Jong Ajax

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Jong Ajax

Bericht door Marillion » ma okt 25, 2010 8:22 pm

Benji schreef:
D_skilled schreef:En Atouba met rood.
:drecul.gif:
Ja, lach er maar om. Zo krijgen we hem nooit meer in actie te zien bij het eerste elftal. :666.gif:
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » ma okt 25, 2010 10:31 pm

Benji schreef:
D_skilled schreef:En Atouba met rood.
:drecul.gif:
Simpel, hij wil de concurrentiestrijd aan met Anita. Dus heeft hij zondag goed opgelet. :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Rooie

Bericht door Rooie » ma nov 01, 2010 12:23 pm

AN:
Ajax doet Bonevacia aanbod

De Telegraaf meldt dat Roly Bonevacia een aanbod van Ajax heeft gekregen om zijn aflopende contract met drie seizoenen te verlengen. De middenvelder heeft het aanbod in beraad.
Die jongen zal wel twijfelen nu routiniers de bank bevolken bij Ajax...

Rooie

Bericht door Rooie » ma nov 01, 2010 8:26 pm

Jong Ajax wint met 4-0 van Jong Sparta. Donald 2x voor rust en na rust debutant Klaassen met een doelpunt en een assist op Bodul.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma nov 08, 2010 4:11 pm

Vanavond maar eens even kijken hoe Jong Ajax het doet tegen Jong NEC.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » ma nov 08, 2010 6:22 pm

Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » ma nov 08, 2010 6:47 pm

Dat was een mooie goal van Jozefzoon!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma nov 08, 2010 9:56 pm

Thijs schreef:Dat was een mooie goal van Jozefzoon!
Mislukte voorzet die door een fout van de keeper erin ging. Het was een zeer matige wedstrijd, waarin alleen Jozefzoon en van Rhijn zich goed lieten zien.

Blind was erg matig net als het gehele middenveld. Atouba was samen met Bodul gewoon een schande om te zien.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma nov 08, 2010 9:59 pm

Wat was het middenveld? Bonevacia ....?

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma nov 08, 2010 10:04 pm

Peter schreef:Wat was het middenveld? Bonevacia ....?
Donald-Sneijder-Taino

En later werd het

Donald-Sneijder-Blind

Ooh die ver der Meijden is een schade.. jong talent die gewoon ook 20 kilo te dik is. Wat een pens heeft die gast.

peter

Bericht door peter » ma nov 08, 2010 10:06 pm

Gaan we daar ook al met twee controleurs spelen? Zo'n Tainio heeft natuurlijk niets in Jong Ajax te zoeken ook.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma nov 08, 2010 10:16 pm

Peter schreef:Gaan we daar ook al met twee controleurs spelen? Zo'n Tainio heeft natuurlijk niets in Jong Ajax te zoeken ook.
Donald speelde niet echt controlerend. Er zat in iedergeval wel veel meer voetbal in dan we in het eerste zien. Jol was er ook dus hij heeft mogelijk wat ideeen opgedaan.. Jozefzoon speelde wel goed dus die moet vanaf nu elke week bij het eerste zitten.

peter

Bericht door peter » ma nov 08, 2010 10:19 pm

Hopelijk speelde hij niet de hele wedstrijd, want dan kan 'ie in de beker nog wat minuten pakken.

Bonevacia speelde niet? Die staat dus tegen Veendam in de basis. Kan niet missen.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma nov 08, 2010 10:24 pm

Peter schreef:Hopelijk speelde hij niet de hele wedstrijd, want dan kan 'ie in de beker nog wat minuten pakken.

Bonevacia speelde niet? Die staat dus tegen Veendam in de basis. Kan niet missen.
Jozefzoon speelde de hele wedstrijd.

Overigens speelde Kappelhof ook niet echt verkeerd. Ricardo van Rhijn speelde prima en is verdedigend sterker dan van der Wiel. Hij heeft alleen nog te weinig aanvallend laten zien vandaag.

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma nov 08, 2010 10:38 pm

Zie je het Ozbiliz nog halen, ZSOG?

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » di nov 09, 2010 9:11 am

D_skilled schreef:Zie je het Ozbiliz nog halen, ZSOG?
Nee ik denk het niet, ondanks dat hij wel echt een actie en snelheid in huis heeft. Ik had toevallig hier net een discussie over met collega's. Ajax klaagt over een gebrek aan vleugelspelers. Maar wat zijn de criteria waaraan deze vleugelspelers moeten voldoen?

Ik zeg: Snelheid, passeeracties, goede voorzet, constante drive en erg goede aanname.

Criteria van Jol zijn, Groot, fysiek sterk, snel, goede voorzet, 30 doelpunten per jaar, 100x per wedstrijd je man voorbij.. Kortom hij zoekt iets wat er niet is. Hij wil allemaal Ronaldo's hebben.

Ozbiliz heeft eigenlijk alles wat ik zoek in een vleugelspeler, maar hij gaat de kans toch niet krijgen. Jozefzoon voldoet hier ook ruim aan. Vleugelspelers moet je een serie wedstrijden geven en niet steeds 10 minuten laten invallen of na 2 slechte voorzetten wisselen en terug stoppen in het tweede.

Waren de geslaagde vleugelspelers uit het verleden bij Ajax van die geweldige voetballers? Of vulde ze hun taak gewoon goed in? Ik zeg dat laatste.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » di nov 09, 2010 10:25 am

Zlatan Son of God schreef:
D_skilled schreef:Zie je het Ozbiliz nog halen, ZSOG?
Nee ik denk het niet, ondanks dat hij wel echt een actie en snelheid in huis heeft. Ik had toevallig hier net een discussie over met collega's. Ajax klaagt over een gebrek aan vleugelspelers. Maar wat zijn de criteria waaraan deze vleugelspelers moeten voldoen?

Ik zeg: Snelheid, passeeracties, goede voorzet, constante drive en erg goede aanname.

Criteria van Jol zijn, Groot, fysiek sterk, snel, goede voorzet, 30 doelpunten per jaar, 100x per wedstrijd je man voorbij.. Kortom hij zoekt iets wat er niet is. Hij wil allemaal Ronaldo's hebben.

Ozbiliz heeft eigenlijk alles wat ik zoek in een vleugelspeler, maar hij gaat de kans toch niet krijgen. Jozefzoon voldoet hier ook ruim aan. Vleugelspelers moet je een serie wedstrijden geven en niet steeds 10 minuten laten invallen of na 2 slechte voorzetten wisselen en terug stoppen in het tweede.

Waren de geslaagde vleugelspelers uit het verleden bij Ajax van die geweldige voetballers? Of vulde ze hun taak gewoon goed in? Ik zeg dat laatste.
Hierop aansluitend:
Telegraaf schreef:'Ajax-vleugel' in element bij ADO Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM - "Als je meneer Jol hoort zeggen dat Ajax geen echte buitenspelers heeft, zorgt dat voor gemengde gevoelens", bekende ADO-invaller Jarchinio Antonia (19) na Ajax-ADO Den Haag (0-1) eerlijk.

Jarchinio Antonia Foto: OrangePictures/Jan den Breejen De 1,69 meter lange vleugelflitser woont op vijf minuten afstand van de ArenA en werd vorig jaar na negen seizoenen in de Amsterdamse jeugdopleiding niet goed genoeg bevonden. Met of via ADO Den Haag, dat hem na een korte stage in de zomer van 2009 inlijfde en in september van dit jaar in het eerste liet debuteren, hoopt Antonia alsnog de top te bestormen.

"Dit is geweldig", zei de Amsterdammer na de verrassende zege op Ajax. "Ik heb er vroeger veel over gedroomd dat ik in de ArenA speelde. Maar dromen zijn altijd een beetje wazig. Ik heb daarom nooit gezien dat ik in het groen-geel speelde en niet in het rood-wit", lacht Antonia. "Maar het afscheid van Ajax viel me destijds wel zwaar. De mededeling van meneer Olde Riekerink en Frank de Boer kwam hard aan. Ik had de pech dat Florian Jozefzoon al een contract had. Daarom moest hij spelen, kreeg ik in de A1 maar weinig speelminuten en werd ik niet vastgelegd."

Zijn zaakwaarnemer Rob Jansen regelde een proefperiode bij ADO, waar hij indruk maakte. "Ik word hier gewaardeerd en moet achteraf concluderen dat de overstap misschien wel het beste is wat me kon overkomen. Jeugdige buitenspelers krijgen hier wel een kans én de tijd. Ajax heeft Jeremain Lens, Nordin Amrabat, Eljero Elia en Luciano Narsingh laten gaan. Ze hebben zich allemaal geweldig ontwikkeld en zijn alsnog goed terechtgekomen."

peter

Bericht door peter » di nov 09, 2010 11:16 am

Vond die kerel overigens beroerd invallen, hoor. Zag helemaal niets in die jongen. Matige balbehandeling en matige versnelling. Nee, die jongen is imo terecht weggestuurd.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » di nov 09, 2010 11:37 am

Peter schreef:Vond die kerel overigens beroerd invallen, hoor. Zag helemaal niets in die jongen. Matige balbehandeling en matige versnelling. Nee, die jongen is imo terecht weggestuurd.
Dat staat er los van. Ik wilde er meer mee aangeven dat Ajax vertrouwen moet geven aan de talenten die niet weg worden gestuurd, want die zien we uit eindelijk ook niet doorbreken. Dat je een keer een speler wegstuurd die later toch het goed doet kan gebeuren. Vooral als je in de jeugd een goede technsiche staf hebt die ervoor zorgen dat er veel goede beslissingen worden gemaakt op dit gebied. Waar ik nu overigens ook erg mijn twijfels over heb,.. Uhm twijfels.. Nee geen twijfels ik weet dat het nu niet goed gaat.

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » wo nov 10, 2010 12:05 am

Goed plan hoor, die Europese beloftencompetitie. Maak het even nog makkelijker voor buitenlandse clubs om onze jongens te scouten. Echt, geweldig. Handjes op elkaar.

Lionel

Bericht door Lionel » wo nov 10, 2010 11:40 pm

Vind het wel een goed plan. Tegen die tijd hebben de spelers toch al een contract. Ze worden hier alleen maar beter van.
IK GELOOF!!!!!!

Rooie

Bericht door Rooie » ma nov 15, 2010 6:58 pm

Staan na 20 minuten alweer met 2-0 achter tegen Jong Feyenoord (bekerwedstrijd)

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma nov 15, 2010 7:15 pm

2-1, 37ste minuut, Sneijder.

Tevens de ruststand.

peter

Bericht door peter » ma nov 15, 2010 9:48 pm

Uiteindelijk 3-1 geworden.

Verhoeven

van Rhijn, Vd Meulen, Atouba, Burnet(67' Suk)

Bonevacia, Donald, Sneijder

Sno(67' Lukoki) Bodul, Ozbiliz.

Foi, foi, foi wat een opstelling.

Ben benieuwd of Sno indruk heeft gemaakt als rechtsbuiten. :confused.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » ma nov 15, 2010 11:38 pm

Wat een armoede zeg.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie