Martin Jol ex-trainer Ajax
Moderator: mods
Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax
Ik geloof niet meer in de titel. In feite hadden we dat kunnen weten, want Jol wordt nergens kampioen.
En dan treedt het horrorscenario in werking: Steek weg, Suarez weg en Blind als coach. Dan worden we dus weer geen kampioen en gaan we zo langzamerhand het decennium zonder titel volmaken.
En dan treedt het horrorscenario in werking: Steek weg, Suarez weg en Blind als coach. Dan worden we dus weer geen kampioen en gaan we zo langzamerhand het decennium zonder titel volmaken.
Vind ik niet erg. Als we met leuk voetbal 6e worden ben ik tevreden. Straal een beetje Ajax uit, gooi 410 op de 1e ring lange zijde en sluit de 2e ring. Dan weet ik zeker dat ik een veel leuker seizoen heb dan de laatste 7.
Daar ben ik het niet mee eens. Een winnaarsmentaliteit hoort net zo goed bij Ajax als mooi, goed voetbal. En het ontbreekt aan allebei.
Een winnaarsmentaliteit betekent niet direct kampioen worden. Den Haag had een aardige winnaarsmentaliteit, maar die zullen hem wel niet winnen.
Wat ik bedoel is: stel 80% jeugdspelers op. Ga voetballen. Terug naar de basis.
-
- AT Toto winner 15/16
Er zit geen progressie in, deze wedstrijd van vanmiddag was geen uitzondering, dit seizoen zijn er al veel slechte wedstrijden gespeeld.
Tevreden zijn met een 6e plaats als Ajax noem ik geen winnaarsmentaliteit.Jeroennaarbeneden schreef:Een winnaarsmentaliteit betekent niet direct kampioen worden. Den Haag had een aardige winnaarsmentaliteit, maar die zullen hem wel niet winnen.
Ja leuk, dan zijn wij de volgende die er met 10-0 afgaat in Eindhoven.Wat ik bedoel is: stel 80% jeugdspelers op. Ga voetballen. Terug naar de basis.
Weet je, in zekere zin heb je wel gelijk. Maar ik wil graag plezier hebben als ik naar Ajax kijk. Op deze manier gaat dat niet meer gebeuren.
De krampachtige drang naar succes heeft ons in al die jaren niets gebracht. Natuurlijk kunnen we wel weer de trainers gaan analyseren, het aankoopbeleid, de jeugd, het bestuur, maar ik heb er even geen zin meer in. Wat mij betreft moet de nieuwe zoektocht niet die naar succes zijn, maar die naar plezier.
Dan denk ik dat dat succes vanzelf komt, trouwens.
(En nogmaals, ik zit zo zat als een otter achter mijn computer, als er echt lariekoek uitkomt, gewoon niet op ingaan)
De krampachtige drang naar succes heeft ons in al die jaren niets gebracht. Natuurlijk kunnen we wel weer de trainers gaan analyseren, het aankoopbeleid, de jeugd, het bestuur, maar ik heb er even geen zin meer in. Wat mij betreft moet de nieuwe zoektocht niet die naar succes zijn, maar die naar plezier.
Dan denk ik dat dat succes vanzelf komt, trouwens.
(En nogmaals, ik zit zo zat als een otter achter mijn computer, als er echt lariekoek uitkomt, gewoon niet op ingaan)
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Verleden jaar was het Suarez die het probleem van Ajax en de werkwijze van Jol verbloemde..
Nu dit jaar zit er totaal helemaal niks maar dan ook helemaal niks in. Hij heeft ook niet de kennis of het gevoel dat hij d.m.v. wissel een wedstrijd kan laten kantelen. Jammer maar opzouten/oprotten.
Trouwens geldt ook voor Suarez hoor. Die is zo maar dan ook zo met zichzelf bezig en trekt nu het hele team naar beneden.

Nu dit jaar zit er totaal helemaal niks maar dan ook helemaal niks in. Hij heeft ook niet de kennis of het gevoel dat hij d.m.v. wissel een wedstrijd kan laten kantelen. Jammer maar opzouten/oprotten.
Trouwens geldt ook voor Suarez hoor. Die is zo maar dan ook zo met zichzelf bezig en trekt nu het hele team naar beneden.
Weer op zoek naar een Interim coach..
- Cluijffert
alsof weer een ander coach bij Ajax iets gaat uitmaken. Hooguit een nog sneller verval van een ooit unieke en gerespecteerde club.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Hij wil weer spelers kopen.
Jol, opgedonderd! Ik ben je nu definitief zat.

Jol, opgedonderd! Ik ben je nu definitief zat.
Het is nu tijd om LVG te gaan halen, dat is de laatste strohalm anders ga ik op Zondag en doordeweeks niet meer kijken het nivo is dramatisch. We hebben de beste spitsen van NL en de minst gepasseerde verdediging van de 1e helft van 2010. Wat is er gebeurd met die spelers, is het WK of de rust te weinig geweest hebben we ze overschat 

De T.Geest uit de fles in ArenA
AMSTERDAM - Er dient zich een crisis aan bij Ajax met de nederlagen tegen Auxerre en ADO terwijl AZ, PSV en Real Madrid op het programma staan. De individuele kwaliteiten, ervaring en brede bank moeten voldoende zijn voor Ajax om fluitend kampioen te worden.
Maar in de ArenA ontsnapt de geest uit de fles. Na dertien duels heeft Ajax twaalf verliespunten tegen zeventien in totaal vorig seizoen. Ajax is dolende. Geven Luis Suarez of Mounir El Hamdaoui niet thuis dan heeft de ploeg van trainer Martin Jol niets om op terug te vallen.
Normaal vertrouwt Ajax op het positiespel, maar met Jols keus voor het opportunistische koppel Suarez-Hamdaoui is er geen positiespel meer. Met Marko Pantelic en Siem de Jong zat er vorig seizoen meer voetbal in Ajax. De Jong oogt inmiddels als verdwaald in de ArenA. Dat valt Jol aan te rekenen. Als excuus voor Ajax' machteloosheid draagt Jol aan dat hij vleugelspelers mist. Maar dat is een bewuste keus van de Scheveninger. Dennis Rommedahl mocht vertrekken en in de transferperiode is niet bewust gezocht naar vleugelaanvallers.
In de huidige selectie heeft Jol trouwens de beschikking over Florian Jozefzoon, maar die zat tegen ADO op de tribune. Hij had ook Suarez, El Hamdaoui of Miralem Sulejmani vast op de vleugels kunnen zetten. Vleugelspelers hoeven trouwens geen acht tot tien miljoen euro te kosten zoals Jol voorrekende. FC Twente betaalde AGOVV zo'n 750.000 euro voor Nacer Chadli.
Niet voor de eerste keer dit seizoen waren ook de wissels van Jol onderwerp van discussie. Hij wilde een breekijzer met Mido en kreeg die ook. Ajax smachtte tegen ADO naar zo'n speler, maar Mido bleef op de bank. Daarop ontbrak ras-Ajacied Daley Blind, een rechtsachter als mogelijke vervanger van Gregory van der Wiel, terwijl er met Oleguer en Toby Alderweireld twee centrale verdedigers als reserve op het wedstrijdformulier stonden.
Intussen lijkt de eenheid in de spelersgroep af te brokkelen. Het vreet aan Suarez dat El Hamdaoui zich zo nadrukkelijk manifesteert met mooie treffers en hij droog staat. En dan is er Demy de Zeeuw, die zich hardop beklaagde over de instelling en mentaliteit van z'n ploeggenoten. Martin Jol moet de geest weer in de fles krijgen bij het onder hem afglijdende Ajax. Daar is meer voor nodig dan een leuk motivatievideootje. Die citroen heeft Jol vorig seizoen al uitgeknepen.
De wekelijkse column van Remko van der Ploeg.
Ja, ik was al boos, zoals u dat de afgelopen weken in mijn columns hebt kunnen lezen. Maar na afgelopen week, kan ik nog niet eens meer zeggen dat ik boos ben, maar eerder verbijsterd. Wat ik zie, ziet u toch ook? U ziet toch ook, dat Ajax het gehele seizoen al zwalkt? U zag dit toch ook aankomen? U weet toch ook wel wat de oorzaken zijn en waar ze vandaan komen?
Het visieloze geleuter dat vanuit de bestuurskamer en de technische staf komt, slaat over op het gehele team en de club Ajax. Supporters steunen hun eigen spelers niet meer en twitteren er openlijk op los. Gregory van der Wiel is ook maar een mens met zijn trots en laat zich niet respectloos behandelen; en terecht. Een supporter twitterde hem: vak410, wij zijn Ajax. Gregory antwoordde met de volgende woorden: succes komende zondag dan. Gregory werd daarop voor en tijdens zijn kortstondig optreden vanmiddag in de ArenA uitgefloten door supporters uit vak410, omdat die weer denken dat zij Ajax zijn.
Op dit niveau is mijn club beland! Bestuurders denken dat zij de club zijn en gedragen zich als arrogante horken. De technische staf bedekt alles met de mantel der liefde en durft niet in te grijpen, waar ze dat wel zouden moeten doen. De spelers zijn meer met zichzelf bezig, dan dat ze bezig zijn met de club. Voor de supporters blijft er niets anders over om dan ook maar gefrustreerd te gaan roepen dat zij de club zijn.
Het begint in de bestuurskamer, waar een voorzitter zit die zowel in zijn huidige als in zijn vorige bestuurlijke periode bij Ajax, pas 2x met Johan Cruijff heeft gesproken. Ook al was het niet langer dan 5 minuten. Hij heeft er ook geen behoefte aan, riep hij in de cameras van AT5. Uri neemt namelijk geen orders aan van Johan Cruijff, daar voelt hij zichzelf te goed voor. In de kamer ernaast zetelt de directie van de vennootschap met Rik van den Boog als algemeen directeur. Ook Rik voelt zich te goed om met Johan Cruijff te praten; hij herkent namelijk helemaal niet wat Johan roept. Het gaat hartstikke goed met Ajax en alle parameters gaan het komende boekjaar de goede kant op. Althans dat fluistert de al 11 jaar ervaren financieel directeur hem in het oor. Jeroen Slop is het namelijk de afgelopen 11 jaar gelukt om slechts 3x een winstgevende begroting te kunnen presenteren aan de aandeelhouders. Rik van den Boog heeft ook een uitstekende relatie met de supporters. Hij schrijft namelijk bij iedere thuiswedstrijd trouw zijn popi-jopie' column. Maar ach, wat kan het hem schelen, wat die Jopie uit Barcelona ervan vindt. Rik heeft immers zijn eigen verlosser, Martin Jol, naar Amsterdam gehaald.
Martin Jol en Rik van den Boog zijn dikke vrienden. Afgelopen zomer is Martin Jol in Amsterdam gebleven door toedoen van Rik. Martin heeft namelijk zoveel macht in Amsterdam dat hij weer een aantal uitgerangeerde spelers naar de Arena mocht halen. Zijn persoonlijk assistent (Cock Jol) had weer wat contacten met de stal van zijn zaakwaarnemer en na Atouba kwamen Mido en Tainio de bank versterken. Martin Jol heeft namelijk last van het Mediamarkt-syndroom: kopen,kopen,kopen, ik ben toch niet gek. Waarschijnlijk zal hij in de winter wel weer gaan lopen zeuren over aankopen en aankloppen bij Raiola, wie hij nog in de aanbieding heeft. Als hij niet mag kopen zal hij wel weer gaan schermen met interesse uit Engeland.
Laat hem maar gaan, is mijn advies. Martin Jol is geen leider, maar een suikeroom. Hij strooit met geld van een ander en smeert met stroop bij mensen die hij (te) belangrijk heeft gemaakt. Luis Suarez was afgelopen weken wel eens rijp voor een wissel, niet zozeer vanwege zijn mislukte acties, maar vanwege het overdreven geïrriteerde gedrag. Dit gedrag slaat over op het gehele team. Martin Jol zou moeten ingrijpen, maar durft het niet. Hij heeft Luis namelijk te belangrijk gemaakt en daardoor wordt deze onhandelbaar en verliest de realiteit uit het oog. Martin Jol houdt vast aan het succes van het team dat de KNVB-beker won. Siem de Jong heeft niet wat zijn broer wel heeft. Rasmus Lindgren laat al jaren zien, dat hij te wisselvallig is op dit niveau, terwijl hij Miralem Sulejmani zou moeten belonen voor zijn veranderde instelling. Martin Jol hoort dan in te grijpen en met iets verrassends te komen. Doe iets! Geef anderen de kans. Verlos Luis van zijn rechtsbuitenplaats en zet hem achter de spits. Geef Jozefzoon de kans. Weet ik veel wat, maar doe iets! Daar wordt meneer Jol immers vorstelijk voor betaald, zoals wij inmiddels weten sinds zijn openlijke geflirt met Fulham.
Vanmiddag zag ik in het stadion een afbeelding van Rinus Michels. Was het toeval of ben ik toch niet de enige die inziet, dat we behoefte hebben aan een Generaal. In 1965 was hij ineens trainer van Ajax, zonder al teveel ervaring. Hij haalde Johan Cruijff naar het eerste en vocht menig meningsverschil met hem uit. Rinus Michels behaalde in 1969 en in 1971 met Ajax de finale van de Europacup 1. Onder zijn bewind behaalde Ajax 4 landstitels, 1 Europacup 1 en 3 KNVB-bekers. Zo hoort dat bij Ajax. Andere relatief onervaren trainers, zoals Cruijff, Beenhakker, Ivic en van Gaal behaalden bij Ajax hun grootste successen. De trainer van FC Groningen was vorig jaar nog trainer van het tweede en doet het in het hoge noorden niet onverdienstelijk. Kortom, het wordt tijd voor die rood-witte olifant, die onder leiding van Johan Cruijff als een dolle door de Ajax porseleinkast gaat. Zet de relatief onervaren Frank de Boer met zijn onervaren assistent Dennis Bergkamp voor de groep. Schop Raiola en consorten de ArenA uit. Vraag Uri Coronel om nu eindelijk zijn eigen rapport uit te voeren en dus de eer aan zichzelf te houden. Stop Rik van den Boog op tijd, voordat hij het volgende faillissement op zijn naam heeft staan. Geef Jeroen Slop een LOI-cursus boekhouden als afscheidscadeau.
Wij zijn namelijk Ajax: bestuur, directie, technische staf, spelers en supporters. Met zijn allen hebben we hetzelfde doel: AJAX. Succes allemaal met het groot maken van de Rood-Witte olifant, daarmee trekken we Johan over de streep.
Tot volgende week.
Remko van der Ploeg
- 666
- Site Admin
- Contacteer:
Suárez wordt wel opgesteld maar doet toch even niet mee. En dan worden de tekortkomingen van Jol toch wel erg duidelijk zichtbaar.
Adriaanse zal wel niet willen en van Gaal lijkt me voorlopig onhaalbaar. Het zou wel mooi zijn als cultheld Bielsa bij ons hetzelfde kunstje komt flikken als ie bij Newell's Old Boys heeft gedaan. Begonnen met de argentijnse titel, twee jaar later finalist van de zuidamerikaanse champions leage.
En anders moet Rik van den Boog maar eens een weekendje naar Madrid om Mourinho op te halen.
Adriaanse zal wel niet willen en van Gaal lijkt me voorlopig onhaalbaar. Het zou wel mooi zijn als cultheld Bielsa bij ons hetzelfde kunstje komt flikken als ie bij Newell's Old Boys heeft gedaan. Begonnen met de argentijnse titel, twee jaar later finalist van de zuidamerikaanse champions leage.
En anders moet Rik van den Boog maar eens een weekendje naar Madrid om Mourinho op te halen.
666 maanden geleden in dit topic schreef:Met een geolied team zal het wel zonder Suarez kunnen, maar of Jol in staat is een geoliede aanvalsmachine neer te zetten? Koeman wist z'n team ook niet aan Zlatanloosheid aan te passen en als Jol het zonder Suarez moet doen zie ik het wel dezelfde kant opgaan.
Jol is (in tegenstelling tot Koeman) geen slechte trainer, maar wel een beetje hetzelfde type angsthaas die vooral verdedigend denkt en daarom eigenlijk niet bij Ajax past. Zolang ie als crisismanager z'n elftal achterover kan laten leunen overleeft ie wel, maar zoiets wordt bij Ajax nooit langer dan een enkel jaar getolereerd.
Als Jol de aanvallende stap weet te zetten sta ik juichend op m'n klapstoeltje, maar als we volgend jaar meer van hetzelfde krijgen voorgeschoteld zie ik toch wel graag een meer aanvallend denkende trainer komen. Een crisismanager in een bedrijf wordt immers ook vervangen als de rookwolken weer zijn opgetrokken. Geen idee wie de geschikte opvolger zou zijn. Misschien zou Co Adriaanse het wel kunnen als ie in de afgelopen jaren van z'n fouten heeft geleerd en nu wel doorheeft dat een ajaxcoach niet alleen een goede voetbaltrainer moet zijn maar ook over wat sociale vaardigheden dient te beschikken.
Sign your name on
the dotted line:
.............................
the dotted line:
Suarez doet al begin seizoen niet mee .. ( die speelt trouwens altijd zijn eigen spel )
Blij met de punten ...
- Ajaciedjuh

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
- Daily Blind
Ajaciedjuh schreef:

Op een of andere manier doet dit me denken aan een club waarvan de naam me even ontschoten is.......Jeroennaarbeneden schreef:
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!
De Telegraaf / Voetbalzone
Vertonghen en Stekelenburg luchten hart tijdens nabespreking Jol
Dinsdag, 9 november 2010 om 07:48
Aan de wens van Jan Vertonghen na Ajax-ADO Den Haag (0-1) om de koppen eens bij elkaar te steken en elkaar de waarheid te zeggen, is gehoor gegeven, zo schrijft De Telegraaf in haar dinsdageditie. De nabespreking van coach Martin Jol op sportpark De Toekomst duurde langer dan normaal, omdat vooral Vertonghen en doelman Maarten Stekelenburg hun hart luchtten.
De kritiek was volgens het dagblad vooral opbouwend en de uitkomst dat Ajax terug moest naar de basis: hard werken (lees: veel rennen), simpel voetballen (lees: snel de lange bal hanteren) en veel meer coachen. De Ajacieden kregen van Jol het verzoek de komende dagen na te denken hoe Ajax ook goed kan spelen als Luis Suarez en Mounir El Hamdaoui uit vorm zijn.
"Als het ons beter maakt, moeten we desnoods tot de volgende ochtend zitten", vertelde Vertonghen afgelopen week. "Als je twee van zulke giganten voorin hebt als Suárez en El Hamdaoui is het makkelijk om te denken ’die doen het wel voor ons’." Ook Stekelenburg was voorstander van een onderhoud.
- 666
- Site Admin
- Contacteer:
Kan Jol dat zelf niet?
Benji De Telegraaf / Voetbalzone schreef:De Ajacieden kregen van Jol het verzoek de komende dagen na te denken hoe Ajax ook goed kan spelen als Luis Suarez en Mounir El Hamdaoui uit vorm zijn.
Sign your name on
the dotted line:
the dotted line:
- Daily Blind
Uit vorm? Gaan we het daar opgooien? Nee Ajax voetbalt neit meer, waardoor je het lastig maakt voor de spelers voorin. Hier heb je een lange bal, Zoek het maar uit. Een combinerend Ajax gaat als een warm mes door een pakje boter en dan hoef je alleen nog maar de voorzet binnen te knikken, het tikkie terug en binnen te lopen.666 schreef:Kan Jol dat zelf niet?
Benji De Telegraaf / Voetbalzone schreef:De Ajacieden kregen van Jol het verzoek de komende dagen na te denken hoe Ajax ook goed kan spelen als Luis Suarez en Mounir El Hamdaoui uit vorm zijn.
Vorm is zo bullshit.
- martijn401
Pff Jol moet echt gaan dimmen en aan het werk gaan,want dit word echt lachwekkend.
- Daily Blind
Zo denken jullie ook met al die klote lange ballen en 0,0 ondersteuning vanuit het middenveld bij jullie giganten. Het zou wat zeggen als ze kwamen met de woorden: Er zitten te veel spelers in de selectie die er niet hard genoeg voor werken. (met naam benoemen) dat er helemaal geen voetbal in zit in elke linie. Dat er we dus harder moeten trainen en meer uren moet stoppen in het combinatiespel (ja ik durf hier het woord positiespel niet meer te noemen). Dat de mensen voor in oog voor een ander moeten hebben. De overwinning staat centraal t.o.v. eigen succes. etc...Benji schreef:De Telegraaf / Voetbalzone
Vertonghen en Stekelenburg luchten hart tijdens nabespreking Jol
Dinsdag, 9 november 2010 om 07:48
Aan de wens van Jan Vertonghen na Ajax-ADO Den Haag (0-1) om de koppen eens bij elkaar te steken en elkaar de waarheid te zeggen, is gehoor gegeven, zo schrijft De Telegraaf in haar dinsdageditie. De nabespreking van coach Martin Jol op sportpark De Toekomst duurde langer dan normaal, omdat vooral Vertonghen en doelman Maarten Stekelenburg hun hart luchtten.
De kritiek was volgens het dagblad vooral opbouwend en de uitkomst dat Ajax terug moest naar de basis: hard werken (lees: veel rennen), simpel voetballen (lees: snel de lange bal hanteren) en veel meer coachen. De Ajacieden kregen van Jol het verzoek de komende dagen na te denken hoe Ajax ook goed kan spelen als Luis Suarez en Mounir El Hamdaoui uit vorm zijn.
"Als het ons beter maakt, moeten we desnoods tot de volgende ochtend zitten", vertelde Vertonghen afgelopen week. "Als je twee van zulke giganten voorin hebt als Suárez en El Hamdaoui is het makkelijk om te denken ’die doen het wel voor ons’." Ook Stekelenburg was voorstander van een onderhoud.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Jol heeft gegokt en verloren. Hij heeft al het voetbal er uit proberen te rammen door te gokken op El Hamdaoui en Suarez. Die twee maken namelijk, in de ogen van Jol, altijd het verschil, waardoor je eigenlijk je patronen prima kan verloochenen. Nu blijkt dat het toch wat gecompliceerder ligt en is er een probleem. Het vragen om een zak met geld om nog een sterkhouder te halen is volslagen ridicuul, maar het commentaar van Urby was dodelijk. Als je dan vervolgens gaat vragen aan de spelers hoe er gevoetbald moet worden, dan raak je het gewoon kwijt. Ik krijg het idee dat Jol geen flauw idee heeft hoe hij Ajax aan goed voetbal kan helpen. Ik ben daarom ook bang dat er bij puntverlies tegen AZ en PSV geen houden meer aan is. Dan wordt het spel grimmiger gespeeld en is de positie van Jol onhoudbaar.
Na dit hele steekspel is het voor mij overigens ook duidelijk dat Ajax na dit seizoen sowieso afscheid moet nemen. We kunnen niet nog een jaar door met deze opportunist, hoor.
Na dit hele steekspel is het voor mij overigens ook duidelijk dat Ajax na dit seizoen sowieso afscheid moet nemen. We kunnen niet nog een jaar door met deze opportunist, hoor.
Ik heb zondag Ajax-Ado zitten kijken en hoewel ik een buitenstaander ben, vond ik het treurig om te zien dat er niks meer over is van het Ajax spel. Een tendens die overigens al jaren geleden is ingezet, volgens mij speelde Ajax onder Ten Cate voor het laatst -bij vlagen- goed voetbal.
Opvallend vond ik in ieder geval dat er geen lijn in he spel zit, er is geen sprake van automatismen. Ook weinig tot geen beweging zonder bal, geen positiespel. Mijns inziens toch zaken die een trainer te verwijten zijn. Ik vind het jammer dat Jol, als het goed gaat voorop loopt in de polonaise, maar naar anderen wijst als het niet loopt. Het roepen om 10 miljoen en buitenspelers vind ik de doodsteek voor zijn eigen transferbeleid.
Ik wil hiermee overigens geen zout in de wond strooien, ik vind het pijnlijk en treurig om te zien dat Ajax afglijdt. De eredivisie en het nederlands voetbal, dus ook Twente, is gebaat bij een sterk Ajax.
Succes in ieder geval de komende tijd, want ik denk dat dit nog wel even gaat duren.
Opvallend vond ik in ieder geval dat er geen lijn in he spel zit, er is geen sprake van automatismen. Ook weinig tot geen beweging zonder bal, geen positiespel. Mijns inziens toch zaken die een trainer te verwijten zijn. Ik vind het jammer dat Jol, als het goed gaat voorop loopt in de polonaise, maar naar anderen wijst als het niet loopt. Het roepen om 10 miljoen en buitenspelers vind ik de doodsteek voor zijn eigen transferbeleid.
Ik wil hiermee overigens geen zout in de wond strooien, ik vind het pijnlijk en treurig om te zien dat Ajax afglijdt. De eredivisie en het nederlands voetbal, dus ook Twente, is gebaat bij een sterk Ajax.
Succes in ieder geval de komende tijd, want ik denk dat dit nog wel even gaat duren.
- Daily Blind
Paul1985 schreef:Ik heb zondag Ajax-Ado zitten kijken en hoewel ik een buitenstaander ben, vond ik het treurig om te zien dat er niks meer over is van het Ajax spel. Een tendens die overigens al jaren geleden is ingezet, volgens mij speelde Ajax onder Ten Cate voor het laatst -bij vlagen- goed voetbal.