Spanje
Moderator: mods
Re: Spanje
Tja, jij hebt gewoon een blinde haat tegen Barca.
Je vindt Muller zeker ook beter dan Messi?
Je vindt Muller zeker ook beter dan Messi?
IK GELOOF!!!!!!
Lees eens wat Cruijff zegt:
Cruijff ziet graag dat een trainer als het ware de hele club op zijn nek neemt. Dat hij de identiteit van de club versterkt. Zoals Michels en Van Gaal dat deden bij Ajax, zoals hijzelf dat wilde doen bij Ajax en deed bij Barcelona. Zoals hij van Van Basten verwachtte bij Ajax. De ideale trainer is in zijn ogen iemand die niet alleen de voetbaltechnische capaciteiten heeft, maar die ook binding voelt met de club en zichzelf als het ware wil wegcijferen voor het grotere geheel.
Kun je het mee eens zijn of niet. Mij lijkt het een beetje erg idealistisch. Trainers maakt het tegenwoordig geen bal meer uit waar ze werken. Zolang ze maar goed verdienen, een goede groep hebben en in de picture staan.
Hij doet niets af aan de prestaties van Mourinho. Ook zegt hij niet dat de clubs van Mourinho geen goed voetbal spelen. Hij zegt dat Frank Rijkaard en Josep Guardiola meer ambassadeur zijn van hun club. En dat is natuurlijk zo. Mourinho is een clubhopper die vooral met Mourinho bezig is."Ik heb veel respect voor Mourinho als coach", had Cruijff gezegd op radiostation Onda Cero. "Hij heeft veel bereikt en veel prijzen gewonnen, maar hij zou nooit de coach van mijn team zijn. Ik vind dat een coach meer moet doen dan zijn team goed laten spelen. Hij moet een uithangbord voor de gehele club zijn. In dat kader zijn Frank Rijkaard en Josep Guardiola beter geschikt voor een wereldwijd bekende club."
Cruijff ziet graag dat een trainer als het ware de hele club op zijn nek neemt. Dat hij de identiteit van de club versterkt. Zoals Michels en Van Gaal dat deden bij Ajax, zoals hijzelf dat wilde doen bij Ajax en deed bij Barcelona. Zoals hij van Van Basten verwachtte bij Ajax. De ideale trainer is in zijn ogen iemand die niet alleen de voetbaltechnische capaciteiten heeft, maar die ook binding voelt met de club en zichzelf als het ware wil wegcijferen voor het grotere geheel.
Kun je het mee eens zijn of niet. Mij lijkt het een beetje erg idealistisch. Trainers maakt het tegenwoordig geen bal meer uit waar ze werken. Zolang ze maar goed verdienen, een goede groep hebben en in de picture staan.
Laatst gewijzigd door joey op do okt 28, 2010 2:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!
Maar er is altijd wel iets wat JC niet bevalt .. behalve natuurlijk bij zijn vriendjes ..
Blij met de punten ...
Bij Ajax liep hij als trainer anders zelf weg, toen het even wat minder ging, dankzij een batterij aan eigen slechte aankopen.joey schreef: zoals hijzelf dat wilde doen bij Ajax
Je romantiseert JC teveel, joey.
Spiegel, Rishi: Bayern, die Mannschaft, Van Gaal, Enoh. Any bells ringing?Rishi schreef:Tja, jij hebt gewoon een blinde haat tegen Barca.
Bennie of Danny Muller? Dan vind ik Messi beter.Je vindt Muller zeker ook beter dan Messi?
Ik heb geen blinde haat tegen de trainer Van Gaal. Wel hoe hij zich presenteert naar buiten toe. Walgelijk. Als trainer is de man een fenomeen. Al is dit Bayern erg afhankelijk van Robben..
Die Mannschaft... tja die haat ik zeker. Al spelen ze leuk en aanvallend voetbal.
Enoh.. Heb je gisteren de wedstrijd gezien? Die gozer moet echt nodig met vakantie!
Bayern: Tja, ik kan daar niet van houden. Tenzij ze gaan voetballen zoals Barca doet.
Nu jij..
Die Mannschaft... tja die haat ik zeker. Al spelen ze leuk en aanvallend voetbal.
Enoh.. Heb je gisteren de wedstrijd gezien? Die gozer moet echt nodig met vakantie!
Bayern: Tja, ik kan daar niet van houden. Tenzij ze gaan voetballen zoals Barca doet.
Nu jij..
IK GELOOF!!!!!!
Ik kijk veel liever naar het bewegingsvoetbal van Real Madrid dan naar dat oeverloze getik van Barcelona.Rishi schreef: Tenzij ze gaan voetballen zoals Barca doet.
En ik heb geen hekel aan Barcelona. Geen aanleiding toe.
Nee, Frank Rijkaard is geen clubhopper. Die heeft ook alweer 4 werkgevers gehad.joey schreef:Lees eens wat Cruijff zegt:
Hij doet niets af aan de prestaties van Mourinho. Ook zegt hij niet dat de clubs van Mourinho geen goed voetbal spelen. Hij zegt dat Frank Rijkaard en Josep Guardiola meer ambassadeur zijn van hun club. En dat is natuurlijk zo. Mourinho is een clubhopper die vooral met Mourinho bezig is."Ik heb veel respect voor Mourinho als coach", had Cruijff gezegd op radiostation Onda Cero. "Hij heeft veel bereikt en veel prijzen gewonnen, maar hij zou nooit de coach van mijn team zijn. Ik vind dat een coach meer moet doen dan zijn team goed laten spelen. Hij moet een uithangbord voor de gehele club zijn. In dat kader zijn Frank Rijkaard en Josep Guardiola beter geschikt voor een wereldwijd bekende club."

Wat een treurige club. Cruijff heeft een grote bek dat Ibrahimovic er met de pet naar heeft gegooid, maar o wee als de bal terug komt.
FC Barcelona denkt aan rechtszaak tegen Raiola
Uitgegeven: 17 november 2010 10:31
Laatst gewijzigd: 17 november 2010 10:31
AMSTERDAM - FC Barcelona overweegt gerechtelijke stappen tegen zaakwaarnemer Mino Raiola. De club pikt de uitlatingen van de Italiaanse Nederlander niet.
De zaakwaarnemer van onder meer van AC Milan-spits Zlatan Ibrahimovic en Ajax-trainer Martin Jol zei dinsdag dat Johan Cruijff en Josep Guardiola 'rijp zijn voor het gesticht'.
Aanleiding voor de uithaal van Raiola is het feit dat het erelid en de hoofdtrainer van FC Barcelona kritisch waren over Ibrahimovic, die afgelopen seizoen zonder veel succes bij Barça speelde.
''Cruijff begint seniel te worden. Hij heeft geen idee hoe je een voetbalploeg moet trainen met moderne methoden'', sneerde Raiola.
Onacceptabel
''Zijn uitlatingen zijn onacceptabel'', stelt de Catalaanse club woensdag op de eigen website. ''Hij heeft opnieuw de morele integriteit van onze eerste elftal-trainer en Johan Cruijff aangetast.''
''Daarom bekijkt onze juridische afdeling welke maatregelen we kunnen nemen, waaronder een rechtszaak. Met onmiddelijke ingang blokkeren wij alle uitstaande betalingen die wij contractueel met Raiola overeen waren gekomen.''
© NUsport
I think I lost my fucking headache
Tja, lachen.
Erger is natuurlijk dat Barcelona zonne Zlatan ( voor een bak geld waar je u tegen zegt ) koopt, en dan binnen +- zes maanden er achter komt dat ie niet in het plaatje past.Blijkbaar verkeerd gescout, al kan dan nooit bij een club als Barcelona zou je toch denken
Wat zou dat geintje gekost hebben, en waarom heeft Barcelona zijn vervanger ( Zlatan<-> Villa ) niet in de jeugd rondlopen ?.
Erger is natuurlijk dat Barcelona zonne Zlatan ( voor een bak geld waar je u tegen zegt ) koopt, en dan binnen +- zes maanden er achter komt dat ie niet in het plaatje past.Blijkbaar verkeerd gescout, al kan dan nooit bij een club als Barcelona zou je toch denken

Wat zou dat geintje gekost hebben, en waarom heeft Barcelona zijn vervanger ( Zlatan<-> Villa ) niet in de jeugd rondlopen ?.
Blij met de punten ...

Afgelopen zaterdag:
Valdes, Puyol, Busquets, Iniesta, Xavi, Messi en Pedro.
7 spelers uit de eigen jeugd in de basis. En dan was Pique geschorst of geblesseerd. Weet dat eigenlijk niet.
IK GELOOF!!!!!!
Ajax zou Villareal als voorbeeld moeten nemen. Geen wereldspelers maar er is gewerkt aan die ploeg 

IK GELOOF!!!!!!
En ?.
Ik stel een heel doodnormale vraag ..
Daarbij heeft Barcelona wel de middelen om spelers te HOUDEN ( of weg te kieperen ), Anders gezegd, Barca heeft wel de middelen om gewoon zo'n groep ( dat nivo ) TIG jaar bij elkaar te houden .. al kost dat dan zo'n 430 miljoen euro's in de min ..
Daarbij heeft Barcelona wel de middelen om spelers te HOUDEN ( of weg te kieperen ), Anders gezegd, Barca heeft wel de middelen om gewoon zo'n groep ( dat nivo ) TIG jaar bij elkaar te houden .. al kost dat dan zo'n 430 miljoen euro's in de min ..
Laatst gewijzigd door 999 op wo nov 17, 2010 12:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
7 spelers uit de eigen jeugd is wel een mooi aantal. En de opvolgers staan al klaar999 schreef:En ?.

IK GELOOF!!!!!!
Nog een keer dan:Rishi schreef:7 spelers uit de eigen jeugd is wel een mooi aantal. En de opvolgers staan al klaar999 schreef:En ?.
En ?.
En 7 spelers uit de jeugd staan er bij AJAX ook geregeld in ..
Blij met de punten ...
Ajax wordt weggespeeld door Real Madrid. Barcelona speelt Madrid over twee weken weg. Dat is het verschil.
Los van de schulden kan je er niet omheen dat ze bij Barcelona een visie hebben waar ze achter staan. De hele club. En dat is bij Ajax dus niet het geval.
Los van de schulden kan je er niet omheen dat ze bij Barcelona een visie hebben waar ze achter staan. De hele club. En dat is bij Ajax dus niet het geval.
IK GELOOF!!!!!!
Nou, waar de hele club achter staat. Barcelona haalt ook Ibrahimovic, die ze na een seizoen alweer verkopen. Of Henrique en Keirrison uit Brazilië, waar niet iedereen binnen de club achter stond en die alleen maar verhuurd worden.
Zoals Voets al zei, Barcelona kan haar jeugdspelers houden. Zet bij Ajax de vertrokken jeugdspelers in de selectie en je hebt a) een veel betere ploeg en b) een stuk meer dan 7 'eigen' spelers.
Zlatan is weggedaan omdat hij niet pastte in het spel dat ze willen spelen en zich ook niet kon of wilde aanpassen.
Er zit een idee achter het halen en opleiden van spelers. Natuurlijk speelt geld een rol maar dan nog. De hele cultuur van Ajax is naar de klote en in Nederland speelt Ajax dramatisch voetbal. Europees verwacht ik geen wonderen.
Maar Ajax is natuurlijk het Barca van Spanje. Qua geld sowieso.
Er zit een idee achter het halen en opleiden van spelers. Natuurlijk speelt geld een rol maar dan nog. De hele cultuur van Ajax is naar de klote en in Nederland speelt Ajax dramatisch voetbal. Europees verwacht ik geen wonderen.
Maar Ajax is natuurlijk het Barca van Spanje. Qua geld sowieso.
IK GELOOF!!!!!!
Haha.Rishi schreef:Zlatan is weggedaan omdat hij niet pastte in het spel dat ze willen spelen en zich ook niet kon of wilde aanpassen.
Er zit een idee achter het halen en opleiden van spelers.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Hoho, Barcelona parasiteert op de spelers en trainers van Ajax, niet andersom. Qua geld? Ajax heeft geen schulden.Rishi schreef:Maar Ajax is natuurlijk het Barca van Spanje. Qua geld sowieso.
En dat niet alleen, op het moment dat je een betere ploeg hebt omdat je je spelers kan houden, omdat je gewoon tussendoor zo'n salaris verhoging kan geven ( of zo'n transfersom vraagt ) waardoor er andere clubs gewoon op een zijspoor staan, op dat momn ga je ook als constante mee draaien in de Champion L.Wat weer mede tot gevolg heeft dat de spelers langer willen blijven.Die prikkel om weg te willen en kunnen gaan is minder.LucaS schreef:Zoals Voets al zei, Barcelona kan haar jeugdspelers houden. Zet bij Ajax de vertrokken jeugdspelers in de selectie en je hebt a) een veel betere ploeg en b) een stuk meer dan 7 'eigen' spelers.
Ik zeg niet dat het bij AJAX hossana is.Maar als bij ons een talent het effe goed doet begint/begon het getrek al weer.
Ach, Barcalona heeft 430 miljoen schuld .. Het kapitaal staat op het veld zeggen ze dan ?.Maar komen in de problemen als er van dat kapitaal op het veld opeens ook 2-3 dragende spelers zouden vertrekken ..
Blij met de punten ...
Hoogste begroting, meeste geld..LucaS schreef:Hoho, Barcelona parasiteert op de spelers en trainers van Ajax, niet andersom. Qua geld? Ajax heeft geen schulden.Rishi schreef:Maar Ajax is natuurlijk het Barca van Spanje. Qua geld sowieso.
Barca koopt spelers van Sevilla en Valencia weg. Dat doet Ajax ook in eigen land. Ajax heeft inderdaad geen schulden maar ook daar moeten we niet te dramatisch over doen.
Het lijkt er op alsof sommigen hier denken dat Barca alleen dankzij het geld zo fantastisch voetbalt en presteert. Ik wil alleen aangeven dat het niet zo hoeft te zijn. Ajax pompt er voor Nederlandse begrippen aardig wat geld in maar speelt slechter voetbal dan Ado.
IK GELOOF!!!!!!