. Vd Brom heeft die imo wel degelijk. Namelijk de oorspronkelijke Ajax visie.

Toppie

Bericht door Toppie » ma nov 22, 2010 9:44 am

Ik wil weleens zien als het slechter gaat of vd Brom het dan ook kan hendelen

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma nov 22, 2010 10:12 am

Mijn maandagcolumn 'Balgevoel' gaat vandaag over de 'liefdesbeet' van Luis Suárez en over het 'verstandshuwelijk' van Martin en Danny. Lees 'm HIER (via mijn Hyve) of HIER op NU Sport.nl.

K.
Still alive...

wimpey

Bericht door wimpey » ma nov 22, 2010 8:17 pm

En dús gaat dat bij Ajax ook wel effe lukken. :excited.gif:

We-rel-den van verschil liggen er tussen de clubs die je noemt, met geheel andere krachtvelden. Je moet van verdomd goede huize komen om het bij Ajax te maken. Niet voor niets is dat in ruim 40 jaar maar een enkeling gelukt. Mentaal moet je enorm sterk zijn om bij Ajax de kop boven water te houden.

Jol heeft vorig seizoen m.i. goed werk verricht. De cijfers spreken wat dat betreft duidelijke taal. Dan moet je hem, als club, m.i. ook durven steunen in een periode waarin het tegenzit. 85 punten, beker, CL gehaald en bij vlagen aantrekkelijk spel, dat vind ik persoonlijk een basis om zo'n man ook te steunen wanneer het effe tegenzit.

Al te veel alternatieven zie ik ook niet. Een rookie als de Boer: nee. Blind: N-E-E! En het arsenaal aan JC-vriendjes is vrijwel uitgeput, we hebben ze bijna allemaal gehad. Het resultaat kennen we.

Ik vind die Boog een veel groter probleem dan Jol. Die man doet maar wat. Er is geen geld om Pantelic en Rommedahl te behouden, wel om reserves te halen. Boog vaart volledig op het kompas van passant Jol. Dat mag iemand die de lange termijn moet bewaken gewoon niet doen. Bovendien: Jol doet weinig anders dan vorig seizoen. Wanneer men bij Ajax z'n huiswerk zou hebben gedaan, had men geweten wat men met Jol in huis haalde: iemand die zowel qua spelersbeleid als qua speelstijl nogal opportunistisch handelt.

Maar goed, we hebben het hier dan ook over de man die het empire van Nederlands beste verkopende zanger vernietigde... Wat dat betreft ben ik het met JC eens: Boog en Slop opzouten.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma nov 22, 2010 8:45 pm

wimpey schreef:
En dús gaat dat bij Ajax ook wel effe lukken. :excited.gif:

We-rel-den van verschil liggen er tussen de clubs die je noemt, met geheel andere krachtvelden. Je moet van verdomd goede huize komen om het bij Ajax te maken. Niet voor niets is dat in ruim 40 jaar maar een enkeling gelukt. Mentaal moet je enorm sterk zijn om bij Ajax de kop boven water te houden.

Jol heeft vorig seizoen m.i. goed werk verricht. De cijfers spreken wat dat betreft duidelijke taal. Dan moet je hem, als club, m.i. ook durven steunen in een periode waarin het tegenzit. 85 punten, beker, CL gehaald en bij vlagen aantrekkelijk spel, dat vind ik persoonlijk een basis om zo'n man ook te steunen wanneer het effe tegenzit.

Al te veel alternatieven zie ik ook niet. Een rookie als de Boer: nee. Blind: N-E-E! En het arsenaal aan JC-vriendjes is vrijwel uitgeput, we hebben ze bijna allemaal gehad. Het resultaat kennen we.

Ik vind die Boog een veel groter probleem dan Jol. Die man doet maar wat. Er is geen geld om Pantelic en Rommedahl te behouden, wel om reserves te halen. Boog vaart volledig op het kompas van passant Jol. Dat mag iemand die de lange termijn moet bewaken gewoon niet doen. Bovendien: Jol doet weinig anders dan vorig seizoen. Wanneer men bij Ajax z'n huiswerk zou hebben gedaan, had men geweten wat men met Jol in huis haalde: iemand die zowel qua spelersbeleid als qua speelstijl nogal opportunistisch handelt.

Maar goed, we hebben het hier dan ook over de man die het empire van Nederlands beste verkopende zanger vernietigde... Wat dat betreft ben ik het met JC eens: Boog en Slop opzouten.
Mjah ik weet het niet. Van den Boog volgt het rapport zoals Coronel die geschreven heeft. Met Pantelic en Rommedahl is hij te star geweest, maar het beleid was: spelers van 30+ geen meerjarige contracten.

En zo zijn er meer voorbeelden te noemen. Maar het is overduidelijk dat Jol de greep begint te verliezen.
Whitey on the moon.

Plaats reactie